Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Coltul incepatorului (https://forum.4tuning.ro/382-coltul-incepatorului.html)
-   -   Ce nu e bun??? (https://forum.4tuning.ro/382-coltul-incepatorului/6553-bun.html)

spy 08-07-05 23:39

Ce nu e bun???
 
Am pe Alfa 156 Sportwagon o instalatie audio care imi da mari batai de cap:
Pioneer KEH-P7900R + CD Changer 6 CD
amplificator SIGNAT DIG-1 MONOBLOCK (475W RMS-cred)
2x STEALTH WS-3800
capacitor STEALTH 1F
Cand dau volum, luminile din bord imi palpaie!! La fel mi se intampla si fara capacitorul instalat, insa nu se aude la fel de tare. La volum mic indica 14,2V, la volum mare in jur de 12V.
Mi-e frica sa nu mi se strice alternatorul...ce parere aveti voi?

blak 08-07-05 23:40

Ai consumatori prea mari.... incearca sa mai pui o baterie..sau sa schimbi alternatorul...

blak 08-07-05 23:42

ai consum la maxim vreo 42 de amperi ciudat... cat ai bateria? de cati amperi? Cati amperi baga alternatorul?

spy 08-07-05 23:48

Nu stiu cat are alternatorul si nici bateria, ma uit dimineata k masina e in garaj...
Sub. au dif-uri de 15' (700W buc).
Cineva mi-a spus sa imi iau o statie mai tare si problema va dispare! Nu prea l-am crezut...

blak 08-07-05 23:57

Deci nu au treaba subwooferele .. treaba e ca tu ai consumatori prea mari... Deci daca ai lua statie si mai mare ai pati si mai rau.. este o aberatie.. uitate maine la baterie si afla cati amperi scoate alternatorul...
Deci teoretic are fi asa 4x25W RMS HU
1x500W RMS (amplificatorul)
deci undeva la 600W deci n uai trebui sa ai probleme...

viperu 09-07-05 10:54

nu ai suficient curent... statia aia consuma minim 60A in 4ohm si daca este stabila in 2ohm sau 1ohm consumul urca lejer peste 100A.

vezi ca s-a mai scris cate ceva despre curent si consum la https://www.4tuning.ro/forum/viewtopi...=8752&start=15

la statia aia si la difuzoarele alea iti trebuie curent serios, respectiv cabluri serioase, baterie si alternator sanatoase... altfel este posibil chiar sa arzi si statia si difuzoarele din cauza lipsei de curent si a distorsiunilor...

spy 09-07-05 11:18

Bateria e de 55A BOSCH SILVER, alternatorul nu l-am gasit :roll:
Am observat ca la inceput , cand am montat sistemul, nu imi palpaiau becurile chiar asa tare....si nu aveam capacitor!
Am mers vreo 2 luni asa si mi-am luat capacitor, dar problema nu a disparut, poate chiar s-a accentuat putin. Se poate sa fie bateria slabita? Probleme la pornire nu am, dar am observat cand semnalizez scade putin curentul si palpaie si lumina din bord.
O baterie de 74A in loc de 55A cat am acum mi-ar fi de folos?? Cabluri am potrivite, dar pe capacitor este o siguranta de 40A :roll:
Am un prieten care are o statie mai tare ca a mea si un capacitor de 1F si nu are probleme din astea. Chiar sunt derutat :roll:

spy 09-07-05 11:35

Asta e statia http://www.signat.at/Produkte/Verstaerker/Dig/dig.htm
Sa consume chiar atat de mult??

viperu 09-07-05 12:01

ce cabluri ai ? ce grosime AWG ?

Statia ta are urmatoarele puteri:

RMS Power 1 x 430 Watt (4 Ohm)
RMS Power 1 x 750 Watt (2 Ohm)
RMS Power 1 x 1100 Watt (1 Ohm)

Ea zice ca are randament 80%

deci aplicand regula lui ohm avem urmatoarele consumuri

430 x 1,2 / 12 = 43A
750 x 1,2 / 12 = 75A
1100 x 1,2 / 12 = 110A

asta daca sunt puteri RMS, in impuls poate sa traga pe perioade scurte de timp si dublul curentului...

Acum vezi la curentul asta ce cabluri sunt indicate pe lungimea respectiva:
https://www.4tuning.ro/forum/download.php?id=40853

Nu stiu 100% daca de acolo este problema, insa calculele astea trebuie sa le faca oricine inainte sa-si instaleze sculele pe masina ... si mai ales cele de mii de watti...

saxo 09-07-05 19:15

2 Attachment(s)
Dupa ce faci ce a spus viperu,pune si o BATERIE ADEVARATA.Daca NU pui si baterie sistemul va merge BINE citeva minute.......
\"The following image shows the dramatic impact of the Peukerts exponent on the available capacity of a 120Ah battery, depending on the ampere draw. As you can see, the lower the Peukerts Exponent, the lesser the effect on available capacity. Note the dramatic difference in Available Capacity between the average flooded cell (n = 1.20) and a deep cycle AGM ( n = 1.08 ) with high-current applications.\"

Hondarul 09-07-05 19:27

Viperul sau Saxo, va rog eu deschideti un topic nou in care sa explicati de cat amperaj are nevoie un sistem si cum se calculeaza acesta. Adica daca am o statie de 1000 W rms, daca am una de 300 si tot asa...

Si ce baterii recomandati, ce solutii sa facem pt a scoate cat mai mult.

Si ce se intampla daca nu avem amperajul necesar, cum sa calculam cati wati totusi scoate statia la 55 sau cat avem noi.

Multumesc.

saxo 09-07-05 20:56

Nu stiu daca mai e cazul de un nou topic pentru ca s-a cam spus tot ce era de spus in legatura cu puterile pe masini.
Dupa parerea mea,de cele mai multe ori se greseste foarte mult la configurarea sistemelor.Se discuta de sute si chiar mii de wati cu mult prea multa usurinta,nestiind de fapt ce implica o asemenea instalatie si mai ales,daca ai ce face cu atita putere !!!!! ( presupunind ca ai reusi sa o faci functionala ).
Cu maxim 500-600 wati,daca instalatia e corect facuta,obtii o masina in care NU poti sta decit citeva minute din cauza presiunii.
Ex: la Arad saptamina trecuta cu aprox 600 wati si un bas de 12\" s-au obtinut peste 144 dB !!!
DAR,la masina aia,partea de alimentare,adica 1 baterie + cabluri de alimentare costa peste 20 milioane !!!! ( apropos,masina NU are condensator si luminile NU pilpiie ! )
Fara alimentare corecta e ca si cum ai avea o masina de formula 1 si ai baga in ea benzina de 75 !
Configurarea unui sistem NU se poate face corect decit consultind un specialist in domeniu.
Sfat prietenesc: acordati mai multa atentie calitatii componentelor si a instalarii in sine.

viperu 09-07-05 21:10

mai bine facem un topic cu \"de ce vrea toata lumea subwoofere de 1000W\" :D :D :D

saxo 09-07-05 21:12

OK,go on !

spy 12-07-05 10:16

Ok! In concluzie mi-am demontat tot sistemul! Ca sa-l refac, bineinteles. Am sa schimb bateria cu alta - Varta de 74Ah si imi trebuie cablu de alimentare AWG 0 (sau 00) corect? Pe la alternator nu prea ma bag, am inteles ca are vreo 80 Ah si oricum nu e la \"vedere\". Siguranta de langa baterie de cat sa fie? Masa condensatorului trebuie legata in acelasi loc cu masa statiei?


All times are GMT +2. The time now is 23:12.

- Copyright 2024 4Tuning