Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Sisteme turbo si NOS (https://forum.4tuning.ro/15-sisteme-turbo-nos.html)
-   -   Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum (https://forum.4tuning.ro/15-sisteme-turbo-nos/231816-discutii-informatii-galerii-evacuare-custom-turbo.html)

lascarica 08-01-11 21:38

Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Topic creeat in special pentru un schimb de informatii legate de procedee ,materiale si rezultate ,din partea celor initiati pentru cei ce se afla la inceput de drum .

Discutii ce pot aborda teme incepand cu tipurile de sudura si materialele adecvate,pana la dinamica fluidelor si fenomenele prezente,fortele ce interactioneaza in aceasta parte a unui motor cu ardere interna. Cum putem optimiza un proiect,de ce unele evacuari dau performanta asteptata iar altele dezamagesc :).

Multumesc tuturor celor ce vor dori sa-si imparaseasca multa sau putina experienta si stiinta,fara orgolii si copilarii,fara a-i desconsidera pe cei mai putin instruiti:). Nu uitati ca geniul vine la pachet impreuna cu generozitatea ..asa ca aratati-va nobilul caracter cu cei mai putin norocosi/fericiti decat voi :)

PS: Pentru userii mai putin familiarizati cu fenomenul:
- Am rugamintea ca intrebarile ce nu sunt foarte explicite si care nu ofera toate detaliile de ordin tehnic necesare unui raspuns complet sau unei dezbateri constructive a problemei, sa posteze intai pe sectiunea troubleshooting problema lor. Aceasta subsectiune se afla pe sectiunea "Tuning" si se presupune ca postam aici numai in masura in care stim exact ce dorim,fiind in tema cu domeniul.

bluey 08-01-11 22:21

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Exact la subiectul asta ma chinui si eu acum :)
Upgrade turbo cu flansa de otel sudata pe galeria de fonta.O alegere destul de proasta si care tine maxim 2 ani daca este facuta de un sudor bun care stapaneste tehnologia sudurii pe fonta.
Sudura se fisureaza dupa o perioada datorita diferentelor de dilatare in materiale diferite si risti sa iti cada turbina pe strada dupa un timp.
Am luat decizia sa imi fac o galerie simpla, aproape identica cu cea stock (din cauza lipsei de spatiu) dar din inox.
Imbucurator e ca in ultimii 2 ani au aparut si la noi oameni care pot face asta, desi mai greu cu indoitul tevilor la unghi mic , se pot realiza galeriile foarte bine din coturi, 2 flanse de inox si gata.
Preturi destul de piperate din punctul meu de vedere ,dar ai avantajul ca poti alege intre mai multi "artisti" ca acolo chiar e nevoie de putin simt artistic. Din cate am observat preturile se zbat intre 300E si 450E in functie de noroc, materiale, complexitatea galeriei, etc etc. Pentru un motor in 4 cilindri asta.
Pentru o masina la care nu se gaseste o galerie aftermarket e un pret decent in final mai ales ca am vazut cazuri de galerii chinezesti perforate dupa 1 an de functionare.
Ar fi interesante niste poze cu lucrarile efectuate la noi ca de reclama la softuri ne-am umplut. :)
O sa caut si revin.

lascarica 12-01-11 00:12

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Sudura aia inox pe fonta,n-ar fi tinut 2 ani ... poate daca foloseai masina extrem de bland. Si asta numai in situatia in care sudorul ar fi stiut sa aleaga foarte inspirat materialul de adaos si o metoda de lucru potrivita si foarte greoaie din cate-mi pare mie.
Da,la noi exista oameni..nu exista material adecvat:(. De indoit tevi fara echipament industrial,nu poate fi vb pt ca se cuteaza(mai mult sau mai putin) iar la aplicatia despre care vorbim,chiar conteaza asta.
Legat de ce vrei tu sa faci acum, eu zic sa tai flnsele exagerat de groase,sa tragi de biax pe colector pana-ti cade antebratul:lol: si sa iei inox (teava si coturi) cat mai groase in perete,daca tot vei pune d-ala de balustrade (din d-ala am si eu facut downpipe-ul,pe care l-am incins in aproape 6 ani de l-a luat dracu' si uite ca inca este perfect :)..insa sus ,in galerie ai temperaturi ceva mai mari ...:)
Si eu caut acum acelasi lucru sa fac,insa este periculos asa cum spunea un coleg de aici,datorita protuberantelor de pe interior,ce inevitabil apar dupa sudura pe fata exterioara a tevii. Javrele alea,pot ajunge la un moment dat in turbina:lol: ..iar de intrat cu biaxul,este cam greu...insa chiar si daca ai reusi sa faci asta montand un lung ax flexibil, nu ai avea control asupra a ceea ce executi acolo...adica orbeicai pe interior,cu mari sanse de a face mai mult rau decat bine,in sensul de a slabi priza unei bucati rebele aparute la interior,dar fara a o inlatura. Ce turbina ti-ai luat si pt ce masina ? Sa ma ai si pe mine in vedere daca gasesti ceva convenabil. Insa eu am nevoie si t304, nu mai vreau de balustrade acum... nu va mai tine la ce-mi trebuie de data asta:|.

