Scoala De Pilot Raliu
Cred ca e timpul, si multi dintre voi s-ar putea sa fiti deacord cu mine, cred ca e timpul sa punem niste intrebari celor care au facut scoala de pilot raliu, celor care au ceva experienta, si rog pe cineva sa imi explice urmatorii termeni:
Se abordeaza urmatoarele capitole: • Pozitia corecta la volan (care e pozitia corecta in definitiv?-are vreo legatura cu cea care te invata la scoala de soferi) • Circulatia mainilor pe volan(cum se procedeaza) • Pozitia picioarelor pe pedale(care e cea corecta) • Accelerarea(multi piloti castiga/pierd timp la start, care e cea mai eficienta metoda de plecare, cum folosesti corect cuplul motor, turatiile masini, implicit turometrul) • Franarea ( procedeul varf-calcai, franarea cu piciorul stang, frana de mana, franare neconventionala )-ce inseamna frana neconventionala • Traiectoria(poate fi cumva un ESP-uman) • Controlul masinii in derapaj • Transfer de mase(la ce se refera) • Apel contra apel(ce inseamna) |
Re: Scoala De Pilot Raliu
Poziţia corectă a mâinilor pe volan !
<object height="355" width="425"> <embed src="https://www.youtube-nocookie.com/v/NgDK4wiZJ_M&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" height="355" width="425"></object> |
Re: Scoala De Pilot Raliu
Quote:
Salut. Vad ca esti din resita.Aveti echipa acolo de ce nu ii intrebi.Si un curs......se face intr-un weekend dupa care ai voie sa te dai.Este cam 300 euro sau ceva de genu`.Daca iti explica cineva scris sigur nu intelegi nimic. |
Re: Scoala De Pilot Raliu
stiu ca nu inteleg, dar am vrut sa intreb ce inseamna franarile alea, poate ne ajuta cineva cu niste filme, cum a facut si Gabi
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Daca ar fi filmulete cum a pus Gabi.....nu ar mai exista scoli de pilotaj...si toata lumea le-ar face dupa televizor :). Lasand gluma la o parte.....dupa un asemenea curs afltfel ai sa intelegi condusul.....implicit pilotajul...tehnicile de pilotaj. Nu stiu cat sunt in masura sa imi dau cu parerea...dar am sa incerc sa ajut :
-franarea varf-calcai nu stiu cat sa mai practica in ziua de azi...avand in vedere ca masinile de curse (ex:evo) au als (anti lag sistem) iar aceasta tehnica impiedica acest lag care il avea turbina prin scaderea in turatii. Cat despre franatul cu stangul.....nu stiu cat e de recomandat pt noi muritorii de rand...avand in vedere ca la prima frana riscam sa iesim prin parbriz :).....chiar si asa unii piloti inca se adapteaza cu aceasta tehnica (ex: daurette). Retrogradarea in treptele de viteza se face trecand prin toate treptele de viteza dar calcand si frana....nu ii dai din 5-2, 5-4, 4-3, 3-2. -traiectoria este f importanta , de ea depinzand viteza cu care se iese din viraj , NU ARE IMPORTANTA VITEZA CU CARE INTRII IN VIRAJUL RESPECTIV......CI VITEZA CU CARE IESI DIN VIRAJ. Deasemenea cand sunt doua viraje "legate" se "sacrifica" primul pentru al doilea......adica viteza de iesire din al doilea viraj sa fie cat mai mare. Cam atat pt azi ca tre sa plec....am sa completez maine restul ce mai stiu si sper sa fiu inteles...poate nu am explicat pe intelesul tuturor. |
Re: Scoala De Pilot Raliu
