Dyno Tuning Colectie de grafice Dyno: Afla cati cai au castigat altii in urma modificarilor, si cum. |
18-10-07, 12:20
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of: [Moderators]
|
Unichip, intercooler si tubulatura de intercooler pentru Megane Turbo
Masina are standard tevi de intercooler de 45 mm diametru. I-am confectionat un intercooler cu un volum de 2 ori mai mare, fiind mai inalt si mai gros, cu stutzuri 55 mm in loc de 50 cat e originala si cu tubulatura de inox de 50 mm in loc de 45. S-au relocat MAP-ul si senzorul de temperatura, si s-a inlocuit blow-by-ul original de pe melcul compresorului cu un blow off secvential inaintea clapetei. Astfel cu acelasi soft de UNICHIP facut inainte de upgrade-ul de intercooler am obtinut cresteri de peste 40 cp inter 3 500 si 5 000 rpm si ale cuplului de 70 Nm. Instant boostul e 1.2 in loc de 1.1, repet, cu acelasi soft in UNICHIP.
Intercoolerul si tevile cusom made, silicoanele si toate cele aferente l-au costat 1 000 de euro cu tot cu montaj si TVA. Mai avem de vanzare un intercooler identic pentru 450 E care vine exact in prinderile originale si pe furtunele originale.
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81
Last edited by MasterTuner; 27-10-07 at 20:04.
|
|
|
25-10-07, 17:04
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Jul 2003
Posts: 1,078
|
Re: Unichip, intercooler si tubulatura de intercooler pentru Megane Turbo
deci pana la urma ce beneficii au rezultat din intercoolerul asta marit?
|
|
|
25-10-07, 19:07
|
#3
|
Stage 4
Join Date: Jun 2007
Posts: 232
|
Re: Unichip, intercooler si tubulatura de intercooler pentru Megane Turbo
Hmmmm...cuplul i-a crescut foarte bine , bravo!!! Dar ce presiune are acum in turbina? De fabrica are 1bar dar dupa ce i-am schimbat si eu coolerul , nu mai ajunge la 1bar, doar 0,8-0,9
|
|
|
25-10-07, 20:22
|
#4
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 5,778
Member of: [Super Moderators] [Moderators] [4 Speed Squad] [Observator 4tuning] [REDACTOR 4TUNING] [PARTICIPANT CURSE] [VW]
|
Re: Unichip, intercooler si tubulatura de intercooler pentru Megane Turbo
Quote:
deci pana la urma ce beneficii au rezultat din intercoolerul asta marit?
|
nu vreau sa raspund in locul lui, dar cred o cadere de presiune mai mica pe traseu... cel putin asta inteleg eu din - "boostul e 1.2 in loc de 1.1"
Quote:
Hmmmm...cuplul i-a crescut foarte bine , bravo!!! Dar ce presiune are acum in turbina? De fabrica are 1bar dar dupa ce i-am schimbat si eu coolerul , nu mai ajunge la 1bar, doar 0,8-0,9
|
sa fie traseul mai lung si mai intortocheat.... si scade presiunea "pe drum"?
|
|
|
25-10-07, 20:53
|
#5
|
Stage 4
Join Date: Jun 2007
Posts: 232
|
Re: Unichip, intercooler si tubulatura de intercooler pentru Megane Turbo
Logic se pierde presiune daca pui un cooler mai mare !
|
|
|
25-10-07, 22:17
|
#6
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,698
Member of: [Moderators] [Nissan] [RENAULT]
|
Re: Unichip, intercooler si tubulatura de intercooler pentru Megane Turbo
Quote:
Originally Posted by zbuciumus
Masina are standard tevi de intercooler de 45 mm diametru. I-am confectionat un intercooler cu un volum de 2 ori mai mare, fiind mai inalt si mai gros, cu stutzuri 55 mm in loc de 50 cat e originala si cu tubulatura de inox de 50 mm in loc de 45. S-au relocat MAP-ul si senzorul de temperatura, si s-a inlocuit blow-by-ul original de pe melcul compresorului cu un blow off secvential inaintea clapetei. Astfel cu acelasi soft de UNICHIP facut inainte de upgrade-ul de intercooler am obtinut cresteri de peste 40 cp inter 3 500 si 5 000 rpm si ale cuplului de 70 Nm. Instant boostul e 1.2 in loc de 1.1, repet, cu acelasi soft in UNICHIP.