Sa asteptam opiniile celor ce sunt foarte in tema si cunosc in profunzime procedeele ,avand la activ probe/teste pe diverse proiecte/solutii ...cu rezultate imbucuratoare ..sau nu :lol:

bluey 12-01-11 00:26

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
13 Attachment(s)
Eu merg mai rece ca temperaturi :D.
Daca vrei un sudor bun stiu pe cineva care lucreaza cu TIG si e ok ca preturi, inclusiv pentru aluminiu si titan.
Am vazut la o astfel de lucrare pe afara colectorul facut dintr-o bucata de material masiv aranjat la freza cu 4 gauri pe o parte si 1 gaura pe cealalta .La fel de bine cum am vazut colectoare facute din tevi care aratau foarte bine.
Sudura a fost facuta la bau bau dar nu cred ca am trecut de 800grade cu ea.
Cred ca putem gasi si o solutie de verificat sudurile pe interior sau mergem sa dam o spaga la spital sa facem o analiza proctologica video la sarpe :D
Turbina tot cu geometrie variabila pentru aceeasi masina pe care o stii.Lucru pe care ti-l recomand si tie daca reusesti sa iti tii EGT-ul sub 900grade .
L.E. sa urc si 2 poze cu o galerie facuta pe afara.

lascarica 12-01-11 01:04

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Quote:

Originally Posted by bluey (Post 3977026)
Eu merg mai rece ca temperaturi :D.
Daca vrei un sudor bun stiu pe cineva care lucreaza cu TIG si e ok ca preturi, inclusiv pentru aluminiu si titan.
.....
Cred ca putem gasi si o solutie de verificat sudurile pe interior sau mergem sa dam o spaga la spital sa facem o analiza proctologica video la sarpe :D
Turbina tot cu geometrie variabila pentru aceeasi masina pe care o stii.Lucru pe care ti-l recomand si tie daca reusesti sa iti tii EGT-ul sub 900grade .
L.E. sa urc si 2 poze cu o galerie facuta pe afara.

Eh,cred ca sudorul ala la care te gandeai tu, e un om a carui prima lucrare auto de gen,a fost masina mea,cu vreo 4-5ani in urma :lol: ...radu, right?
Da,interesanta solutia de verificat(daca ai tu pe cineva acolo)...insa ce facem dupa verificare ,cand vom constata ca trebuie intervenit?:D
Nu cred sa stau sub 900 si nici nu ma gandesc la vtg ! oricum am luat un 35...iar vtg care sa duca cat duce un 35 sau un 40 garrett, inca nu prea exista..sau daca exista,costa cam cat toata troaca mea..:lol:...cand era noua=)) ... Probabil tu te refereai la una de tractoras...care ar fi o solutie total neinspirata pentru mas(MAI ales pentru drag/motorsport),crede-ma...studiaza geometria palelor versus volum de gaze pe evacuare si raportul intre eficienta pe turbina ,respectiv compresorul aceluiasi turbocharger la una de mac versus una de mas.
Daca as considera ca am nevoie de vtg si ma pot multumi cu 300+ cai, as cauta una de 997...insa e mult prea slaba pt aplicatii cu o singura turbina...in plus,lag mare nu aveam DELOC nici cu turbina clasica cu care am fost tot anul asta la drag si care de bine de rau..a facut ceva mai mult decat una vtg de 997 :)

PS: pun si eu poze maine:D

bluey 12-01-11 06:28

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
La Radu ma refeream :)
O sa studiez problema cu vizualizatul tevilor si poate gasim o solutie la indemana mereu, macar la astea sa ma pricep si eu.
Ai dreptate cu geometria variabila pe aplicatii de putere mare, astia ziceau ca le monteaza pe Miate si chiar pe wankel.
Exista echivalent Garett GT40 cu vnt :D ca si tirul trebuie sa mearga cu ceva nu???
Ai idee daca la sudura cu TIG e mai curat interiorul decat la cea cu MIG?

