Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Forumul Participantilor la Curse (https://forum.4tuning.ro/223-forumul-participantilor-curse.html)
-   -   (Sondaj de opinie) - Ce tip de grupe preferati, LEGAL RACING sau DELTA RACING? (https://forum.4tuning.ro/223-forumul-participantilor-curse/197390-sondaj-opinie-tip-grupe-preferati-legal-racing-delta-racing.html)

MaliBuGTI 04-07-10 15:19

(Sondaj de opinie) - Ce tip de grupe preferati, LEGAL RACING sau DELTA RACING?
 
Va rog sa votati in poll si sa postati mai jos ce preferinte aveti in legatura cu grupele actuale care se practica la evenimentele de drag de la noi din tara.

Optati pentru una din cele doua variante (LEGAL RACING sau DELTA RACING) si argumentati alegerea!

*Va rog frumos sa incercati sa pastrati thread-ul cat mai curat, deci fara certuri si offtopic-uri inutile. Poate ca in viitor, organizatorii de evenimente de drag vor tine cont de parerea voastra.


Mai jos voi exemplifica in ce consta cele doua tipuri de grupe si regulamente:



- GRUPE TIP LEGAL RACING:

- Grupa A1: Automobile cu o putere pana la 75 cp
- Grupa A : Automobile cu o putere intre 76 cp - 100 cp
- Grupa B : Automobile cu o putere intre 101 cp - 130 cp
- Grupa C : Automobile cu o putere intre 131 cp – 165 cp
- Grupa D : Automobile cu o putere intre 166 cp – 200 cp
- Grupa E : Automobile cu o putere intre 201 cp – 250 cp
- Grupa F : Automobile cu o putere intre 251 cp – 300 cp
- Grupa G : Automobile cu o putere intre 301 cp – 350 cp
- Grupa H : Automobile cu o putere de peste 350 cp

Mentiune , atunci cand se stabilesc grupele se ia in calcul puterea motorului ce echipeaza in acel moment autoturismul, iar in cazul unor interventii majore cu ar fi aplicarea unui turbo , compresor, nitro, nos, sau schimbarea chiulasei de la 2 supape pe cilindru la mai multe rezultand un motor de alt tip se aplica coeficiente respective se reincadreaza noul motor.
Exemple de mod de calcul :
Pt montare suplimentara de turbo
(puterea de fabrica) x 1,6 = puterea de clasa
Pt compresor
(puterea de fabrica) x 1,3 = puterea de clasa
Pentru nitro, nos
(puterea de fabrica) x 1,4 = puterea de clasa
Pentru combinatia acestor modificari, de exemplu turbo+NO2, se ia in calcul coeficientul mai mare, cel de turbo.
Folosirea unui bloc motor intalnit pe mai multe modele, dar cu configuratii diferite nu poate determina in mod direct clasa, clasa este determinata de configuratia generala nu doar de seria blocului motor.
Pentru schimbat chiulasa
Motor opel 115cp 8valve-se schimba chiulasa se monteaza de 16v rezulta motor de 136 sau 150cp , la motor de Vw 1,8 8v de 90cp se aplica 16v rezulta clasa pt motorul 1,8 de 16v adica 130cp.
Exemplu la bloc motor de Dacia, daca este montata chiulasa de Renault 5 Alpine, se va inscrie in clasa corecta motorului renault astfel echipat care ofera cca 92cp. valabil si pentru alt tip de accesorii ale motorului.
Organizatorul atunci cand apar cazuri speciale poate intruni o comisie tehnica si indica clasa de participare putand da derogari sau marirea clasei cand se impune.
Coeficienti in functie de tractiune si arhitectura( Cta)

Tractiune spate 1,00
Tractiune fata 0,95
Motor central 1,10
Tractiune 4x4 1,15

puterea masini se inmulteste cu Cta si rezulta puterea dupa care se determina grupa de incadrare corecta.



