Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Zona tehnica BMW (https://forum.4tuning.ro/290-zona-tehnica-bmw.html)
-   -   axe cu came- soft (https://forum.4tuning.ro/290-zona-tehnica-bmw/381786-axe-came-soft.html)

the_rifle 14-07-13 15:59

axe cu came- soft
 
Logica imi spune ca daca pun axe cu came mai agresive mi-ar trebui si soft...
Oare pot sa merg cu softul actual daca schimb axele cu came ?

the_rifle 17-07-13 22:48

Re: axe cu came- soft
 
deci... ? :rolleyes2

the_rifle 18-07-13 10:04

Re: axe cu came- soft
 
nu..
Alta combinatie... facute de o firma in ungaria ( facute nu modificate )... As cumpara doar axa de admisie ... dar ma intreb daca merita 500 de euro...
257 pe admisie si 240 pe evacuare ( rocada cu axa de admisie actuala )...
Momentan e doar la nivel declarativ ca nu am bani pt modificare dar ma macina gandul...

Ma gandesc la softul de pe S50b30 dar nu stiu daca am cum sa-l pun pe ecu 403 cu toate ca ma gandesc ca n-ar avea de ce sa nu mearga...
Probabil relantiul instabil pe motoarele cu axe schimbate se datoreaza faptului ca n-au soft... Daca pun softul de M3 de 3 litri diferentele nu ar fi prea mari.
In prima faza as putea sa merg cu doua axe de 240 ca ar fi mult mai ieftin dar mi-e frica sa nu trosnesc motorul...

Pe de alta parte 3 grade decalaj sunt suficiente pt a stramba supapele...( cel putin asa am citit pe alte forumuri )

the_rifle 19-07-13 00:27

Re: axe cu came- soft
 
pai de putut se poate. Gandeste-te ca din 2 litri aspirat ( s14 ) s-au scos pe circuit 315 cai pe cand cel de strada stim cat avea...

Am de gand sa fac un stroker de 3 litri dar sa nu depasesc 1300-1500 de euro. Daca im banii astia pot sa pun si axele e ok , daca nu, nu...

Ma gandesc ca strokerul probabil il scot la 1000...

Daca scot 260 de cai ma declar multumit.

Dar exista si posibilitatea sa ma sucesc si sa vand masina iar cu banii de pe masina plus 1500 de euro sa iau un M3 de anglia... Daca as fi baiat destept asa as face...8)

the_rifle 19-07-13 08:24

Re: axe cu came- soft
 
Saptamana asta am sa-i schimb axele. Am facut rost de la un prieten la un pret de senzatie :)

the_rifle 19-07-13 08:33

Re: axe cu came- soft
 
Am sa fac un topic separat cand ma apuc de treaba. Cand fac tot strokerul de 3 litri :)

Am inteles ca mai sunt baieti care au facut chestia asta...

florineluspr 19-07-13 21:00

Re: axe cu came- soft
 
In blocul de 2.5 intra la fix pistoanele de la 3.0 M54, cel putin eu asa stiu. Difera numai cursa bielei. Internele de 3.0 bagate intr-un bloc de M50 cu segmenti noi si tot motorul facut ca la carte cu piese ok, reconditionata chiuloasa eventual, luat foarte putin din ea cred ca va iesii un motor tun.Apoi combinatie si mai buna ar fi clapetele de M3, axele care ar fi un mare plus, si apoi soft costum....Nu neaparat pus de la S50 sau de la alt motor! Soft facut pe dyno eu zic ca sare lejer de 250 CP combinatia de mai sus, plus de asta va fi un motor aproape nou cu o fiabilitate foarte buna!
Preturi in mare prentru clapete, interne de 3.0 si axe ar fi sa zicem in jur de 1500 totul.
La 2000 E se renteaza sa iei si un S50 dar e cu dus-intors toata treaba.Nu sti ce iei, cat va mai tine, suma maricica...Asa sti cum e facut si te satisface indeajuns si asta.
As mai adauga un ambreiaj ceramic cu masa simpla de 240mm! (300 euro facut piesa)

the_rifle 20-07-13 05:02

Re: axe cu came- soft
 
Da ai dreptate in tot ce spui...
Ambreiajul mi l-as face singur in 300 de ron...
Stii ca am discutat sa-l fac direct la tine cand am vorbit de schimbatul cutiei dar intre timp ai plecat tu din bucuresti iar eu n-am mai luat placutele ceramice...

