Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Masina mea Opel (https://forum.4tuning.ro/116-masina-mea-opel.html)
-   -   Masina mea: Corsarino Mantzel Corsa B 1.6 16v (https://forum.4tuning.ro/116-masina-mea-opel/316575-masina-mea-corsarino-mantzel-corsa-1-6-16v.html)

Nel Biggson 29-04-12 16:03

Masina mea: Corsarino Mantzel Corsa B 1.6 16v
 
7 Attachment(s)
Salut. Anul trecut mi-am cumparat si eu o Corsa B din 98.
Mi-am dorit o masina mica, usoara si puternica pentru a participa cu ea la curse de indemanare.
Am gasit-o pe 4tuning, in Bucuresti. Am mers cu ea si mi-a placut. Dragoste la prima vedere. Motorul tragea f. bine desi avea 180000 km.
Mai jos sunt chiar fotografiile din anuntul de vanzare.

Si m-am apucat de ea. Intai i-am dat jos folia argintie. Apoi am inspectat toata caroseria. Am gasit 2 gauri in podea in spatele aripilor fata, si gaura de la hayon pe unde iese axul stergatorului mancata de rugina. In rest masina perfecta, foarte bine conservata pt. varsta ei.
Am decupat podeaua, sudat cu CO2, tratat cu o substanta antirugina, etansat cu mastic, rezolvat.
Hayonul reparat in acelasi mod, revopsit.

A urmat motorul. Oricum scotea putin fum albastru, asa ca m-am hotarat sa desfac motorul. Bine, eram si eu putin curios sa vad ce era pe acolo!!!
Inainte de aceasta operatiune m-am documentat bine pe net(cam 3 luni pt. motor si vreo 6 in total) in special pe migweb(sunt tari de tot baietii din U.K.) si am intrebat in stanga si-n dreapta pe la baieti priceputi. Tin sa le multumesc, in ordine aleatoare, tuturor celor ce m-au ajutat.
Florin Mocanu, teste compresie, tester motor.
Viorel zis "Bujie", motociclist vechi, mecanic, a desfacut si montatat tot;
Dragos Trifonescu, alergator VTM;
Ionut zis si CRC, bate tot la liniute cu Fiat Uno turbo, 13 si ceva pe 400m!!!
Florin Musculescu, taticul BMW-urilor tunate, drifter/one man show;
Petrus, mecanic super meserias.
Firma Vianor Braila si Vianor Bucuresti, pentru geometrie, service roti, cauciucuri;
George Nistor, alergator VTM;
Zoli de la Ta Technix, sfaturi suspensie sport, bucse polyuretan;
Emil Bucuresti, s-a ocupat de chiuloasa;
Dany Bucuresti, tips&tricks admisie directa Mantzel;
Lulu, piese Opel, tester;
Sper ca n-am uitat pe nimeni.

Si l-am desfacut. The Engine.

Surprize placute si neplacute.
Blocul motor impecabil, dupa 180000 km inca are urmele de la honuiala din fabrica. La vechea mea Dacie cilindrii erau oglinda pe la 50000.
Alta surpriza placuta cuzinetii palier si biele intacti.
Acum si partea intunecata. Segmentii de ungere blocati in piston, vreo 2 simeringuri supape se alergau libere pe-acolo!

marius3030 29-04-12 20:38

Re: Corsarino Corsa B 1.6 16v
 
foarte tare masinuta ta!sincer e prima corsa cu motor de 1.6 16V de care aud!din cate se vede si ai spus si tu arata f bine.acum in ce stadiu este?

Nel Biggson 29-04-12 22:28

6 Attachment(s)
Salut Marius. In Braila mai sunt 2 Corsa GSI cu motor 1.6 16v.
Pe scurt masina e pregatita pt. inceperea campionatului CNIA 2012.
Inca de la inceput nu am vrut sa aduc prea multe modificari la exterior, ci mai mult la performante, sa o fac cat mai echilibrata, fara sa cad in extreme. Am umblat mai mult la motor(care avea de fabrica 106 CP), am pus totul nou in el si am "adaugat" ceva caluti. Partea proasta este ca a cam inceput sa faca praf ambreiaje si mai nou a spart pinionul de tr.1 in cutie. Chiar acum a suferit un transplant de cutie, am pus o F15 in locul cutiei F17(care suporta cuplu mai mare) si e pe drum un disc de ambreiaj heavy duty.