Eu stau mai prost la capitolul teorie si imi e foarte greu sa-ti explic pe tastatura ce inseamna apel contra apel. Uite un filmulet de anul trecut de la raliul Hunedoarei de la super speciala (prima proba castigata din cariera mea) si uita-te atent in virajele de 1 (cele de viteza mica sau mai bine spus in acele de par)
Bafta! https://www.youtube.com/watch?v=btmdB9F8neM |
Re: Scoala De Pilot Raliu
Quote:
o discutie cu un participant la vtm la buzau viza exact acest aspect, multi piloti intra tare in viraj si ies cu masinile subturate, astfel pierzand timp important... filmuletul pus de ono este educativ si iti poti da seama cam cum se abordeaza un ac de par in mare, dar ca sa faci asa ceva trebuie sa te ajute si masina... p.s. m-i se pare un topic util de unde am avea ce sa invatam.... asteptam cat mai multe opinii de la piloti...din cate stiu eu sunt cativa care alearga la vtm, chiar si cnr :D |
Re: Scoala De Pilot Raliu
Stai linistit ca din teorie mare lucru nu intelegi....adica intelegi dar e mai greu cu practica.....stii vorba aia mai veche :). Acest lucru tine de experienta.....dar cel mai mult de talent.....poate vad eu inteles ascuns in postul tau...dar sigur vrei "s-o dai de-a latu`" nu? :)
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Super tare frate!!! Cand am citit "Poziţia corectă a mâinilor pe volan !" am zis in gandul meu "ce...imi spune si asta ca trebuie sa tin ambele maini pe volan si nu una pe volan una pe schimbator???" :) si cand am vazut filmuletul...am zis...daaaaaaaamn!!! Ce precizie poti avea in luarea virajelor dar un aspect trebuie luat in considerare....SA AI SERVO!!! :) Daca nu ai servo...la un sfert de tura esti in copac =))...oricum educativ tare filmuletul...mai vreau!!!
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Quote:
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Da, imi dau seama...si nu am spus ca NU functioneaza...am spus doar ca masina pe care ne arata el acolo are servo...si de ex la o masina fara servo...e alta mancare de peste!!! Nici nu mam indoit ca nu functioneaza...:)
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Quote:
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Man...pozitia mainilor pe volan...felul in care sa misti mainile in viraje si bla bla bla e valabil pe orice masina :)...normal...dar nu esti si tu de acord ca masina aia avea servo? :) si ca ce a zis el acolo cu sfertu/jumatatea/3 sferturi le faci din atatea miscari doar daca ai servo?
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Quote:
:wink: |
Re: Scoala De Pilot Raliu
Quote:
Pt. hho_primo Aici gasesti explicatia pt. majoritatea tehnicilor de pilotaj https://www.youtube.com/watch?v=hwqmZFhI0co P.S. Bani sa fie pt sportul asta ca sunt convins ca romania are mult potential din punct de vedere al pilotilor. Foarte buna ideea topicului, asteptam pilotii de raliuri sa ne impartaseasca din experienta lor, eu sunt foarte interesat de setup-ul unei masini de raliuri. |
Re: Scoala De Pilot Raliu
Quote:
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
pana la urma nu cred ca a inteles nimeni ce inseamna concret APEL CONTRA APEL!!!!!
