Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Alte discutii Ford (https://forum.4tuning.ro/325-discutii-ford.html)
-   -   problema capri pinto (https://forum.4tuning.ro/325-discutii-ford/361309-problema-capri-pinto.html)

one.of.the.many 19-02-13 22:24

problema capri pinto
 
buna,
va rog sa-mi spuneti si mie care ii problema, de la ce poate fi?
treaba ii in felul urmator....motorul merge in 3 pistoane(nr 4, numarand din fata masini, nu lucreaza)
daca ating fisa de bujie parca misca ceva dar nu cum ar trebui, si daca imping fisa pana in capat pe bujie, nu mai lucra deloc
bujiile sunt noi de 2 luni, fisele la fel. care ar putea fi cauza?

capricosti 20-02-13 07:34

Re: problema capri pinto
 
Esti sigur ca ai cumparat bujii corecte pt tipul de motor care-l ai pe masina ?

Ai grija ca bujiile difera de la motor la motor, de la carburatie la injectie... Rareori se intampla sa fie aceleasi bujii pe motoare diferite chiar daca sunt de acelasi producator (ex: bujiile de Capri pt motor 1,6 nu sunt bune si pt 1,3, 2,0, 2,3, etc. La fel si la Sierra, bujiile care sunt bune pt motor 1,6 nu sunt bune si pt 2.0; bujiile pt 1,6 carburator nu sunt bune pt 1,6 injectie, si nici alea de 2,0 OHC nu sunt bune pt 2,0 DOHC; ba mai mult, pot diferi chiar si la acelasi motor in functie de cp sau anul de fabricatie). Vezi distanta de la electrodul bujiei, la unele motoare e recomandat 0,6mm, la altele 0,75mm iar la altele 1mm.

Cred ca cel mai bine ar fi sa pui bujiile vechi sa vezi daca se intampla la fel ca si cu alea noi, pe urma sa probezi si fisele vechi sa vezi daca se schimba situatia.

Daca nu apare nici o diferenta, atunci vezi cum se prezinta capacul si luleaua de la delco. Pe urma mai vezi si altele.......................

one.of.the.many 21-02-13 21:40

Re: problema capri pinto
 
am pus si bujiile si fisele si tot asa merge.sa fie delcou?

capricosti 21-02-13 22:37

Re: problema capri pinto
 
Fa rost de alt capac si alta lulea pt proba si vezi daca functioneaza cu alea. Pana atunci verifica sa nu fie fisurat capacul asta care-l ai acum, curata cu un smirghel fin de 220-240 contactul metalic de la lulea, poate sa fie murdar si sa nu transmita scanteie la sploturile de pe capac (curata tot cu smirghel din ala si contactele de la sploturi).

Cum am spus deja, daca bujiile nu sunt pt tipul ala de motor o sa ai probleme chiar daca reusesti sa pornesti...

Cand am luat eu Capri-ul pe masina era motor 2,3-V6 nefunctional. Cel de la care l-am cumparat mi-a spus ca el nu a reusit sa-l porneasca desi a mers cu masina remorcata la 2-3 mecanici. Si cand pornea, mergea prost si putin incat nu reusea sa regleze carburatorul. A pus set nou de bujii (NGK), a schimbat fisele, a incercat sa-i schimbe avansul dar tot nu functiona mai mult de cateva secunde, asa ca s-a hotarat sa renunte la Capri dupa 2-3 luni de chin.
Desi eram hotarat sa pun alt motor, am fost curios daca V6-le de pe masina e bun totusi. Dupa o jumate de ora, dupa mai multe incercari ratate fratele meu a pus bujiile vechi care erau inca in potrbagaj la Capri. Si motorul a pornit, bine-mersi, fara sa se mai opreasca singur...
L-am sunat pe cel de la care am cumparat masina si i-am spus ca motorul merge cu bujiile vechi si l-am intrebat daca acel cod de pe bujiile NGK erau pt Capri, iar el mi-a raspuns ca cei de la magazinul de piese auto au spus ca ''astea-s cele mai bune bujii pt Forduri''.
Dar in niciun caz n-au fost bune pt Capri 2,3 V6.

