Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Racing Code (https://forum.4tuning.ro/679-racing-code.html)
-   -   SUBARU DIESEL - modificare prin OBD(chiptuning si anulare DPF) (https://forum.4tuning.ro/679-racing-code/352033-subaru-diesel-modificare-obd-chiptuning-anulare-dpf.html)

SEBASTIAN 28-12-12 17:51

SUBARU DIESEL - modificare prin OBD(chiptuning si anulare DPF)
 
https://img267.imageshack.us/img267/1...eselgeneva.jpgSuperoferta lunii Februarie!

https://forum.4tuning.ro/679-racing-c...ml#post5657618


Racing Code a fost primul tuner roman care a modificat softul la modele Subaru atat benzina cat si diesel inca de la aparitia acestora. Cronologic vorbind Racing Code se poate mandri cu propia solutie de tuning pentru modele Subaru fiind al treilea tuner din lume car a modificat softurile la celebrele STI, fiind singurul care foloseste o metoda similara cu cea a producatorului.
La inceput modificarea modelelor diesel s-a facut putin mai complicat fiind necesare mai multe ore de lucru cu ECU deschis pe masa, in laborator.
S-a lucrat conform standardelor producatorilor de ECU folosind aceeasi solutie ca si cea utilizata de producatorul de ecu, totul era sigur, bine facut dar observabil la garantie.
Orice interventie fizica asupra ECU lasa urme fizice, vizibile la o inspectie atenta, fapt care ar fi atras imediat anularea garantiei.
Acum insa noi putem modifica aceste softuri folosind intr-o proportie de peste 95% portul OBD.
SUBARU DIESEL SE MODIFICA DIRECT PRIN OBD.

Acum operatia este reversibila fara efecte secundare, desi nimeni nu si-a dorit revenirea la softul de fabrica pana acum.
Modificarile standard estimeaza urmatoarle valori REALE:

2.0 D Forester 147HP/350 Nm se ridica la 175HP/400Nm cost € 399.00


2.0 D Impreza, Legacy, Outback 150HP/350Nm se ridica a 175Hp/400Nm cost € 399.00

Valorile expuse nu sunt maxime ci optime pentru a nu afecta in mod negativ fiabilitatea acestor motoare. In unele cazuri in functie de exemplar pot fi sanse de a ridica valorile putin mai sus.
Valorile expuse sunt valori reale masurabile si opozabile oricarei masuratori dyno serioase.
Testarea dyno inainte si dupa modificare este de doar € 50.00 fiind optionala.


Avantajele sunt clare in ceea ce priveste puterea si cuplul, nu are sens sa ne pierdem timpul cu a explica asta.
Ambreiajul nu este afectat dupa aceasta crestere de 50Nm.
Avantajul reversibilitatii.
Avantajul optimizarii reale pentru fiecare exemplar in parte modifcarile find custom, tinand cont de particularitatile fiecarui exemplar in parte.
Scaderea consumulul de combustibil la o utilizare normala 0.5-1l la 100Km parcursi.

Modificarile pot fi facute cu masina direct pe dyno, iar daca rezultatul nu este cel scontat operatia de chiptuning nu trebuie platiata revenind imediat la setarea de fabrica.

In mod normal in urma acestor modificari viteza maxima creste cu cca. 10Km/h iar demarajul se imbunatateste cu cca. 0.5s pana la 100Km/h.
Reprizele se imbunatatesc considerabil.

SEBASTIAN 13-01-13 08:21

Re: SUBARU DIESEL - modificare prin OBD
 
Acum modificarile pot fi custom, personalizate si corect acordate pe fiecare model si exemplar in parte.
Gestiunea regenerarilor filtrului de particule este si ea imbunatatita lucrand acum la posibilitatea eliminarii DPF. Se stie ca partea de filtru de particule este o mare grija ca san u ii spunem cum ar fi corect adica probelama pentru majoritatea automobilelor echipate cu astfel de sisteme. Din pacate la Subaru aceasta situatie este mai putin roz decat in alte cazuri, iar fiabilitatea motorului este afectata in mod negative de acest DPF.

https://img593.imageshack.us/img593/4240/imagekoq.jpg

julaikos 14-01-13 20:02

Re: SUBARU DIESEL - modificare prin OBD
 
Quote:

Originally Posted by SEBASTIAN (Post 5316815)
fiabilitatea motorului este afectata in mod negative de acest DPF.

Poate n-am inteles eu bine dar fiabilitatea este afectata negativ cu dpf "on" ca sa zic asa?de ce?

SEBASTIAN 14-01-13 20:12

Re: SUBARU DIESEL - modificare prin OBD
 
Quote:

Originally Posted by julaikos (Post 5319239)
Poate n-am inteles eu bine dar fiabilitatea este afectata negativ cu dpf "on" ca sa zic asa?de ce?

Ce minge mi-ai ridicat la fileu.
Pai nu sti cum face regenerarea?

julaikos 14-01-13 21:04

Re: SUBARU DIESEL - modificare prin OBD(chiptuning si anulare DPF)
 
Ba da,motorul merge ceva mai incins ca sa ai temperatura mare in dpf pentru a obtine autocuratarea,temperatura asta ii scade fiabilitatea?

