Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Zona tehnica BMW (https://forum.4tuning.ro/290-zona-tehnica-bmw.html)
-   -   Discutie axe cu came (https://forum.4tuning.ro/290-zona-tehnica-bmw/351726-discutie-axe-came.html)

the_rifle 26-12-12 06:55

Discutie axe cu came
 
Stie cineva un site gen realoem sau bmwfans.info in care sa scrie despre axele cu came de la BMW ce unghiuri au ?
De exemplu axele cu came ale motorul M50 cate grade au ? ( unde scrie? )

vali vtk 26-12-12 09:26

Re: Discutie axe cu came
 
Quote:

Originally Posted by the_rifle (Post 5296732)
Stie cineva un site gen realoem sau bmwfans.info in care sa scrie despre axele cu came de la BMW ce unghiuri au ?
De exemplu axele cu came ale motorul M50 cate grade au ? ( unde scrie? )

M50B20 240/226, ridicare 9,7/8,8 mm
M50TUB20 228/228, ridicare 9,0/9,0 mm
M50B25 240/228, ridicare 9,7/8,8 mm
M50TUB25 228/228, ridicare 9,0/9,0 mm

the_rifle 26-12-12 19:27

Re: Discutie axe cu came
 
Aha... Merci.
Dar la S50 - S52 de state , M54b30 SAU s50 DE EUROPA ?

vali vtk 26-12-12 21:47

Re: Discutie axe cu came
 
M52Bxx 228/228 ,ridicare 9/9 mm
Schrick M52 252/244 ,ridicare 10,2/9,5mm ,Intake Part # : 261 E1 521 V0
Exhaust Part # : 261 A1 441 00
M54B30 240/228 ,ridicare 9,7/9 mm
S50B30(US) 252/240 ,ridicare 10/9,7 mm
S52B32(US) 252/244 ,ridicare 10,2/10,2 mm

the_rifle 26-12-12 22:20

Re: Discutie axe cu came
 
1 Attachment(s)
Merci mult. Am sa le notez;)

Sigur astea sunt nu ? Sigur, sigur...

Deci teoretic la M50B20 de exemplu se pot pune axele de 2,5 care sunt mai agresive...
Deci teoretic daca as pune axa de admisie pe evacuare mi-ar trebui doar axa de admisie de M3 de state...( la M50B25 )

Mi-ar fi placut sa am un tabel complet cu toate axele cu came de la BMW... N-ai asa ceva ?

Daca nu gasesc ma gandesc la o combinatie... Ma gandesc sa tai din dintii axelor cu came cam 2 mm in asa fel incat sa fie mai boante deci sa aiba un timp mai mare in care supapele sa stea deschise iar pe tachet sa recuperez distanta de 2mm aplicand o pastila ca cea de la tachetul de M... Oare merge ?

vali vtk 27-12-12 09:55

Re: Discutie axe cu came
 
Quote:

Originally Posted by the_rifle (Post 5297554)
Merci mult. Am sa le notez;)

Sigur astea sunt nu ? Sigur, sigur...

Deci teoretic la M50B20 de exemplu se pot pune axele de 2,5 care sunt mai agresive...
Deci teoretic daca as pune axa de admisie pe evacuare mi-ar trebui doar axa de admisie de M3 de state...( la M50B25 )

Mi-ar fi placut sa am un tabel complet cu toate axele cu came de la BMW... N-ai asa ceva ?

Daca nu gasesc ma gandesc la o combinatie... Ma gandesc sa tai din dintii axelor cu came cam 2 mm in asa fel incat sa fie mai boante deci sa aiba un timp mai mare in care supapele sa stea deschise iar pe tachet sa recuperez distanta de 2mm aplicand o pastila ca cea de la tachetul de M... Oare merge ?

1 La M50B20 poti pune axele de 2,5 sunt mai agresive
2 Teoretic poti pune axa de admisie pe evacuare deoarece ambele se invart in acelasi sens, practic NU deoarece unghiurile de avans la deschidere a supapei si de intarziere la inchidere a supapei sunt aproximativ inverse ca valoare.Deci cel maibine e cu ambele axe de state
3 Din pacate nu am un tabel dar imi strang informatii de unde gasesc si le salvez
4 Degeaba polizezi varful camei, cama va ramane mai boanta dar va avea aceleasi grade dar va avea oridicare mai mica. Aplicand acea pastila recuperezi ce ai polizat. axele trebuiesc prelucrate in partea opusa varfului pentru a le mari durata si deschiderea.
pentru motorul vanos ar mai fi o combinatie ieftina la axa de admisie de M54B30 scurtata 4 mm la pinion sa mearga pe single vanos

mike_4tuning 27-12-12 11:31

Re: Discutie axe cu came
 
Ce ziceti de incarcarea axelor cu came cu argon? am auzit ca este un adaos dur si cred ca nu l-ar manca culbutori. Este doar o pura parere.

TheEnZo 27-12-12 11:54

Re: Discutie axe cu came
 
Bun incarci axa cu argon si doar atat nu o poti folosi, trebuiesc toate camele prelucrate ca sa fie identice si sa aiba profil de cama, asta merge facuta pe o masina de copiat axe, care se pare ca in romania numai exista (cica au fost date la fier vechi).

Faci treaba asta la un atelier din anglia unde ai avantuj ca iti pot copia pe axa ta deschiderele si ridicarile de la o axa sport sau dupa capu tau, dar pentru o pereche de axe trebuie sa scoti din buzunar 300-400 de lire , iti convine ?

mike_4tuning 27-12-12 14:13

Re: Discutie axe cu came
 
Quote:

Originally Posted by TheEnZo (Post 5297977)
Bun incarci axa cu argon si doar atat nu o poti folosi, trebuiesc toate camele prelucrate ca sa fie identice si sa aiba profil de cama, asta merge facuta pe o masina de copiat axe, care se pare ca in romania numai exista (cica au fost date la fier vechi).

Faci treaba asta la un atelier din anglia unde ai avantuj ca iti pot copia pe axa ta deschiderele si ridicarile de la o axa sport sau dupa capu tau, dar pentru o pereche de axe trebuie sa scoti din buzunar 300-400 de lire , iti convine ?

Pai ma refeream la fiecare cama in parte ca o incarci....poate cu o schita din tabla la, lagarele unei axe mai intepate si umplute cu argon sa fie orientativ schita....cred ca cu multa dar foarte multa migala reusesti.

vali vtk 27-12-12 16:35

Re: Discutie axe cu came
 
Quote:

Originally Posted by mike_4tuning (Post 5297954)
Ce ziceti de incarcarea axelor cu came cu argon? am auzit ca este un adaos dur si cred ca nu l-ar manca culbutori. Este doar o pura parere.

Ma ierti ca iti spun dar vorbesti sa fii ocupat ,argonul e un gaz iar axa nu e un balon. Daca cumva iti trece prin cap sa sudezi pe axa cu protectie de argon iar e belita ,axa e tratata iar prin sudura o decalesti si strici cementarea , materialul de adaos nu va avea aceeiasi compozitie , nu ai unde sa faci profilul (cu pila nu merge).

the_rifle 27-12-12 20:49

Re: Discutie axe cu came
 
Deci se pare ca singura solutie ar fi niste axe de la firme consacrate dar din pacate sunt prea scumpe...