Deci,.................................

dre73 21-02-13 22:45

Re: problema capri pinto
 
scoate bujia respectiva si da la automat vezi daca da scanteie.

one.of.the.many 22-02-13 21:25

Re: problema capri pinto
 
deci bujiile le-am luat prin decembrie si de atunci a mers cu ele. acuma de o saptamana am pornito dimineata si am vazut ca merge in 3.
scanteie da la bujie

dre73 22-02-13 22:13

Re: problema capri pinto
 
pai merge in 3 cand nu-ti fuctioneaza o bujie.ai lasat-o sa mearga sa se incalzeasca motorul?cand dai bujiile afara ce culoare au?

capricosti 23-02-13 10:06

Re: problema capri pinto
 
Poate scanteia este slaba si cu intermitente, din cauza asta uneori cand apesi pe fisele de bujii uneori iti merge, alteori nu. Daca fenomenul persista si la schimbarea fiselor intre ele, posibil sa fie totusi din delcou; cum am zis ar trebui verificat capacul, sploturile si luleaua. Verifica si platinele, pot fi ''puscate'' contactele fix sau mobil, sau sa se fi dereglat/uzat piciorusul de textolit care freaca pe axul delcoului...

Poate fi de vina si bobina de inductie sau condensatorul (nu cunosc motoarele Pinto, dar ma gandesc ca principiul lor de functionare pt aprindere este cel clasic).

Simptomele pot fi comune pt problema indicata de tine si trebuie sa mergi prin eliminare:
bujii defecte sau incompatibile,
fise defecte pe cablu sau la capete,
delcou uzat, capac delcou murdar sau fisurat,
lulea defecta sau contact murdar,
platine arse sau dereglate,
picior textolit platine prea uzat,
bobina de inductie defecta,
idem condensator.
Poate fi dereglat avansul si din cauza asta scanteia sa nu apara la timp, si poate altele de care nu-mi aduc aminte acum...................

one.of.the.many 23-02-13 14:14

Re: problema capri pinto
 
https://www.youtube.com/watch?v=m3o2T...ature=youtu.be
am filmat cu telefonul sa vedeti care ii treaba

dre73 23-02-13 15:58

Re: problema capri pinto
 
e bujia,pune alta din cele vechi.

one.of.the.many 23-02-13 20:38

Re: problema capri pinto
 
am pus si tot asa mere.o sa mai incerc sa pun altele sa vad daca tot asa merge...

Silencer Power 23-02-13 21:07

Re: problema capri pinto
 
Ai facut ce ti-a spus Capricosti sa faci?

one.of.the.many 24-02-13 22:05

Re: problema capri pinto
 
nu am avut timp ieri. azi am fost la lucru.o sa incerc sa le fac ca asa nui bine deloc

one.of.the.many 28-02-13 14:18

Re: problema capri pinto
 
problema rezolvata. era bujia...ghinionul meu ca am incercat cu alte 2 buji care tot asa mergeau.
multumesc pentru ajutor. ma bucur ca mai sunt oameni care vor sa ajute si pe alti
mersi inca odata

valentin16 28-02-13 17:53

Re: problema capri pinto
 
salut,
ma bucur ca sa rezolvat,problema doar cu schimbarea de bujie.

Totusi,daca vrei sa mai elimini din eventualele probleme care pot aparea,te sfatuiesc sa schimbi (de fapt faci un up-grade) delco+bobina cu un delco+bobina+aprindere(electronica) de la o Sierra.
tot de la o Sierra,daca te tin puterile si schimbi electromotorul cu unul cu demultiplicare pot spune ca (,,chiar cu un acumulator obosit) ai cam terminat cu problemele legate de 'pornire' la masinuta.


All times are GMT +2. The time now is 11:26.

- Copyright 2025 4Tuning