SEBASTIAN 14-01-13 21:40

Re: SUBARU DIESEL - modificare prin OBD(chiptuning si anulare DPF)
 
Motorul nu merge mai incins, este impropriu spus.
In primul rand se injecteaza motorina prin injectoarele motorului.
Injectia se face in alti timpi decat cei care creeaza functionarea corecta.
Se injecteaza motorina multa astfel incat aceasta sa arda cu supapa deschisa pe evacuare.
Injectand aceasta motorina in cilindru intr-o pozitie nefiresca a pistonului ea spala din pelicula de ulei. Motorul merge cu ungere precara sau aproape fara ungere. Infesteaza uleiul de motor cu putina motorina dar in mod repetat.
Compromite uleiul, deci si ungerea la mers normal are de suferit.
Apoi temperatura la care e supusa galeria de evacuare, turbina si restul ca sa ajunga la valori mari in filtru fac rau mult.
Toate astea insemna uzura prematura, piese distruse, accidente de functionare.

julaikos 15-01-13 05:57

Re: SUBARU DIESEL - modificare prin OBD(chiptuning si anulare DPF)
 
Am inteles,stiam ca pdf-ul haleste ceva motorina in plus dar nu stiam ca este bagata printre timpii de injectie ;) interesant

SEBASTIAN 15-01-13 06:45

Re: SUBARU DIESEL - modificare prin OBD(chiptuning si anulare DPF)
 
Nefiind destinata arderii acea motorina injectata cu propriul ei timp de injectie face ravagii la orice motor. Aparent oamenii nu-si dau seama dar in timp motoarele nu vor mai rezista asa de mult.

In plus eliminarea filtrului de particule aduce si avantajul unui consum mai mic.
Acea motorina nu mai este injectata.

SEBASTIAN 08-03-13 05:45

Re: SUBARU DIESEL - modificare prin OBD(chiptuning si anulare DPF)
 
Acum toate modelele Subaru Diesel pot fi citite si scrise prin portul OBD.
Nu mai exista probleme de comunicare si nu trebuie deschis ecu pentru a fi lucrat in laborator.

SEBASTIAN 13-03-13 07:45

Re: SUBARU DIESEL - modificare prin OBD(chiptuning si anulare DPF)
 
Ne bucuram de cei care ne-au vizitat pana acum si din pacate inca nu putem afisa imagini pentru ca multe din masini sunt inca in garantie.
Va asteptam si pe voi ceilalti care sunteti posesori de astfel de modele, ca sa benficiati de aceasta oferta foarte generoasa.

racingcode 08-04-13 07:00

Re: SUBARU DIESEL - modificare prin OBD(chiptuning si anulare DPF)
 
Avem experienta veche in aceasta zona de tuning, modificand gestiunea acestor h4 diesel inca de la aparitia lor pe piata:
https://forum.4tuning.ro/311-discutii...ml#post2660488

reshizzo_s13 20-06-13 09:03

Re: SUBARU DIESEL - modificare prin OBD(chiptuning si anulare DPF)
 
salut,
am si eu un Subaru Impreza din 2009 (2.0D) cu km la bord 120.000

ce riscuri exista in viitor?
ce garantie imi dati ca nu imi afecteaza motorul/ambreajul?

vectra22dti 20-06-13 10:42

Re: SUBARU DIESEL - modificare prin OBD(chiptuning si anulare DPF)
 
ambreajul la subaru diesel nu prea suporta marirea cp si mai ales al nm-cuplului.
din fabrica este facut cam slab.

ca sa nu ai probleme trebuie sa il inlocuiesti cu unul ok.

SEBASTIAN 20-06-13 13:54

Re: SUBARU DIESEL - modificare prin OBD(chiptuning si anulare DPF)
 
Quote:

Originally Posted by reshizzo_s13 (Post 5505988)
salut,
am si eu un Subaru Impreza din 2009 (2.0D) cu km la bord 120.000

ce riscuri exista in viitor?
ce garantie imi dati ca nu imi afecteaza motorul/ambreajul?

Nu sunt riscuri pentru motor si nici pentru ambreiaj. Important este ca acestea sa fie in stare buna de functionare .
Cuplul este cel care solicita mai mult ambreiajul iar intrarea cuplului din acest motiv se face progresiv ca la cutiile automate iar valoarea de varf este limitata mai ales in plaja de jos a turatiei.
Exista si posibilitate de imbunatatire a ambreiajului.

SEBASTIAN 19-10-13 20:05

Re: SUBARU DIESEL - modificare prin OBD(chiptuning si anulare DPF)
 
Pentru dieselisti mai furiosi si dornici de mai mult acum gasim cate ceva:
http://www.boxeer.com/ee20_parts

Piesa de rezistenta este ECU BOSCH MOTORSPORT , avand asta se pot face multe, ai controlul total.


All times are GMT +2. The time now is 06:31.

- Copyright 2024 4Tuning