Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Discutii generale masini (https://forum.4tuning.ro/27-discutii-generale-masini.html)
-   -   Filtrele de aer sport - K&N, HP etc vs paper filter (https://forum.4tuning.ro/27-discutii-generale-masini/7407-filtrele-aer-sport-and-hp-etc-vs-paper-filter.html)

stefann 19-08-05 09:24

Filtrele de aer sport - K&N, HP etc vs paper filter
 
1 Attachment(s)
Salut,

As dori sa atrag atentia asupra pericolului folosirii acestor filtre in oras.
Sunt posesorul a 2 masini VW : golf R32- motor aspirat, Passat v6tdi - motor turbo.
Am montat 2 filtre k&n pe aceste masini ,folosind modelele pentru cutia originala .
Rezultatele au fost vizibile in sensul ca intr-un anumit interval de timp si KM(sa zicem 7000) motorul a fost mai vioi si acest lucru s-a mentinul tot timpul spre deosebire de cel de hartie care pe masura ce se murdareste face ca motorul sa traga mai greu, sa creasca consumul etc.
Un lucru nu este insa stiut si este foarte grav pentru ca toate site-urile de pe net fac reclama la aceste filtre .....permit unei cantitati foarte mari de praf sa intre in motor ceea ce duce la o uzura prematura.
Bucurestiul care este un oras super-imputit ,in care la numai o zi dupa ce masina este spalata este la loc ca inainte, este plin de praf..folosirea acestor filtre este un real pericol.Acest lucru este amplificat si mai mult de folosirea modelelor conice care fac sa intre o cantitate si mai mare de aer.
In sprijinul afirmatiilor mele am facut un simplu test pentru a ma convinge ca este asa: test care il puteti face si voi,dureaza 25 de min.
Am demontat cutia cu filtrul de aer de pe masina cu tot cu furtunul pe unde este tras aer proaspat de afara.
Am luat aspiratorul din casa,dupa ce im prealabil am scos sacul de praf,lasand in cuva cam 2 degete de praf fin.
Pe rand ,cu filtrul K&N si apoi cu cel de fabrica am racordat teava pe unde se trage aer de afara, la iesirea de aer de la aspirator ,pe unde iesea praf nemafiind filtru pus.
Ceea ce am vazut a fost greu de descris : cu fltru K&n montat praful trecea, in cantitati mici dar trecea, am pus o hartie te talk curata si vedeam cu particulele se asezau.La cel de hartie,nu ! ,sau probabil erau prea fine sa le vad.
Daca doriti dati-mi adresele de mail sau contactati-ma pe forum sa vi le trimit.Deasemenea cu sprijinul unui amic din SUA am primit o copie a unui test de laborator ,asemenator cu al meu, dar mult mai amplu si mai stiintific prin care se demonstreaza ca filtrele sport permit pana la 300 % mai multe particule sa intre in motor.Si acesta vi-l pot da.
O alta problema vine de la uleiul cu care sunt aceste filtre tratate.Vapori din acest ulei se crede ca afecteaza motorul intr-o oarecare masura deoarece acest ulei nu este facut sa reziste la temperaturile din motor iar amestecul cu uleiul masinii duce la alterarea celui din urma.
Am considerat ca este necesar si ca alti posesori de masini, mai mult sau mai putini tipcari ca mine ca ar trebui sa stie. Ramane sa judecati voi . Oricand va stau la dispozitie cu articolul si informatii referitoare la asta.

xxdadixx 19-08-05 12:02

Eu nu stiu ce sa zic. Nu am facut testul tau, poate ca ai dreptate. Stau in Hunedoara un oras foarte murdar din cauza combinatului, a fost si mai murdar dar acum au inchis o mare parte din el. In fine, am avut un filtru simota, filtru normal din sita de inox nici macar hartie sau alt material nu avea. Il curatam foarte des din cauza prafului din oras, cine ma cunoaste stie. Dar tot timpul dadeam cu mana in interiorul tubului care duce spre motor si nu stiu daca ma crezi dar nu era gram de praf :roll:

HondaCBR 20-08-05 02:32

uleiul de pe filtru nu are cum sa dauneze motorului, ala daca intra in motor, arde complet si iasa afara pe evacuare, este un ulei de animale un fel de grasime cu ceva aditivi.