In legatura cu modificarea axelor la diverse ateliere tot asa am auzit de unii in italia dar vroiau 600 de euro. La pretul asta se gasesc axe sport second deci nu e nici o jmecherie...

Tot asa am gasit un atelier in cluj care " repara" axe uzate... Am vorbit cu omul si a zis ca nu e nicio problema sa adauge material pe axe dar tot nu poate face pt ca nu are matritze pt axe sport... deci a cazut si asta...


Oricum chiar daca as fi gasit atelier de rectificat as fi fost constient ca e o solutie de moment. Sigur axele alea n-ar fi rezistat cum trebuie la uzura... Si pe langa uzura axelor mai aveam si span in tot motorul. Deci tot raul spre bine :D

Pe de alta parte n-am de gand sa mai tin motorul 10 ani pana se uzeaza axele alea...

Deci in afara de axele sport se pare ca M50B25 si M54B30 au axele cele mai agresive...
Dupa cum spui axele sunt puse in oglinda... ASA ma gandeam si eu dar speram sa nu fie asa :D

Toate "nelinistea" cu axele cu came o am datorita faptului ca vreau sa ridic turatia la 7400... Pe toate siteurile din lumea asta lumea zice ca tachetii hidraulici nu rezista la 7400 pe cand cei mecanici da... Sincer m-am indoit de asta din prima secunda si cred ca am dreptate.... Dupa cum se vede in poza pe care am pus-o mai sus arhitectura tachetilor este aproape indentica la hidraulic vs mecanic... singura diferenta e faptul ca tachetii de la M3 sunt facuti din 2 bucati... Adica tachetul+pastila versus tachet dintr-o bucata... Dar uitandu-ma la un S85 vad ca are tacheti hidraulici si ,merge in 8250 de ture... Deci in concluzie nu tachetii mecanici fac diferenta ci unghiul axelor cu came...;)

Si tot uitandu-ma in poza comparativa stau si ma intreb de ce unii sunt denumiti hidraulici iar ceilalti mecanici... sunt actionate cu arcuri lanturi axe etc ambele variante iar in rama tachetilor nu se va forma niciodata cat va tine lumea asta presiune de ulei in asa fel incat sa fie reglati hidraulic... E un mister pt mine de ce se numesc hidraulici...

the_rifle 27-12-12 21:20

Re: Discutie axe cu came
 
2 Attachment(s)
Si ce presiune ar fi trebuit sa se creeze in rama tachetilor incat sa se opuna arcurilor sau dintilor de pe axul cu came...???
Mi se pare fantasmagorica orice explicatie a termenului de " hidraulic"...

Care e marea diferenta inginereasca intre cele de M3 vs 325 ca mie imi scapa...

poza 1 - tacheti mecanici
poza 2 - tacheti hidraulici...

poza 1 tacheti din 2 bucati poza 2 tacheti dintr-o bucata.... Asta e marea diferenta ??? Adica.... din 2 bucati sunt mecanici iar ailalti nu... Hmmm...

:shock::shock::shock:

In pozele 3-4 avem tot asa tacheti de M3 vs tacheti 325... Nu sunt respectate proportiile...

vali vtk 27-12-12 21:52

Re: Discutie axe cu came
 
1 Attachment(s)
cei hidraulici in interiorul lor mai au o "camera de presiune inalta" problema e si de la uleiul pe care il folosesc motoarele de M e posibil sa nu tina presiune tachetii si sa ai pierderi de putere de aceia au preferat sa nu ii foloseasca, mai e vorba si de masa acestora . Cred ca motoarele de USA au hidraulici

the_rifle 27-12-12 22:02

Re: Discutie axe cu came
 
Aha... Deci pastila aia ar trebui sa ma incurce pe mine :lol: Da-o draq ca o tai :lol::lol:
Da m3-ul de state are tacheti hidraulici dar e limitat tot in 6500 ca si 325-ul...
Dupa cum am spus cred ca diferenta e facuta de axele cu came nu de tachetul in sine...tot ce conteaza e ca nu pot sa-l urc in 7400 fara axe cu came jmenarite...:cry:
Asa ca o sa-l duc in 7000 si cu asta basta... Vad ca n-am ce sa-i fac...
Multumesc pt lamuriri :)

TheEnZo 28-12-12 11:06

Re: Discutie axe cu came
 
Cu tacheti hidraulici e greu sa urci mult in ture , de ce ? ; la asta hidraulic totul se bazeaza pe presiunea de ulei si viteza de deplasare a uleiului, ce face el in sine preia socul dat de cama si il transmite mai departe catre coada supapei , dar in acelas timp prin camera aia de inalta presiune el regleaza cu ajutorul presiuni de ulei jocul dintre coada si cama .

La cel mecanic acest joc e reglat prin acea pastila care e de diferite dimensiuni in functie de uzura, sau se pot confectiona; in acea ecuatia uleiul are rol doar de ungere .

Cu aia hidraulici daca urci mult in ture , ei nu vor mai putea acumula presiunea necesara de ulei ca sa poata auto regla jocul dintre cama si coada supapei si motorul va tacani ca ala de U650 in ture mari.

Toate aplicatile unde sunt turatii mari au mecanici, aproximativ 95% din motoarele de honda au tacheti mecanici.

Diferenta dintre cei hidraulici si aia mecanici este de confort , aia hidraulici sunt mai putin zgomotosi. (Ex: Cum se aude la 12v tacanitul la relanti si cum e la 24 ... )

the_rifle 28-12-12 11:45

Re: Discutie axe cu came
 
Quote:

Originally Posted by TheEnZo (Post 5298964)
Cu tacheti hidraulici e greu sa urci mult in ture , de ce ? ; la asta hidraulic totul se bazeaza pe presiunea de ulei si viteza de deplasare a uleiului, ce face el in sine preia socul dat de cama si il transmite mai departe catre coada supapei , dar in acelas timp prin camera aia de inalta presiune el regleaza cu ajutorul presiuni de ulei jocul dintre coada si cama .

La cel mecanic acest joc e reglat prin acea pastila care e de diferite dimensiuni in functie de uzura, sau se pot confectiona; in acea ecuatia uleiul are rol doar de ungere .


Uite tocmai explicatia asta nu o cred eu...
Explicatia asta o stiam de 10 ani ...
Din diagrama respectiva se vede ca tachetul este actionat tot de axa cu came tot cu arcuri tot cu lant de distributie etc... Unde se formeaza presiunea aia atat de fantastica incat sa nu tina cont de arcuri de lant si de axa reglandu-se contra acestor elemente mecanice nu vad... Si unde sa se formeze presiunea aia ? sub tachet unde sunt 2 arcuri bashite si fundul chiulasei ? Ar trebui sa fie plin cu ulei tot spatiul de sub tachet sa faca presiune. Vad ca orificiul prin care se umple tachetul este fix pe lateral cat sa se faca ungerea nicidecum in funul tachetului...
N-am auzit expresia ca pierde compresia la tacheti...
Da' la S50 de ce nu face presiune ca arhitectura tachet-arc-supapa-rama_tachet arata aproape identic...
Si de unde sa preia uleiul ala ? Din baltoaca de ulei de pe fundul chiulasei ? Si sa intre asa de-al dracu in tacheti fara niciun fel de pompa de ulei in tachet ? Asa doar de la gravitatie ? Ma rog... Poate voi vedeti altceva si nu vreau sa ma contrazic dar ma indoiesc grav ca asta e motivul pt care n-ar putea urca in ture...
S85 are tacheti hidraulici si merge in 8250 de ture.... De-asta ce mai zici ?

