Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   VERSUS AUTO (https://forum.4tuning.ro/55-versus-auto.html)
-   -   Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala (https://forum.4tuning.ro/55-versus-auto/3070-tractiune-vs-tractiune-spate-vs-tractiune-integrala.html)

Bogdan_16v 27-12-04 00:19

Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala
 
Ce ziceti, care se potriveste mai bine carui stil de condus si de ce? Pe care ati prefera-o? Fiecare are dezavantaje si avantaje, vreau sa vad niste pareri(pertinente).


Eu, personal, am condus masini cu toate cele 3 tipuri de tractiuni si raman pe varianta clasica(tractiune fata). Motivele: se potriveste cel mai bine stiului meu de condus si suprafetei de asfalt, o pot controla usor in caz de supravirare si subvirare, am un feedback mai bun la volan...Mentionez ca nu am condus masini sport 4WD.

zetemte 27-12-04 02:15

Pentru everyday driving si 1/4 mile (putere pana 400 CP) - integrala (torsen :twisted: )
Pentru 1/4 mile sau masina numai de vara - spate

Turbo110 27-12-04 15:38

:D
 
Oricand iarna toamna vara primavara RWD

the_mav 27-12-04 15:43

shi eu merg tot pe torsen integrala :twisted: :wink: ...

200SX 27-12-04 18:13

Tractiune spate
deoarece:
se comporta bine pe zonele cu aderenta buna
are avantaje atat pentru curse cat si pentru show
pe vreme nefavorabila inveti sa te abtii de la condusul sportiv

alexutzu 27-12-04 20:37

sincer le-as prefera toate 3 daca s-ar putea, din diverse motive.

tractiune fata - ramane cea clasica
tractiune spate - poti face cerculete foarte usor, burn-outuri, derapaje, etc => intr-un cuvant spectacol (nu ca cu celelalte nu s-ar putea dar asta da mai bine - parerea mea)
tractiunea integrala - la o cursa indiferent care ar fi ea viteza/indemanare, te ajuta mai mult.

totusi am votat cea integrala

mara 29-12-04 16:26

Am condus din toate,votez pt. spate.( nu toate 4x4 pleaca bine, nu am mers cu Subaru, am condus un V6 de la volkswagen 193 cp nu ma impresionat si a luato de la un 320D)

xxdadixx 30-12-04 08:49

Tractiunea fatza are caracteristicile urmatoare: Motorul apasa pe rotile care trag si care vireaza!

georgeb 30-12-04 09:27

tractiune integrala by subaru :p

stabilitate excelenta in conditii precare de drum .

cu tractiunea spate , fara gadgeturi electronice , am avut de-a face pe polei , si nu este placut :evil:

Bogdan_16v 30-12-04 11:20

Vad ca putina lume voteaza pt fata, si totusi asa cum zicea xxdadixx,
Quote:

Tractiunea fatza are caracteristicile urmatoare: Motorul apasa pe rotile care trag si care vireaza!
Tractiunea integrala necesita un efort de a te obisnui cu reactiile mai mult decat la tractiune spate, cel putin asa am constatat eu.

georgeb 30-12-04 11:23

tractiunea fata este buna pentru masinile mai domestice . o masina cu tractiune pe fata se controleaza mult mai usor decat una cu tractiune spate.

sa nu mai zic ca a venit iar iarna , udatura pe jos cat cuprinde , si este o diferenta enorma intre tractiunea fata si cea integrala .

asa ca integrala all the way

shadow 30-12-04 11:48

Tot tractiune integrala am votat pt ca mi se pare cea mai buna in orice situatie, nu sunt adeptul tractiunii spate, iar cea fata este depasita de cea integrala(parerea mea)!!!

200SX 30-12-04 13:08

1 Attachment(s)
va als sa urmariti filmuletul, eu am condus numai masini cu tractiune fata si una singura cu tractiune spate, si pentru astea 2 ce e in filmulet mi se pare foaret adevarat

oricum din ce am vazut pt liniute tractiunea spate e suverana

TNos 30-12-04 13:17

as alege tractiunea fata pt manevrabilitate, cea spate pt distractie, iar cea integrala pt orice situatie care o exclude pe cea a tractiunii spate :wink:

xxdadixx 30-12-04 17:37

Eu am votat tractiunea integrala. Dar in condusu-l de zi cu zi imi place tractiunea fatza, sunt obijnuit cu ea. Mai stiu baietzii cu BMW care cum a dat primul fulg nu ii mai vezi prin oras ( aia expertzii in ale condusului ) :lol:

Bogdan_16v 30-12-04 17:39

Interesant filmulet, 200SX, si mai conduce si o femeie... :wink: Totusi, nu cred ca Alfa respectiva s-a comportat foarte bine la testul de la sfarsit cu animalele, poate si din cauza greutatii mari(spre ex, la mine nici gand sa se comporte asa de rau).