la mine din cauza ca pun mai mult ulei pe filtru decat trebuie se unge putin si teava de admisie in interior, si cand curat filtrul bag mana in teava si dau cu degetul, si nu este gram de praf, care s-ar fi lipit de uleiul de pe teava daca ar fi intrat in admisie.

uleiul din motor la fel, dupa 5000km este tot galben transparent, daca intra mizerie in motor ajunge si in ulei, si inca sub forma de cenusa, ceea ce inegreste uleiul.

stefann 20-08-05 14:25

test KN
 
1 Attachment(s)
Salut,
Nu te contrazic, eu doar spun ce am constatat.
Am sa atasez la mesaj copia dupa testul facut in SUA pe un M3 cu filtru K&N si filtru de fabrica.
Daca sunt atat de bune aceste filtre si dau mai multi cp de ce nici un producator auto nu le instaleaza de fabrica....5cp in plus la o masina te poate determina sa o cumperi fata de un competitor,sa zicem.
Nici un producator de pe aceasta planeta nu instaleaza pe masina filtre de aer umede.Unii pot spune acum ca nu le pun pentru ca sa-si vanda piesele...lucru total fals pentru ca luand ex.VW ..filtrele sale de aer sunt facute de firma Malle si exemplele pot continua. La un BMW M5 nou care are 507 cp de fabrica ,daca ar fi fost ok filtru l-ar fi pus din fabrica si s-ar fi castigat la puterea aceea intre 10-15 cp.Dar nu se pune pentru ca nu filtreaza bine.
Eu asta am vrut sa subliniez prin mail ca aceste filtre filtreaza MULT MAI PROST decat cele de hartie.

RoSonic 20-08-05 14:45

Pai fara alte modificari la motor, filtrul de aer oricum nu aduce nici un cal in plus! Ajuta doar daca ai nevoie de debit de aer marit in urma modificarilor.

HondaCBR 20-08-05 20:13

producatorii nu pun asemenea filtre pentru ca ei fac foarte multi bani cu consumabilele, si pe cine vezi tu cu un mercedes de ex. sa stea o zi sa i se uste filtrul dupa ce-l spala ?
plus ca filtrele astea sport, scad putin din cuplu de la turatie joasa si dau mai sus, si fac galagie ceea ce producatorii nu vor.

filtre cu ulei sunt pe Hummer masinile de armata, si a fost un documentar pe discovery, pe o insula unde a fost un vulcan nu a mai mers nici o masina de la funinginea de la vulcan si singurele care au mers au fost masinile de armata cu filtre cu ulei.

ca sa-ti dau un exemplu, honda s2000 are filtru conic de fabrica, doar ca nu e cu ulei ca sa poata fi schimbat ca orice alt filtru normal.

arunescu 23-08-05 20:44

in sfarsit un om care si-a dat seama

filtrele astea se pot folosi pe circuit, temporar cand ai nevoie de fiecare strop de performanta

in rest, motorul inghite o gramada de impuritati iar uleiul de pe ele in timp contamineaza debimetrele de aer astfel ECU-ul va crede ca intra mai putin aer si imbogateste amestecul cu combustibil. desigur consecintele nu sunt vizibile imediat si asta va induce in eroare

HondaCBR 24-08-05 01:17

nu toate masinile au debitmetre.
honda de exemplu, masoara debitul, dupa presiunea aerului in admisie, temperatura aerului, turatia si amestecul aer benzina.

cunosc un subaru wrx sti, care are debitmetru si filtru de aer cold air K&N de cand a cumparat masina, acum are 130.000km si nu a avut absolut nici o problema.

HolySoul 14-09-05 23:20

bine atunci esti de acord ca filtrele conice dauneaza masinilor care au debitmetre aer , sonde lambda, etc?

eu unu am vrut sa-mi pun dar avand debitmetru aer si 4 sonde lambda m-am razgandit .
In cazul in care nu ar dauna motorului praful care intra in camera de ardere ...tot mi-as da ceva peste cap de la
masina
prea mare riscul .
decat sa pui un filtru sport si nimic altceva mai bine pui niste bujii k-lumea si cureti injectoarele .. sigur ai parte de mai multi cai

HondaCBR 15-09-05 11:22

nu stiu daca dauneaza, inca n-am vazut masina bulita de filtru, chiar si alea cu debitmetru, posibil sa fie probleme cu anumite debitmetre, nu stiu, pana nu vad una cu probleme nu cred.
singura chestie e ca prosteste putin debitmetru, si iasa amestecul mai sarac, ceea ce face masina sa mearga mai tare, daca bagi benzina buna, nu vad ce s-ar putea intampla.

fishbone 16-09-05 23:22

Re: Filtrele de aer sport - K&N, HP etc vs paper filter
 
Quote:

Originally Posted by \"stefann\"
Un lucru nu este insa stiut si este foarte grav pentru ca toate site-urile de pe net fac reclama la aceste filtre .....permit unei cantitati foarte mari de praf sa intre in motor ceea ce duce la o uzura prematura.