Ca tzacane sau nu tzacane ma intereseaz putin spre deloc... Ce sa mai tzacane la 7400 de ture ca n-are timp nici sa tzacane... Ii piere si piuitu' la 7400 de ture.Conteaza sa se unga cum trebuie si sa-si faca treaba...


Uite fix in acest moment ma uit la un tachet si are fix o gaura pe santul laterla si atat.... Unde se formeaza presiunea nu inteleg...

Pana la urma chiar nu conteaza ce cred eu sau ce spuneti voi... Important e sa ne simtem bine dandu-ne cu presupusul...

the_rifle 28-12-12 12:25

Re: Discutie axe cu came
 
O sa cumpar un tachet de M sa vad exact care e diferenta...

TheEnZo 28-12-12 12:43

Re: Discutie axe cu came
 
2 Attachment(s)
Daca mergea cu hidraulici nu se chinuia nici dracu sa faca conversii la mecanici.

Totusi ce urmaresti prin ridicarea turatie catre 7600 ?

the_rifle 28-12-12 12:57

Re: Discutie axe cu came
 
7600 ar fi totusi prea mult...
Mai vreau niste cai la niste scoruri decente si daca tot o sa o cipuiesc macar s-o ridic cum trebuie in ture :D

Oricum ar trebui sa-i pun si un radiator de ulei... ( ma gandesc... )

Da ! Interesante pozele astea doua pe care le-ai postat... Mai pune ca nu ma supar :D

De unde sunt pozele astea ? :D

Da' poze cu tacheti mecanici n-ai ? :D

the_rifle 28-12-12 13:07

Re: Discutie axe cu came
 
1 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by TheEnZo (Post 5299065)
Daca mergea cu hidraulici nu se chinuia nici dracu sa faca conversii la mecanici.

Am vazut pe turnermotorsport.com dar m-am gandit ca poate e o prosteala sa le ia banii la fraieri sincer...

Deci aia mecanici nu se incarca cu ulei... Pai daca nici astia nu s-ar incarca cu ulei pt ca as astupa gaura aia ce s-ar intampla ? Stiu... ar tzacani... Dar pe langa asta ce ar fi prost ?

Ar avea vreo treaba cu ungerea ? ( proasta )

Vad ca cei hidraulici sunt infinit mai destepti...

TheEnZo 28-12-12 13:36

Re: Discutie axe cu came
 
3 Attachment(s)
Daca nu s-ar incarca cu ulei pe langa tacanit, va merge prost , deoarece autoreglajul lor pe ulei pastreaza constanta valoare lor de reglaj al cel joc (ex: 0.15 admisie cu 0.25 evacuarea)
Daca el nu se autoregleaza pe baza presiuni de ulei acel joc creste sau scade ... .
Marind jocul creste unitatea de timp in care cama nu actioneaza supapa.

Ai adus in discutie S85, exemplu foarte prost ... are "Quasi-dry sump lubricating system" , 4 pompe de ulei , din care 2 electrice, si din care aia principala mentine presiune constanta la orice turatie de la relanti la rpm max. + ca lucreaza la presiuni foarte mari de ulei, nu are baie de ulei ca e DRY-Sump si nivelul de ulei in motor e controlat electronic ... deci nu are treaba cu ce avem noi pe masini.


Nu prea am gasit multe imagini cand am cautat eu despre Hidraulici vs Solid.
Oricum daca in M50B25 merg axe de M , cred ca poti monta si tacheti mecanici(solizi).



LE. Nu sunt sigur dar cred ca ei fac ungerea , adica cand e supapa inchisa el se incarca cu ulei, apoi coborand in jos , canalul de ulei care il incarca unge cama, iar cand supapa e la maxim deschisa cama mai impinge putin de tachet si atunci se misca pistonasul din el si elibereza uleiul pe orificiul de intrare iar cand ajunge iar sus se incarca la loc cu ulei. Ce am observat eu la astia tip pahar aia hidrulici au o singura gaura unde intra uleiul, iar la cei mecanici (solizi) nu e gaura ci e un sant (o degajare) care se incarca cu ulei.

the_rifle 28-12-12 23:23

Re: Discutie axe cu came
 
Quote:

Originally Posted by TheEnZo (Post 5299105)
.
Oricum daca in M50B25 merg axe de M , cred ca poti monta si tacheti mecanici(solizi).

Din cate am vazut eu in unele poze comparative, NU SE POATE... Motivul ?
Sunt decalate prinderile axului cu came pe rama tachetilor... Aveam niste poze dar nu le mai gasesc... Iar tachetii au alt diametru... Ramele tachetilor nu sunt inter-schimbabile. Chiulasa de M e din 2 bucati; semichiulasa -chiulasa...
Toata chiulasa nu se poate pune pe M50 deci cade orice combinatie...

Exista kit de tacheti mecanici de la turnermotorsport pt m50 si axe sport de la Schrick.... Doar axele sunt 1200 de euro... La banii astia imi iau un M54B30 si am scapat de balamuc...
Singurele axe de M care se potrivesc pe M50 sunt cele de S50 de state dar si aici e discutabil... Daca s50 de state e limitat in 6500 de ture si are si tacheti hidraulici presupun ca axele nu sunt cu mult mai agresive.... ( nu m-ar mira sa fie identice ca unghiuri cu M50-ul. N-ar avea nevoie de unghiuri mai mari daca e limitat tot in 6500... )
Ar fi fost bine sa se potriveasca axele de S54... care costa in state 200 de dolari second...
Deci in concluzie nu mai fac nimic... e complicatenia prea mare. O sa-l cipuiesc in 7000-7200 de ture si asta e... Pt a-l duce in 7400 ar trebui sa investesc prea mult pt cele 200 de turatii in plus si chiar nu se merita observ...


Iar despre S85... Chiar e o capodopera de motor...

P.S. - apreciez discutia pe care am avut-o cu voi pe acest topic.

dice36 29-12-12 01:15

Re: Discutie axe cu came
 
Quote:

Read: "at engine speeds above 5k, the hydraulic force is strong enough to overcome the valve spring pressure". Technically it is an oil pressure issue in this case.
Quote:

Not an accurate description of what happens when lifters 'pump up'. Too much oil pressure is not the cause.

Hydraulic lifters have a check valve that let oil in very easily which in turn extends the lifter to take up the space between the lifter and cam lobe (ie. lash). When a valve floats the lifter loses contact with the cam creating an artificial lash. The lifter immediately over extends to adjust out this artificial lash. When the cam lobe pulls way and the lifter returns to the base circle of the cam the valve does not close as it should because the lifter is now over extended. The piston then rises and makes contact with the partially open valve.
Reply With Quote
O posibila explicatie la "de ce nu merg tachetii hidraulici stock la ture mari"
Sumarizand,in ture mari, tachetul se extinde, tine supapa deschisa si o prinde pistonul... in offside. :)

chestiile de mai sus sunt luate de pe bimmerforum, poate le stiati, eu le-am pus sa adaugam la "biblioteca".

the_rifle 29-12-12 04:47

Re: Discutie axe cu came
 
pai da ... inteleg da' nu prea...

