Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto (https://forum.4tuning.ro/22-troubleshooting-howto-mecanica-electrica-probleme-auto.html)
-   -   Pentru cei care au experienta in domeniu! (https://forum.4tuning.ro/22-troubleshooting-howto-mecanica-electrica-probleme-auto/62135-experienta-domeniu.html)

God_Speed 07-01-08 22:27

Pentru cei care au experienta in domeniu!
 
Pe 6 ian am reusit performanta de a intra intr-o depasire, datorita vitezei destul de mari am "piscat frana" fix cand am trecut peste niste zapada de pe partea stanga a carosabilului, ABS a intrat in functiune doar pe partea stanga bineinteles, masina s-a intors spre dreapta, incercand sa redresez s-a intors spre stanga si a inceput sa "danseze" violent pe soseaua umeda, am intrat in santul de beton de pe partea stanga, am lovit un copac cu aripa dreapta si roata, am lovit un podet de beton fara balustrada cu roata dreapta spate, am fost aruncat prin aer direct pe "cocoasa". Masina are urmatoarele avarii: aripi indoite, plafon indoit partial (cca 30-40 cm de la parbriz), parbriz spart, baie ulei sparta, brat roata spate rupt (asta daca nu sunt probleme cu intreaga punte), usa stanga indoita, stalpi fata usor indoiti, capota indoita, bara fata distrusa, masca putin indoita spre inauntru, faruri ok, radiatoare ok, roata dreapta fata care s-a izbit de pom cam ravasita, probabil brat, suspensie, planetara pe partea respectiva avariate. Cutia de viteze intra normal in vitezele 3,4,5, nu pot aduce maneta schimbatorului spre stanga pentru pozitiile 1,2, mars arriere, nu stiu din ce cauza pt ca nu a vazut-o un mecanic inca. In general cred ca tablaraia se poate indrepta, nu are cute, inclusiv plafonul consider ca se indreapta relativ usor. Intrebarea mea ar fi cam cat ma costa reparatul integral, daca are cineva piese din dezmembrari (ce am enumerat mai sus) pentru seat toledo din dec 2000, moto 1.6 benzina, 102 CP, daca are cineva cunostinte sau poate face masina asta la o suma rezonabila, nu ca service dacia care mi-au cerut 60 mil numai tinichigeria si vopsitul, eventual daca doreste cineva sa o cumpere si sa o faca in atelierul propriu. Sunt binevenite orice fel de informatii, piese schimb de vanzare, in special baie ulei si trapez fata dreapta si spate dreapta, bara fata, eventual aripi stanga dreapta. Masina este la Pitesti. Astept sugestii/informatii!

lascarica 08-01-08 13:50

Re: Pentru cei care au experienta in domeniu!
 
N-ar strica niste poze detaliu (NU cu telefonul) asupra problemelor ce tin de tinichigerie. Deci plafon, stalpi, praguri si alte structuri de rezistenta ce sunt oarecum dificil de refacut perfect IN ANUMITE cazuri. Incearca sa prinzi in imagine doar portiunile relevante.
Dupa ce pui poze,voi incerca sa te trimit eu undeva cu ea pt tinichigerie/vopsitorie ieftina,insa va trebui sa treci o data la doua zile sa stai pe capul lui macar cate 1h,pt ca altfel chiar daca omul e BUN,e si foarte aglomerat si se va lungi treaba in timp.
Piesele nu te vor costa chiar o avere si le poti gasi si tu la dezmembrari...baia aia de ulei sunt absolut sigur ca o mai gasesti si la polo,golf,eventual passat(modelele mai vechi,cu motor transversal). Pentru bratele de suspensie si alte repere de pe acolo,te trimit la un cunoscut ce are magazin cu preturi mai mici decat TOTI cei care vand piese la comanda pe forum. Marile si elemente de caroserie neimportante pt o functionare normala (aripi,geamuri,bara) iti recomand sa le cauti la dezmembrari sau pe anunturi,cautand un seat identic NEinscris (ar trebui sa gasesti pe la 1000-2000e MAX- si-ti va ramane si pt piese pe viitor). Cutia de viteze nu are nimic,este doar timoneria limitata de avariile caroseriei/puntii.
Numai bine !
PS: ar fi bine sa-mi aduci aminte printr-un pm. cand pui pozele.

turbojack 09-01-08 01:41

Re: Pentru cei care au experienta in domeniu!
 
