Salut, bine ai venit pe aceasta sectiune a forumului !
. Am vazut si eu desenele cat si observatiile - sfaturile celor ce au scris pana acum . Dupa cum au spus si mnc.risti si silviun95 cel mai importan este sa te concentrezi asupra aspectului general al masinii - perspectiva generala a volumului . Exista si parti bune la desene , faptul ca incerci sa desenezi masinile din mai multe directii , in timp dezvolta abilitatea de a desena , in ciuda dificultatilor initiale pe care le intampini tu acum, pe viitor se va dovedi o alegere castigatoare . Referitor la sfaturi acum , pe termen scurt , pe langa eventuale tutoriale , in privinta instrumentelor de desenat este de preferat sa renunti la tus , pix , carioci ... , ideal este un creion in ceasta faza , pana stapanesti cat de cat constructia si ai linii sigure ( modulate artistic ) , sa te concetrezi pe schite cat mai mult , mai bine 20 de schite de cat o schita la care sa stai sa o hasurezi - randezi cateva ore bune , cel mult hasuri de ilustrare volumetrica , adica hasuri extrem de rapide dpdv al tipului alocat . Cel mai important acum este realizarea unui volum corect . Restul tine mult de tehnica si experienta . La roti de exemplu , poti reda rapid si destul de placut o roata , desanand mai tare ( vizibil ) cercul interior al cauciucului ( conturul de janta , cercul " median " desenat mai usor si limita cauciucului din partea opusa planului vizibil al rotii desenata iar usor mai vizibil . Daca intaresti prea tare cercul median ,roata capata adesea un efec de buturuga ( imaginea ). Se subintelege ca aceste cercuri in perspectiva sunt ovale ( elipse ) . Pentru hasura rapida , iti alegi o sursa de lumina , iti imaginezi cum sunt orientate suprafetele fata de sursa , care sunt " ferite " de lumina directa , si poti pune pe ele o hasura , poate sa fie de ajutor sa hasurezi pe directia generatoarelor acelor suprafete , mai ales in faze de schite-rapide ,cat timp cauti volumul - conceptul . Spor la desen !