In cazul tachetilor mecanici aia NU se mai umfla cu ulei... Inteleg ca tachetii mecanici se regleaza cu acele pastile de diverse grosimi dar asta la " rece " adica cand desfaci chiulasa...

Din moment ce nu se mai umfla cu ulei in timpul functionarii motorului nu intervine acel spatiu dintre lobul axei si tachet ? ?

Oricum. discutia devine informativa doar... Nu mai doresc sa modific asa ceva...

dice36 29-12-12 14:42

Re: Discutie axe cu came
 
Quote:

Din moment ce nu se mai umfla cu ulei in timpul functionarii motorului nu intervine acel spatiu dintre lobul axei si tachet ? ?
Pentru a preveni chestia asta baietii sfatuiau sa se puna arcuri mai tari.
Cam asta era regula care o ziceau, daca vrei sa ajungi in ture mari, tacheti mecanici si arcuri mai tari. Eventual maresti si adanciturile pentru supape de pe pistoane.


PS. Treburile astea le-am citit si eu, doar dau informatia mai departe, daca or fi bune sau nu poate ne lamureste vreun guru al motorarelor de pe aici :)

vali vtk 29-12-12 17:24

Re: Discutie axe cu came
 
Arcuri mai tari se pun la motoarele cu regimul de lucru la turatie mare(curse) si care au turatia mare pentru a preveni asa numita " plutire a supapelor" . La turatii mari daca arcurile nu sunt suficient de tari supapele nu mai pot urmari profilul camei.Arcurile nu te ajuta sa urci in ture dar sunt necesare daca se urmareste expoatarea motorului in regim de "forja" .
Locasurile pentru supape frezate in piston se adancesc cand se folosesc axe cu ridicare mai mare decat cea stoc , cand se mareste RC-ul prin frezarea chiulasei sau ambele situatii.

the_rifle 29-12-12 23:43

Re: Discutie axe cu came
 
Quote:

Originally Posted by vali vtk (Post 5300283)
Arcuri mai tari se pun la motoarele cu regimul de lucru la turatie mare(curse) si care au turatia mare pentru a preveni asa numita " plutire a supapelor" . La turatii mari daca arcurile nu sunt suficient de tari supapele nu mai pot urmari profilul camei.Arcurile nu te ajuta sa urci in ture dar sunt necesare daca se urmareste expoatarea motorului in regim de "forja" .
Locasurile pentru supape frezate in piston se adancesc cand se folosesc axe cu ridicare mai mare decat cea stoc , cand se mareste RC-ul prin frezarea chiulasei sau ambele situatii.

Ce inseamna turatie mare ? Peste cate mii de ture ?Schimb doar pe zona rosie...
Se poate spune ca merg in ture mari presupun... E necesara o modificare de genul asta in 7000-7200 de ture ?

Si inca o chestie... Nu ma tine un motor mai mult de 10 mii de km... Care sa fie explicatia ? Altii dau drifturi pana se plictisesc iar mie nu-mi tine un motor mai mult de 10 mii...si schimb uleiul la 5 mii...

vali vtk 30-12-12 10:17

Re: Discutie axe cu came
 
Quote:

Originally Posted by the_rifle (Post 5300650)
Ce inseamna turatie mare ? Peste cate mii de ture ?Schimb doar pe zona rosie...
Se poate spune ca merg in ture mari presupun... E necesara o modificare de genul asta in 7000-7200 de ture ?

Si inca o chestie... Nu ma tine un motor mai mult de 10 mii de km... Care sa fie explicatia ? Altii dau drifturi pana se plictisesc iar mie nu-mi tine un motor mai mult de 10 mii...si schimb uleiul la 5 mii...

Ar fi necesara daca il abuzezi in zona rosie .Daca motorul sta constant in 4500-5000 ar trebui schimbate arcurile.
faptul ca nu te tine un motor maimult de 10 mii are mai multi factori
-depinde cat de sanatos era in momentul achizitionarii
-depinde ce ulei folosesti, degeaba il schimbila 5 mii daca el este slab calitativ iar tu mergi in regim de curse cu el
-motorul il lasi sa se incalzeasca inainte sa te dai la el?
-ce anume ti-a cedat la motoare ? poate se pot elimina din cauze
ar trebui sa te gandesti ca si arhitectura motorului influenteaza turatia .Un motor cu raportul cursa/alezaj supraunitar nu va face aceleasi ture si nici nu va suporta la fel de bine ca unul cu raportul subunitar sau elgal cu 1insa nu e cazul la motoarele M50

the_rifle 30-12-12 10:34

Re: Discutie axe cu came
 
Nu... :lol:
Ii dau cand e rece... Ma gandeam eu ca asta e cauza... Acum un an aveam 14.5 compresie pe toate acum doar un piston are 14 iar cel mai prost 3,5 ... :(
Ma gandeam ca asta e cauza dar nu ma gandeam ca se berbeleste asa repede de la asta...

Oricum intr-un minut era cald... Nu ma gandeam ca minutul ala il nenoroceste in halul asta...

Uleiul e Elf 10w40... Aveam o pierdere de ulei printr-un loc greu accesibil si am preferat sa completez uleiul decat sa schimb garnitura.... Am folosit elf 10w40 ca gaseam pe toate drumurile si n-am vrut sa amestec 100 de feluri de ulei...

Nu mi s-a parut un lucru rau sa-l completez... Mai se improspata uleiul...

Ce mi se pare interesant este faptul ca nu trage mai prost decat atunci cand avea 14,5...

Toata discutia am pornit-o in ideea in care am sa resegmentez motorul asta... M-am saturat sa cumpar motoare... Am sa-i pun vibrochen de 2,8 si biele si am sa pastrez pistoanele de 2,5 resegmentate... Si daca tot intram in el ma gandeam sa fac ceva si pe la tacheti si axe... Exclus sa-i pun arcuri mai tari... Doar arcurile fac 20 de milioane daca le cumpar noi... Asa ca in chiulasa n-am sa mai intru... Am sa mai trag de el cat mai merge dupa care o sa-l resegmentez...

vali vtk 30-12-12 16:12

Re: Discutie axe cu came
 
Ala cu 3,5 e grav acolo ori nu mai sunt segmenti ori ai supape bulite ori segmenti gripati
La pornire apar cele mai mari uzuri deoarece ungere ciuciu mai ales daca iti ramane sistemul neamorsat .Elful ala 10w40 la o exploatare mai "entuziasta" nu mai este ce trebuie se face pisat mai ales ca nu ai un sistem de racire a uleiului. Faptul ca il completai e un lucru bun dar insuficient.
Pana in 10 bari compresie pe piston e ok deci daca pe 5 pistoane ai pana in valoarea asta motorul merge
Pistoanele de 2,5 mai ales ca e von vanos nu merg cu arborele de 2.8 ies afara din bloc tre sa folosesti toata linia de 2,8 sau pe arborele tau folosesti pistoane si biele de 2.5 vanos sunt mai scurte si au frecarea mai mica decat cele de non vanos
La supape daca folosesti axele stoc poti monta saibe sub arcuri sa fie mai tari (stau mai in tensiune)

the_rifle 30-12-12 18:09

Re: Discutie axe cu came
 
Buna treaba cu saibele... Nu ma gandeam... Chiulasa e buna ca e schimbata in primavara :D

Cel mai probabil am un segment plesnit... Ma gandeam la un radiator de ulei...

