Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   VERSUS AUTO (https://forum.4tuning.ro/55-versus-auto.html)
-   -   Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem? (https://forum.4tuning.ro/55-versus-auto/256041-versus-catalizatoare-sport-alegem.html)

rdy4ever 30-04-11 21:46

Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?
 
Se da un catalizator infundat vechi, si 3 optiuni:
1. Renuntare la catalizator si inlocuire cu teava de inox - rezultand posibile probleme la itp,amenzi, zgomot de tot ***u si poluare.
2. Catalizator original la pret exagerat.
3. Catalizator sport la pret relativ ok, mai permisiv decat cel original si fara probleme cu politia sau RAR-ul.

Sa zicem ca avem discernamantul necesar dar buget limitat si alegem un catalizator sport. Sport, dar... de care? Ce producator si mai ales ce specificatii? Substrat ceramic sau metalic?
Cunoscatorii si aici chiar insist, doar cei care stiu despre ce vorbesc, sunt invitati sa dezbata problema:
Versus: catalizator sport - calitate vs pret; cermaic vs metalic; si orice alte avantaje si dezavantaje.

Pentru documentare ne uitam deocamdata in propria ograda, in shop
https://www.4tuning.ro/magazin/catalizatoare-sport-92/

NOScox 01-05-11 16:47

Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?
 
cel mai bun catalizator ar fii cel metalic cu 200 de celule. nu cel de 500 de celule.

rdy4ever 01-05-11 22:03

Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?
 
Quote:

Originally Posted by NOScox (Post 4294472)
cel mai bun catalizator ar fii cel metalic cu 200 de celule. nu cel de 500 de celule.

poti detalia?

mistreku 03-05-11 11:11

Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?
 
Pai cel cu 500cpi o sa fie la fel ca cel OEM. Deci ar functiona doar din punctul de vedere al inlocuirii unei piese stricate, mai putin dpdv al performantei.

Dupa parerea mea, un catalizator de la care sa astepti ceva cai in plus ar fi de la 200cpi in sus (adica spre 100cpi). Si nici unul din astea 2 nu va scoate gazele la o verificare ITP.

GABBY_ 04-05-11 01:28

Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?
 
La diesel e valabila aceeasi treaba ?

Bogdan_mb 05-05-11 00:45

Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?
 
vad ca de sonda lambda nu zice nimeni nimic ...

beck 05-05-11 09:15

Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?
 
Quote:

Originally Posted by mistreku (Post 4299218)
...

Dupa parerea mea, un catalizator de la care sa astepti ceva cai in plus ar fi de la 200cpi in sus (adica spre 100cpi). Si nici unul din astea 2 nu va scoate gazele la o verificare ITP.

pai daca nu ia inspectia ce sens mai au catalizatoarele astea?

mistreku 05-05-11 10:35

Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?
 
Quote:

Originally Posted by beck (Post 4304133)
pai daca nu ia inspectia ce sens mai au catalizatoarele astea?

nu stiu.. acopera un segment de piata? produc bani? liniste sufleteasca? ca ai cat, si nu mergi cu tevi goale? n-am idee.. cert e ca nu o sa treaca ITP cu 100/200cpi. testat.

@bogdan: pt sondele de dupa cat, se folosesc un fel de capacele cu site, care mint sonda ca totul e in regula. nu mai stiu cum naiba le zice, dar stiu ca erau si pe srz.ro de vanzare.

beck 05-05-11 11:12

Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?
 
Quote:

Originally Posted by mistreku (Post 4304347)
nu stiu.. acopera un segment de piata? produc bani? liniste sufleteasca? ca ai cat, si nu mergi cu tevi goale? n-am idee.. cert e ca nu o sa treaca ITP cu 100/200cpi. testat.

eu m-as cam supara sa ma chinui 1-2 ore sa montez un cat si sa nu ia inspectia ....probabil ca in unele tari trece si cu un cat de 100 sau 200 celule

mistreku 05-05-11 11:30

Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?
 
mah, cre'ca depinde si de generatia de euro de pe masina in cauza. adica ma gandesc ca poate un e36 antic ca al meu ar putea trece (presupunand ca nu ai umblat la soft, injectoare, lambda e in mintile ei etc), in schimb un e92 ar pica cu brio.

oricum, la cat de zelosi ii stiu pe astia ai nostrii, nu cred ca ar trece nici o masina non euro!

Tzzantaru 05-05-11 12:18

Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?
 