Acum, nu ma dau eu mare cunoscator dar trebuie sa fi chiar naiv sa nu te gandesti la acest aspect. Adicatele avem de-aface cu aceasi suprafata de aspirare, un filtru de aer de aceleasi dimensiuni ca cel stoc insa in mod magic tragem mai mult aer. Clar ca filtrul nu are aceasi densitate.
Eu personal ma feresc de orice filtru pe care scrie \"washable\" sau \"reusable\" sau cele pe care trebuie aplicat un ulei special.

Locuiesc in SUA unde se zice ca nu e asa de mult praf, sosele mai bune, etc etc. Fie cum e treaba asta, eu locuiesc la periferie unde am o jumatate de km de parcurs pe macadam. Este considerata proprietate privata deci daca vrem asfalt trebuie sa dam banii. 10 vecini, cam scump pentru noi deocamdata. Invit pe oricine care crede ca un K&N e la fel de eficient ca cel de hartie sa intre pe drumul meu in timp ce eu vin de pe contrasens ... Numai eu stiu ce jeg zace in cutia de admisie si ca schimb filtrul la jumate de interval cat ar trebui sa tina, doar ca sa fiu sigur ca nu-mi scad performantele semnificativ.

HondaCBR 17-09-05 00:37

daca tu ai vedea pe unde m-am bagat cu masina cu filtru sport, nu cred ca ai mai avea ce sa spui, gandeste-te ca l-am pus pe un SUV, si merg si off-road cu el, in zonele cele mai prafuite si noroaie. Niciodata n-am vazut mizerie in teava ce merge spre admisie e alba ca si atunci cand era noua, si daca dai cu mana inauntru nici pic de praf sau ulei murdar nu vine, chiar si cu servetel alb am incercat si nu s-a murdarit.
Eu personal sunt multumit, daca se buleste masina din cauza lui, asta e schimb ce este de schimbat, dar ma indoiesc ca v-a fi nevoie.
Si nu uita ca nu conteaza densitatea filtrului cat conteaza uleiul pe care se lipeste orice por de praf pe cand unul uscat cand este plin de praf trece prin el particule mici de praf, ca si un sac de aspirator de hartie care tot timpul se murdareste si pe partea cealalta.

HolySoul 17-09-05 01:00

nu le vezi ka au viteza mare si intra direct in motor .
ahh si daca-ti cade setu ce mai faci ? schimbi?

fishbone 17-09-05 01:01

HondaCBR: Si ai indrazni sa faci figurile astea fara sa aplici uleiul pe filtru?
Faza cu stersul pe interiorul camerei de admisie si lipsa de praf este :roll: din diverse motive. Iti dau un exemplu. Am un computer acasa, construit de mine, care in interior are un ventilator in fata caruia este prezenta o palnie. Pe palnie DACA se aseaza praf in decursul a unui an. Pe ventilator in schimb? Mai are rost sa-ti spun?
Una peste alta eu sa fiu in locul vostru as veni cu mai multe dovezi pentru a contrazice teste facute de specialisti.

HondaCBR 17-09-05 05:37

pana acum pe subaru a mers 140.000km si nu are nici cea mai mica problema. si a fost si la VTM de ne-numarate ori, si la liniute si prin praf. Nu consuma ulei, si nu se innegreste uleiul.

Eu deja am 30.000km cu filtru asta, nici a mea nu consuma gram de ulei, si ramane galben chiar si pana la 10.000km

n-am spus ca nu pun ulei pe filtru este cea mai mare prostie sa nu pui

pe teava s-ar pune mizerie, mai ales ca este putin unsa in partea filtrului, de la uleiul de pe filtru, deci particule de praf oricum s-ar lipi.

daca se buleste motorul din cauza asta n-am sa mai folosesc filtre dinastea, deocamdata merge bine asa si nu ma iau dupa toate zvonurile 8)


All times are GMT +2. The time now is 07:12.

- Copyright 2024 4Tuning