Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto (https://forum.4tuning.ro/22-troubleshooting-howto-mecanica-electrica-probleme-auto.html)
-   -   montare actuatori (https://forum.4tuning.ro/22-troubleshooting-howto-mecanica-electrica-probleme-auto/323417-montare-actuatori.html)

skype09 14-06-12 13:20

montare actuatori
 
1 Attachment(s)
am cautat pe net si nu am gasit ceva care sa ma invete

masina mea nu are inchidere centralizata, m-am saturat sa tot descui , incui portiera de la pasager

am cumparat 2 actuatoare de la dezmembrari ...cum fac legaturile la fire?...asta ma intereseaza ...de ce mai am nevoie?

julaikos 14-06-12 23:14

Re: montare actuatori
 
pai ,mai bine cumperi o inchidere noua,costa vreo 40-50 de lei,dar nu ai si telecomanda la ea,cand incui din cheie usa soferului se vor incuia si celelalte usi...
daca pui actuatoarele gasite de tine,e mai greu sa faci sa fie comandat al doilea actuator fara acel modul...

skype09 14-06-12 23:21

Re: montare actuatori
 
se poate face ceva cu niste relee , dar greu de gasit pe net cum anume ... o sa merg la dezmembrari poate dau de modul
treaba e ca ala cu comanda e de la un seat si calitativ e mult mai bun decat chinezariile la 40 ron...cred eu

julaikos 14-06-12 23:22

Re: montare actuatori
 
chinezariile alea fac acelasi lucru,daca le feresti de apa nu ai probleme cu el ani de zile,garantat!

skype09 14-06-12 23:33

Re: montare actuatori
 
Quote:

Originally Posted by julaikos (Post 5066231)
chinezariile alea fac acelasi lucru,daca le feresti de apa nu ai probleme cu el ani de zile,garantat!

la electronica ma pricep ceva, daca as sti ce face fiecare fir in parte cu niste relee pot sa fac eu comanda..dar nu gasesc o schema nicaieri

sau mai astept si cand mai am ceva bani cumpar un modul cu inchidere cu telecomanda..si merge sa le leg la modul care mil da cu telecomanda?

silviu.o 15-06-12 15:42

Re: montare actuatori
 
Sunt module cu telecomanda la care poti lega actuatoarele pe care le ai tu deja. De pe modul poti folosi numai iesire de plus 12 volti si minus pentru cele doua, adica cele doua fire de pe doilea actuator. Oricum tu o sa poti deschide masina din cheie cu incuietoarea mecanica, daca se intampla sa ramai fara baterii la telecomanda. La primul actuator e mai complicat de identificat firele care actionaza deschiderea, dar daca nu gasesti o schema cu culorile poti incerca atingand scurt firele de o baterie pana identifici care sunt plusul si minusul.

julaikos 15-06-12 17:46

Re: montare actuatori
 
50 de lei pe o inchidere centralizata universala ti se pare mult?deja la 100 lei iei si alarma si ai impuscat 2 iepuri...

Nu stiu sa-ti spun exact in ce consta modulul,are vreo 2 relee si cativa tranzistori,nimic complicat.
La toate actuatoarele astea universale,firele verde/albastru sunt cele care alimenteaza direct motorasul din actuator,iar cele 3 de pe cel cu 5 fire,sunt fire care merg la un comutator aflat in interiorul actuatorului;si alea sunt la fel pe toate modelele,negru este firul care este pus in contact cu maro sau alb in functie de pozitia actuatorului.
Modulul de inchidere cu telecomanda costa ceva mai mult si daca nu ma insel vine cu tot cu actuatoare,deci nu merita sa pui unele sh.;)

skype09 15-06-12 22:37

Re: montare actuatori
 
Quote:

Originally Posted by julaikos (Post 5067076)
50 de lei pe o inchidere centralizata universala ti se pare mult?deja la 100 lei iei si alarma si ai impuscat 2 iepuri...

Nu stiu sa-ti spun exact in ce consta modulul,are vreo 2 relee si cativa tranzistori,nimic complicat.
La toate actuatoarele astea universale,firele verde/albastru sunt cele care alimenteaza direct motorasul din actuator,iar cele 3 de pe cel cu 5 fire,sunt fire care merg la un comutator aflat in interiorul actuatorului;si alea sunt la fel pe toate modelele,negru este firul care este pus in contact cu maro sau alb in functie de pozitia actuatorului.
Modulul de inchidere cu telecomanda costa ceva mai mult si daca nu ma insel vine cu tot cu actuatoare,deci nu merita sa pui unele sh.;)

nu e de bani neaparat...e ca vreau sa incerc sa fie facute de mine :) la proiectul cu masina mea vreau sa fie cat mai mult home made :P

o sa cumpar un modul cu telecomanda :P ceva gen cheie bmw ca la alea briceag cedeaza lama din ce am vazut la altii

julaikos 15-06-12 23:45

Re: montare actuatori
 
Poti sa faci montajul pe masina de unul singur ca sa te simti implinit :lol:

ariel 16-06-12 11:56

Re: montare actuatori
 
Quote:

Originally Posted by skype09 (Post 5067411)
nu e de bani neaparat...e ca vreau sa incerc sa fie facute de mine :) la proiectul cu masina mea vreau sa fie cat mai mult home made :P

o sa cumpar un modul cu telecomanda :P ceva gen cheie bmw ca la alea briceag cedeaza lama din ce am vazut la altii

salut,daca vrei sa-ti faci totul singur,nu uita sa-ti faci si o schema la tot ce ai montat.
nu te apuca sa cositoresti firele,foloseste ragleta de 2-3-4mm(parca asa se numeste chestia folosita de electricieni pt lustre si intrerupatoare)
si incearca sa pastrezi codul culorilor.
si un sfat prietenesc,
nu uita sa inchizi(incui,blochezi) usa din dreapta daca ai ceva de valoare linga tine.
hotii de la semafor fura orice,deschid usa fura ce ai pe bancheta si dispar inainte sa reactionezi.

silviu.o 16-06-12 20:15

Re: montare actuatori
 
Quote:

Originally Posted by ariel (Post 5067849)
salut,daca vrei sa-ti faci totul singur,nu uita sa-ti faci si o schema la tot ce ai montat.
nu te apuca sa cositoresti firele,foloseste ragleta de 2-3-4mm(parca asa se numeste chestia folosita de electricieni pt lustre si intrerupatoare)
si incearca sa pastrezi codul culorilor.
si un sfat prietenesc,
nu uita sa inchizi(incui,blochezi) usa din dreapta daca ai ceva de valoare linga tine.
hotii de la semafor fura orice,deschid usa fura ce ai pe bancheta si dispar inainte sa reactionezi.

Nu inteleg ce ai impotriva cositoririi firelor, care e de departe cel mai bun mod de imbinare. Rigletele se slabesc in timp, plus ca contractul este oarecum defectuos daca firul nu este prevazut cu un papuc. In afara de faptul ca poti sa te arzi la degete si trebuie sa fii rabdator cu cositorirea firelor in locuri stramte, cositorirea fata de celelalte moduri de imbinare a firelor este pe viata, nu este afectatata de umeziala, de oxizi, etc.

skype09 16-06-12 22:31

Re: montare actuatori
 
eu sunt curios si care este principiul de functionare ...am sa desfac actuatorul principal sa vad ce se gaseste in el... am sa postez daca descopar ceva revolutionar :))

raresvintea 16-06-12 22:50

Re: montare actuatori
 
La cum arata actuatorele sunt niste chinezarii ca cele gasite in supermaket. Inauntru ca sa nu il distrugi defapt in cel cu 5 fire e urmatoarea schema care ai putea sa o determini cu un aparat de masura care e obligatoriu in orice electrica/electronica! Are 2 fire spre motorasul ce trage de tija si mai are inca 3 care unul e pol comun pt cele 2 swich-uri, unul pt actuator cursa maxima si unul pt actuator cursa minima, ceea ce corespunde bagarii cheii in butuc si rotirii acestuia. De aceea au 5 fire!

Atentie la cositorire in domeniul auto care este aproape interzisa! Exista vibratii mari, care duc la ruperea firului imediat de unde se termina "intaritura" data de fludor! Si nu se folosesc si din alt motiv, daca firul se incinge, lipitura se incinge si se dezlipeste=>scurt etc! De aceea in programe gen ELSA care contin scheme se recomanda dezizolarea pe o suprafata mai mare si torsadarea intre ele!

Schema cred ca ar fi simpla si contine 2 relee, daca din actuatorul sofer cu 5 fire, care din ele vei folosi doar cele 3 si vei fi nevoit sa bagi incontinuare cheia, pe restu de 3 vei face o schema cu 2 relee, ale caror bobine vor fi aclansate de contactele din actuator, relee avand o borna comuna. Asta ca sa ai o comanda master si una slave, adica master cheia de la sofer si un slave la pasager. Asa venea cielo cele koreene fara actuator la sofer si aveau un swich dublu cu contacte NO.

Munca NU se merita, dar daca vrei tu sa te joci da-i bataie dar ai grija sa protejezi totul prinr-o siguranta ca altfel ia foc si nu o mai stinge nimeni! :rolleyes2 Firele care comanda motorasul din actuator sunt verde si maron, in functie de cum le pui +/- actuatorul "va trage" sau "va impinge", lucrur care e mai greu de explicat in cuvinte, cel mai bine cu o foaie de hartie in fata asta daca iti place electronica!

Deabia dupa ce am scris poemul de mai sus am vazut ca au mai fost postate raspunsuri mai sumare ce-i drept. Oricum, repet, ai grija la legaturi si la treceri prin tabla ca odata se aprinde un fir si byeeeee masina!

silviu.o 17-06-12 13:41

Re: montare actuatori
 
Nu te contrazic cu cositorirea, poate e pericol sa se rupa firul la vibratii, dar eu am lucrat o perioada la un atelier de tuning si majoritatea firelor pe care le puneam le cositoream si puteam pe deasupra varnis termocontractibil. Nu imi aduc aminte sa fi fost vreo problema. Se mai lucra si la motociclete acolo, iar cei care lucrau acolo cositoreau toate fire, dintr-un fir scoteau mai multe pentru a face economie de spatie toata instalatia electrica fiind prin cadrul motocicletei. De asemenea am vazut ca la reprezentatele vw cand anuleaza ceva (gen airbag scaun), cositoresc firul si pun varnis termocontractibil.

raresvintea 17-06-12 13:44

Re: montare actuatori
 
Poate aia de la ELSA or fi prosti? probabil... dar ce se face in romania nu e ca in specificatiile de service! Nu or fi nici aia prosti! Dar mai ales in zone cu vibratii gen motor, scaune etc nu e bine!


All times are GMT +2. The time now is 13:15.

- Copyright 2024 4Tuning