Cica merge si configuratia cu vibrochen si biele de 2,8 si pistoane de 2,5... O sa fie mai comprimat sau scobesc in pistoane ( sau poate nu )... Aici am citit...

http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1715145

Vad ca a modificat textul acum cateva luni... Textul original era asta :

Build your M50tu25 to perform better than 1995 S50B30 on a budget! Less than $1000 invested in freshly built S50 clone.

I decided to build a stroker M50 engine and bought M54B30 short block from local BMW salvage yard that they thought is junk overheated block. People overheat these engines all the time and there are these blocks out there you just got to look little better.

As you can see comparison, M50 crankshaft vs. M54B30 crankshaft, and I was told S52 crank is the same.
I weighted them M50 weights 18.96 kilograms, and M54B30 crank weights 23.50 kilograms.

Comparison of M50tu piston with rod and M54B30 piston with rod. Notice the better design of the M54 piston? Thinner piston rings(less drag more power), top edge of the piston is machined to prevent edge glowing hot edge that causes detonation. Despite the smaller size M54B30 piston with rod is 8 grams heavier, that may be do to denser material. M54B30 rods are same as M52/S52 rods.

M54B30 pistons installed into M50tu block. I reused the piston rings, they were fine, no need to waste money. I did ran a cylinder hone up and down through the M50 block just to clean it up a bit.

I decided to reuse the 220k miles rod and main bearings, they show no wear and there is no need to spend money on new ones. Besides this is a “budget 3.0L stroker”

I did however used the old school method of checking for correct clearance , the plastiguage , just be shore. Very easy to use and cheap.

Some of you who are probably thinking that I am an idiot and that stroker engine would have crazy high compression because piston head is flat. But compression will be an actual 10.5:1 ratio, same as S50/S52 and you can run cheap 91 octane safely. How can that be? Because in M54b30 piston will sit 2mm below the deck at top dead center.

From the deck to the bottom dead center of the piston head, is 92.2mm, this would make this stroker configuration an actual 3.1L by dynamic displacement volume. 92.2mm stroke and 84mm bore would make it slightly over 3050cc by volume. But by the actual stroke it is still 3.0L. In my opinion this is better configuration than 1995 S50 engine. You got a strong thick wall M50 iron block with modern design rotating assembly and detonation fighting piston design with thinner piston rings. Noticed how I cleaned the surface of the block with 400 grit sand paper and water, all the way down to factory machining marks, that’s the way to go. If your core block is warped and you need to spend ton of money at the machine shop, then you are doing it wrong. If parts require machining then you got thrash engine that is not worth your project.

A ’95 M50tu E34 oil baffle has to be modded for the rods to clear as you can see in the photo, also the circled red needs a slight tap of a hammer to clear rod of piston six.

Now you can decide on what camshafts you want to use, if you want to have the same power curve as S50 engine then just get some S50/S52 camshafts for your build.

If you want to have more power than S50 engine from 1000 to 6000 rpm then get M54B30 intake camshaft(240 duration, 9.7mm lift, you must shorten the vanos gear at least 4mm) and just reuse your M50 exhaust camshaft.

Try to get camshaft trays with lifters and matching bearing caps from M52/S52/M54 engines, they have smaller lighter lifters and you need these trays if you want to run M54 cam or S52 camshafts.
Photo shows M54B30 intake camshaft with hardware, do not remove the vanos gear just shorten it with the grinder.

Your red label 413 ecu will work but to get full power out of this stroker you should buy a chip from me. PM me.
Budget summary:
M54B30 rotary assembly $400-$600
M54B30 intake camshaft $50
or S50/S52 camshafts $200-$350
Gaskets and seals for M50 engine $150, you don't have to replace the seals that are good and where you can use ultra gray silicone, use it.

=

$1000 or less spent

Additional non-VANOS information:
Update: For people who want to run 1992 non vanos engine. Then you can do the same thing to the block, and for the camshafts you will keep your stock intake camshaft and get anothe non vanos intake camshaft and put it on the exhaust side and you will have 3.0L and 240 duration and 9.7mm lift on both cams. Engine will run fine with stock 403/402 ecu, for more power get a tune, contact me.

Different stroker combinations:

1995 M3 S50us crankshaft + 135mm rods + M52 pistons = 2.9L 12.5:1 compression (pistons will require valve pockets machined deeper, no other machining required, you won't be able to run this on 93 octane fuels, there is a rumor that you could use pistons from 4 cylinder M4X engines that would give you lower compression ratio but I am yet to confirm this information)

1996-2005 2.8L BMW crankshaft + 135mm rods + 1993-1995 M50 pistons = 2.8L 11.5:1 compression ratio (no other machining required, must use 93 octane fuels)


DECI VIBROCHEN 2.8+BIELE2.8+PISTOANEm50+CUZINETI(ACELEASI LA TOATE MOTOARELE BMW)=2.8 CU COMPRESIE 11,5:1

Crankshaft is the same part number for 1996-1999 M3 and 2001-2006 M54b30
Connecting rods are the same for 2.8L , 3.0L , 3.2L BMW engines 1995-2005 ( de state...)

Combinations for turbo application:

M52 2.8L crankshaft + 135mm rods + M54B30 pistons = 2.8L 8.5:1 compression ratio, perfect for turbocharging on a budget
M50 2.5L crankshaft + M50 rods + M52 pistons = 2.5L and 9:1 compression ratio

I hope this additional information cleares some questions that are asked by crack smoking people!!!

http://forums.bimmerforums.com/forum...ight=s50+clone


Totusi nu de cretin 100% forjam motorul ala rece... O logica am avut dar proasta se pare... La un motor care merge sub 2000 de ture ( deci la relanti ) ungerea e mai deficitara datorita lipsei de presiune.... M-am gandit ca mai bine il turez sa-i dau ulei decat sa-l plictisesc pana se incalzeste plus ca ar fi ajuns mai repede in temperatura optima.... Din pacate logica a fost pe dos...

Unde se pun saibele ? Sus inspre tachet sau jos inspre supapa ? Cate pun 1 sau 2 la fiecare supapa ?

Despre "somender singh grooves" ce parere ai ?

the_rifle 30-12-12 18:32

Re: Discutie axe cu came
 
Aici e un rezumat tradus plus alte chestii care mi-au parut interesante si anumite chestii pe care le-am luat in calcul...


M-am apucat sa fac un stroker de M50 cumparand din dezmembrari un M54B30 calat .
Facand comparatie intre vibrochenul de M50 si M54B30 am constatat ca M50 are 18,96 kg pe cand M54b30 are 23,5 kg.

