Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning

Dyno Tuning Colectie de grafice Dyno: Afla cati cai au castigat altii in urma modificarilor, si cum.

Reply
 
Thread Tools
Old 01-12-10, 13:53   #1
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Turbo hybrid, eliminare filtru de particule si chiptuning pe SKODA OCTAVIA 2 2.0 TDI

Masina e o SKODA OCTAVIA 2 TDI 2.0 cu DPF cod motor BMM. Aceste motoare sunt cu 8 valve si nu au fost dupa informatiile mele importate in Romania de catre Porsche, ele gasindu-se pe masnile importate din vestul Europei. Ele au aceeasi putere si cuplu 140cp si 320 Nm declarate ca si cele 2.0 16v, au o turbina de generatie mai noua care vine montata deasupra galeriei de evacuare, si nu dedesupt ca la 1.9 di 2.0 16v, la fel fiind si cele 2.0 16v 170 cp cu DPF, dar cele de 170 cp vin si cu o turbina mai mare.

Noi i-am produs o turbina hybrid cu elicea compresorului de 52 mm in loc de 46 mm ca la cea de origine, cu carcasa compresorului reprofilata pe CNC machine asa incat sa aiba cele mai mici jocuri de montaj si functionare dar care sa faca loc elicei mai mari, cu o geometrie a elicei de evacuare modificata ca sa micsoreze back-pressure (presiunea dintre motor si turbina), cu un lagar facut sa reziste sa solicitari mai mari si cu intreg ansamblu echilibrat perfect dinamic. Turbina e capabila de 2,2 bar in conditii de fiabilitate.

Noi la MasterTuner i-am eliminat si filtru de particule, intrucat masina avea 120 000 Km si incepuse sa faca regenerari din ce in ce mai dese, iar cu cererea de putere a clientului lucrurile s-ar fi complicat si mai mult cu DPF respectiv.

Am pus masina pe dyno desi era 4x4 intrucat sistemele Haldex se pot decupla, am reglat presiunea la 1,8 bar fara spike-uri, sau overboost cum mai e denumit fenomenul, intrucat TDI-urile fac si cuplu mai mare odata cu spike-ul. Cu timpii de injectie la limita fumului am scos 230 cp si 508 Nm la 1.8 bar boost, ceea ce consider ca e un rezultat extraordinar pentru un motor cu 8 valve. Puteam obtine si mai mult insa nu era bine pentru ambreiaj, masina fiind si 4x4. Deci iata ca 2.0 TDI cu 8 valve in loc de 16 are o eficienta volumetrica foarte apropiata. Noi am reusit 244 cp din motorul 16v cu un hybrid mai mare cu compresor de 56 mm diam. si cu 2 bar de boost.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	SKODA OCTAVIA 2 2.0 TDI BMM WITH TURBO HYBRID BY MASTERTUNER.jpg
Views:	254
Size:	90.9 KB
ID:	1763984   Click image for larger version

Name:	IMG_2145.JPG
Views:	233
Size:	959.8 KB
ID:	1764018   Click image for larger version

Name:	IMG_2165.JPG
Views:	146
Size:	1.13 MB
ID:	1764019  

Click image for larger version

Name:	IMG_2171.JPG
Views:	236
Size:	709.3 KB
ID:	1764021   Click image for larger version

Name:	IMG_2207.JPG
Views:	165
Size:	786.7 KB
ID:	1764022   Click image for larger version

Name:	IMG_2208.JPG
Views:	152
Size:	599.7 KB
ID:	1764023  

Click image for larger version

Name:	IMG_2210.JPG
Views:	135
Size:	677.8 KB
ID:	1764024   Click image for larger version

Name:	IMG_2211.JPG
Views:	138
Size:	678.9 KB
ID:	1764025   Click image for larger version

Name:	IMG_2213.JPG
Views:	176
Size:	586.6 KB
ID:	1764026  

Click image for larger version

Name:	IMG_2218.JPG
Views:	181
Size:	436.6 KB
ID:	1764027   Click image for larger version

Name:	IMG_2170.JPG
Views:	309
Size:	822.4 KB
ID:	1764032  
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81

Last edited by MasterTuner; 01-12-10 at 14:16.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 01-12-10, 14:53   #2
geti

