Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Daewoo tuning (https://forum.4tuning.ro/140-daewoo-tuning.html)
-   -   Evacuare rapida!!! (https://forum.4tuning.ro/140-daewoo-tuning/185325-evacuare-rapida.html)

d0minic 28-04-10 00:35

Evacuare rapida!!!
 
salut! am si eu o intrebare. oare daca scot toate componentele traseului de evacuare(catalizator,toba intermediara) si pun direct teava de la galerii pana la finala are vreo problema , ma refer daca cumva afecteaza motorul cu ceva(merge mai prost ,etc.)?

si inca ceva sonda lambda la ce foloseste si daca indicat la scoaterea ei?
ms frumos

ing3r 28-04-10 02:06

Re: Evacuare rapida!!!
 
Poti pune teava , eventual de inox, cap coada si nu ai nici o problema...ba chiar mai bine :P
Si sonda lambda e sonda de oxigen, care raspunde de amestec, daca e sarac sau bogat poate fi ea de vina in multe din cazuri!

d0minic 28-04-10 23:06

Re: Evacuare rapida!!!
 
mersi inca odata pentru ca m-ai lamurit:grin:

ing3r 29-04-10 00:03

Re: Evacuare rapida!!!
 
Nu ai pt ce, ma bucur ca te-am putut ajuta cu informatii!Daca te hotarasti sa ii pui teava de inox sa scrii pe forum, poze, impresii, preturi ;). Bafta!

topser 29-04-10 09:11

Re: Evacuare rapida!!!
 
Zgomotul va fi infernal si primul echipaj de ''Militie " iti va salta talonul ! Trebuie sa folosesti totusi un amortizor de zgomot (cel putin ) .In rest numai de bine !

Bolt 29-04-10 11:33

Re: Evacuare rapida!!!
 
bai ing3r :lol: esti rau ma de ce nu il ajuti :lol: ...dominic nu face ce a zis....nea cu masinia lipita de asfalt :lol: pentru ca
1 o sa fii TARGET pt cap de creta..
2 o sa poti merge cu ea distante scurte ca nu te vad bine dupa 100km facuti cu teava dreapta..
3 o sa pierzi putere pt ca numai ai contrapresiune deloc pe evacuare...si o sa fie super lenesa masina
4 cel mai bine o toba semi sport..sau sport daca nu te deranjaza prea tare...+ toba de sub masina la fel ceva sport sau poti sa o lasi si pe aia ;)

topser 30-04-10 13:51

Re: Evacuare rapida!!!
 
N-o sa fie lenesa deloc,cum sa pierzi putere ? ,cu ce te ajuta contrapresiunea pe evacuare? ,tobele au strict rol de amortizare a zgomotului !
Trebuie sa gasesti un compromis intre o evacuare cu diametru cat mai mare si cat mai putine sicane in calea undei sonore si zgomotul produs ,asta inseamna tobe sport fara camere !

d0minic 02-05-10 14:43

Re: Evacuare rapida!!!
 
nu imi fac probleme de politie, oricum daca e sa ii pun teava direct , nu ii pun diametru mai mare de 50 sau 55 mm ,si nu cred ca o sa imi fac probleme cu presiunea pe evacuare. oricum ms de sfaturi baieti:D

andreiorga 09-12-10 15:41

Re: Evacuare rapida!!!
 
Nu stiu daca va ajuta intamplarea mea...dar v`o povestesc...
Prin drumurile si hartoapele patriei am atins toba intermediara si i-am facut o gaura de vreo 4 cm lungime si 1 latime. Uruia destul de tare...la drum lung obositoare dar dupa cativa km m-am acomodat.
Ca rezultate...masina are un demaraj simtitor mai bun, treapta a 2`a mi`o inghitea de la turatii joase ( in conditiile in care cu toba buna imi trepida grav si trebuia tinuta din ambreiaj ). Referitor la consum mi-a iesit 9 in oras si 7.5 pe autostrada (80-110 km/h).
Acum cu toba sudata si facuta cu 30 l am mers 334 km ( din care un drum dus-intors Bucuresti - Pitesti cu 80-110 km/h ).
Dupa toate astea eu m`am gandit ca marea ghidusie se poate face cu intermediara si ca finala nu te ajuta foarte mult
=== Bineinteles...parile sunt impartite ;) dar cadem de comun acord :P ===

pepele 21-12-10 22:11

Re: Evacuare rapida!!!
 
salut. eu vreau sa-mi schimb traseu in primavara adik,teava de 50mm catalizator scos .ce am inteles eu ca fara intermediara sport sau stock
iti da in nas asa ca e bine sa-ti pui o intermediara

mad_runner 21-12-10 22:39

Re: Evacuare rapida!!!
 
chestia cu teava din galerie depinde de la masina la masina ....daca ai vreo sonda lamda pe traseu o sa pierzi mult din putere plus consumul iti creste foarte tare ....

Goose 18-12-11 10:38

Re: Evacuare rapida!!!
 
3 Attachment(s)
Am facut si eu o evacuare pt un cielo din 99' fara catalizator , inlocuit tot traseul de la galerie pana in spate .Sa folosit teava inox de 50mm cu un accelerator de gaze in locul detentei si o finala at cu silent . deocamdata nu am si un video asa ca atasez doar poze cu accelerator de gaze si finala .]

franz34sm 18-12-11 13:07

Re: Evacuare rapida!!!
 