Ca veni vorba de cutie, caut un grup de 3,74 si un pinion de tr. intai 3,73:1(41 cu 11 dinti), ca vreau sa repar cutia F17 care e mai tare ca F15. Si vreau sa fac un pinion custom pt. treapta a 5-a. Am nevoie de ceva informatii unde as putea sa-l fac sau daca stiti pe cineva cu piesele de mai sus. Grupul si pinionul tr. 1 pot fi de pe orice cutie F13, F15, F17 cu terminatia CR nu WR. Multumesc anticipat.

Asta e cutia veche.

Si cea noua.

Sa continuam de unde am ramas. Adica de la motor. Daca tot l-am desfacut am hotarat sa fac ceva ajustari. Chiuloasa a fost portata si apoi comprimata. Am gasit apoi o informatie pe migweb f. interesanta, si anume ca acest motor a fost proiectat de inginerii de la Lotus pt. Opel(GM ambele companii). Prototipul producea in jur de 150 CP dintr-o capacitate de 1,6 l. Cei de la Opel au decis ca e prea puternic si ar fi putut sa le afecteze vanzarile la masinile cu motoare mai mari(cum ar fi Calibra 2.0 l, 150 CP), asa ca l-au retrimis la Lotus sa-i micsoreze puterea. Acestia au proiectat o galerie de admisie f. restrictiva si lunga(i se mai spune galeria "spaghetti"). Astfel motorul a ajuns la 106-109 CP. Vestea buna este ca daca elimini aceasta galerie contorsionata si o inlocuiesti cu o admisie directa gen Mantzel sau Dbilass obtii multi CP dintr-un motor aspirat, asta pt. ca motorul este f. bun, bine proiectat. La alte motoare nu obtii prea mult modificand o galerie de admisie. Asa ca m-am pus pe cautat Mantzel si Dbilass pe eBay. Licitatiile incepeau pe la 150 Lire sterline sau euro si se terminau pe la 300, +transportul probabil vreo 100. Prea mult pentru mine. Dupa indelungi discutii cu Dany din Bucuresti(multumesc Dany pt. sfaturi) si dupa o luna de discutii pe migweb am hotarat sa-mi fac eu singur o admisie Mantzel(care impreuna cu Chip Mantzel creste puterea cu 21 CP). Dar nu-mi placea niciuna din cele copiate de ceilalti, nu era o copie exacta cu cea Mantzel-si am banuit eu ca se pierd niste caluti. Asa ca am facut una identica(numai eu stiu prin ce am trecut ca sa iasa asa). Multumesc lui Viorel-"Bujie" pt. montaj.
Aveti mai jos originalul si copia. Astept impresiile voastre.

marius3030 30-04-12 16:27

Re: Corsarino Corsa B 1.6 16v
 
foarte tare!cat te-a costat sa faci aia?

Nel Biggson 30-04-12 17:09

Re: Corsarino Corsa B 1.6 16v
 
Nu m-a costat 3-400 euro cum sunt pe eBay. Cu materiale si ce am dat pe la meseriasi ma apropii de 300 lei. In rest am dat eu gaurile si filetele, eu am taiat totul, am polizat, am finisat, am dat cu o solutie protectie, am vopsit, am calculat masurat unghiurile, am facut sticker-ul. La prima am muncit vreo 10 zile si am aruncat-o ca nu mi-a placut cum a iesit, la a doua am muncit tot vreo 10 zile. Am mai facut 2 pt. prieteni, au fost gata cam in 6-7 zile.

Dar am uitat de munca, satisfactia e maximaaa! In a-ntaia daca mergi la relanti si calci acceleratia rupe aderenta, daca mergi la 4000 constant si o calci-rupe iar, daca esti la 6000 si apesi-rupe, rupe tot, rupe si cu a-doua. Practic a trebuit sa invat sa merg cu masina mea. Daca apesi prea tare stai pe loc, trebuie sa calci atat cat trebuie, fin si progresiv. E super senzatia.

bobby_gsi2 30-04-12 17:30

Re: Corsarino Corsa B 1.6 16v
 
Nu esti cam optimist cu cei 21 de cai numai din admisie si electronica?