200SX 30-12-04 17:58

Re:
 
Quote:

Originally Posted by \"Bogdan_16v\"
Interesant filmulet, 200SX, si mai conduce si o femeie... :wink: Totusi, nu cred ca Alfa respectiva s-a comportat foarte bine la testul de la sfarsit cu animalele, poate si din cauza greutatii mari(spre ex, la mine nici gand sa se comporte asa de rau).

nu cred ca e mare diferenta de greutate intre cele 3 masini testate, si toate 3 cred (sunt sigur) ca aveau servodirectie.

poate or fi platit aia de la bmw sa li se faca reclama intr-un mod mai subtil ;)

ebh 05-01-05 21:09

eu prefer tractiunea pe spate. chiar daca aud multa lume (dintre care o mare parte nici nu a mers cu o masita rwd) zicand ca iarna sau pe ploaie ai probleme cu ea... nu mi se pare chiar asa de greu sa ridici un pic piciorul de pe acceleratie cand vezi ca s-a dus fundu intr-o parte.

cu tractiune integrala se vad aventajele in curbe (poti sa le iei cu viteza mai mare daca vrei) si o redresezi mai usor decat un rwd cand/daca pierzi controlul (cred ca mai usor chiar si decat un fwd). singurul dezavantaj e faptul ca e mai grea decat una cu tractiune pe 2 roti... deci la aceeasi putere are acceleratia ceva mai slaba.

masinile cu tractiune pe fata au avantajul pretului (sau aici nu se pune problema asta? :)) si sunt cele mai usoare... dovada succesul pe care il au masinile mini (cele originale, nu cele facute de bmw) la cursele de indemanare.

Hondarul 05-01-05 21:15

Stie careva care este cea mai rapida masina din lume cu tractiune fatza ???

Ma refer la 0-100... :wink:

200SX 05-01-05 21:16

Re:
 
Quote:

Originally Posted by \"Hondarul\"
Stie careva care este cea mai rapida masina din lume cu tractiune fatza ???

Ma refer la 0-100... :wink:

masina de strada sau dragster (apropo or exista dragstere cu tractiune fatza?)

Hondarul 05-01-05 21:18

Re:
 
Quote:

Originally Posted by \"200SX\"
Quote:

Originally Posted by \"Hondarul\"
Stie careva care este cea mai rapida masina din lume cu tractiune fatza ???

Ma refer la 0-100... :wink:

masina de strada sau dragster (apropo or exista dragstere cu tractiune fatza?)

Orice fel... Deci ?????????????????????????

CARE ESTE ????

Øvi 05-01-05 21:30

Civic cumva ?

ESPinoza 05-01-05 22:00

de serie cred ca e 156 gta

ebh 05-01-05 22:03

era un golf facut de eip tuning (erau niste filmulete pe net) de peste 650 de cai... nu mai stiu cat scotea pe 400m... un pic peste 10sec din cate tin minte. masina era street legal.

si parca aveam intr-o revista o poza cu o masina de drag care parea sa aibe cauciucuri de tractiune pe fata, da' articolul nu era despre masina aia... parca era despre drag in general, nu mai tin minte exac ca era acum vreo 2 ani.

200SX 05-01-05 22:06

eu intelesesem ca tractiunea fata nu da randament bun la puteri mari si ca nu poate fi tinuta pe sosea, botul se ridica si curul se lasa, ducand la pierderea aderentei, pe cand la tractiune spate se castiga aderenta

golful ala nu avea cumva tractiune 4x4?

ebh 06-01-05 00:20

sigur avea tractiunea numai pe fata. era un vr6 la baza am impresia. acum m-am uitat la film si intr-un drag race face un mic burnout la inceput si e numa pe fatza tractiunea. scoate 11.18 pe 400m

si eu auzisem ca la masinile cu tractiunea fata nu poti sa ai mai mult de nu stiu cati cai (parca era in jur de 250).... da' nu stiu ce sa zic acum, filmu' nu e trucat :).

cautati pe net \"eip tuning\" ar trebui sa fie ceva pe acolo.

HolySoul 06-01-05 01:30

exista dragstere si cu tractiune fata ...
eu am votat cu tractiune spate pt. ca din cate stiu forta de impingere e mai mare decat forta de tragere ... masinile tractiune spate se comporta mult mai bine pe sosea , stabilitate , acceleratie , etc .. pe cand cele fata ... mai calm ..
iar cele 4x4 ... sunt mai grele , si consumul mult prea mare.
Cele mai tari masini au tractiune spate .. probabil stiu aia de ce ..
intradevar ... daka ai dat de zapada , polei .. carosabil alunceos .. ai cam incurcat-o cu tractiune spate ... dar .. unorla le place sa controleze ei masina nu sa mearga dupa cum cum vrea ea...
ptr. andrenalina .. sigur RWD rulez... :))
eu sper sa-mi pot cumpara una RWD in curand .. pana atunci nu pot decat sa dau cu presupusu` :)

ebh 06-01-05 03:35

Re:
 
Quote:

Originally Posted by \"HolySoul\"
Cele mai tari masini au tractiune spate .. probabil stiu aia de ce ..

