Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto (https://forum.4tuning.ro/22-troubleshooting-howto-mecanica-electrica-probleme-auto.html)
-   -   ECU da amestec prost. (https://forum.4tuning.ro/22-troubleshooting-howto-mecanica-electrica-probleme-auto/285143-ecu-amestec-prost.html)

Santon 27-10-11 10:53

ECU da amestec prost.
 
Din nou, o alta problema cu Celica(2001 gts) mea.

1.Am luat masina fara catalizator.
2. Am pus-o pe tester si am eroare sonda lambda 2 (ultima sonda care teoretic trebuia sa fie dupa catalizator)
3. Am cumparat un catalizator BOSAL(universal) care are un diametru de intrare./iesire mai mic decat teava instalatiei de evacuare(sa zicem ca nu e o problema).
4. Nu am mai pus masina pe tester dupa ce-am montat catalizatorul (presupun ca eroarea inca este acolo).
5. Masina se comporta la fel ca atunci cand nu aveam catalizator si aveam eroarea. La modul ca bag in treapta 1 si daca accelerez maxim undeva pana in 2300rpm am o ezitare scurta dupa care creste in ture normal.

M-am documentat despre chestia asta si am descoperit ca eroarea de la senzorul 2 lambda + ezitarea respectiva sunt factori al unui dereglaj de amestec din ECU.

Cu alte cuvinte ECU imi da amestec prost.

Am rugamintea ca cineva care se pricepe si eventual are posibilitatea sa-mi indice cum pot verifica/testa/remedia problema.

Va multumesc.

universcomimpex 27-10-11 11:43

Re: ECU da amestec prost.
 
Quote:

Originally Posted by Santon (Post 4672678)
Din nou, o alta problema cu Celica(2001 gts) mea.

1.Am luat masina fara catalizator.
2. Am pus-o pe tester si am eroare sonda lambda 2 (ultima sonda care teoretic trebuia sa fie dupa catalizator)
3. Am cumparat un catalizator BOSAL(universal) care are un diametru de intrare./iesire mai mic decat teava instalatiei de evacuare(sa zicem ca nu e o problema).
4. Nu am mai pus masina pe tester dupa ce-am montat catalizatorul (presupun ca eroarea inca este acolo).
5. Masina se comporta la fel ca atunci cand nu aveam catalizator si aveam eroarea. La modul ca bag in treapta 1 si daca accelerez maxim undeva pana in 2300rpm am o ezitare scurta dupa care creste in ture normal.

M-am documentat despre chestia asta si am descoperit ca eroarea de la senzorul 2 lambda + ezitarea respectiva sunt factori al unui dereglaj de amestec din ECU.

Cu alte cuvinte ECU imi da amestec prost.

Am rugamintea ca cineva care se pricepe si eventual are posibilitatea sa-mi indice cum pot verifica/testa/remedia problema.

Va multumesc.

in mod normal sondele fac amestecul carburant optim dar nu ar trebui sa influenteze decat consumul

Santon 27-10-11 11:55

Re: ECU da amestec prost.
 
Quote:

Originally Posted by universcomimpex (Post 4672777)
in mod normal sondele fac amestecul carburant optim dar nu ar trebui sa influenteze decat consumul

Pai ECU imi da amestec prost in baza a ce primeste de la sonde.
Intrebarea ramane: Cum testez si rezolv problema.

bluewmaster 27-10-11 12:39

Re: ECU da amestec prost.
 
pai eu cred ca ti`ai raspuns singur: "2. Am pus-o pe tester si am eroare sonda lambda 2 (ultima sonda care teoretic trebuia sa fie dupa catalizator)"

ai schimbat sonda asta???

Santon 27-10-11 14:06

Re: ECU da amestec prost.
 
Quote:

Originally Posted by bluewmaster (Post 4672883)
pai eu cred ca ti`ai raspuns singur: "2. Am pus-o pe tester si am eroare sonda lambda 2 (ultima sonda care teoretic trebuia sa fie dupa catalizator)"

ai schimbat sonda asta???