Poate pe la toamna se face si asta...

Cat despre internele alea mi-a venit alta idee chiar si mai buna decat cu internele de 3 litri dar va trebui sa masor bine niste chestii...

In combinatia la care m-am gandit ajunge in aproape 3200 de cm3 fara a folosi piese de M3...
Dar cum ai spus si tu... e cu dus si intors...
Pot sa bag 2000 de euro in motor, sa nu-mi iasa bine si tot sa nu fie cum de altfel nu va fi, M3...
Pe de alta parte cine isi ia M3 il ia de forja iar cand il vinde e clar de ce il vinde...

wolverine 10-09-13 11:15

Re: axe cu came- soft
 
Quote:

Originally Posted by the_rifle (Post 5530773)
Da ai dreptate in tot ce spui...
Ambreiajul mi l-as face singur in 300 de ron...
Stii ca am discutat sa-l fac direct la tine cand am vorbit de schimbatul cutiei dar intre timp ai plecat tu din bucuresti iar eu n-am mai luat placutele ceramice...

Poate pe la toamna se face si asta...

Cat despre internele alea mi-a venit alta idee chiar si mai buna decat cu internele de 3 litri dar va trebui sa masor bine niste chestii...

In combinatia la care m-am gandit ajunge in aproape 3200 de cm3 fara a folosi piese de M3...
Dar cum ai spus si tu... e cu dus si intors...
Pot sa bag 2000 de euro in motor, sa nu-mi iasa bine si tot sa nu fie cum de altfel nu va fi, M3...
Pe de alta parte cine isi ia M3 il ia de forja iar cand il vinde e clar de ce il vinde...

fa`ti publica ideea care te`a facut sa te sucesti de la internele de 3.0 :D

the_rifle 13-09-13 01:01

Re: axe cu came- soft
 
Nu o fac :D Tot ce vreau sa spun e ca n-am mai vazut ce vreau sa fac in alta parte... Am cautat si pe forumurile din afara. Deci ori nu se poate ori sunt prea destept :lol: ( ceea ce nu exclud... :)) )
Nu divulg ideea :)

Macar daca se poate face vreau sa fiu primul care o face . Oricum, ulterior se va afla deci o vor face si altii daca reusesc...
Am totusi senzatia ca SE POATE...

Hexer 13-09-13 23:58

Re: axe cu came- soft
 
Din experienta personala:

Noi modificam axele stock de bmw.
Astfel un m50 2.5 cu 2 axe admisie reprofilate si resoftat ajunge la 240-245 cai depinde in ce stare era motorul.

Sa facut m50 single vanos 3.0, compresie 10.2:1 cu axa de admisie non vanos pe evacuare si axa vanos reprofilat, galerie china, soft si are 281 cai si 320Nm (admisie full stock, are si elementul de filtrul de la bmw, evacuare cu toate tobele ce vin stock).

the_rifle 14-09-13 05:54

Re: axe cu came- soft
 
Momentan sunt la stadiul de cercetare deci oarecum pot spune ca vorbesc sa ma aflu in treaba... Mai devreme de primavara nu va fi gata si nici nu ma voi apuca... In primul rand sa stiu ce vreau , ce trebuie sa cumpar ce imi permit si ce nu...

In momentul de fata motorul este stock cu serpi si volanta usoara kit cold air intake finala supersprint si fara catalizatoare.
Si sper la o cilindree de 3200 cm cu supape de 35-36 de milimetri pe admisie, ( depinde de ce spatiu am in chiulasa) tacheti mecanici si o ridicare in ture peste 7500... deci clar niste axe mai agresive.