Quote:

Originally Posted by God_Speed (Post 1281034)
....In general cred ca tablaraia se poate indrepta, nu are cute, inclusiv plafonul consider ca se indreapta relativ usor. !

Serios?
Din ce scrii acolo ,seamana a dauna totala.
O mica lamurire.
Masinile actuale ,pentru a se incadra in normele de siguranta la coliziune au trecut masiv pe caroserii deformabile la impact
Asta insemna,pe caroserfie puncte de sudura mai mici in diametru si la distante mai mari ,decat ijn cazul caroseriilor din seriile precedente care se bazau pe rigiditatea caroseriilor.
In urma "evenimentului" caroseria este deformata,mai mult decat pare la prima vedere.
Desi a indrepta un pavilion pare simplu,nu este asa datorita tablei de o alta structura si grosime decat in vechime.
La indeptarea caroseriei multe puncte de sudura se vor rupe,deci trebuiesc resudate.Daca se face clasic cu autogenul,caroseria va fi macelarita.Spui de stalpi indoiti,brate smulse...E greu sa refaci acea caroderie si pe stand computerizat de indreptat caroserii,ce sa mai vorbesc de tehnica dintr-o baraca........
As merge mai bine pe ideea de recarosare,sau vanzare ca piese de schimb.

God_Speed 09-01-08 15:26

Re: Pentru cei care au experienta in domeniu!
 
Salutare. Nu am reusit sa fac poze la rezolutie inalta. O sa incerc zilele urmatoare.
Turbojack, sunt convins ca ai dreptate, dar nu ai vazut masina sa stii exact in ce stare e, si oricum, nu am atatia bani incat sa-mi permit sa o dau la 40 % din pretul normal.
Aruncati o privire aici: http://seat.anunturi-auto.4tuning.ro...-i-112608.html , si spune-ti-mi ce credeti

lascarica 09-01-08 21:43

Re: Pentru cei care au experienta in domeniu!
 
Important (pentru discutia noastra,nu pentru vanzare)era ca in poze sa surprinzi cat mai multe dintre lufturi + un cadru avand capota ridicata ,in care sa faci pe cat posibil sa se vada "cum stau lucrurile" acolo:)
Oricum "geometria" generala a caroseriei,o vezi CLAR doar la fata locului,fiind greu sa construiesti o imagine corecta 3D din cateva 2D care au si destule distorsiuni date de obiectivul zoom al camerei (orice wide are mai mult sau mai putin tendinta de a curba imaginea...CAT anume...)
Iarasi am observat tarziu ca tu esti dintr-un oras frumos insa...cam departe de bucuresti...:(
Ca si concluzie,dupa ceea ce pot vedea si intui in imaginile tale,eu cred ca o poti "readuce la viata" :). Asta e parerea mea,il respect pe turbojack insa aici nu-s de aceeasi parere cu el:) (si anume ca ar fi iremediabila)
Seara buna si ne auzim maine in pm.

turbojack 09-01-08 22:03

Re: Pentru cei care au experienta in domeniu!
 
Am vazut .E reparabila,asta din ce am vazut exterior,insa nu se stie ce este sub ea.Pe dreapta se vede deformata atat axa fata cat si cea spate.Oricum nu este o lucrare de facut la un nea Gica in spatele blocului.Ridicata pe elevator se poate face o evaluare mult mai exacta.

brownshark 09-01-08 22:04

Re: Pentru cei care au experienta in domeniu!
 
turbojack deja face socotelile ca in italia , tehnic ARE PERFECTA DREPTATE , cred ca a vrut sa spuna ca e mai ieftina recarosarea decit reparare + vopsire + pret piese necesare .
opinia mea , toata reparatia si toate cheltuielile aferente = 3000 euros . si masina arata perfect , reparata CINSTIT , SA TI-O VINZI TIE...
dar e benzina , cine stie ce pret nu are datorita marcii si anului...cam delicat pt proprietar...oricum mai mult de 1500 euro nu face in starea actuala...

God_Speed 09-01-08 22:16

Quote:

Originally Posted by brownshark (Post 1284438)
turbojack deja face socotelile ca in italia , tehnic ARE PERFECTA DREPTATE , cred ca a vrut sa spuna ca e mai ieftina recarosarea decit reparare + vopsire + pret piese necesare .
opinia mea , toata reparatia si toate cheltuielile aferente = 3000 euros . si masina arata perfect , reparata CINSTIT , SA TI-O VINZI TIE...
dar e benzina , cine stie ce pret nu are datorita marcii si anului...cam delicat pt proprietar...oricum mai mult de 1500 euro nu face in starea actuala...

Nu am inteles prea bine ce ai vrut sa spui prin: masina arata perfect, reparata cinstit, sa ti-o vinzi tie.
Iar pretul pus de tine e un pic cam absurd.

Pretul unui seat toledo din 2000, motor de 1.6 benzina in romania e undeva la 7 mii euro, inmatriculat.

brownshark 09-01-08 22:20

Re: Pentru cei care au experienta in domeniu!
 
vroiam sa spun ca dupa reparatie masina sa arate impecabil , chiar mai bine ca inainte , sa te poti duce cu ea la tirg fara vreo jena
de ce e absurd ? ce stii sa faci cu mina ta la nivel profi in domeniul auto ?

God_Speed 09-01-08 22:36

Nu ma refer la pretul de reparare, ci la cel de vanzare. Am vazut toledo avariat cu motor de 2300 benzina, neinmatriculat, din 2000, cu 2500 euro. Pare-mi-se ca e chiar pe 4tuning

Cu mana mea as sti sa inlocuiesc diferite componente ( de exemplu bratul ala). Nu as putea sa fac lucruri de finete (tinichigerie), deoarece nu am scule necesare si nici aptitudinile de a le manui. Dar sa pun un brat, o baie de ulei, o tapiterie in cleme, cred ca m-as descurca

God_Speed 10-01-08 16:34

Re: Pentru cei care au experienta in domeniu!
 
Stie cineva daca se potriveste baia de ulei si caseta directie de la alta marca de masina la seat toledo 1.6 i din 2000?

alexalfa 10-01-08 18:27

Re: Pentru cei care au experienta in domeniu!
 
Salut ! Si @Lascarica si @turbojack ti-au dat unica varianta buna si ieftina. Nu gasesti "gabarite" pentru recentrarea perfecta a caroseriei, nu sti ce vicii ascunse sau sechele poate avea in urma "decolarii" . In afara de asta carpirea ei poate costa mai mult si rezultatele pot fi modeste. Nu uita ca o defazare de 3 - 5 mm pot sa faca rulajul un calvar din punct de vedere al comfortului acustic, si a tinutei de drum. Pentru lamurire mergi cu o masina 10 km cu una dintre usi nu foarte bine inchisa si comunica-mi si mie impresiile de dupa. Recarosarea este o operatiune perfect legala si cinstita.Caz in care treci in talon culoarea caroseriei pe care o gasesti. Si in mod sigur face peste cei 1500 de care spunea colegul de forum.

God_Speed 10-01-08 22:50

Re: Pentru cei care au experienta in domeniu!
 
Salut. Alexalfa, poate nu ai luat in calcul ca aceasta varianta e ieftina daca iau caroseria de la dezmembrari...caz in care eu nu pot fi sigur ca masina aia nu a fost sifonata mai rau ca a mea. In concluzie, carpirea ei o fi mai putin profesionista, dar sunt mai sigur de ce am pe masina asa. In plus, o caroserie probabil ma costa mai mult decat indreptat si vopsit. O spun in cunostinta de cauza, deoarece deja am dat-o la un service.

alexalfa 11-01-08 10:19

Re: Pentru cei care au experienta in domeniu!
 
Salut ! Cum crezi ca este mai bine. In definitiv esti cel mai in masura sa-ti faci calculele. Oricum este regretabil ce ai patit. Cu bine !

iulian2476 01-10-09 23:13

Re: Pentru cei care au experienta in domeniu!
 
Salutare!

Am dat comanda pentru o cheie pentru filtru ulei tip cartus si as avea nevoie si de o cheie dinamometrica. Cheia pentru filtru ulei tip cartus imi va veni prin curierat in curand si nu stiu de cat sa cumpar cheia dinamometrica. Adica ce marime sa aibe patratul care va intra pe cheia filtrului de ulei. EU am un Golf IV cu filtru ulei tip cartus. Vreau sa imi fac personal schimbul de ulei si de asta am nevoie si de aceasta cheie.
Pe capacul filtrului de ulei scrie 25 Nm (Newtonmetri). In cartea masinii am citit ca prezoanele la roti sa fie stranse cu maxim 120 Nm. Deci e clar ca daca iau una cu 20-130 Nm imi ajunge s-o folosesc pentru roti si filtru de ulei. Dar e suficineta torsiunea aceasta sau sa caut una cu pana la 220 (sau 250 Nm)?


All times are GMT +2. The time now is 23:22.

- Copyright 2024 4Tuning