Buna logica dar eu m-am gandit ca neavand catalizator, sonda 2 citeste prost (de unde si eroarea). Iar dupa ce-am pus catalizator,iar logic m-am gandit ca ar trebui sa-si revina...

In ideea ta ar inseamna sa schimb sonda 2 si voi face asta. Dar intre timp, va intreb in continuare unde si cum se poate verifica/testa amestecul? Unde/cum as putea sa aflu care sunt valorile optime pt masina mea ?

Danutz Bratosin 27-10-11 19:16

Re: ECU da amestec prost.
 
Quote:

Originally Posted by Santon (Post 4673011)
Buna logica dar eu m-am gandit ca neavand catalizator, sonda 2 citeste prost (de unde si eroarea). Iar dupa ce-am pus catalizator,iar logic m-am gandit ca ar trebui sa-si revina...

In ideea ta ar inseamna sa schimb sonda 2 si voi face asta. Dar intre timp, va intreb in continuare unde si cum se poate verifica/testa amestecul? Unde/cum as putea sa aflu care sunt valorile optime pt masina mea ?

Te duci la o statie RAR aia iti baga sonda aia in toba si-ti masoara nivelu de noxe...si-ti pot spune cel mai exact daca masina are amestec bogat sau sarac. in cazul tau e posibil sa fie a 2-a sonda aia defecta si sa nu transmita ce trebuie la ecu...si de acolo amestecul necorespunzator

Santon 27-10-11 19:56

Re: ECU da amestec prost.
 
Quote:

Originally Posted by Danutz Bratosin (Post 4673654)
Te duci la o statie RAR aia iti baga sonda aia in toba si-ti masoara nivelu de noxe...si-ti pot spune cel mai exact daca masina are amestec bogat sau sarac. in cazul tau e posibil sa fie a 2-a sonda aia defecta si sa nu transmita ce trebuie la ecu...si de acolo amestecul necorespunzator

Pai catalizatorul universal l-am cumparat sa trec rarul. A mea e euro3 si am luat catalizatoru asta care are mai multe celule cat sa simuleze euro4 si am trecut RAR-ul (fara spaguta). Deci nu e de la noxe....

bluewmaster 27-10-11 20:28

Re: ECU da amestec prost.
 
in primul rand ar fi bine sa mai faci o diagnoza sa vezi ce zice sonda nr. 2.
Amestecul de benzina-aer furnizat de ECU este determinat de mai multi senzori:
senzori de temp. motor, senzor detonatii, sonde lambda, etc.
Deci daca sondele lambda nu functioneaza in parametrii, n`o sa ai un amestec bun.

Ai incercat sa deconectezi sonda nr 2 sa vezi daca se schimba mersul motorului?

Santon 28-10-11 07:29

Re: ECU da amestec prost.
 
Quote:

Originally Posted by bluewmaster (Post 4673825)
in primul rand ar fi bine sa mai faci o diagnoza sa vezi ce zice sonda nr. 2.
Amestecul de benzina-aer furnizat de ECU este determinat de mai multi senzori:
senzori de temp. motor, senzor detonatii, sonde lambda, etc.
Deci daca sondele lambda nu functioneaza in parametrii, n`o sa ai un amestec bun.

Ai incercat sa deconectezi sonda nr 2 sa vezi daca se schimba mersul motorului?

Nu, n-am facut-o dar clar mai bine nu are cum sa mearga fara ea. O s-o fac sper eu pana da prima zapada.

end3r 02-11-11 16:35

Re: ECU da amestec prost.
 
Cred ca am aceeasi problema.
ECU imi da dereglaj de amestec dupa ce am inlocuit sondele... partea proasta este ca sondele nu sunt originale.
E posibil sa fie ECU defect !?