In momentul in care o rezolv cu cilindreea o sa te caut pt chiulasa sa discutam atunci mai amanuntit de preturi si de alte chestii...
Merci pt postare . Am vazut un ambreiaj facut de tine... Esti profesor. Toata Stima. :)

Ai cum sa modifici o axa de 240 sa o faci mai agresiva la un pret mai mic decat am gasit eu axa de 257 de grade ?

Cat despre raportul de compresie nu stiu ce sa zic... Foarte bine poate sa iasa de 10,2 sau de 12,5... e prea grea formula de calcul ca sa imi dau seama de cat imi va iesi... Am sa mai studiez problema

Cat despre costuri daca ma incadrez in 1200-1300 de euro il fac ( incluznd soft si tot ) . Daca depasesc suma asta prefer sa mai strang sa iau direct un motor de M...

Hexer 14-09-13 23:02

Re: axe cu came- soft
 
Din axa stock de m50 non vanos noi ajungem dupa reprofilare la o deschidere cu 0.6mm mai mare si ~268-272 grade.

the_rifle 14-09-13 23:25

Re: axe cu came- soft
 
Aha...
1. Cat costa
2. Cat apasa ... in milimetri...
Fac precizarea asta deorece nu vreau pur si simplu o piliare a dintelui axei cat sa rezulte un varf mai bont dar o apasare mai mica...

Din cate vad mai jos, comparativ , o axa mai agresiva are si dintii ( pintenii ) mai lungi...

deci sa inteleg ca adaugati peste cele stock 0,6mm in asa fel incat axa va avea 10,3mm deschidere ? ( 9,7stock + 0,6mm)

M50B20 240/226, ridicare 9,7/8,8 mm
M50TUB20 228/228, ridicare 9,0/9,0 mm
M50B25 240/228, ridicare 9,7/8,8 mm
M50TUB25 228/228, ridicare 9,0/9,0 mm
M52Bxx 228/228 ,ridicare 9/9 mm
Schrick M52 252/244 ,ridicare 10,2/9,5mm ,
Intake Part # : 261 E1 521 V0
Exhaust Part # : 261 A1 441 00
M54B30 240/228 ,ridicare 9,7/9 mm
S50B30(US) 252/240 ,ridicare 10/9,7 mm
S52B32(US) 252/244 ,ridicare 10,2/10,2 mm


Schrick 264/256
Intake - 264 degree, 11.2mm lift
Exhaust - 256 degree, 10.6mm lift

Hexer 14-09-13 23:41

Re: axe cu came- soft
 
Quote:

Originally Posted by the_rifle (Post 5571536)
Aha...
1. Cat costa
2. Cat apasa ... in milimetri...
Fac precizarea asta deorece nu vreau pur si simplu o piliare a dintelui axei cat sa rezulte un varf mai bont dar o apasare mai mica...

Din cate vad mai jos, comparativ , o axa mai agresiva are si dintii ( pintenii ) mai lungi...

M50B20 240/226, ridicare 9,7/8,8 mm
M50TUB20 228/228, ridicare 9,0/9,0 mm
M50B25 240/228, ridicare 9,7/8,8 mm
M50TUB25 228/228, ridicare 9,0/9,0 mm
M52Bxx 228/228 ,ridicare 9/9 mm
Schrick M52 252/244 ,ridicare 10,2/9,5mm ,
Intake Part # : 261 E1 521 V0
Exhaust Part # : 261 A1 441 00
M54B30 240/228 ,ridicare 9,7/9 mm
S50B30(US) 252/240 ,ridicare 10/9,7 mm
S52B32(US) 252/244 ,ridicare 10,2/10,2 mm


Schrick 264/256
Intake - 264 degree, 11.2mm lift
Exhaust - 256 degree, 10.6mm lift

La o reprofilare pentru m50 o deschidere de 0.5-0.6mm depinde de profil si deschidere intre 258-272. Pret e 160/axa si 20/modificarea carcasei ce tine tachetii, ele trebuie sa intre mai sus sa ajunga la axa. Asta cu soft si un motor bun e destul pentru ~95 cai / litru.


All times are GMT +2. The time now is 10:11.

- Copyright 2024 4Tuning