Intercoolerul si tevile cusom made, silicoanele si toate cele aferente l-au costat 1 000 de euro cu tot cu montaj si TVA. Mai avem de vanzare un intercooler identic pentru 450 E care vine exact in prinderile originale si pe furtunele originale.
|
subtirel, ma asteptam la mai mult pe partea de cai putere...nemtii fara sa schimbe traseul, cu chip si intercooler si filtru se intind la mai mult...oricum un progres fata de rezultatele precedente
__________________
I like the Power.
|
|
|
26-10-07, 09:31
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Jul 2003
Posts: 1,078
|
Re: Unichip, intercooler si tubulatura de intercooler pentru Megane Turbo
n-am vrut sa zic nimic dar in Anglia baietii scot 260 de cai doar din remapare ...
|
|
|
26-10-07, 12:31
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of: [Moderators]
|
Re: Unichip, intercooler si tubulatura de intercooler pentru Megane Turbo
Domnilor, din cate stiu eu Ktec Racing se ocupa doar de Renault de muulti ani si sunt din Anglia, tara motorsportului. Ei declara 20 cp si 20 Nm pe motorul asta:
http://www.k-tecracing.com/show_prod...?id=1805&pic=2
Noi, care nu suntem tuneri exclusiv de Renault, dar mai suntem si dupa blocuri in Colentina locati, se vede treaba ca am putut mai mult.
Oricum ca idee masina are o clapeta de admisie de 40 mm diammetru care e veriga slaba pentru mai multi cp. Avem in cap si o solutie la problema asta, trebuie doar pasionatii sa ne lase jucaria cateva zile, si se rezolva...
Masina acum face 1.2 in loc de 0.9 bar boost stock dupa manometrele noastre.
Masina face close loop boost controll, adica indiferent ce intercooler i-ai pune ia trebuie sa faca aceeasi presiune inainte de clapeta, iar un intercooler mai mare are pierdere de presiune mai MICA. Singura problema pe care am citit-o si eu ca si voi pe net ar fi ca un intercooler mai mare necesita timp mai mult ca sa faca aceeasi presiune... turbo lag mai mare, insa pe dyno si pe strada cu toate intercoolerele montate de mine eu nu am simtit asta ca fiind sesizabila chiar la dublu volumului standard.
Eu am masurat presiunea dupa clapeta, atata cat "vede" si motorul. Diferenta inainte si dupa clapeta e exponentiala de la 4 500 rpm datorita dimensiunii ei mici.l
Last edited by MasterTuner; 26-10-07 at 13:28.
|
|
|
26-10-07, 14:59
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,787
|
Re: Unichip, intercooler si tubulatura de intercooler pentru Megane Turbo
|
|
|
26-10-07, 16:22
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of: [Moderators]
|
Re: Unichip, intercooler si tubulatura de intercooler pentru Megane Turbo
Probabil, asa ca noi am scos 30 cp putere max cu cresteri de 40 cp intre 3 000 si 5 000 rpm, adica cel mai utilizat regim in loc de 35 cp cat zic ei, si 75 Nm in plus fata de 67.5 Nm (50 lbs/ft 1.35 = 67.5 Nm), si toate astea pe dyno, nu texte, ca e plin netul. Ce vreau sa spun nu e ca ce fac ei nu e bine, ci doar ca ce facem noi e cel putin la fel de bine, si asta aici, in Colentina, si pe DYNO.
