cum verific ce e ars la alternator
daca scot bateria in timp ce merge motorul, acesta se opreste. in bord arata aprins semnul la baterie. acu il pot da jos si sa-l desfac dar cum as putea afla ce anume e dus la el?
|
Re: cum verific ce e ars la alternator
Alternatorul are o punte de diode. Daca puntea s-a ars, sau o dioda din punte, ori duci alternatorul la un electrician sa-l faca, pentru ca nu este chiar foarte usor partea cu desfacutul, schimbatul si montatul, ori schimbi alternatorul.
|
Re: cum verific ce e ars la alternator
inainte sa dai alternatorul jos masoara cu un voltmetru/multimetru incarcarea
masori intai cu motorul orpit la bornele bateriei, dupa care masori cu motorul pornit, asteapta cateva secunde de la pornirea motorului, la unele masini nu functioneaza alternatorul in primele secunde de la pornire. trebuie sa-ti arate peste 14V cu motorul pornit si sa creasca daca accelerezi, valorile exacte nu le stiu. daca tot te-ai apucat sa desfaci troaca cauta si tu un manual de reparatie si printeaza-l. |
Re: cum verific ce e ars la alternator
oaaa, nu-mi jigni masina te rog:) deja e desfacuta ca i-am scos mai multe din fata, e stirba complet, si am zis ca daca tot am adus-o in halu asta sa scot si alternatorul. am masurat cu voltmetrul si avea aceeasi tensiune pe baterie ca atunci cand era oprit motorul. eram curios cum pot afla ce e dus in momentul in care am alternatorul in mana. nu stiu cum ar trebui sa verific regulatorul, ca puntea poate m-oi descuraca intr-un fel...
|
Re: cum verific ce e ars la alternator
rezolvat. o dioda de pe punte arsa. 110 lei punte noua si acu merge brici. am schimbat si carbunii la regulator daca tot eram prin zona. 6 lei.
|
Re: cum verific ce e ars la alternator
Fara baterie ,la masinile de dupa '80 le sare tensiunea la 16-18V ,caz in care ai sanse maxime sa prajesti ceva module de control pe acolo,deci NU se scoate bateria cu motorul pornit ,NICIODATA.
|
All times are GMT +2. The time now is 09:17. |
- Copyright 2024 4Tuning