Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   VERSUS AUTO (https://forum.4tuning.ro/55-versus-auto.html)
-   -   Distributie pe lant VS Distributie pe curea (https://forum.4tuning.ro/55-versus-auto/208503-distributie-lant-vs-distributie-curea.html)

JunKer_hP 11-09-10 22:28

Distributie pe lant VS Distributie pe curea
 
Pe care ati prefera-o si de ce?

lord_wader 12-09-10 13:25

Re: Distributie pe lant VS Distributie pe curea
 
Din cate am inteles fiecare are justificarea ei. Ca doar nu or fi asa de prosti aia care pun pe curea sa se rupa doar asa ca sa aiba mecanicii de desfacut.

_anaconda_ 12-09-10 13:25

Re: Distributie pe lant VS Distributie pe curea
 
Pai aia pe curea e mult mai ieftina :).

apache 12-09-10 13:39

Re: Distributie pe lant VS Distributie pe curea
 
aia pe curea e mai ieftina si se pune pe motoarele cu putere mai mica,unde riscul de a se rupe este mai mic..

ce-s cu topicurile astea gen " geamuri electrice vs manuale" ,"curea vs lant" , " fecale vs tort" ? nu sunt evidente ?

Gixer 12-09-10 15:26

Re: Distributie pe lant VS Distributie pe curea
 
Cum adica distributie pe curea???!!! Cum sa lasi la mana unei curele de cauciuc chiar si cu insertii un sistem si asa destul de sensibil si enervant(da cele mai multe batai de cap la un motor 4T) numit mecanism de distributie. Daca asta se rupe in mers, mai ales la diesel in majoritatea cazurilor, TOT motorul e bun de dus la remat!
Pt motoare 4T as prefera chiar distributia pe pinioane de la motoarele vechi.
Totusi pt a usura motorul, un compromis bun este lantul....

22VIN 12-09-10 15:30

Re: Distributie pe lant VS Distributie pe curea
 
Quote:

Originally Posted by apache (Post 3652665)
aia pe curea e mai ieftina si se pune pe motoarele cu putere mai mica,unde riscul de a se rupe este mai mic..

Nu neaparat. Uite, eu la 1.4 am lant si la 1.8 curea; si la 1.2 de la Opel tot lant este.

Ontopic: singurul avantaj al distributiei pe curea este ca e mai silentioasa. In rest, nu are niciun avantaj si nu vad de ce as prefera distributia pe curea.

cristiandim4 12-09-10 15:41

Re: Distributie pe lant VS Distributie pe curea
 
Quote:

Originally Posted by apache (Post 3652665)
aia pe curea e mai ieftina si se pune pe motoarele cu putere mai mica,unde riscul de a se rupe este mai mic..

inseamna ca sub capota lu unchiu cu opelu corsa de 1.0 zace o bestie... . watch out ;))))

GTR 12-09-10 15:47

Re: Distributie pe lant VS Distributie pe curea
 
Sunt masini la care transmisia pe lant ar fi ceva mai complicat de folosit, gen boxer Subaru.

_anaconda_ 12-09-10 16:32

Re: Distributie pe lant VS Distributie pe curea
 
Quote:

Originally Posted by amphetamine (Post 3652891)

Ontopic: singurul avantaj al distributiei pe curea este ca e mai silentioasa. In rest, nu are niciun avantaj si nu vad de ce as prefera distributia pe curea.

Principalul avantaj este pretul.... La masinile cu puteri de 50-120 CP nu e nicio problema sa fie pe curea, nu e suprasolicitata (doar e gandita pentru asta) si e ieftin si relativ usor de inlocuit cand e cazul iar intervalul este ok (~80 000 km).

GTR 12-09-10 17:01

Re: Distributie pe lant VS Distributie pe curea
 
Quote:

Originally Posted by _anaconda_ (Post 3653005)
Principalul avantaj este pretul.... La masinile cu puteri de 50-120 CP nu e nicio problema sa fie pe curea, nu e suprasolicitata (doar e gandita pentru asta) si e ieftin si relativ usor de inlocuit cand e cazul iar intervalul este ok (~80 000 km).

Nu este nici o problema sa fie pe curea nici la masini de 300 CP. Avantajul transmisiei pe curea nu este numai pretul, mai este si spatiul si simplitatea tehnica.

lord_wader 12-09-10 17:50

Re: Distributie pe lant VS Distributie pe curea
 
Quote:

Originally Posted by Gixer (Post 3652879)
Daca asta se rupe in mers, mai ales la diesel in majoritatea cazurilor, TOT motorul e bun de dus la remat!

Eu am auzit ca scapi destul de ieftin pana in 1.000E, iar la un matiz spunea cineva ca a costat reparatia 1000RON

_anaconda_ 12-09-10 17:56

Re: Distributie pe lant VS Distributie pe curea
 
Depinde de la motor la motor, la ce turatie se rupe, etc. Daca se intampla la turatie mica/mica spre medie se poate repara fara sa dai 1/2 din valoarea masinii. Iti mai indoaie o supapa, etc.

apache 12-09-10 18:00

Re: Distributie pe lant VS Distributie pe curea
 
Quote:

Originally Posted by amphetamine (Post 3652891)
Nu neaparat. Uite, eu la 1.4 am lant si la 1.8 curea; si la 1.2 de la Opel tot lant este.

Ontopic: singurul avantaj al distributiei pe curea este ca e mai silentioasa. In rest, nu are niciun avantaj si nu vad de ce as prefera distributia pe curea.

Quote:

Originally Posted by cristiandim4 (Post 3652906)
inseamna ca sub capota lu unchiu cu opelu corsa de 1.0 zace o bestie... . watch out ;))))

Quote:

Originally Posted by GTR (Post 3653052)
Nu este nici o problema sa fie pe curea nici la masini de 300 CP. Avantajul transmisiei pe curea nu este numai pretul, mai este si spatiul si simplitatea tehnica.

la opelurile mai noi se pune lant,la opelurile mai vechi,curea.

si gtr,da simplitatea tehnica tine de pret si ea

B-99-SAA 13-09-10 15:41

Re: Distributie pe lant VS Distributie pe curea
 
Poate pare o intrebare stupida... :oops: dar la distributia pe lant ce se intampla cand se strica?? Si ce anume se strica daca nu mai exista curea care sa se toceasca...? :rolleyes2

lord_wader 13-09-10 16:03

Re: Distributie pe lant VS Distributie pe curea
 
Cred ca marele avantaj e faptul ca te anunta cand incepe sa cedeze, cel putin asa sustin unii mecanici. Ma refer la faptul ca scartzaie, asa am auzit la altii nu stiu daca e chiar asa. Cert este ca am auzit destule masini cu scartzaieli la pornire, acuma nu stiu daca de la role sau de la cureaua de accestorii ori chiar de la distributie.


All times are GMT +2. The time now is 03:31.

- Copyright 2024 4Tuning