Sfaturi si secrete in ale CONDUSULUI
Pentru ca forumul 4Tuning pare sa fie plin de soferi si mai putin de proprietari de masini ar fii un thread interesant sa impartasim niste mici sfaturi si secrete de condus , lucruri care nu te invata la scoala de soferi dar care fiecare le acumuleaza prin experienta de condus si miile de km facute in spatele volanului, acele mici secrete care deosebesc soferii intre ei!
Asa ca incepeti prin a posta aceste mici amanunte si cum ati ajuns voi insiva la concluzia ca e bine de stiut asa ceva ! IL rog pe Rosonic sa fie nemilos cu oftopicul sau cu discutiile tampite ! |
Re: Sfaturi si secrete in ale CONDUSULUI
eu unul, am ajuns la concluzia ca un sofer bun se poate identifica dupa cat de des sau(si) brusc foloseste frana. Chiar si cu un stil sportiv de conducere
|
Re: Sfaturi si secrete in ale CONDUSULUI
Un sofer bun este cel are multa practica . Parerea mea , degeaba ai permis de 30 de ani daca nu ai masina ... :)
|
Re: Sfaturi si secrete in ale CONDUSULUI
Eu spuneam din experienta asta, te asigur si nu cred ca topicul era adresat altora. Si am vazut o groaza de soferi cu multa practica, dar care tot dezastru sunt pe sosele. Cred ca trebuie sa ai si inclinare catre latura asta si daca exista cele 2 conditii(talent si practica), nu ai cum sa nu fii un bun conducator auto
|
Re: Sfaturi si secrete in ale CONDUSULUI
-in momentul pornirii motorului (cind se invirte cheia in contact) ,se calca obligatoriu pedala de ambreiaj ambreiaj (care are)
-la oprirea motorului si parasirea masinii se introduce in treapta I-a,marsarier sau P ,dupa care se scoate cheia din contact -nu se foloseste niciodata faza lunga pe ceata -nu va apropiati cu faza lunga la mai mult de 200 m de un vehicul in miscare pe acelasi sens de mers sau contrar. -verificati din cind in cind luminile posterioare in special frina si pozitie. -nu lasati rezervorul de carburant niciodata gol pina se aprinde avertizorul de "rezerva" -la 2-3000 km ,faceti un efort si ridicati capota pentru a verifica nivelul uleiului si a antigelului ,chiar daca aveti masina noua. -faza scurta aprinsa non-stop,face bine in trafic -folositi la rulaj constant cit mai mult frina de motor si minimul posibil frina de serviciu (pe autostrada apare fenomenul de frinare in avalansa care se soldeaza de obicei cu accidente foarte grave) -vitejiile si vedetismele de pilot se fac eventual pe pista si nu in trafic unde poate costa viata unor inocenti -la stop nu se tine pedala de ambreiaj calcata continuu,se distruge ambreiajul prematur -nu se tine piciorul pe pedala de ambreiaj in timpul mersului nici macar atinsa de virful pantofului (greseala ce o vad la multi ce abia au carnet;invatatura de profesor idiot) -verificati lunar presiunea in pneuri -cumparati o cheie de roti in X (cea a masinii nu face fata la stringerea de la vulcanizare) -estinctorul poate parea un articol inutil,insa uneori se intimpla sa aveti nevoie de el. -evitati schimbarea constanta a treptelor de viteze in regim de cuplu maxim (cu schimbari la 5000 rpm benzina si 4000 rpm diesel),uzurile si consumul sint mai mari. -iarna sa aveti obligatoriu setul de lanturi in portbagaj ,lopatica doar optional |
Re: Sfaturi si secrete in ale CONDUSULUI
Quote:
si as veni si eu cu o compeltare - iarna la parcare sau o statioanare mai indelungata nu se foloseste frana de mana |
Re: Sfaturi si secrete in ale CONDUSULUI
Originally Posted by turbojack