Comparatie intre pistonul si biela de M50tu si M54B30 .
La m54 segmentii sunt mai subtiri iar marginea capului de piston e strunjita in asa fel incat sa nu se incinga incat sa produca detonatii datorita autoaprinderii... Desi pistonul de M54B30 e mai greu cu 8 grame, bielele sunt la fel pt M52/S52 si M54B30.

Pistoanele de M54B30 au fost honuite iar blocul de M50TU doar curatat si am refolosit segmentii.
Am folosit bielele si cuzinetii care aveau 220 de mii de mile dar nu prezentau urme de uzura.
Am verificat toleranta si planarea pistoanelor in bloc...

Unii cred ca rata compresiei va fi prea mare datorita faptului ca pistonul e plat dar compresia va fi de 10,5 : 1 la fel ca la S50/S52 putand fi utilizata benzina de 91.

Datorita faptului ca pistonul de M54B30 este mai scurt cu 2 mm se evita compresia prea mare.

Distanta dintre chiulasa si punctul minim va fi de 92.2 mm ceea ce face configuratia motorului de 3,1 Litri. Cursa de 92,2 mm si alezajul de 84 mm vor da o cilindree putin peste 3050 cc.

Dupa parerea mea este o configuratie mai buna decat S50-ul din 95.
Am curatat cilindri cu glaspapir de 400 si apa pana se vad honuirile de fabrica.

La M50tu-ul E34 din 95 trebuie modificate santurile de ulei pt ca biela sa aiba loc la pistonul nr 6. ( In poza parea a fi modificata tablia din baia de ulei )


Daca vrei sa ai aceeasi curba de putere ca si S50-ul atunci trebuie pus axe cu came de S50/S52.
Daca vrei mai multa putere intre 1000 si 6000 de ture atunci iti trebuie ax cu came de admisie de M54B30. ( 240 duration, 97mm lift , vanos gear trebuie scurtat cu cel putin 4 mm... )
Se pastreaza axul de evacuare de la M50.


Trebuie gasite rame cu tacheti si cuzineti de axe cu came de M52/S52/M54 care au tacheti mai mici si mai usori si trebuie rame pt axe M54 si S52.

In poza se vede axul de admisie de M54B30 cu tot . Nu trebuie sa scoti vanosul doar scurtat cu flexul.

Functioneaza cu ECU 413 dar pt performante se poate remapa.
Pt NON-VANOS 1992
Se urmeaza aceeasi procedura cu blocul motor si pt axele cu came pastrezi axa de admisie si se pune ax cu came de admisie si pe evacuare si va rezulta ax cu came de evacuare de 240 duration si 9.7 mm lift... Merge cu ECU 403 sau 402 .



motor M54b30 - bore 84mm stroke 89.6mm 2979cm3
motor M50b25 - bore 84mm stroke 86mm
motor S50b30us - bore 86mm stroke 86mm (2996cm3 calculat)


deci cu interne de 330 si pistoanele de 330 - 2mm =
89.6mm - 2mm =87.6 milimetri. Rezulta o comprimare de 1.4 mm ( diametrul fiind de 84mm se pot folosi aceeiasi segmenti de 330 sau de 325 )
Garnitura victor reintz M 50 B 25 TU Grosime 1,75 mm
Garnitura victor reintz M 50 B 25 TU Grosime 2,05 mm

Deci daca se pune garnitura groasa rezulta o comprimare de 1,1 mm iar la garnitura de fabrica 1,4 mm

STROKE - deplasamentul pistonului din punctul cel mai de jos pana in punctul cel mai inalt .

BORE - Gaura de masurare. Este diametrul cilindrilor într-un motor cu piston.

Calcularea cilindree :


pi 2
-- X bore X stroke X numarul de cilindri
4

( Din pacate nu se intelege formula :

pi supra 4 ori bore la patrat ori stroke ori nr de cilindri )

deci in configuratia bore 84x92,2 stroke = 3064cm3
0,785 X 7056 X 92,2 X 6 = 3064,1527 cm3
(3,14 pe 4)x(diametrul la patrat)x(deplasamentX6)=3064 cm3




-------------------------------------------------------


1995 M3 S50us vibrochen( acelasi cu m54b30) + 135mm biele + M52 pistons = 2.9L 12.5:1 compresie ( trebuie scobite buzunare mai adanci pt supape si poate sa mearga cu benzina de 93 )


VIBROCHEN 2.8+BIELE2.8+PISTOANEm50+CUZINETI(ACELEASI LA TOATE MOTOARELE BMW)=2.8 CU COMPRESIE 11,5:1

Acelas vibrochen pt 1996-1999 M3 si 2001-2006 M54b30
Aceleasi biele pt 2.8L , 3.0L , 3.2L 1995-2005 ( de state...)

Combinations for turbo application:

M52 2.8L crankshaft + 135mm rods + M54B30 pistons = 2.8L 8.5:1 compression ratio, perfect for turbocharging on a budget
M50 2.5L crankshaft + M50 rods + M52 pistons = 2.5L and 9:1 compression ratio









S52B32
(Comentariu de pe Wikipedia )

Acest motor a fost vândut doar în SUA si Canada si foloseste bloc de fier cu specificatiile motorului M52. Acesta difera având bore stroke de 86.4mm si alezaj de 89.6mm pentru o cilindree de aproximativ 3,2 litri. S52B32 împarte foarte putine componente cu S50-ul european.

S52 este în esenta un M52 cu cilindree mai mare, cu imbunatatiri minore pentru a creste performantele. Se foloseste în mod normal acelasi sistem VANOS dar axe cu came mai agresive.

Galeria de admisie si clapeta de acceleratie sunt aceeasi cu cele de M52B28.
Galeriile de evacuare sunt aceleasi între M52 si S52, dar M3 US foloseste toba de esapament special conceputa de catre Boyesen care este mai putin restrictiva.
Chiar si bielele sunt exact aceleasi de 135 de mm folosite la M52B28.

Sistemul de lubrifiere pe S52 este optimizat pentru debit mai mare. ( pe bmwfans.info acelasi sistem de lubrefiere M50b20- M3 US )
Managementul motorului este asigurata de acelasi sistem Siemens M52, dar este remapat pentru cilindree si performante mai bune.
Foloseste aceleasi injectoare ca si motorul M52B28.

Fizic, sunt foarte putine caracteristici externe, care disting S52 de fratele sau M52.Capacul de distributie este cel mai usor de recunoscut, desi trebuie sa se constate ca la S52 si M52 capacele distributiei sunt interschimbabile.

O diferenta mai subtila, carcasa filtrului de ulei.
În timp ce M52 foloseste un capac filetat din plastic negru pe filtru , S52 foloseste un capac de aluminiu cu surub. Aceasta este aceeasi carcasa ce a fost folosita pe motoarele 1991-1995 M50. Puterea de la S52B32US este oficial cotata la 240 CP, dar multi [cine?] considera ca aceasta cifra este subestimata.

Cuplul a fost cotat la 351 Nm. Viteza maxima de rotatie a motorului variaza de la 6500 rpm la 6800 rpm, pentru a permite o marja de siguranta pentru tachetii hidraulici desi motorul poate rula în conditii de siguranta la 7000 rpm.