Santon 03-11-11 08:36

Re: ECU da amestec prost.
 
Quote:

Originally Posted by end3r (Post 4686200)
Cred ca am aceeasi problema.
ECU imi da dereglaj de amestec dupa ce am inlocuit sondele... partea proasta este ca sondele nu sunt originale.
E posibil sa fie ECU defect !?

Ce masina ai ?
Am mai citit ca sondele ar fii cam ultimele de pe lista de inlocuiri in cazuri de amestec dereglat.

Se verifica intai sigurantele lor, firele lor sa nu fie arse/topite/ciupite.
Se curata senzorul MAF (daca ai) cu spray de curatat discuri.(dupa, se scoate cablu - de la baterie 15-30 de minute sa se reseteze ECU)
Se verifica pierderile de vacuum.
Se curata clapeta de admisie de depuneri. (tot cu spray de discuri).


Eu la a mea nu am apucat decat sa curat senzorul MAF,verificat sigurante si sa verific pierderi de vacuum. (dupa curatat senzor am observat o mica imbunatatire) dar tot nu e 100% ok si asta poate pentru ca nu am resetat ecu :)

elspa 03-11-11 10:07

Re: ECU da amestec prost.
 
problema este simpla:
- sonda nr.1 citeste AFR-ul si da informatia catre ECU.
- sonda nr. 2 citeste daca catalizatorul este in norme.

daca sonda a 2-a este buna problema ta se rezolva cu un simulator de catalizator.
in mod sigur catalizatorul universal nu este in parametrii care trebuie sa ii citeasca sonda nr. 2.

Costa 35 euro, daca nu da rezultate il poti returna.
Problema este des intalnita si de fiecare data clientii au rezolvat-o asa, cu conditia ca sonda SA FIE OK.

0722 340 642
www.srz.ro

Santon 03-11-11 10:36

Re: ECU da amestec prost.
 
Quote:

Originally Posted by elspa (Post 4687883)
problema este simpla:
- sonda nr.1 citeste AFR-ul si da informatia catre ECU.
- sonda nr. 2 citeste daca catalizatorul este in norme.

daca sonda a 2-a este buna problema ta se rezolva cu un simulator de catalizator.
in mod sigur catalizatorul universal nu este in parametrii care trebuie sa ii citeasca sonda nr. 2.

Costa 35 euro, daca nu da rezultate il poti returna.
Problema este des intalnita si de fiecare data clientii au rezolvat-o asa, cu conditia ca sonda SA FIE OK.

0722 340 642
www.srz.ro

Nu stiu inca daca sonda 2 este problema (ea imi arunca cel-u p0141).
Codu asta este de la heater (deci chiar si cu simulatorul de catalizator tot as avea codul de heater al sondei)
Dupa ce verific si firele si masor sonda si daca constat ca e ok apelez la simulatorul de cat. Ca oricum o sa scot catalizatorul definitiv.
Mersi.

end3r 03-11-11 17:48

Re: ECU da amestec prost.
 
Am un Opel Corsa C 1.0 si pana acum am tot schimbat sonde lambda.
Stie careva un service bun care sa rezolve problema asta sau macar sa imi spuna ce e de facut si cat costa ?

Santon 03-11-11 18:31

Re: ECU da amestec prost.
 
Quote:

Originally Posted by end3r (Post 4688881)
Am un Opel Corsa C 1.0 si pana acum am tot schimbat sonde lambda.
Stie careva un service bun care sa rezolve problema asta sau macar sa imi spuna ce e de facut si cat costa ?

Fa ce ti-am mai recomandat eu mai sus. O poti face si tu (nu e stiinta rachetelor)Si daca tot nu da semne de imbunatatire apeleaza la un service.

Din experienta iti spun ca service-urile trebuie sa fie ultima solutie. Ce faci cu mana ta e sfant.


All times are GMT +2. The time now is 17:02.

- Copyright 2024 4Tuning