ONO poti sa explici pe intelesul nostru ce inseamna concret aceasta notiune???si la ce se refera? |
Re: Scoala De Pilot Raliu
De obicei apel contra apel se foloseste pe macadam, pt ca se merge mai mult cu spatele (de-a latu) iar apel contra apel se face in virajele de viteza mica (gen ac de par)
Exemplu: Inainte de un viraj de stanga arunc masina inspre dreapta si imediat spre stanga. Transferul de mase e mult mai pronuntat iar masina pleaca (de spate) mult mai usor dupa care dozez acceleratia si iese un drift perfect. In caz ca nu mi-a iesit ma folosesc de frana de mana iar virajul iese asa cum vreau ( Nu mereu pt ca nu sunt pilot de top) :D Pe asfalt mesul corect si apropiat de perfectiune se merge ca la circuit, adica curat, fara ca masina sa gliseze. PS. Nu stiu daca m-am facut inteles, v-am spus mai sus ca stau prost la capitolul teorie. |
Re: Scoala De Pilot Raliu
chiar te-ai facut inteles...se pare ca le ai totusi si cu teoria :D
am si eu o intrebare...pozitia la volan care trebuie sa fie? eu am observat ca un reglaj al scaunului care iti faciliteaza urcatul in masina nu este neaparat o pozitie buna de condus...eu unu prefer sa stau cu scaunul cat mai in fata si spatarul cat mai drept cand ma apuc de nebunii :D pentru ca ma simt mai aproape de masina, chiar daca am 1.85 si arat caraghios:D, ceva de genul ''incepatoare'' |
Re: Scoala De Pilot Raliu
Scaunul tre sa fie reglat astfel incat cand se calca pedala de ambreaj piciorul sa fie cat mai intins (adica drept).....a nu se intelege ca tre sa apesi pedala cu varful piciorului sau cu unghia :)...iar spatarul.....nu mai stiu exact dar coatele tre sa formeze daca imi aduc bine aminte un unghi de 90 grade sau mai mic. Deasemenea piciorul stang nu se tine pe ambreaj.....ci in stanga lui....pe "ridicatura aia". Se observa la masinile de curse (nu toate) ca este montata o alta "pedala falsa" (daca se poate numi asa) langa ambreaj care este la acelasi nivel cu ambreajul astfel incat sa faciliteze apasarea pedalei . Sper ca am reusit cat de cat sa explic pe intelesul celor interesati.
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
oricum un curs de pilotaj am inteles ca costa undeva intre 680-1000 euro.
http://www.pilotaj-auto.ro/cursuri.htm la titi aur este...mult mult mai scump http://www.titiaur.ro/forum/showthread.php?t=1 am vazut ca titi aur misca mainile intr`un anumit fel pe volan. la fel ca pilotii francezi, pilotii scandinavi misca altfel mainile pe volan, ei nu "trag de volan" ci`l "imping" in directia dorita. in masina este indicat sa stai cu picioarele cat mai "drepte" sau intinse pentru o pozitie cat mai buna. mainile trebuie sa fie aproape intinse. daca mai retin bine, am citit undeva, mainile trebuie ca fie la unchi de 140-160 grade. |
Re: Scoala De Pilot Raliu
trasul volanului are avantajele lui doar in acele de par, sa fii putin mai brutal....am incercat si eu pe strada si pot sa spun ca nu mai fac:D ...daca nu e un viraj foarte strans nu are rost sa tragi de el
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
titi aur o facut scoala de pilotaj undeva in franta prin 88 parca...de aia trage si nu impinge de volan
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Quote:
am inteles.e o tehnica pe care o folosesc dar care nu stiam ca se numeste asa.eu ii spuneam balans si intradevar e eficienta doar pe macadam. |
Re: Scoala De Pilot Raliu
Diferenta intre scoala pe care o detine Titi Aur si celelalte este foarte mare si a si sa va explic de ce:
1 Are cea mai mare experienta in sportul cu motor 2 Multi din pilotii de top din zilele noastre au fost elevii lui 3 Eu inainte de ma apuca de curse eram doar un nebun ce mergea tare pe strada dar asta nu ma ajutat mai deloc la curse, am facut un curs privat cu Titi Aur iar eu cred ca rezultatele au fost destul de bune (a doua mea cursa din cariera am castigat-o iar la final de sezon am termiant in postura de vicecampion) 4 Are masini foarte profesionale si toate tipuril de tractiuni: Tractiune fata: Renault CLIO 2000, Tractiune spate: Bmv ursulet Tractiune 4x4: Mitsubishi Evo 9 PS. Sfatul meu sincer este sa-l contactati si faceti cursuri cu Titi Aur pentru ca va explica atat de mult si va arata sa mergeti atat de mult incat e imposibil sa nu devii mai bun dupa 1 cursa la Titi Aur Racing Shool Numai bine si bafta tuturor! Daniel Onoriu |