|
|
|
26-10-07, 16:50
|
#11
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,698
Member of: [Moderators] [Nissan] [RENAULT]
|
Re: Unichip, intercooler si tubulatura de intercooler pentru Megane Turbo
Quote:
Originally Posted by zbuciumus
Probabil, asa ca noi am scos 30 cp putere max cu cresteri de 40 cp intre 3 000 si 5 000 rpm, adica cel mai utilizat regim in loc de 35 cp cat zic ei, si 75 Nm in plus fata de 67.5 Nm (50 lbs/ft 1.35 = 67.5 Nm), si toate astea pe dyno, nu texte, ca e plin netul. Ce vreau sa spun nu e ca ce fac ei nu e bine, ci doar ca ce facem noi e cel putin la fel de bine, si asta aici, in Colentina, si pe DYNO.
|
Florine, nu contest stiinta ta si dupa blocuri si oriunde ar fii, problema de clapeta mica o stiam si nu pot sa ma bucur daca vei rezolva problema, stiu ca nu e o masina prea prietenoasa si necesita timp si nervi, nu lansez nici un atac mi-a placut lucrarea da stii cum e ...ma doare sa fie the best si daca e facuta de ai nostrii e si mai bine
|
|
|
26-10-07, 17:34
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Jul 2003
Posts: 1,078
|
Re: Unichip, intercooler si tubulatura de intercooler pentru Megane Turbo
Eu am zis remapare ... nu power-box. Nu vreau sa para ca am ceva cu realizarea autohtona ... felicitari ... eu nu as fi gata sa renunt asa repede la garantia Reno ...
Poate sa explice cineva daca si de ce ar fi mai bun un unichip decat o remapare in cazul de fata?
Si in Anglia au dyno .. o sa caut sa pun si aici ...
__________________
... masina de familie in 5 usi ...
|
|
|
13-11-07, 10:30
|
#13
|
Stage 4
Join Date: Jun 2007
Posts: 232
|
Re: Unichip, intercooler si tubulatura de intercooler pentru Megane Turbo
Adevarul e ca e cam de belea electronica la traznaia asta de masina , ce ati facut cu unicipul e super ok daca nu au aprut erori . Acum intrebare ....se paote decupla ESP-ul definitiv? Sa iti traga masina in timpul unui derapaj? El oficial se decupleaza....ne oficial....mai bantuie prin calculator cate o restrictie.
|
|
|
02-12-10, 16:32
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of: [Moderators]
|
Re: Unichip, intercooler si tubulatura de intercooler pentru Megane Turbo
I-am facut turbo upgrade cu un hybrid, evacuare libera cu catalizator metalic si am scos ce vedeti mai jos. Hybridul are urmatoarele caracteristici:
--------------------------------------------------------------------------------
The spec is as follows:
Modified compressor cover
TD04-18T Compressor Wheel
Up-rated 360 Thrust bearing
TD04HL Modified turbine wheel
Re-profiled Turbine housing for the larger turbine wheel
Max boost around 1.8 bar
Max power around 320-340 bhp
Presiunea e de 1,5 bar la 3 500 rpm si coboara spre 1,2 bar la 6 500 rpm. Motorul e stock, injectoarele sunt stock, pompa e schimbata cu una custom.
Masina are un an de cand e facuta asa, merge foarte tare si fara nici o problema, nu am avut eu timp sa va pun graficul pana acum.
Last edited by MasterTuner; 02-12-10 at 16:41.
|
|
|
03-12-10, 14:36
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 338
|
Re: Unichip, intercooler si tubulatura de intercooler pentru Megane Turbo
foarte tare
sunt interesat direct de o asemenea interventie (daca se poate un pret complet pt hybrid, pompa si soft pe pm)...dar as vrea sa vad exact ce poate masina pe strada
se poate?
salut florin
|
|
|
|
|