-----------------------------------------------------------------------------------------------



- GRUPE TIP DELTA RACING:

Grupe de participare (categoria Street)
(Prescurtari utilizate: FWD: tractiune fata, RWD: tractiune spate, AWD: tractiune integrala)

sub 1600 cmc – S1
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4
timpi, in linie, V, boxer, cu patru roti si
tractiune pe doua roti, avand motorul cu cilindreea sub
1600cmc normal aspirat sau sub 1000cmc
supraalimentat (turbo/compresor).
Combustibilul permis este doar cel din comert –
benzina, E85,benzina de curse

sub 2500 cmc – S2
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4
timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si
tractiune pe doua roti, avand motorul cu cilindreea
cuprinsa intre 1601-2500cmc normal aspirat sau sub
1600cmc Wankel aspirat sau sub 1600cmc
supraalimentat (turbo/compresor).
Combustibilul permis este doar cel din comert –
benzina, E85, benzina de curse

sub 3800 cmc - S3
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4
timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti din
care doua roti motrice, avand motorul cu cilindreea
cuprinsa intre 2501-3800cmc normal aspirat sau sub
1600cmc Wankel supraalimentat sau intre
1601-2500cmc supraalimentat (turbo/compresor).
Combustibilul permis este doar cel din comert –
benzina, E85, benzina de curse

peste 3800 cmc - S4
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4
timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti din
care doua roti motrice, avand motorul cu cilindreea
peste 3801cmc normal aspirat sau peste 2501cmc
supraalimentat (turbo/compresor).
Combustibilul permis este doar cel din comert –
benzina, E85, benzina de curse

AWD - S5
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4
timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si
tractiune integrala. Combustibilul permis este doar cel
din comert – benzina, E85, benzina de curse

Diesel sub 2000 cmc - S6
Toate masinile dotate cu motor diesel in 2 sau 4 timpi,
in linie, V sau boxer, cu patru roti din care 2
roti motrice si cu motorul aspirat sau supraalimentat
cu turbo sau compresor avand motorul pana in 2000 cmcsi
toate masinile cu 4 roti motrice avand motorul de pana la 1600 cmc
Combustibilul permis este doar cel din comert –
motorina sau biodiesel.

Diesel peste 2000 cmc- S7
Toate masinile dotate cu motor diesel in 2 sau 4 timpi,
in linie, V sau boxer, cu patru roti din care 2
roti motrice si cu motorul aspirat sau supraalimentat
cu turbo sau compresor avand motorul peste 2000 cmc si
toate masinile cu 4 roti motrice avand motorul de peste 1600 cmc
Combustibilul permis este doar cel din comert –
motorina sau biodiesel.






.

kidu2006 04-07-10 18:28

Re: (Sondaj de opinie) - Ce tip de grupe preferati, LEGAL RACING sau DELTA RACING?
 
La prima vedere e clar rezultatul

valib 04-07-10 18:53

Re: (Sondaj de opinie) - Ce tip de grupe preferati, LEGAL RACING sau DELTA RACING?
 
parerea mea:

pentru Fair-Play:
grupele legal racing, pentru ca sunt mai bine formulate, mai 'stabile'.
Adica, depinde strict de caii din talon, pe cand la delta racing....la grupa de sub 2500cc spre exemplu poti avea masini care depasesc 1600cc (80cai sa zicem), si masini care trec de 130cai (motor 2400cc). E ciudat sa bagi la inaintare masini cu atat de multi cai diferenta din fabrica.

pentru Show:
grupele Delta Racing.... e interesant sa vezi cand o masina de 80cai stock bate una de 130cai stock.



P.s: grupele Delta Racing sunt de fapt grupele de la categoria Street - Ungaria (cu o mica modificare la categoria Diesel). (no offence)
In ungaria se concureaza in principiu pe regulamentul aflat si pe dragracing . ro

gaju 05-07-10 00:00

Re: (Sondaj de opinie) - Ce tip de grupe preferati, LEGAL RACING sau DELTA RACING?
 
da faceti frate 2 campionate si se rezolva problema.............

Andreea13 05-07-10 00:24

Re: (Sondaj de opinie) - Ce tip de grupe preferati, LEGAL RACING sau DELTA RACING?
 
Acelasi lucru care la zis si valib.
mai multe sanse pentru fiecare si competitie stransa.

TOBA^ 05-07-10 00:27

Re: (Sondaj de opinie) - Ce tip de grupe preferati, LEGAL RACING sau DELTA RACING?
 
acest sondaj a venit in urma unei discutii-eu am zis in accea discutie asa: daca timpii cronometrati sunt reali si sunt cum sunt la satu mare,ungaria...merita sa te dai ...daca nu si se dau timpii la caterinca mai bine sa ramanem la grupe LR.

kimi 05-07-10 07:41

Re: (Sondaj de opinie) - Ce tip de grupe preferati, LEGAL RACING sau DELTA RACING?
 
Votat LR.

vladpvs 05-07-10 11:49

Re: (Sondaj de opinie) - Ce tip de grupe preferati, LEGAL RACING sau DELTA RACING?
 