Re: Scoala De Pilot Raliu
Quote:
Dar stii cum e... Dai un ban dar stai in fata P.S. Si eu sunt fan Titi Aur. |
Re: Scoala De Pilot Raliu
Spre deosebire de altii eu la capitolul teorie sunt ok , la practica ma sinucid =)). O scoala de pilotaj iti da posibiltatea sa poti invata de la cei cu experienta . Despre chestia cu apel la apel.....nu am auzit de o asemenea denumire ( nu prea sunt unblat ) , in schimb am auzit si probat pendulul si dublu pendul ...triplu pendul ( vezi jean ragnotti pe youtube) . Cat despre pozitia la volan lucrurile sunt foarte simple : cu cat stai ca o babuta la volan cu atat e mai bine . Dupa umilele mele cunostinte legate de fizica si anatomie , am putere mai mare daca sunt aproape de volan decat daca sunt departe ( logic nu?!!! ) . Ca sa imi asez scaunul , intind mana dreapta spre volan cu incheietura palmei pe partea de sus a volanului . In acelas timp umarul trebuie sa imi stea lipit de scaun . Sacrifici picioarele pentru maini . Piciorul nu trebuie sa stea intins perfect pentru ca incepi sa te intinzi dupa pedale . Sa explic pozitia picioarelor nu prea ma pricep , trebuie sa vad , ideea este sa nu te intinzi .
Parerile sunt impartite important e sa te simti tu ca pilot stapan pe masina....nu invers |
Re: Scoala De Pilot Raliu
In masina de curse, scaunul nu prea iti permite reglajul spatarului asa ca iti faci reglajul dupa picioare. Scaunul poti sa il ajustezi fata-spate si sus-jos.
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
exact...trebuie sa te simti tu cat mai bine..eu personal daca stau ca o babuta ma simt mai legat de masina....o simt mai bine
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Adica despre asta vorbiti...
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="https://www.youtube-nocookie.com/v/fFiCyrS6WNA&hl=en"></param><embed src="https://www.youtube-nocookie.com/v/fFiCyrS6WNA&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object> |
Re: Scoala De Pilot Raliu
Quote:
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Nu spune nimeni ca aia e o pozitie ideala , doar ca in pozitia respectiva ai mai multe sanse sa controlezi masina mai bine
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Quote:
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Quote:
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Quote:
Cred ca ar fi interesant sa te urci intr-o masina de curse si sa trebuiasca sa alergi putin cu ea. O sa vrei sa fi cat mai aproape de volan si pedale ca sa o poti controla :) , incearca si o sa vezi :) |
Re: Scoala De Pilot Raliu
cat as vrea sa ma urc si eu intr-o masina de raliu :hug:, pe circuit sau pe o proba speciala :D.. dreams :???:
cred ca pozitia ideala difera de la pilot la pilot, precum si stilul de pilotaj....fiecare conduce cum ii e mai bine pentru a avea rezultate zic eu |
Re: Scoala De Pilot Raliu
Scuze de off dar in filmulet cand zice virezi stnga el face drepata si invers...
On : E ceva deosebit sa mergi cu o masina de raliu.Am fost cu cineva dar nu am condus-o. |
Re: Scoala De Pilot Raliu
ce scoli mai sunt la noi in tara ? si ca sa poti sa participi de ex la cupa dacia ursus(parca asa ii zice?) in cmr tre sa ai peste 18 ani ? zic de cupa cu loganuri ca ar fi mai ieftina..
|
Re: Scoala De Pilot Raliu
Quote:
nicaieri nu e ieftin..nici macar la vtm nu e ieftin sa te dai....daca nu ai surse proprii si nici sponsori nu prea ai sanse |
Re: Scoala De Pilot Raliu
si de sponsori e cam greu sa faci rost :|
|
All times are GMT +2. The time now is 12:39. |
- Copyright 2024 4Tuning