Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   FORD (https://forum.4tuning.ro/253-ford.html)
-   -   Legendele Ford (https://forum.4tuning.ro/253-ford/69136-legendele-ford.html)

NWZeu 28-02-08 18:14



In 1875, la 12 ani, Henry Ford isi petrece intregul sau timp liber intr-un mic atelier, echipat chiar de el. El a construit aici primul sau motor cu aburi, la varsta de 15 ani, inainte de a-si parasi casa in 1879 pentru un oras vecin cu Detroit, unde va aprofunda cunostintele de mecanica, revenind uneori acasa pentru a-si ajuta familia la muncile campului. Va invata timp de 3 ani dupa care se va intoarce la Dearborn. Apoi, isi va dedica timpul repararii motoarelor cu vapori, in diferite ateliere, si intretinerii utilajelor de la ferma tatalui sau. In 1888 se va casatori cu Clara Bryant si isi va intretine familia angajandu-se intr-o otelarie.

In 1891, Ford devine inginer la “Ediso Illuminating Company” din Detroit. Promovarea sa in 1893 ii va oferi timpul si mijloacele mobilizarii atentiei catre experimentarea motoarelor cu combustie interna.

Experimentele sale cunosc apogeul in 1896 cand a realizat propriul sau vehicul automotor- Cvadriciclul. Primul motor Ford din istorie a fost testat in bucataria familiei Ford. O data cu aceasta tentativa, el a realizat un motor instalat pe un sasiu, echipat cu 4 roti de bicicleta. Astfel a luat nastere prima masina Ford.

In 1899, Henry demisioneaza de la Edison si organizeaza “Detroit Automobile Company”. Un an mai tarziu, compania da faliment. In acest timp, el concepe si construieste mai multe masini de curse.


Ford s-a lansat într-o fabrică modificată în 1903 cu 28.000 de dolari de la doisprezece investitori, în special de la John Francis Dodge şi Horace Elgin Dodge care mai târziu au fondat "Compania de automobile a fraţilor Dodge". În timpul anilor de pionierat, compania a produs numai cateva bucăţi de Ford T Model pe zi într-o fabrică pe Bulevardul Mack din Detroit, Michigan. Grupuri de câte doi-trei oameni munceau la fiecare automobil, de la componente până la comenzile de la alte companii.

In 1919, Henry si fiul sau, Edsel, vor recumpara participatiunile actionarilor minoritari si vor deveni singurii proprietari ai companiei. Henry Ford a avut 40 de ani când a înfiinţat compania Ford, care va avea să devină una dintre cele mai mari şi mai profitabile companii din lume, de asemenea fiind şi printre puţinele companii care au supravieţuit Marii Depresiuni. Ford este cea mai mare companie din lume aparţinând unei singure familii, fiind în managementul familiei Ford de mai bine de 100 de ani.

criss_cars 28-02-08 18:25

Re: Legendele Ford
 
1 Attachment(s)
Ford T este istoria scrisa a automobilismului.

NWZeu 28-02-08 18:39

Re: Legendele Ford
 
4 Attachment(s)
Ford T Lizzy a constituit "marea lovitura" a lui Henry Ford. Realizarea ei a fost precedata de o inovatie ce avea sa se dovedeasca revolutionara, anume introducerea in uzina a benzii rulante. Multumita acestei "gaselnite", Model T a putut fi realizat in mai putin de o ora si jumatate per unitate, depasind 2 milioane de exemplare produse. Cei patru cilindrii totalizand 2898cmc, chiulasa realizata dintr-o bucata (solutie rara in acea vreme), cutie de viteze in doua trepte, viteza de 60 de km/h au facut din acest Ford masina ideala pentru un fenomen ce incepuse sa se faca simtit - aglomeratia urbana. De mentionat ca rotile erau prevazute cu spite de lemn si ca pentru prima oara s-a folosit o singura culoare (neagra).

kosty21 06-03-08 21:45

Re: Legendele Ford
 
E o idee buna.... pacat k nu se mai amesteca si altii....:((

NWZeu 20-03-08 14:30

Re: Legendele Ford
 
2 Attachment(s)
Model Y a fost primul Ford conceput pentru pietele din afara Statelor Unite ale Americii. Masina avea ca propulsor un motor de 933 cc ce dezvolta 8 CP, motor cunoscut sub numele de Sidevalve, s-a fabricat intre anii 1932-1937 in Marea Britanie, din 1932 pana in 1934 in Franta iar in Germania la uzina din Köln intre anii 1933-1936. Autoturismul era disponibil atat in varianta cu doua usi cat si cu patru. In 1935, un model Y in doua usi echipat complet era singurul autoturism ce se comercializa doar cu 100 lire sterline.

