Diferential blocabil
Imi poate explica cineva care este rolul unui diferential blocabil va rog? Multumesc
|
Re: Diferential blocabil
In abordarea unui viraj roata de pe interior se invarte de mai putine ori ca roata de pe exterior. Acest lucru este stabilit de blocant (open sau autoblocant, pana la un punct). In cazul normal cum ziceam, roata de pe interior face mai putine rotatii ca exterior, comportamentul masinii fiind normal. La fel se intampla si in cazul diferentialului autoblocant pana in punctul in care el se blocheaza. Atunci comportamentul dintre el si un grup sudat este acelasi. Roata din interior face acelasi numar de rotatii cu cea din exterior (ceea ce nu este normal) si atunci arunca puntea spate spre exteriorul virajului.
Sper ca am explicat cat de cat bine si tiam oferit raspunsul intrebarii... |
Re: Diferential blocabil
uite aici un filmulet din care sper sa intelegi ce e ala diferential,si ai sa-ti dai seama singur ce se intampla cand este blocat ;)
https://www.youtube.com/watch?v=SPoxAWBYhik |
Re: Diferential blocabil
multumesc pentru explicatii, am priceput
|
Re: Diferential blocabil
Quote:
|
Re: Diferential blocabil
Scuzati-ma ca ma bag si eu in seama... Eu nu stiu ce inseamna rapoartele alea la diferentialele autoblocabile... 3,xx... 4,xx... Ce inseamna rapoartele astea? Daca ma poate lamuri si pe mine cineva.
|
Re: Diferential blocabil
in primul rand de ce e nevoie sa scrii bolduit? :shock: stim sa citim si cu font normal...
in al doilea rand cifrele alea reprezinta raportul de demultiplicare al fiecarui grup,adica daca ai raport 3.06 cardanul se invarte de 3.06 ori iar rotile o singura data(daca masina merge drept sau diferentialul este blocat,ceea ce nu-l mai face diferential ci doar un angrenaj care transmite miscarea...) |
Re: Diferential blocabil
Probabil ai auzit notiunile de "grup lung" sau "grup scurt" "diferential lung" "diferential scurt". Cum se zicea si mai sus cifra reprezinta multiplicarea dar daca cifra este mai mare diferentialul este scurt, cifra mica - diferential lung.
Daca mai aveti intrebari hit it... |
Re: Diferential blocabil
Eu stiam ca raportul ala arata cate ture face roata la o tura de cardan, nu invers cum s-a zis mai sus
|
Re: Diferential blocabil
Nu stiai bine. Au spus corect colegii.
Blocabilul are ca scop principal sa nu ramai blocat cu masina s-a introdus prima data pe off-road. |
Re: Diferential blocabil
aveti siaici niste chestii interesante despre diferential
|
Re: Diferential blocabil
Ce o fi asa greu de inteles transfera puterea acolo unde este nevoie de la rotile care merg usor la alea care dau sa rupa(sper ca mam exprimat corect):lol:
|
Re: Diferential blocabil
Nu prea te-ai exprimat desi intuiesc ca vrei sa spui ca transfer cuplul la cele cu aderenta mai buna.
Nu este asa. Blocabil inseamna ca se cupleaza rotile intre ele, preactic nu mai e diferential deloc. Nu transfera nimic nicaieri. |
Re: Diferential blocabil
In mare parte... ;)
|
All times are GMT +2. The time now is 02:14. |
- Copyright 2024 4Tuning