Quote:

Originally Posted by d0minic (Post 3316456)
salut! am si eu o intrebare. oare daca scot toate componentele traseului de evacuare(catalizator,toba intermediara) si pun direct teava de la galerii pana la finala are vreo problema , ma refer daca cumva afecteaza motorul cu ceva(merge mai prost ,etc.)?

si inca ceva sonda lambda la ce foloseste si daca indicat la scoaterea ei?
ms frumos

sonda lambda verifica aerul care iese prin toba si da semnal la calculator cita benzina sa-i dea la injectoare. aer putin = benzina mai putina. aer mai mult = benzina mai multa. sonda lambda are rolul de a amesteca benzina cu aerul. daca scoti sonda lambda o sa ai consum mai mare. catalizatorul are rolul sa filtreze gazele iesite si le transforma in O2 oxigen. fara catalizator o sa ai gaze nefiltrate, dar o sa-ti mearga masina mai tare. fara sonda lambda, sau daca e stricata ,risti sa-ti intre benzina in motor, si din cauza asta o sa t-i se uzeze motoru, pierzi compresie. si se duce si catalizatoru. toba sport a-ti da 2 sau max 3 cai in plus numai daca ai catalizatoru bun. fara catalizator toba sport nu are nici o valoare, doar sunetu o sa fie mai puternic. sa scoti sonda lambda si catalizatorul e o prostie. daca vrei un pic de performanta, a-ti iei un filtru de aer sport sau filtru de aer supraaspirat. un CIP a-ti da si el 7 max 10 cai putere la benzinar.

Geo_ZGA 19-12-11 14:54

Re: Evacuare rapida!!!
 
Quote:

Originally Posted by franz34sm (Post 4783735)
sonda lambda verifica aerul care iese prin toba si da semnal la calculator cita benzina sa-i dea la injectoare. aer putin = benzina mai putina. aer mai mult = benzina mai multa. sonda lambda are rolul de a amesteca benzina cu aerul. daca scoti sonda lambda o sa ai consum mai mare. catalizatorul are rolul sa filtreze gazele iesite si le transforma in O2 oxigen. fara catalizator o sa ai gaze nefiltrate, dar o sa-ti mearga masina mai tare. fara sonda lambda, sau daca e stricata ,risti sa-ti intre benzina in motor, si din cauza asta o sa t-i se uzeze motoru, pierzi compresie. si se duce si catalizatoru. toba sport a-ti da 2 sau max 3 cai in plus numai daca ai catalizatoru bun. fara catalizator toba sport nu are nici o valoare, doar sunetu o sa fie mai puternic. sa scoti sonda lambda si catalizatorul e o prostie. daca vrei un pic de performanta, a-ti iei un filtru de aer sport sau filtru de aer supraaspirat. un CIP a-ti da si el 7 max 10 cai putere la benzinar.

In primul rand, trebuie specificat ca ne referim doar la motoarele Euro 3 si mai sus. Euro 1 si 2 au o singura sonda Lambda, inainte de catalizator (unu la numar), care poate fi anulata fara probleme. La Euro 3, cea de-a 2a sonda e responsabila de citirea gazelor de pe evacuare (nu face amestecul, doar citeste si transmite valorile la ECU=calculatorul masinii) si, in caz ca citeste valori mai mari/mici, sau se defecteaza, motorul poate intra in regim de avarie (benzina multa, nearsa pe evacuare, consum mare, putere mica, bec "check engine" aprins in bord). Nu vad cum pierzi compresie din asta sau cum uzezi motorul (mai rau decat de obicei). Amestecul nears pur si simplu se duce pe evacuare, cand deschid supapele...
La Euro 3, eliminarea unui catalizator duce la aprinderea becului de check engine (nu obligatoriu si intrarea in regim de avarie) si, in timp, la distrugerea sondei. Oricum, Cielo au catalizatoare cu site metalice (sport), nu e necesara eliminarea ambelor catalizatoare. Daca nu se schimba galeria, nu recomand eliminarea a nici unui catalizator, nu are rost.
Nu e o prostie sa renunti la precatalizator (primul, cel de dupa galerie), daca se pun serpi, oricum nu ai unde sa-l mai montezi, dar sonda Lambda trebuie protejata cumva, ori scoasa mai in afara, ori montat un "simulator" de catalizator (in jur de 30 euro costa).
O toba sport nu aduce absolut nici un castig, decat sunet. La fel si un filtru sport pus fara cap (supraaspirat, ce e asta?!).
O evacuare rapida buna, pt Cielo, presupune ambele tobe (direct flow, fara site), teava de 50 si galeria inlocuita cu una "custom", serpi. Pt Euro 3, eu am pastrat al 2lea catalizator si ambele sonde Lambda si acum, dupa 4 ani, s-a stricat a 2a sonda Lambda (cred) si a intrat in regim de avarie.

franz34sm 19-12-11 15:25

Re: Evacuare rapida!!!
 
ce ai zis tu despre sonda lambda si catalizator am zi-so si eu. doar ca tu ai spus-o mai cu stil. daca intra benzina in motor se uzeaza motoru. ia baga pe gougle ce este sonda lambda. si o sa te lamuresti. si daca n-ai auzit de filtru supraaspirat, baga pe gougle corneliugroup.ro si vezi filtre supraaspirate. o sa sti si ce inseamna daca nu sti. cam tot aia spui si tu numai mai smechereste.


All times are GMT +2. The time now is 09:27.

- Copyright 2024 4Tuning