Suspensia era asigurata de traditionalele arcuri lamelare atat pe fata cat si pe spate, motorul actiona rotile spate prin intermediul unei cutii in trei viteze. Viteza maxima era putin sub 60 mph (95 km/h) iar consumul se situa in jurul a 32 mpg–imp (8.83 L/100 km / 26.6 mpg–U.S.).

GodfatherN 03-04-08 16:26

Re: Legendele Ford
 
interesanta idee...poate mai adaugi cate ceva...sau daca ai timp continuarea...

Merci

NWZeu 03-04-08 16:36

Re: Legendele Ford
 
3 Attachment(s)
Lincoln-Zephyr

Compania Lincoln, un fel de divizie de lux a firmei Ford, o ducea din ce în ce mai greu la jumătatea anilor 30, producând doar câteva exemplare pe zi din seria K. Deşi intenţionau sistarea activităţii fabricii, acţionarii au încercat totuşi o ultimă revigorare şi au mizat pe designerul olandez John Tjvaarda, însărcinat să demareze un proiect cu totul nou şi mai ales diferit de ceea ce însemnase până atunci marca Lincoln. Reţeta care s-a dovedit de un nesperat succes s-a concretizat în 1936 în apariţia modelului Zephyr, un automobil plasat mai degrabă în segmentul superior al clasei medii decât în cel al autoturismelor luxoase. Adoptând un pronunţat stil Art Deco şi soluţii revoluţionare în proiectarea caroseriei – formă aerodinamică, aripi parţial înglobate în caroserie – Lincoln Zephyr era o maşină foarte asemănătoare cu modelul Airflow de la Chrysler, apărut cu doar doi ani mai devreme. Spre deosebire de Airflow, Zephyrul a plăcut publicului şi i-a entuziasmat pe cei de la Ford, astfel că ulterior au transferat designul şi soluţiile tehnice atât către produsele Ford (V8 ), cât şi către succesorul lui K, Lincoln Continental. Din 1937, Ford arăta deja la fel în zona farurilor şi calandrului iar multe din componentele caroseriei erau comune între cele două mărci. Impactul a fost mult mai mare decât estimările iniţiale: curând, majoritatea producătorilor americani de automobile implementau stilul modern şi structura de rezistenţă integrată.


Ca pentru un model compact, motorul, deşi un V12, avea capacitatea de 4,4 litri şi o putere de doar 110 CP la 3900 de rotaţii pe minut , avand drept caracteristici o configuratie exotica a supapelor (in laterale) si cu capetele cilindrilor din aluminiu si unghiul V-ului la 75 de grade. Acest motor este o dezvoltare a blocului motor V8 de la Ford. Cu un preţ de 1275 de dolari, Lincoln Zephyr era cea mai ieftină maşină cu motor V12 din lume. S-a fabricat până la sistarea producţiei de automobile în America (1941), dar şi după război, între 1945 şi 1948. Produs într-o multitudine de variante de caroserie (Sedan, Coupe, Convertible, Town Car etc), Zephyr a fost discret restilizat de la an la an şi i s-au adăugat multiple îmbunătăţiri de-a lungul timpului (de exemplu, în 1939 a fost echipat cu frâne hidraulice iar din 1941 opţional cu cutie de viteze automată şi geamuri electrice).

criss_cars 04-04-08 15:39

Re: Legendele Ford
 
2 Attachment(s)
Istoric model Ford Mustang

Despre Ford Mustang

In anii '60, singura masina sport din SUA, era Corvette. Fiind si singura, avea un pret destul de mare, pe care multi nu vroiau sa-l achite, preferand sa nu cumpere un Corvette, daca buzunarul nu le permitea. In momentul in care compania Ford a creat acest tip de masina, nu avea de unde sa stie cat de populara si de succes va fi ea. In momentul in care Ford a anuntat data aparitiei publice a primului model Ford Mustang, numai putin de 29 de milioane de telespectatori au vazut modelul la televizor, iar in aceeasi zi a aparitiei, 22 000 de unitati au fost vandute!
Mai exact, Ford Mustang a aparut pe piata in aprilie, 1964. Masina avea in jur de 181 de inchi lungime, si venea cu 3 tipuri de motoare, ce puteau fi alese de client:
- un 170 C.I., cu sase cilindri;
- un 260 C.I., cu V8;
- si un 289, V8, plus cutii de viteze cu 3 sau 4 trepte, si una automata.
In 1965 s-a renuntat la versiunile de motorizare 170 cu sase cilindri si 260, V8, in favoarea unui model 200 cu sase cilindri si a unui 289 2, cu V8
In 1965, a aparut si primul model Shelby, GT 350. Primele modele aveau un aspect de masina de curse si au fost fabricate in jur de 2000 de modele, din 1965 pana in 1970, pe an. Acest model venea cu motoare de 306 CP, iar in 1966 s-a trecut la motoarele de 400 CP, supercharged.
PRETURI:
- pretul de baza era de 2320 $ ( varianta cu motor cu 6 cilindri si cutie de viteze in 3 trepte )
- modelul Fastback K-code GT, 1965, 4 trepte, costa 3200 $
- un GT350 avea pretul de 4550 $
- in comparatie, Corevtte costa 4320 $
- GT era o optiune de 150 de $, care cuprindea discuri de frana pe fata, faruri de ceata si un mai bun control al volanului si rotilor, la viraje.

Maskatu 19-04-08 22:45

Re: Legendele Ford
 
cutie automata??? geamuri electrice?? in 41 ??? OMG !!

criss_cars 22-04-08 13:55

Re: Legendele Ford
 
2 Attachment(s)
FORD GT
Ford GT este inspirat din automobilul de care s-au indragostit mii de entuziasti in anii ’60. Proiectul original al lui GT a fost realizat de cel de-al zecelea presedinte al companiei si de Henry Ford II. Tinta propusa era schimbarea istoriei automobilelor de cursa. Cu aceste masini, numite generic „GT40” datorita garzii la sol de 40 de inch, Ford a castigat timp de 4 ani consecutivi cursa de 24 de ore de la Le Mans (din 1966 si pana in 1969). Familia Ford GT a castigat toate cursele majore de anduranta din lume precum si Campionatele Mondiale pentru automobile sport din 1966 si Campionatele Mondiale ale constructorilor din 1966 si 1968.

In timp ce GT-ul modern si predecesorul sau istoric au siluete aproape identice, fiecare dimensiune, curba si linie a noii masini este o reinterpretare a originalului. Noua masina este cu aproape 18 inch mai lunga si cu aproape 4 inch mai inalta. Echipata cu motorul de 5,4 litri V8, masina ofera o combinatie impresionanta de 550 CP si un cuplu impresionant.

NWZeu 23-04-08 15:41

Re: Legendele Ford
 
8 Attachment(s)
Cand Ford Thunderbird si-a facut debutul in toamna anului 1954, era un coupe din gama superioara, avea un motor V-8, abunda de carisma, si avea un pret de baza de $2,695.

Multi au crezut ca originalul T-bird a fost raspunsul Ford sportivului Corvette fabricat de Chevrolet, dar dupa cum s-a putut vedea, nu a fost asa. Thunderbirdul era un autoturism cu personalitate, luxos, cu doua locuri, hardtop detasabil, scaune scoica. Motorul dispune de axa cu came ce actioneaza supapele montata superior (overhead valve), ea facand pereche cu puternicul V-8. Motorul se baza pe celebrul Ford 292ci Y-bloc V-8 ce avea 190 de cai (3.75-inch bore + 3.30-inch stroke). Ca dotari optionale Ford oferea clientilor transimie automata Ford-O-Matic si servodirectie care conform anilor 50 era revolutionara. Aceleratia 0-100 se facea in jur de 10 secunde cu un consum de 20 mpg (miles/gallon) ceea ce pentru tehnologia anilor 50 era incredibil. In 1957 s-a montat ca optional si un supercharger, acestui model i-a ramas cunoscuta replica - 'Bird today would be the find of a lifetime, even if you didn't like Thunderbirds'.

Ulterior T-birdul a avut mai multe generatii cu urmatorii ani de fabricatie:
Generatia II, 1958-1960
Generatia III, 1961-1963
Generatia IV, 1964-1966
Generatia V, 1967-1971
Generatia VI, 1972-1976
Generatia VII, 1980-1982
Generatia VIII, 1983-1988

codrin44 23-04-08 17:40

Re: Legendele Ford
 
cand a decazut fordul? de a facut modelele alea urate foc de mustang si alte ...kestii?

GodfatherN 23-04-08 18:42

Re: Legendele Ford
 
Quote:

Originally Posted by codrin44 (Post 1499085)
cand a decazut fordul? de a facut modelele alea urate foc de mustang si alte ...kestii?

LOL ! sper ca glumeai...:p

Maskatu 24-04-08 22:21

Re: Legendele Ford
 
ce Mustang am vazut azi cu numere de Connecticut ........ PFFFFFFF ......... tanc frate TANC !

alexalfa 26-04-08 09:57

Re: Legendele Ford
 
Salut ! @criss cars documentat comentariul tau referitor la Ford GT 40. Dar ai facut o greseala. Este vorba de inaltimea plafonului ce ajungea la 40 inch si nicidecum de garda la sol (un inch = 25,4 mm). Sa auzim de bine.


All times are GMT +2. The time now is 17:52.

- Copyright 2025 4Tuning