Masina e un Peugeot 307 1.4 HDI 2005'. Masina e declarata cu 68 cp, iar aceasta in speta facea asa cum se vede 74 cp. Motorul acesta este dotat cu o turbina cu geometrie fixa si boost reglat mecanic cu wastegate clasic, fara intercooler. Am masurat amestecul standard si am decis ca boostul poate ramane cel stock de 1.1 bar intrucat e destul debit de aer pentru o crestere rezonabila de putere. Am ales sa nu il crestem si pentru ca motorul nu are intercooler, asa ca ne interesa sa tinem temperatura in admisie in limitele standard.
Cu Unichip am reglat timpii de injectie si presiunea de motorina asa incat sa nu avem fum si sa tinem sub 750 grade temperatura gazelor de evacuare. Apoi am reglat in timp real avansul la injectie in asa fel incat sa obtinem puterea maxima cu ceilalti parametrii deja reglati. Asa a iesit primul grafic, cu o putere de 90 cp si cuplu de 220 Nm, un castig deci de 16 cp si 43 Nm.
Am realizat apoi o harta cu cresteri medii de putere si cuplu, pentru a demonstra doar viteza de masurare a dinamometrului nostru si viteza de reactie a Unichip. Aveti in al doilea grafic testele facute astfel:
Am inceput testul cu Unichip pe ZERO, adica o harta din Unichip care nu modifica parametrii standard ai motorului, apoi in timp real am schimbat pe harta de putere maxima la 2 000 rpm, apoi la 3 000 rpm am schimbat pe harta de putere medie, apoi la 4 200 rpm am schimbat la loc pe harta de putere maxima. Toate aceste 3 harti erau salvate in UNICHIP, schimbarea lor facandu-se in timp real de la un selector. Astfel puteti vedea cum parametrii motorului comandati de UNICHIP schimbati aleator ca in cazul acestui test fac ca ceea ce masoara dyno-ul sa se suprapuna pe ceea ce se masurase anterior pentru fiecare harta individual, lucru care desi matematic este logic, acum capata si o reprezentare fizica, si deci palpabila. Bucatile de legatura de pe curbele obtinute astfel au durat echivalentul in timp al cresterii cu 100 rpm a turatiei, aproximativ 0.5 secunde, timp necesar ca sistemul de injectie sa poata modifica presiunea si timpii de injectie. Dupa cum vedeti sistemul nu a oscilat de loc, iar acest test nu are alt scop decat de a demonstra tehnologia si cunostintele tehnice de care dispunem noi la MasterTuner.
Testul denumit MAX e cel de putere si cuplu maxime
Testele denumite MEDIU si ZERO au caracteristicile implicite din titlu, ZERO in UNICHIP insemnand motorul cu parametrii standard dati de producator.
Testul denumit 123 este cel descris mai sus.
De retinut este faptul ca puterea si cuplul au crescut cu 50% la 2 000 rpm fata de original, fara aparitia fumului, lucru care evident face o masina submotorizata ca aceasta sa aiba o comportare mult mai dinamica.