Honda inmatriculare + norma poluare
Am facut acest thread pt toti posesorii de Honda si nu numai, care vor sa-si inmatriculeze masina, sau si-au inmatrculat-o deja, in sensul de a impartasi experienta lor si celorlalti, si anume: sa specifice fiecare ce probleme tehnice sau birocratice a avut la RAR, cum le-a rezolvat, ce tip de motor, ce norma i-au gasit...samd.
Poate fi util acest thread si pt. viitorii posesori de Honda, care vor sa-si achizitioneze una din afara si care se vor trezi dupa ce au adus-o in tara, ca la RAR, ii trec o norma inferioara decat au ei in acte (ca doar suntem in Romania), ceea ce rezulta o taxa mult mai mare, poate decat contravaloarea masinii. Ce e de facut in acest caz ? eu personal am un prieten care a patit-o...si am mai auzit de cativa in aceeasi situatie. Am sa incep eu, cu exemplul colegului meu: Honda Prelude 1993, 2.0 sohc, non-vtec, 133 hp, Euro 2 trecut in Breef (E2), la RAR l-au gasit Noneuro...deci omul nu mai poate sa o inmatriculeze, pt ca taxa de la 400 euro la Euro 2, acum e vreo 2500 la noneuro, cat a dat pe masina, deci si-a luat o mare teapa... |
Re: Honda inmatriculare + norma poluare
doggz, as incepe, daca-mi permiti cu un comentariu la tine.
urmand o simpla inferenta logica, si anume, plecand de la premisa ca in germania statul nu-si bate joc de contribuabil scriindu-i in brief Euro 2 (esti sigur ca nu-i scria D2??? sunt norme cu totul si cu totul diferite) si masina nu are catalizator deci nici vorba de Euro 2, rezulta masina are catalizator si indeplineste cerintele normei Euro 2 aprobate prin directiva UE in 1996 rezulta ca in romania RAR-ul, dupa ce i-a masurat noxele putea sa-i dea doar Euro 1 sau Euro 2. Non-euro nu putea sa-i dea daca avea catalizator. Ori asta e cea mai mare bataie de joc pe care am auzit-o, ori nu ai tu toate informatiile. Sugestie, daca RAR-ul chiar si-a batut joc de el, poate solicita o reverificare. Este de mers la ei si de intrebat. Pentru ca si eu am trecut cu del sol-ul meu prin procedura completa de identificare, itp, inmatriculare, etc, ca sa nu ma repet aici, ii rog pe toti cei interesanti sa citeasca pe topicul meu cu foxy, de la pagina 5, cum a decurs procesul la mine. iaca link-ul https://forum.4tuning.ro/127-masina-mea-honda-acura/77595-93-crx-del-sol-eh6-esi-1-6-16v-d16z6/page-5.html Ca sa nu lungesc mult povestea, am o curiozitate: prietenul tau a adus prelude-ul din germania? a fost cumva masina initial fabricata pt sua si apoi exportata in germania? daca e modelul pt sua, atunci se schimba datele problemei si in germania nu avea cum sa aibe pe talon scris euro 2 :) |
Re: Honda inmatriculare + norma poluare
Trebuia sa il bagi si u la alte discutii nu la zona tehnica
|
Re: Honda inmatriculare + norma poluare
Eu am fost la un ITP simplu cu masina mea (nu la rar, la un service) si mi-a zis acolo ca n-am sanse absolut deloc sa sar de non-euro. Masina mea avea 2 catalizatoare (cate unu pt fiecare juma de motor, v8 ), EGR, AIR, EVAP si inca ceva sisteme de noxe. A fost fabricata in si pentru america dar dupa logica ta ar trebui sa fie totusi euro CEVA nu? Repet, mi-a zis ca "nu am nici o sansa". In concluzie mi-am luat evacuare completa noua cu serpi si catalizatorii mei sunt in beci acuma. Daca tot ma obliga la non euro macar sa profit de asta nu :D
Naiba stie... |
Re: Honda inmatriculare + norma poluare
honda mea din 91 are sonda lambda , catalizator , toba intermediara ... si ghici ce ... non euro ... desi stiu sigur ca trebuia sa iasa euro 1
|
Re: Honda inmatriculare + norma poluare
deci sa ma consider un fericit ca am euro 2? ;) fara nici o interventie, dupa ce aproape ca m-am certat zi de zi cu ei ca nu-mi dadeau actele?... ciudat... o fi avand rar-ul ceva proceduri si nu stim cum e faza?
|
Re: Honda inmatriculare + norma poluare
Quote:
NON EURO EURO 2 EURO 3 EURO 4 de aceea retarzii au incadrat-o la non-euro aceeasi surpriza am avut-o si eu acum ceva timp cand am cumparat o rovinieta la e36... NON-euro cu toate ca masina avea catalizator long live this shitty country |
Re: Honda inmatriculare + norma poluare
Quote:
deci ma adaug pe lista : prelude bb3 '93 motor f20a4 (catalizator-lambda-injectie)- non-euro. civic eg8 '93 motor d15b (catalizator-lambda-injectie)- non-euro. |
Re: Honda inmatriculare + norma poluare
cred ca orice model honda de dupa 92 e macar E1. si totusi dc la RAR ies non-euro. nu se poate face nimic in privinta asta ? in afara de testul lor de noxe (600 euro)
|
Re: Honda inmatriculare + norma poluare
2 Attachment(s)
mi sa spus la RAR sa aduc hartii din germania cu norma de poluare. azi dimineata am primit raspunsul din germania care spunea ca la inceputul anilor '90 nu era luata in considerare norma euro de aceea nu se trece in brief euro1.
se poate calcula dupa emisiile co si no+hc, emisii care se incadreaza la euro1 pt prelude cel putin. pt euro1 norma europeana are limitele maxime CO=3,16 si NO+HC=1,13 la honda prelude bb3 ,CO=2,11 si NO+HC=0,87 daca nu reusesc cu RAR-ul frumos sa o scot euro1 ii dau in judecata. probabil si la alte modele de honda e aceeasi situatie . eu m-am interesat pt prelude ca asta ma doare pe mine:) -am pus 2 poze , una cu normele europene,una cu emisiile pentru honda mea "non-euro" |
Re: Honda inmatriculare + norma poluare
sunt in aceeasi situatie ca si tine
am primit prin intermediul Honda Trading Romania (HTRO) un document oficial de la Honda Europe sediul din Belgia care imi arata exact nivelul noxelor pt civic vti EG6, si conform datelor din document masina s-ar incadra la E1. acuma nu stiu exact cum trebuie sa procedez :?: le arat pur si simplu documentul si ei recunosc faptul ca masina e intr-adevar E1 ? |
Re: Honda inmatriculare + norma poluare
nu poti sa i obligi sa recunoasca nimic . eu duc documentele acolo si daca nu reusesc nimic , o inscriu non-euro si ii dau in judecata dupa aia pt. diferenta de taxa
|
Re: Honda inmatriculare + norma poluare
Am dat un exemplu mai sus, cu colegul meu cu prelude-ul...a reusit sa-l treaca euro 1, a cerut la Honda trading din Buc, un certificat de conformitate din care sa se vada exact ce norma euro e incadrata masina, sau ma rog, sa reiasa noxele, iar apoi a fost la RAR, la sediul central, pe Calea Grivitei, aia s-au uitat la noxele trecute in certificatul de conformitate, si au comparat cu normele lor de poluare...si gata, i-au spus ca au operat in sistem ca e euro 1, si sa se duca sa-si scoata cartea masinii...deci daca mai vreti detalii intrebati...
|
Re: Honda inmatriculare + norma poluare
chiar ma gandeam ca e prea strigator la cer sa-i dea non euro. cred ca pur si simplu e rea vointa din partea rar-ului. deci daca la prelude i-au iesit noxele la rar in limitele euro 1, ce le-a fost greu sa-i si dea euro 1? dar hai sa mai cerem o hartie, hai sa ridicam din umeri si sa zicem ca n-avem ce face sau "asta e"... "problema ta, fraiere, descurca-te, ca pe noi nu ne doar capul"... doar suntem rar... mi-e greata...
|
Re: Honda inmatriculare + norma poluare
Quote:
cred ca stiu cine e colegul tau :) am discutat cu el problema . am dus aceleasi omologari ca si el ieri la RAR si nici n-au vrut sa se uite pe ele . pana la urma cred ca merg la bucuresti sa vad. |
All times are GMT +2. The time now is 18:03. |
- Copyright 2024 4Tuning