Nel Biggson 30-04-12 18:35

1 Attachment(s)
Ma bucur de vizita. Am citit multe posturi de ale tale pe forum. Si chiar esti unul de la care am invatat cate ceva.

Nu eu sunt optimist. Asa promitea firma Mantzel cu ceva ani in urma(astazi nu se mai fabrica aceasta admisie, probabil nu mai e cerere, nici masina nu se mai fabrica). Venea kit compus din admisie, chip, un capac pt egr, garnituri, niste furtune si spuneau ca scotea 21 CP. Cei de la Dbilass, erau mai modesti-promiteau 15 CP dar un cuplu mai bun si liniar. Am mai gasit deasemenea pe site-uri din UK ca unele copii Mantzel scot puteri similare cu originalul.

Din motorul meu cei de la SBD Anglia scot 245 CP, aspirat fara sa mareasca cilindreea si cu chiuloasa de c16xe scot 256CP. La astia e cu dyno, nu din vorbe. Motorul e f. reusit si se preteaza la tuning.

Stii cumva un grup de 3,74 pt o cutie F15cr sau F17cr?

Am gresit ceva. Cei de la Dbilas promiteau 20 CP, iar cei de la Lexmaul "doar" 15 si cuplu mai bun. Uite si un grafic de la ei.

Mirel1919 30-04-12 18:59

Re: Corsarino Corsa B 1.6 16v
 
Salut, frumoasa masina.
Un video nu ai?

jemis90 30-04-12 20:42

Re: Corsarino Corsa B 1.6 16v
 
Sa ai grija de ea...ca nu-s multe GSi pe strada.

Imi si imaginez cum e senzatia cand te intreaba cineva ...si? cati cai are masina asta? ... Iar tu Raspunzi "de la 120 incolo =)))" Presupun ca ramane tablou.

Nel Biggson 30-04-12 23:23

Quote:

Originally Posted by Mirel1919 (Post 5004038)
Salut, frumoasa masina.
Un video nu ai?

Imi pare rau, eu nu am un video. Dar sigur am fost filmat la prima etapa din CJIA Braila. Daca gasesc o sa pun. Mai ales ca are un sunet bestial. Dupa 4000 rpm parca e turbo.

Quote:

Originally Posted by jemis90 (Post 5004156)
Sa ai grija de ea...ca nu-s multe GSi pe strada.

Imi si imaginez cum e senzatia cand te intreaba cineva ...si? cati cai are masina asta? ... Iar tu Raspunzi "de la 120 incolo =)))" Presupun ca ramane tablou.

Inca nu imi este clar daca e GSI sau nu. E facuta in Germania, GSI-urile s-au facut in Spania, are 78 kw de serie, GSI are 80 kw. Si totusi vanzatorul neamt a scris in manualul de service cu pixul la tip/model: GSI.:!:

Cei mai multi cred ca are motor de un litru, si ma intreaba cat consuma.

Mai am de facut ceva detalii pe la la motor, dupa care sper sa o duc la un dyno.

marius3030 01-05-12 00:43

Re: Corsarino Corsa B 1.6 16v
 
chiar asa...cat iti consuma?

Nel Biggson 01-05-12 00:48

1 Attachment(s)
Asta e ultima Corsa care a primit o galerie tip Mantzel de la mine. Este 1.4 16v, are si axe cu came, evacuare marita cap coada. Bate multe masini la liniute. Faza tare a fost ca dupa montaj nu tragea de loc masina. Se plafona pe la 5000 de ture. S-a intors suparat, ca el da jos admisia. Ne-am invartit un pic pe langa ea, am accelerat-o si tot asa facea. Dupa ce a scos cheia din contact si a repornit, a inceput sa traga rau. S-a intors fericit. Ce se intamplase de fapt: a pus contactul cu niste senzori decuplati si nu prea i-a placut calculatorului. Dupa ce a scos cheia s-a resetat.

Mai am doua galerii tip Mantzel incepute. Daca am timp le termin intr-o saptamana sau doua. Altele nu mai fac ca nu mai am materiale si nici timp. Se potrivesc pe motoarele puse pe Tigra si Corsa x14xe, x16xe si c16xe(la acesta trebuie cumparata si o galerie inferiora de x16xe). Daca e cineva interesat il rog sa dea PM.

Quote:

Originally Posted by marius3030 (Post 5004516)
chiar asa...cat iti consuma?

9 litri in oras mers cu grija si 6 afara da nu mai mult de 120 km/h. Daca ma "straduiesc" pot sa o duc pana-n 12 in oras si vreo 8% pana la Bucuresti.

Nel Biggson 01-05-12 22:29

Re: Maşina mea: Corsarino Corsa B 1.6 16v
 
2 Attachment(s)
In urma cu 2 saptamani mi-am cumparat niste jante ce mi-au placut, au buza polishata, sunt putin mai late. Inca nu le-am pus pe masina. M-am plictisit de celelalte.

Asa ca cele vechi sunt de vanzare.
http://piese-auto.anunturi-auto.4tun...-11080705.html

bobby_gsi2 02-05-12 08:40

Re: Maşina mea: Corsarino Corsa B 1.6 16v
 
Quote:

Originally Posted by Nel Biggson (Post 5004016)
Ma bucur de vizita. Am citit multe posturi de ale tale pe forum. Si chiar esti unul de la care am invatat cate ceva.

Nu eu sunt optimist. Asa promitea firma Mantzel cu ceva ani in urma(astazi nu se mai fabrica aceasta admisie, probabil nu mai e cerere, nici masina nu se mai fabrica). Venea kit compus din admisie, chip, un capac pt egr, garnituri, niste furtune si spuneau ca scotea 21 CP. Cei de la Dbilass, erau mai modesti-promiteau 15 CP dar un cuplu mai bun si liniar. Am mai gasit deasemenea pe site-uri din UK ca unele copii Mantzel scot puteri similare cu originalul.

Din motorul meu cei de la SBD Anglia scot 245 CP, aspirat fara sa mareasca cilindreea si cu chiuloasa de c16xe scot 256CP. La astia e cu dyno, nu din vorbe. Motorul e f. reusit si se preteaza la tuning.

Stii cumva un grup de 3,74 pt o cutie F15cr sau F17cr?

Am gresit ceva. Cei de la Dbilas promiteau 20 CP, iar cei de la Lexmaul "doar" 15 si cuplu mai bun. Uite si un grafic de la ei.

Stiu ce se poate scoate din motoare...insa judecand la "rece" e greu de crezut ca se scot 21 de cai numai din admisie si un cip in conditiile in care pastrezi axele stock si asa mai departe. Sunt constructori care scot si aproape 300 de cai din 1,6 insa acolo totul e "racing". Eu am pus intrebarea pt ca sunt posesor de admisie lexmaul si chiar isi face treaba numai pt 8 cai in plus si ceva cuplu.
Vad ca tu esti croit pe indemanare......pentru genul asta de competitii nu cai multi iti trebuie ci o tinuta de drum buna si frana de mana hidraulica :D ....aaa si servo directie. Am participat si eu mai demult la Brasov la o asemenea "invarteala" si nu s-a sfarsit prea bine, fara servo e greu, plus ca frana de mana nu imi tinea.

Nel Biggson 02-05-12 10:52

Re: Maşina mea: Corsarino Corsa B 1.6 16v
 
Cunosc admisia Lexmaul pe care o ai. Are un prieten pe o Calibra 2.0 8v. Lexmaul promite ca da mai mult cuplu pe o plaja larga de turatie si mai putini cai(ceea ce e f. bine). La Mantzel puterea creste la turatie mare(are un varf pe la 6500 ture).

Stiu ca la indemanare nu trebuie putere mare. Anul trecut am castigat 3 etape la grupa mea cu o Dacie pregatita de mine. Ultima etapa am castigat-o cu Corsa stock. Am crescut puterea ca nu pot sa las masina asa! Ma-ntelegi, nu? Trebuie sa modific eu ceva la ea. Am servo directie la Corsa dar la Dacie nu aveam. Iar la frana de mana am vrut sa-i fac hidraulica, dar m-am oprit momentan. Am si ABS si am conducte separate la rotile spate. Nu am vrut sa unesc conductele inainte de pompa de frana de mana si sa le despart dupa ce trecea de ea ca nu mai functiona ABS-ul ca lumea, si nu vreau sa renunt la el. Pot sa o rezolv cu o frana de mana mai scumpa(stii tu de care) dar mai astept putin, momentan ma descurc asa.


All times are GMT +2. The time now is 02:52.

- Copyright 2024 4Tuning