Quote:

Originally Posted by Bogdan_mb (Post 4303746)
vad ca de sonda lambda nu zice nimeni nimic ...

n-a specificat daca e cu 1 sau cu 2.ca daca e cu 1 singura aia e inainte de cat si n-are treaba daca-l schimbi.

eu cand am schimbat evacuarea am scos catalizatoru si am pus toba intermediara "normala".am facut asa ca era sa cad pe spate cand mi-a zis ala la magazin ca un catalizator original e 3500lei :|

sincer nu se simte nici o diferenta , nici la comportamentu' masinii , nici la zgomot(mai tare se aude bazaitu de la pompa de injectie decat evacuarea) si am trecut si itp-u fara probleme.

Roby_m 05-05-11 12:28

Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?
 
Quote:

Originally Posted by Tzzantaru (Post 4304593)
... am trecut si itp-u fara probleme.

Ce motor si din ce an?

mistreku 05-05-11 12:59

Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?
 
Quote:

Originally Posted by Tzzantaru (Post 4304593)
n-a specificat daca e cu 1 sau cu 2.ca daca e cu 1 singura aia e inainte de cat si n-are treaba daca-l schimbi.

eu cand am schimbat evacuarea am scos catalizatoru si am pus toba intermediara "normala".am facut asa ca era sa cad pe spate cand mi-a zis ala la magazin ca un catalizator original e 3500lei :|

sincer nu se simte nici o diferenta , nici la comportamentu' masinii , nici la zgomot(mai tare se aude bazaitu de la pompa de injectie decat evacuarea) si am trecut si itp-u fara probleme.

se subintelegea ca e vb de sondele de dupa cat. daca citesti raspunsul meu,o sa vezi ca am si specificat acolo.

legat de zgomot, e firesc sa nu faca mai mult zgomot daca atunci cand l-ai dat jos, nu l-ai inlocuit cu teava, si cu o toba intermediara.

diferenta e prea mica ca sa o simti (2-3-4 cai, mai ales daca nu ai si alte modificari).

legat de zgomotul pompei de benzina, cred ca ar trebui sa te uiti de alta pompa. nu e normal sa bazaie asa tare si probabil e pe duca. (am avut aceiasi prob, bazaia de o auzeai peste zgomotul evacuarii dar m-a tinut vreun an totusi).

legat de ITP, presupun ai E30. cu E36 nu treci daca ii scoti cat decat cu blat.

Tzzantaru 05-05-11 13:41

Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?
 
Quote:

Originally Posted by Roby_m (Post 4304619)
Ce motor si din ce an?

1.8i M10 din 1985

m-a surprins totusi ca a venit cu sonda lambda si catalizator.ca am mai avut unu inainte tot M10 tot L-jetronic care nu avea sonda nici cat..

Quote:

Originally Posted by mistreku (Post 4304653)
se subintelegea ca e vb de sondele de dupa cat. daca citesti raspunsul meu,o sa vezi ca am si specificat acolo.

legat de zgomot, e firesc sa nu faca mai mult zgomot daca atunci cand l-ai dat jos, nu l-ai inlocuit cu teava, si cu o toba intermediara.

diferenta e prea mica ca sa o simti (2-3-4 cai, mai ales daca nu ai si alte modificari).

legat de zgomotul pompei de benzina, cred ca ar trebui sa te uiti de alta pompa. nu e normal sa bazaie asa tare si probabil e pe duca. (am avut aceiasi prob, bazaia de o auzeai peste zgomotul evacuarii dar m-a tinut vreun an totusi).

legat de ITP, presupun ai E30. cu E36 nu treci daca ii scoti cat decat cu blat.

nu citisem in prima faza tot raspunsu si abia dupa aia am vazut.diferenta de putere nu prea ma intereseaza ca motoru oricum e destul de vechi si nu mai e chiar in mintile lui.deci 2-3-4 cai nu se simt de nici o culoare.nu se aude chiar atat de tare pompa de benzina(faceam doar referire ca-i destul de silentioasa evacuarea) , cu toate ca se poate sa fie pe duca , ca mai face motoru figuri din cand in cand.ehh , cand o sa pice o schimb :D

si da , masina e E30.la E36 nu stiu.chiar asa rau e la itp fara cat?

mistreku 05-05-11 16:41

Re: Versus - catalizatoare sport. Ce anume sa alegem?
 
mi-e teama ca da. la e36 nu ai nici o sansa sa treaca fara cat. adica sa scoata emisii de E2 fara cat. partea buna e ca mai gasesti cai ocolitoare in ro.


All times are GMT +2. The time now is 19:27.

- Copyright 2024 4Tuning