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,121
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Turbo hybrid, eliminare filtru de particule si chiptuning pe SKODA OCTAVIA 2 2.0

Ai uitat sa mentionezi ca si diferenta turbina, intre motorul 16v si cel 8v. Din cate inteles ati constatat ca acest 8v de 140 cp are o turbina 1746, ori cel de 16v are un 1749. Nu zic ca nu ar exista generatii si de 46 mm pe compresor, amintim aici VNT 1646 de pe 105 cp. Inca ceva, este putin probabil ca acest hibrid sa tina 2,2 bari in conditii de fiabilitate, sa fim seriosi, ca sa tina macar 2 bari e nevoie de o roata a compresorului de minim 56 mm. Nu tine VNT 2052 presiunea de 2,2 bari, abia cu un 2056 sau 2256 reusesti sa fii fiabil la 2,1 bari, dar sa nu exageram, 2 bari. Indiferent de ce lagar ai pe partea calda, fie el si circular. Nu poti invinge suprapresiunea asa cum faci cu o turbina mare si o galerie bine portata, ca sa nu mai vorbim de EGT, la treburile astea castigi pe ture mici ca ai cuplu, in astfel de cazuri te ajuta EMP dar in rest...si vorba aia la VW, PD-urile au fost binecuvantate sa dea motorina suficienta. Poate ati obtinut 240cp+ pe motorul de 16v dar cu o presiune mai mare, dar aici intervine raportul volumetric ce-i drept. Si vreau sa termin printr-o intrebare, daca turbina era sa spunem 1646, dar nu cred de ce nu ati optat pentru hibridizarea unui 1749 in ideea sa mergeti pe o roata a compresorului de 56 mm, sa fie perfect echilibrat? O zi buna.

Last edited by geti; 01-12-10 at 15:11.
geti is offline   Reply With Quote
Old 02-12-10, 13:02   #3
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: Turbo hybrid, eliminare filtru de particule si chiptuning pe SKODA OCTAVIA 2 2.0

Quote:
Originally Posted by geti View Post
Ai uitat sa mentionezi ca si diferenta turbina, intre motorul 16v si cel 8v. Din cate inteles ati constatat ca acest 8v de 140 cp are o turbina 1746, ori cel de 16v are un 1749. Nu zic ca nu ar exista generatii si de 46 mm pe compresor, amintim aici VNT 1646 de pe 105 cp. Inca ceva, este putin probabil ca acest hibrid sa tina 2,2 bari in conditii de fiabilitate, sa fim seriosi, ca sa tina macar 2 bari e nevoie de o roata a compresorului de minim 56 mm. Nu tine VNT 2052 presiunea de 2,2 bari, abia cu un 2056 sau 2256 reusesti sa fii fiabil la 2,1 bari, dar sa nu exageram, 2 bari. Indiferent de ce lagar ai pe partea calda, fie el si circular. Nu poti invinge suprapresiunea asa cum faci cu o turbina mare si o galerie bine portata, ca sa nu mai vorbim de EGT, la treburile astea castigi pe ture mici ca ai cuplu, in astfel de cazuri te ajuta EMP dar in rest...si vorba aia la VW, PD-urile au fost binecuvantate sa dea motorina suficienta. Poate ati obtinut 240cp+ pe motorul de 16v dar cu o presiune mai mare, dar aici intervine raportul volumetric ce-i drept. Si vreau sa termin printr-o intrebare, daca turbina era sa spunem 1646, dar nu cred de ce nu ati optat pentru hibridizarea unui 1749 in ideea sa mergeti pe o roata a compresorului de 56 mm, sa fie perfect echilibrat? O zi buna.

Mi-a trebuit ceva timp sa inteleg ce vrei sa zici. Nu imi e inca clar ce te nemultumeste, dar ca idee alegerile noastre de turbina si intregul set-up au condus la rezultatul asta. Sigur ca se pot pune turbine si mai mari, insa asta e plug&play fiind identica cu cea de origine la exterior, flanse, furtune ... etc, ca nu trebuie sa bricolezi galerii, flanse, furtune, si evident ca nici o turbina mai mare nu va face 500 Nm+ sub 2 500 rpm. Asta nu e masina de curse, e masina de zi cu zi a unuia care a avut si S3 1.8 turbo, si RS4 V8 si multe alte masini, iar cu asta doar vrea sa mearga mai tare zi de zi. Sigur ca cel mai bine era sa-i punem un V12 TDI de Audi montat central si cu 2 turbine secventiale pe fiecare banc de cilindrii, dar revenind la realitate ce facem noi presupune doar inlocuirea turbinei, FAP-ului si chiptuning, rezultat +65% putere cu 1 an garantie, pret 1 700 E cu totul inclus.

