Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Masina mea BMW Seria 3 (https://forum.4tuning.ro/643-masina-mea-bmw-seria-3.html)
-   -   E36 - Proiect M52B25 (https://forum.4tuning.ro/643-masina-mea-bmw-seria-3/431581-e36-proiect-m52b25.html)

Liviu95 06-02-17 13:10

E36 - Proiect M52B25
 
3 Attachment(s)
Salutare, as vrea sa incep si eu un mic proiect si as avea nevoie si de putin ajutor din partea celor mai experimentati cu niste sfaturi...

Saptamana asta am cumparat doua E36, unu dintre ele fiind un 320i Sedan 2.0 S3 Vanos (M50B20) 150 hp, cel pe care o sa construiesc acest mic proiect, iar al 2lea este un donator E36 Touring 2.5 S3 Vanos 323i (M52B25) 170 hp. As vrea ca zilele astea sa ma apuc de transplant, sa pun cel de 2.5 pe cel de 2.0.

Acuma as avea si eu nevoie de niste sfaturi, masina nu va fi una daily, daily am un E46 diesel deocamdata. Din masina as vrea sa scot cat mai multi caluti dar in acelasi timp sa fie safe pt motor, nu vreau sa afecteze fiablitatea foarte mult. Un prim pas la care m-am gandit este sa usurez masina cat mai mult, asta insemnand sa golesc tot interiorul, eventual si mare parte din bord si sa pun 2 scaune tip scoica usoare, urmatorul gand sunt franele, la care chiar nu stiu la ce sa ma uit sa fie cat de cat ok si sa ma incadrez si in buget... urmatoarea problema este cresterea performantei motorului, din cele citite pe internet motorul care il am eu este exact cel de pe 325i doar ca umpic detunat de fabrica. Acuma intrebarea mea este ce piese trebuie inlocuite pt a ajunge la aceiasi caluti ca si 325i? Din cate am auzit admisia ar face cea mai mare diferenta... alta problema ar mai fi diferentialul care ar fi cel mai potrivit sa il folosesc pt ceea ce vreau eu... adica masina sa fie cat de cat potenta pt drift... poate pe viitor chiar as incerca sa particip la un mic event pe circuit... asta in cazul in care masina o sa aiba destula putere, dar sper sa fie ok avand in vedere ca vreau sa o usurez cat de mult posibil.

Multumesc anticipat !!

Skillzu 06-02-17 19:50

Re: E36 - Proiect M52B25
 
cumva masina pe care ai luat-o 2.0 (M52 nu M50), a fost in acte 1.8is ?

323 este 'sugrumat' cu o evacuare pe traseu simplu (2.5/2.8 au traseu dublu).
de asemenea vine cu un diferential mult prea lung pentru orice altceva decat drumuri pe autostrada.
axele sunt mai "slabe" decat cele de 2.5
biele/arbore diferite de 2.8
admisia 'cocosata' care este restrictiva de asemenea.

diferentialul ar trebui sa fie un raport mai scurt. daca mergi pe carcasa mare, 3.73 / 3.91.
daca mergi pe carcasa mica 3.45
pentru drift varianta mai ieftina e cu diferential sudat. blocantul in carcasa mica nu prea isi face banii, se sparge repede daca primeste mult abuz.

323 vine cu diferential carcasa mare si planetare groase (raport lung, ceva 2.93, groaznic)
pe masina 2.0 ar trebui sa ai acum diferential 3.45, carcasa mica si planetare subtiri.
avand in vedere puterea "mica" de inceput, te avantajeaza mai mult situatia cu carcasa mica si planetare subtiri.

trebuie sa te gandesti bine ce vei face cu masina si pe ce drum o apuci ca sa poti sa iei decizii in privinta franelor/suspensiei, etc

Liviu95 06-02-17 23:44

Re: E36 - Proiect M52B25
 
Mersi mult pentru sfaturi Skillzu, si in legatura cu masina da a fost 1.8is in acte si dupaia omologata cu 2.0 pe ea. Masina a trecut pe la mai multi din cate am vazut, iar cel de la care am luato a zis ca a fost la cineva din Bucuresti vreo 4 ani de zile... o cunosti?

Skillzu 07-02-17 02:41

Re: E36 - Proiect M52B25
 
iti spun pe privat mai multe


All times are GMT +2. The time now is 14:17.

- Copyright 2024 4Tuning