se pare ca cele mai tari masini incep sa aibe awd si nu rwd (toti ei stiu de ce :)). aici ma refer la bugatti, lamborghini, porsche 911 turbo (recunosc ca habar n-am cum e carrera gt).

si inca o (ultima sper) adaugare: deja nu mai e adevarata faza cu controlul mai prost (din vina soferului) al masinilor cu rwd pe suprafata alunecoasa sau accelerand in curbe, etc pt ca de cativa ani (buni) toate vin cu un fel sau altul de control al tractiunii care nu este optional pt ca masinile cu tractiune pe spate sunt ceva mai luxoase (bmw, mercedes, lexus,...) deci la banii aia iti pot baga multe ca dotari standard.

zetemte 06-01-05 10:43

Masini cel mai tari au tractiuna pe spate, de ce? Raspuns e simplu.

4x4, castigi la start, dar dupa pierzi, pentru ca putera e pe spate/fata -50/50 sau 60/40 depinde la masina.

Logic, din fizica, cand masina acelerazea, greutatea merge pe spate masini (nu stiu cum sa explic chiestia asta, sper co ma incelegeti ...) Va uitati pe masini puternici, ce sa intimlpa la inceput. dupa nu sa vade, dar asa este, ca jenti in fata

are not pressed to the ground as much as wheels in the back.

si asa e tot timp. Wheels la spate au tractiunea mai bine.

MAsini ca 911 au 4x4 nu din cauza, ca sa fiu mai rapide, dar dni cauza, ca sunt 911 T este masina normala, pentru fiecare zii si 4x4 e mai bine de condus pe strazi, cand ploua etc.

Pentru DRAG adevarat, nu exista nimic alt decit RWD.

ffocus 06-01-05 11:51

2 Attachment(s)
la driving si handling/cornering merg pe tractiune integrala...nu degeaba au la WRC 4x4...si rupe si la liniutze....vezi Ceky :wink:

PS: cam asta poti face cu 4x4 si un driver bun

zetemte 06-01-05 11:59

Re:
 
Quote:

Originally Posted by \"ffocus\"
la driving si handling/cornering merg pe tractiune integrala...nu degeaba au la WRC 4x4...si rupe si la liniutze....vezi Ceky :wink:

PS: cam asta poti face cu 4x4 si un driver bun

Yep. Driving is tha Best cu 4x4! Dar la inutze pana anumite putere e OK. Dupa cu 4x4 PIERZI.

Daca vorbim despre everyday car, as prefera 4x4, dar nu haldex, ca a lui Ceky, dar torsen. E much more fun. Si e mai safer in iarna.

Daca as contrui o masina de drag, as alege RWD.

FWD is out of the question. :wink:

ebh 16-01-05 20:22

se pare ca rolls royce silver phantom '04 are tractiune pe fatza! :)

LEXUS 16-01-05 21:16

si eu care vreau 4x4..nu-mi mai iau Phantom:))

freeman 18-01-05 11:37

In primul rand, salut!

Cum nu totul se ruzuma la liniute, tractiunea fata este cea mai buna!!!
Pe virajele abordate la limita, tractiunea fata este varianta care te poate tine cel mai bine pe traseu:
- in cazul tendintei subviratoare se ia picirul din gaz, astfel ca masina sa-si recapete aderenta pe puntea fata, si se accelereaza in puterea maxima concomitent cu corectarea traectoriei
- in cazul tendintei supraviratoare, nimic mai simplu - se accelereaza in puterea maxima si spatele va urma traectoria impusa de puntea fata (evident , cu corectare din volan)
Cu toate ca tractiunea integrala are cateva avantaje nete pe portiuni de teren alunecos, pentru un sofer iscusit, tractiunea fata este preferata!

ebh 18-01-05 20:02

hai sa fim seriosi... tractiunea fata a fost facuta pt a scadea costurile masinii.... nu pentru performanta.

Bogdan_16v 18-01-05 22:12

Se poate obtine perfromanta si cu tractiunea fata si este intr-adevar mai usor de controlat.

Hondarul 19-01-05 09:04

sunt dragstere cu tractiune fata care scot sub 10 secunde pe 400m

Ad3lina 20-01-05 17:38

mah, aplicarea unei tractziuni integrale la o mashina de raliuri intr-o vreme in care o astfel de tractziune se gasea numa` pe o tot-teren a schimbat major istoria curselor auto, in bine desigur, deci... io la integrala raman

BMW_M 20-01-05 23:38

1-tractiune spate- cred ca este cea mai buna ...dar asta nu ma impiedicat sa intru in sant

2-tractine 4x4- si cu 4x4 am derapat intr-un copac

3-tractiune fata- sa dovedit cea mai sigura inca nu am patit nimic(o sa va anunt daca patesc ceva :D :D )

bix 21-01-05 00:10

M-am obisnuit si m-am atasat foarte mult de tractiunea spate.
E foarte usoara daca stii sa o abordezi.
Asa ca tractiunea spate are un vot de la mine! :lol:


All times are GMT +2. The time now is 10:45.

- Copyright 2024 4Tuning