julaikos 12-01-11 08:37

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
[ vizualizatul se face cu un miniweb cam care sa stie sa filmeze pe intuneric(adica night vision) ]

bluey 12-01-11 09:03

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Julaikos stii ca exista si led-uri nu? :D
Si solutia cu miniweb-ul era atat de simpla incat m-am gandit si eu la ea. dar trebuie sa fie de maxim 20-25mm diametru si nu foarte lung ca sa poata urma curburile.
De fapt am ceva chiar mai mic de atat daca ma gandesc :D

julaikos 12-01-11 09:30

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
stiu ca exista si leduri,dar lumina puternica s-ar putea sa afecteze imaginea,dar daca ma gandesc mai bine se poate regla lumina oricarui led in functie de necesitati
http://www.geeky-gadgets.com/usb-mini-webcam/
gata...o problema rezolvata :D

Hexer 15-01-11 01:03

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
se paote rezolva si chiar trebue sa nu patrunda sudura in interior...nu e mare idee, trebue un gas inert si gata...
eu numai asa fac galeriile, si inauntru se vede o sudura curata ca de dinafara...

Grosime de flansa minim 12mm eu pun de 15 si totul di inox cu minim 18% Ni si cam 6-8% Cr, grosime la tevi de 2.0mm, daca is scurte merge si 1.6mm.

vlad_rally 16-01-11 13:39

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
8 Attachment(s)
Eu galeriile le fac din fier sau inox, depinde de cerere si de bugetul cumparatorului :)

La masinile mele, toate le am facute din fier, sudate cu aparat cu CO2, si nu am avut nicioadata probleme....sa crape sau sa cedeze, incluziv cu ALS pornit pe proble speciale de 25+ km (o medie de 20 min de mers) si rezista pe renaultu de curse de 3 ani, si aproape in fiecare weekend concurs sau teste;)

lascarica 18-01-11 00:12

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Am descoperit cu ce se face "curatenie" pe interiorul traseelor dupa finalizare...:D...cu..Nisip ..;)(era un atelier de sticlarie pe langa gradina icoanei ce putea face asa ceva,cred eu...probabil mai sunt si altele)

PS: ti'ar scrisoarea de ras Mariene...:lol:

PS2: nu stiu de ce dracu' cand vrei sa afli ceva detalii legate de vreo ..pana la urma BANALA operatiune, trebuia sa cauti in AFARA romaniei cu romani mandri de ce *** de secrete tehnologice detin ei...dornici a-si pastra imaginea de "pastratori ai tainelor" si vesnic savanti :lol:...asta denota IMPOTENTA intelectuala si lipsa increderii in capacitatea proprie de a evolua.Mediocritate mucegaita...asta ne defineste.La capitolul asta. Pentru restul aspectelor definitorii,am spus cu alte ocazii si in diferite locuri:lol:

bluey 18-01-11 06:59

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Te referi la sablare sau la alta operatiune mai complexa?
O sablare simpla am tras si eu w-e asta la carcasa turbinei interior/exterior dar pentru mucii aia lasati de aparatul de sudura nu e o solutie.
Am facut rost si de videoendoscop ieftinache pentru inspectii si cred ca mi-l iau.
Camera are 11 mm diametru si e prevazuta cu led-uri pentru iluminare si un cablu flexibil de 60cm care se poate lungi pana la vreo 2m.
Cred ca se poate baga inclusiv pe gaura unei bujii sa poti inspecta interiorul cilindrului, dar asta trebuie testat.Singura problema ar fi ca are nevoie de ceva spatiu pentru focus 4-5 cm :(

lascarica 18-01-11 11:18

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Ia-l daca-i ieftin si ai ocazia,sunt sigur ca te va ajuta si-ti va usura treaba enorm in multe situatii (chiar si nefocalizat,tot se poate intui ceva mai mult decat incercand sa vezi ..prin peretii metalici:lol:)....si nu numai tie:D...sper:lol:
Da, evident - despre sablare era vorba. Au folosit unii p-afara la galerii... acuma'... nu-mi vin in minte alte solutii utilizabile dupa finalizarea galeriei:(.

julaikos 18-01-11 11:24

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
dar inainte de finalizarea sudurilor,dupa ce s-au "ancorat" bucatile de teava nu se poate umple galeria cu nisip?ca daca e plina cu ceva n-ar trebui sa aiba loc sa mai intre si aliaj de sudura topit :rolleyes2


All times are GMT +2. The time now is 16:26.

- Copyright 2024 4Tuning