Cat despre presupunerile tale despre ce turbina de origine are motorul asta, e nevoie doar sa dai zoom pe pozele noastre si sa citesti, si ai constata ca se cheama GT1646... Iar ca idee, noua tehnologie de turbine presupune elici din ce in ce mai mici si turatie si presiune din ce in ce mai mare pentru o capacitate cilindrica data, acelasi nume de GT1646 este pus si pe motorul 1,9 TDI 105 cp dar cu tehnologia veche de VNT, dar motorul asta se putea impinge stock cu turbina de origine pana la 165 cp, lucru facut de noi cu Unichip de cateva masini bune.

Concluzia e ca cea mai buna turbina e cea mai mica dar care da puterea ceruta, asta cu privire la lag cel putin. Cat despre boost versus diametru compresorului, sa vii pe la noi sa-ti arat peste 2 bar ci 52 diametru, no problem, e adevarat cu hybrid facut in Anglia, caci tu compari turbina stock eventual sh cu hybridul, si nu prea au nici o legatura ca performante.

Last edited by MasterTuner; 02-12-10 at 13:19.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 02-12-10, 13:48   #4
geti

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,121
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Turbo hybrid, eliminare filtru de particule si chiptuning pe SKODA OCTAVIA 2 2.0

"Cat despre presupunerile tale despre ce turbina de origine are motorul asta, e nevoie doar sa dai zoom pe pozele noastre si sa citesti, si ai constata ca se cheama GT1646... Iar ca idee, noua tehnologie de turbine presupune elici din ce in ce mai mici si turatie si presiune din ce in ce mai mare pentru o capacitate cilindrica data, acelasi nume de GT1646 este pus si pe motorul 1,9 TDI 105 cp dar cu tehnologia veche de VNT, dar motorul asta se putea impinge stock cu turbina de origine pana la 165 cp, lucru facut de noi cu Unichip de cateva masini bune."

Ne intelegem separat. Cu asta am inceput, am spus ca ai uitat sa precizezi si diferenta dintre turbine, ala cu 16v are 1749, am precizat si eu si tu ai repetat sau mai bine zis ai sustinut ca si cele de 105 cp au tot 1646, ok. Explica-mi te rog ce legatura are cel de 105 cp, 1900 cmc, 8v cu acela de 140 cp 2000 cmc, 16v? Tu compari motorul asta de 8v cu cel de 1900, daca inteleg, deoarece spui ca sunt supraalimentate de aceeasi turbina, ori eu am spus din start ca turbina de care se foloseste cel mentionat nu este deloc cea de pe 16v, mai mult decat atat este cea de pe 1.9 TDI: "Ai uitat sa mentionezi ca si diferenta turbina, intre motorul 16v si cel 8v. Din cate inteleg ati constatat ca acest 8v de 140 cp are o turbina 1746, ori cel de 16v are un 1749. Nu zic ca nu ar exista generatii si de 46 mm pe compresor, amintim aici VNT 1646 de pe 105 cp". Am crezut ca intelegi ca ma refer la 1646 cand am spus ironic 1746 si am declarat ca nu contest existenta compresoarelor de 46 mm, unde am precizat clar 1646. Termin insa printr-o apreciere, in ciuda raportului volumetric diferit, nu sunt mari diferentele de putere. Se stie ca in astfel de situatii diferenta ar fi de 25-30 cp. Nu sunt carcotas, va felicit pentru munca voastra, dar sa nu intram in polemici hibrid vs turbo mai mare deoarece stim adevarul sau mai bine zis rezultatul. Nu vreau sa fiu rautacios dar am vazut 2000 16v dus la 265 si chiar mai bine dar sa-mi fie cu iertare 2260 cred ca spune multe.O zi buna.

Last edited by geti; 02-12-10 at 14:01.
geti is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -