Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Alte discutii Honda - Acura (https://forum.4tuning.ro/279-discutii-honda-acura.html)
-   -   Cand trebuie sa schimbi viteza? (https://forum.4tuning.ro/279-discutii-honda-acura/81118-trebuie-schimbi-viteza.html)

Nicknamed_13 14-06-08 04:04

Cand trebuie sa schimbi viteza?
 
1 Attachment(s)
Multi tureaza motoarele pana sar pistoanele prin capota si saracii chiar cred ca ei scot mai mult din ea.

Am luat o metoda de a afla cand trebuie sa schimbi viteza. Este postata pe NZHondas de un tip care aparent a incercat asta si da rezultate. Punctele de schimbare pt B18C descoperite sunt asemanatoare cu cele pe care un prieten le folosea si spunea ca trage cel mai bine.

Nu este greu de calculat, tot ce ai nevoie pt asta este dyno sheet pt masina ta, rapoartele de la cutia ta de viteze, MS Excel (foarte greu de gasit!) si o minte un pic mai desfundata si detasata de 2F2F unde ati vazut ce se intampla daca turezi prea sus si dai NOS. :rolleyes2

Articolul initial a luat Hyabusa ca exemplu si arata dyno sheetul unde cuplul scade puternic la turatii mari si asta voi folosi si eu.

TABELUL:
Incepi prin a pune in capul tabelului pe orizontala vitezele si imediat sub raportul fiecaria. Pe verticala cotorul tabelului este format din 2 coloane si anume RPM's listate crescator si cuplu la acea valoare RPM unica. Exemplul pe care il am merge din 500rpm in 500. Ideal ar fi din 100rpm in 100.

CALCULE:
Acum ca baza tabelului este construita trebuie umplut in felul urmator. Se inmulteste valoarea cuplului cu valoarea raportului pt fiecare din turatii si viteze astfel se calculeaza "thrustul". Exemplu:
(cuplu la 2000rpm x raport in viteza 1)
(cuplu la 2000rpm x raport in viteza 2)
.
.
.
(cuplu la 3000rpm x raport in viteza 1)
.
.
.
(cuplu la 10000rpm x raport in viteza 6)


Simplu.

ANALIZA:
Iei fiecare din coloane si se observa care din valorile thrustului este cea mai mare. Pt Hyabusa valorile maxime sunt la 6500rpm pe intreaga gama de viteze. Se incadreaza valorile in rosu.
Apoi se ia in felul urmator. Pornesti de la 6500rpm in viteza 1-a. Thrustul este de 1217.68 iar in viteza 2-a la 6500rpm este de 902.72. Deci accelerezi si trebuie observi ca thrustul scade. Accelerezi pana cand thrustul in prima viteza este exact la fel cu cel in a 2-a. Asta se intampla undeva chiar inainte de 9000rpm. Thrust la 8500 este 952.54 iar la 9000rpm este 893.62 deci daca ai ajunge la 9000rpm in prima viteza valoarea thrustului este mai mica decat la 6500rpm in a 2-a lucru care inseamna ca ai avea mai multa putere daca ai schimba. Se incadreaza turatia de 9000rpm.


Alte exemple relevante Honda sunt B18c si B18c turbo. Se observa diferenta in turatii. Deci la turbo b18c nu se schimba la turatii atat de mari. In general la motoarele DOHC VTEC complet stock se tureaza pana aproape de limitator, la motoare non-vtec este pierdere de timp sa treci in rosu.

Am atasat un tabel exemplu. Nu am incercat exact pt ludul meu dar urmeaza dupa ce fac un dyno. Mai e pana atunci.

Orice parere sau comentariu productiv este bine venit.

ZooM-ZooM 15-06-08 15:59

Re: Cand trebuie sa schimbi viteza?
 
cool ! :D astept sa imi vina filtrul de aer si merg la dyno :) chiar aveam o problema cu schimbatul....in general cand ma dadeam schimbam cu 1000 rpm peste punctul de cuplu max. anunta ma daca ai reusit pentru prelude ul tau :)


All times are GMT +2. The time now is 12:23.

- Copyright 2024 4Tuning