... -nu se foloseste niciodata faza lunga pe ceata ... -nu lasati rezervorul de carburant niciodata gol pina se aprinde avertizorul de "rezerva" ... -nu se tine piciorul pe pedala de ambreiaj in timpul mersului nici macar atinsa de virful pantofului (greseala ce o vad la multi ce abia au carnet;invatatura de profesor idiot) ... -faza lunga iti creaza efectul de perete alb,datorita razei focalizate si nu dispesate ca in cazul fazei scurte -se previne uzura/distrugerea prematura a pompei ( electrice )de carburant datorita functionarii "pe uscat" (in curbe sau pante accentuate ,carburantul este impins in lateral datorita fortei centrifuge si nu mai ajunge suficient la sorb care va absorbi si aer ,fapt ce va duce la o supraturare a pompei (viscozitatea fluidului scade).De asemenea in caz de reziduuri pe fundul rezervorului acestea vor fi absorbite masiv in circuitul de alimentare. -orice pedala de ambreiaj are un joc,asta insemnind ca in stand-by rulmentul de presiune va avea o mica distanta pina la membrana placii de presiune.Tinind atinsa pedala de ambreiaj,acea distanta se anuleaza fapt ce va duce la functionarea continua a rulmentului la turatia motorului, deci uzura prematura si la uzura membranei placii de presiune in zona de contact a rulmentului.Inainte de a da vina pe masina,ambreiaj de doi bani sau mecanic idiot,analizati-va stilul de condus ;) |
Re: Sfaturi si secrete in ale CONDUSULUI
Arta de a conduce automobilul de Petre Cristea:
http://www.rogepost.com/n/4921641003 Face bine la citit;mai mult de atit nu cred ca se poate spune. ;) |
Re: Sfaturi si secrete in ale CONDUSULUI
Quote:
??? |
Re: Sfaturi si secrete in ale CONDUSULUI
Quote:
Pai o ai acolo in format pdf. Faci download si gata.Lectura placuta,merita citita si de cei cu experienta in ale condusului. |
Re: Sfaturi si secrete in ale CONDUSULUI
Quote:
Stiu mey,am vazut,am downloadat,da' nu-mi place sa citesc pe calculator....te oboseste si e aiurea. Una e sa citesti pe calculator....mess deschis,buzzuri,mesaje aiurea,massuri etc. si alta e sa citesti cartea in sine, nu stai sa te chinui sa vezi in monitor o litera sau ceva... Credeam ca ai tu cartea sau stii de unde o pot cumpara...:) Chiar mi-ar face placere sa o citesc si o sa-mi prinda si bine mai mult ca sigur. Daca stii pe unde as putea sa dau de ea,te rog sa-mi spui. Ms frumos;) |
Re: Sfaturi si secrete in ale CONDUSULUI
....de unde o pot cumpara.......
Anticariat. Editurile actuale au alte optiuni de tiparire. ;) |
Re: Sfaturi si secrete in ale CONDUSULUI
turbojack ... scoateo tu la imprimanta si vindeo cu 200.000 lei in piata ... castigi un ban " cinstist " :D
|
Re: Sfaturi si secrete in ale CONDUSULUI
eu am trecut deja de jumatatea cartii, si pot spune k am invatat multe..
si nu se merita sa o tragi la imprimata.. k nu o sa se vada f clar decat daca pui o setare de calitate.deci nu merge pe draft, si trebuie sa fie legata cartea daca ar avea pretentia sa ceara 200 mii pe ea..si mai e si ilegal:P k nu ai voie sa reproduci o carte fara acordul editurii.. iese o mare bataie de cap daca te reclama cineva.. cititi la calculator..cu messu oprit..poate chiar si fara muzica.. puneti zoom-ul in acrobat reader la 91% sau un pic mai mult.. si lectura placuta!! merita! ms turbojack!! |
Re: Sfaturi si secrete in ale CONDUSULUI
Quote:
bey,daca omu' vroia sa faca bani cu asta nu o atasa aici sa-si dea cu presupusu toti fraierii.:evil: Cartea e exceptionala si pe linga ea tot ce invatati la scoala de soferi nu valoreaza doi bani.Nu este usor sa o citesti asa cum arata acolo ,insa merita tot efortul.Pacat ca editurile astea noi nu reediteaza cartea . :?: Poate stie careva ceva de o alta carte extraordinara a lui Cristea : Cum sa devii campion. :?: |
All times are GMT +2. The time now is 12:38. |
- Copyright 2024 4Tuning