Comentariul urmator l-am gasit aici pe forum... L-a zis cineva si l-a zis bine... L-am salvat :)

Raportul de comprimare este o valoare care se calculeaza, neavand unitate de masura, ca raport dintre volumul maxim al cilindrului cand pistonul este in cel mai de jos punct si volumul camerei de ardere (sau volumul cand pistonul este la cel mai inalt punct). In acest calcul intra diametrul cilindrului, cursa pistonului, forma pistonului, etc

Compresia in schimb este o valoare masurabila care se refera la presiunea generata in camera de ardere atunci cand pistonul este la cel mai inalt punct. Presiunea in schimb are unitate de masura, acei BAR de care s-a mentionat mai devreme. In teorie compresia poate fi estimata daca se cunoaste raportul de comprimare si capacitatea termica a gazului cu care functioneaza motorul. Formula pentru presiunea (compresia) generata de un motor este data de:
[raportul de compresie] la puterea [capacitatii termice a gazului] inmultit cu presiunea (in BAR) existenta in cilindru la TDC (pistonul se afla in pozitia maxima inferioara, presiunea fiind 1BAR)
Altfel spus pentru motorul M50B25 fara Vanos care are raportul de comprimare 10:1 formula ar arata ceva de genul:
P = 1Bar X 10 la puterea 1,4 = ~25bar

wolverine 14-05-13 23:23

Re: Discutie axe cu came
 
Quote:

Originally Posted by the_rifle (Post 5301337)
Aici e un rezumat tradus plus alte chestii care mi-au parut interesante si anumite chestii pe care le-am luat in calcul...


M-am apucat sa fac un stroker de M50 cumparand din dezmembrari un M54B30 calat .
Facand comparatie intre vibrochenul de M50 si M54B30 am constatat ca M50 are 18,96 kg pe cand M54b30 are 23,5 kg.

Comparatie intre pistonul si biela de M50tu si M54B30 .
La m54 segmentii sunt mai subtiri iar marginea capului de piston e strunjita in asa fel incat sa nu se incinga incat sa produca detonatii datorita autoaprinderii... Desi pistonul de M54B30 e mai greu cu 8 grame, bielele sunt la fel pt M52/S52 si M54B30.

Pistoanele de M54B30 au fost honuite iar blocul de M50TU doar curatat si am refolosit segmentii.
Am folosit bielele si cuzinetii care aveau 220 de mii de mile dar nu prezentau urme de uzura.
Am verificat toleranta si planarea pistoanelor in bloc...

Unii cred ca rata compresiei va fi prea mare datorita faptului ca pistonul e plat dar compresia va fi de 10,5 : 1 la fel ca la S50/S52 putand fi utilizata benzina de 91.

Datorita faptului ca pistonul de M54B30 este mai scurt cu 2 mm se evita compresia prea mare.

Distanta dintre chiulasa si punctul minim va fi de 92.2 mm ceea ce face configuratia motorului de 3,1 Litri. Cursa de 92,2 mm si alezajul de 84 mm vor da o cilindree putin peste 3050 cc.

Dupa parerea mea este o configuratie mai buna decat S50-ul din 95.
Am curatat cilindri cu glaspapir de 400 si apa pana se vad honuirile de fabrica.

La M50tu-ul E34 din 95 trebuie modificate santurile de ulei pt ca biela sa aiba loc la pistonul nr 6. ( In poza parea a fi modificata tablia din baia de ulei )


Daca vrei sa ai aceeasi curba de putere ca si S50-ul atunci trebuie pus axe cu came de S50/S52.
Daca vrei mai multa putere intre 1000 si 6000 de ture atunci iti trebuie ax cu came de admisie de M54B30. ( 240 duration, 97mm lift , vanos gear trebuie scurtat cu cel putin 4 mm... )
Se pastreaza axul de evacuare de la M50.


Trebuie gasite rame cu tacheti si cuzineti de axe cu came de M52/S52/M54 care au tacheti mai mici si mai usori si trebuie rame pt axe M54 si S52.

In poza se vede axul de admisie de M54B30 cu tot . Nu trebuie sa scoti vanosul doar scurtat cu flexul.

Functioneaza cu ECU 413 dar pt performante se poate remapa.
Pt NON-VANOS 1992
Se urmeaza aceeasi procedura cu blocul motor si pt axele cu came pastrezi axa de admisie si se pune ax cu came de admisie si pe evacuare si va rezulta ax cu came de evacuare de 240 duration si 9.7 mm lift... Merge cu ECU 403 sau 402 .



motor M54b30 - bore 84mm stroke 89.6mm 2979cm3
motor M50b25 - bore 84mm stroke 86mm
motor S50b30us - bore 86mm stroke 86mm (2996cm3 calculat)


deci cu interne de 330 si pistoanele de 330 - 2mm =
89.6mm - 2mm =87.6 milimetri. Rezulta o comprimare de 1.4 mm ( diametrul fiind de 84mm se pot folosi aceeiasi segmenti de 330 sau de 325 )
Garnitura victor reintz M 50 B 25 TU Grosime 1,75 mm
Garnitura victor reintz M 50 B 25 TU Grosime 2,05 mm

Deci daca se pune garnitura groasa rezulta o comprimare de 1,1 mm iar la garnitura de fabrica 1,4 mm

STROKE - deplasamentul pistonului din punctul cel mai de jos pana in punctul cel mai inalt .

BORE - Gaura de masurare. Este diametrul cilindrilor într-un motor cu piston.

Calcularea cilindree :


pi 2
-- X bore X stroke X numarul de cilindri
4

( Din pacate nu se intelege formula :

pi supra 4 ori bore la patrat ori stroke ori nr de cilindri )

deci in configuratia bore 84x92,2 stroke = 3064cm3
0,785 X 7056 X 92,2 X 6 = 3064,1527 cm3
(3,14 pe 4)x(diametrul la patrat)x(deplasamentX6)=3064 cm3




-------------------------------------------------------


1995 M3 S50us vibrochen( acelasi cu m54b30) + 135mm biele + M52 pistons = 2.9L 12.5:1 compresie ( trebuie scobite buzunare mai adanci pt supape si poate sa mearga cu benzina de 93 )


VIBROCHEN 2.8+BIELE2.8+PISTOANEm50+CUZINETI(ACELEASI LA TOATE MOTOARELE BMW)=2.8 CU COMPRESIE 11,5:1

Acelas vibrochen pt 1996-1999 M3 si 2001-2006 M54b30
Aceleasi biele pt 2.8L , 3.0L , 3.2L 1995-2005 ( de state...)

Combinations for turbo application:

M52 2.8L crankshaft + 135mm rods + M54B30 pistons = 2.8L 8.5:1 compression ratio, perfect for turbocharging on a budget
M50 2.5L crankshaft + M50 rods + M52 pistons = 2.5L and 9:1 compression ratio









S52B32
(Comentariu de pe Wikipedia )

Acest motor a fost vândut doar în SUA si Canada si foloseste bloc de fier cu specificatiile motorului M52. Acesta difera având bore stroke de 86.4mm si alezaj de 89.6mm pentru o cilindree de aproximativ 3,2 litri. S52B32 împarte foarte putine componente cu S50-ul european.

S52 este în esenta un M52 cu cilindree mai mare, cu imbunatatiri minore pentru a creste performantele. Se foloseste în mod normal acelasi sistem VANOS dar axe cu came mai agresive.

