Acum 3 saptamani masina a suferit o operatie/operatiune destul de complicata, dar avand in vedere ca este o marca frantuzeasca de ce ar fi trebuit sa fie simlu, nu?
Asadar, s-a demontat bordul masinii. ce s-a gasit in spatele bordului? Un fel de surprize surprize......suruburi slabite de prindere a bordului, plastice sparte (nerezistente la schimbari climatice cald-rece....dar si dupa 21 de ani ce pretentii sa mai am...) invelisul de vinil al bordului dezlipit, fire insirate ca la balamuc, fara a avea o ordine clara, desprinse din clemele de prindere, garniturile de etansare a gurilor de ventilatie distruse, fiind un burete prost care se coace in timp, si mai ales, extraordinar de mult praf (sursa de sanatate curata)
Prin urmare am inceput operatiunea monstrul....am lipit invelisul de vinil inapoi pe bord evitand astfel dezlipirea lui in totalitate. Am aranjat toate firele intr-o ordine logica, le-am pus inapoi in clemele de prindere din care iesisera, am facut cleme noi, late pentru ornamentele de plastic (clemele originale nu mai aveau unde sa stea,asa ca a trebuit reconstructie), am refacut garniturile de etansare ale gurilor de ventilatie(cu ceva foarte complex si complicat = cheder de usi de interior) si am reasezat tuburile prin care circula aerul(acum mi se dezaburesc si mie geamurile desi climatronicul inca nu este rezolvat...va urma), am strans perfect suruburile de prindere a bordului( evident dupa ce am scapat de tot praful de acolo) si multe multe alte lucruri minore dar esentiale pentru a elimina zgomotele nesuferite.
Rezultatul?? Cel asteptat, desigur. cu toate ornamentele puse la punct, masina are acum o ambianta placuta la interior, fara zgomote deranjante, chiar si cu amortizoare existente pe masina terminate pana la ultimul gram de ulei. Bonus, am refacut si OBC-ul, lucru ce ma enerva groaznic, iar acum functioneaza perfect.
Si de ce sa se termine totul aici? ar fi fost deja mult prea simplu...Fiind un Break veritabil, si avand o instalatie electrica ce detine niste fire de calitate superioara chiar si celor din ziua de astazi....in canalele de trecere ale firelor de pe aripa pe luneta, s-au rupt aproape toate cablurile. Din nou, cu multa rabdare, am luat fiecare firicel in parte, le-am facut prelungiri, le-am lipit, le-am izolat si acum totul este in regula....exsita riscul sa se atinga intre ele daca nu rezolvam aceasta problema si s-ar fi putut intampla ce multi numesc....NO MORE RENAULT 21.....
La exterior, daca tot am scos grila de protectie de la stergatoare, m-am gandit sa o si vopsesc intr-un negru satin, ea din neagra, in timp ajungand aproape alba. Pt ca tot aveam spray-ul de vopsea in mana, am rezolvat si bratul stergatorului spate. Au iesit aproape perfect
Ce ar mai fi de lucru la masina?? Groaznic de multe....insa prioritare raman schimbul de amortizoare si refacerea instalatiei de climatizare(partea electrica). Dupa ce voi scapa si de sesiune, se va intampla si un detailing la motor, pentru ca cere (aproape in genunchi) acest lucru.
Atasez si cateva poze din timpul operatiunii...
Numai bine!