Pai se vrea o evolutie a curselor de drag sau o involutie?

kimi 05-07-10 12:18

Re: (Sondaj de opinie) - Ce tip de grupe preferati, LEGAL RACING sau DELTA RACING?
 
@Vlad: Postul lui Toba este foarte concludent...E cineva in stare sa faca o cursa cu o cronometrare ireprosabila, mergem la curse pe timpi...daca nu este in stare, o face LR..

Foarte simplu..

Rebel_Boy 05-07-10 12:43

Re: (Sondaj de opinie) - Ce tip de grupe preferati, LEGAL RACING sau DELTA RACING?
 
Quote:

Originally Posted by vladpvs (Post 3494198)
Pai se vrea o evolutie a curselor de drag sau o involutie?

tu ai impresia ca o sa bati vreodata chiar si cu 400 cp un BMW 325 Turbo ?

vladpvs 05-07-10 13:25

Re: (Sondaj de opinie) - Ce tip de grupe preferati, LEGAL RACING sau DELTA RACING?
 
Rebel Boy, ce legatura are una cu alta? Ai cumva un 325 turbo ca am vazut ca il lauzi atata. Daca da, te astept cu el la start si vedem acolo daca sunt in stare sau nu. Pana atunci, prefer sa nu ne dam din tastatura.

Kimi, avem promisiuni ca vor fi curse cu sistem de cronometrare profi si in Romania.

Rebel_Boy 05-07-10 14:27

Re: (Sondaj de opinie) - Ce tip de grupe preferati, LEGAL RACING sau DELTA RACING?
 
nu am BMW si nici nu laud asa ceva .. din contra am 1.8T si ma tem de bmw-urile turbo, dar se pare ca nu ai inteles de ce se discuta..

Nu vreau sa intram in discutii aiurea dar sunt destule BMW 2.5 turbo cu care te poti incerca .. cu cateva posturi mai sus spuneai ca vrei ca, cursele din Romania sa evolueze nu sa involueze si eu ti-am dat exemplu ca tu cu cat ai investit in masina si ai evoluat e greu sa bati masiniile alea pe 400m..

P.S: nu te mai aprinde degeaba ;)

Nemilosu 05-07-10 22:09

Re: (Sondaj de opinie) - Ce tip de grupe preferati, LEGAL RACING sau DELTA RACING?
 
am votat lr, care mi se par cele mai ok grupe, cu conditia de baza sa se faca verificarea tehnica de catre un avizat.

vladpvs 06-07-10 10:01

Re: (Sondaj de opinie) - Ce tip de grupe preferati, LEGAL RACING sau DELTA RACING?
 
Cred ca pe mine ma avantajeaza cel mai mult grupele LR, si tocmai eu nu sunt de acord. Cred ca va fi foarte greu sa mai prinda cineva locul 1 la grupa 130-165 cp. Bafta tuturor la modificari

Cipilica 06-07-10 11:47

Re: (Sondaj de opinie) - Ce tip de grupe preferati, LEGAL RACING sau DELTA RACING?
 
Desi cu masina mea nu am sanse la nici una din variate cred ca vreau o evolutie.
Am votat DELTA RACING. Nu merg la curse pentru cupe, nu ma incalzesc cu nimic. Insa sunt mult mai satisfacut atunci cand castig in fata unei masini care teoretic este superioara, fie din constructie fie din prisma faptului ca e mult mai pretabila performantei.
Intr-un cuvant, daca vroiam sa vanez cupe imi luam o masina dedicata grupei respective cu care sa am reale sanse. Nu pot avea pretentii atata timp cat nu am o masina dedicata dragului. Repet, multumirea este mult mai mare cand castig in fata unei masini comparabile sau a uneia teoretic superioara dar prost exploatata.
DACA NU AVEM MASINI DE DRAG NU TREBUIE SA NE OPUNEM EVOLUTIEI.
LASATI SPORTUL ASTA SA SE DEZVOLTE. NE BATEM CU PUMNII IN PIEPT CA VREM PISTA DE DRAG... CA SA CONCURAM CU CE?????
Si ultimul aspect este cel legat de cronometrare. Sunt convins ca daca era un sistem destul de performant care sa functioneze bine nu mai erau atatea comentarii. De fapt cred ca aici e cheia.

O zi buna tuturor.


All times are GMT +2. The time now is 13:46.

- Copyright 2024 4Tuning