Galeria de admisie si clapeta de acceleratie sunt aceeasi cu cele de M52B28.
Galeriile de evacuare sunt aceleasi între M52 si S52, dar M3 US foloseste toba de esapament special conceputa de catre Boyesen care este mai putin restrictiva.
Chiar si bielele sunt exact aceleasi de 135 de mm folosite la M52B28.

Sistemul de lubrifiere pe S52 este optimizat pentru debit mai mare. ( pe bmwfans.info acelasi sistem de lubrefiere M50b20- M3 US )
Managementul motorului este asigurata de acelasi sistem Siemens M52, dar este remapat pentru cilindree si performante mai bune.
Foloseste aceleasi injectoare ca si motorul M52B28.

Fizic, sunt foarte putine caracteristici externe, care disting S52 de fratele sau M52.Capacul de distributie este cel mai usor de recunoscut, desi trebuie sa se constate ca la S52 si M52 capacele distributiei sunt interschimbabile.

O diferenta mai subtila, carcasa filtrului de ulei.
În timp ce M52 foloseste un capac filetat din plastic negru pe filtru , S52 foloseste un capac de aluminiu cu surub. Aceasta este aceeasi carcasa ce a fost folosita pe motoarele 1991-1995 M50. Puterea de la S52B32US este oficial cotata la 240 CP, dar multi [cine?] considera ca aceasta cifra este subestimata.

Cuplul a fost cotat la 351 Nm. Viteza maxima de rotatie a motorului variaza de la 6500 rpm la 6800 rpm, pentru a permite o marja de siguranta pentru tachetii hidraulici desi motorul poate rula în conditii de siguranta la 7000 rpm.


Comentariul urmator l-am gasit aici pe forum... L-a zis cineva si l-a zis bine... L-am salvat :)

Raportul de comprimare este o valoare care se calculeaza, neavand unitate de masura, ca raport dintre volumul maxim al cilindrului cand pistonul este in cel mai de jos punct si volumul camerei de ardere (sau volumul cand pistonul este la cel mai inalt punct). In acest calcul intra diametrul cilindrului, cursa pistonului, forma pistonului, etc

Compresia in schimb este o valoare masurabila care se refera la presiunea generata in camera de ardere atunci cand pistonul este la cel mai inalt punct. Presiunea in schimb are unitate de masura, acei BAR de care s-a mentionat mai devreme. In teorie compresia poate fi estimata daca se cunoaste raportul de comprimare si capacitatea termica a gazului cu care functioneaza motorul. Formula pentru presiunea (compresia) generata de un motor este data de:
[raportul de compresie] la puterea [capacitatii termice a gazului] inmultit cu presiunea (in BAR) existenta in cilindru la TDC (pistonul se afla in pozitia maxima inferioara, presiunea fiind 1BAR)
Altfel spus pentru motorul M50B25 fara Vanos care are raportul de comprimare 10:1 formula ar arata ceva de genul:
P = 1Bar X 10 la puterea 1,4 = ~25bar

foarte interesanta "povestea"

the_rifle 15-05-13 00:21

Re: Discutie axe cu came
 
Mda ... si mie imi place dar din pacate n-am pus-o in practica

wolverine 01-06-13 15:43

Re: Discutie axe cu came
 
pt M50b25, ca sa ii bagi interne de M54b30 trebuie sa alezezi blocul, sau toata diferenta de cilindree consta in cursa data de vibrochen-biela-piston. am citit de 2x, dar poate pricep eu mai greu.
da`mi si mie niste sfaturi ca poate te`ai documentat mai mult, vreau sa schimb internele la 2.5, si ma gamdea la cele de m54b30.

vali vtk 01-06-13 17:21

Re: Discutie axe cu came
 
Quote:

Originally Posted by wolverine (Post 5488291)
pt M50b25, ca sa ii bagi interne de M54b30 trebuie sa alezezi blocul, sau toata diferenta de cilindree consta in cursa data de vibrochen-biela-piston. am citit de 2x, dar poate pricep eu mai greu.
da`mi si mie niste sfaturi ca poate te`ai documentat mai mult, vreau sa schimb internele la 2.5, si ma gamdea la cele de m54b30.

Nu trebuie sa alezezi nimic doar schimbi internele. Ambele blocuri au acelasi alezaj de 84 mm.

wolverine 01-06-13 18:30

Re: Discutie axe cu came
 
Mc pt raspuns! Sti pe cineva care a mai facut treaba asta? Cam ce dificultati o sa intampin?

the_rifle 02-06-13 00:07

Re: Discutie axe cu came
 
teoretic n-ai ce dificultati sa intampini... cel mult costuri pe care nu le-ai luat in calcul...
De exemplu sa vezi ca trebuie schimbati si cuzinetii , toate simeringurile , toate garniturile ... poate vezi si uzura in blocul motor si duci si blocul la alezat, de schimbat segmentii etc...
Deci poti sa te gandesti ca te costa 500 de euro dar in practica sa te duca 1000-1200...

Ai schimbat toate astea si daca tot ai dat motorul jos o sa vrei sa-i pui si alt ambreiaj ca cel de 325 de 228mm incepe sa fie cam mic si iti patineaza, il schimbi si pe ala... si daca tot esti acolo vrei si o cutie de ZF... dar daca tot faci ambreiajul poate vrei sa te dai in drift si o sa vrei ambreiaj ceramic... si tot asa... si pe langa astea o sa vrei si un soft... poate si niste serpi si povestea e fara sfarsit. Si in sfarsit cand le faci pe toate tragi linie si vezi ca mai bine iti puneai turbo :lol:

wolverine 02-06-13 11:31

Re: Discutie axe cu came
 
Quote:

Originally Posted by the_rifle (Post 5488659)
teoretic n-ai ce dificultati sa intampini... cel mult costuri pe care nu le-ai luat in calcul...
De exemplu sa vezi ca trebuie schimbati si cuzinetii , toate simeringurile , toate garniturile ... poate vezi si uzura in blocul motor si duci si blocul la alezat, de schimbat segmentii etc...
Deci poti sa te gandesti ca te costa 500 de euro dar in practica sa te duca 1000-1200...

Ai schimbat toate astea si daca tot ai dat motorul jos o sa vrei sa-i pui si alt ambreiaj ca cel de 325 de 228mm incepe sa fie cam mic si iti patineaza, il schimbi si pe ala... si daca tot esti acolo vrei si o cutie de ZF... dar daca tot faci ambreiajul poate vrei sa te dai in drift si o sa vrei ambreiaj ceramic... si tot asa... si pe langa astea o sa vrei si un soft... poate si niste serpi si povestea e fara sfarsit. Si in sfarsit cand le faci pe toate tragi linie si vezi ca mai bine iti puneai turbo :lol:

este adevarat ce zici tu, pana acum am gasit internele cu 300 euro, o sa mai caut sa vad ce preturi mai gasesc.

KENZO 02-06-13 19:31

Re: Discutie axe cu came
 
Ambreiajul de 2.5 12v tine lejer ;)

Mergi pe varianta 2.5 cu interne de 2.8.Cel mai practic si sigur.


All times are GMT +2. The time now is 12:18.

- Copyright 2024 4Tuning