Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Masina mea Opel (https://forum.4tuning.ro/116-masina-mea-opel.html)
-   -   Maşina mea: Opel Kadett 18S (https://forum.4tuning.ro/116-masina-mea-opel/174193-masina-mea-opel-kadett-18s.html)

dj05fmx 05-03-10 08:54

Maşina mea: Opel Kadett 18S
 
17 Attachment(s)
Salut.

Dupa cum tine obiceiul, prezentam fiecare masinutele:
Kadett nascunt in 1989, motor 1800 cmc (E18NV) 82/84 cai, carburator Pierburg 2EE (ECOTRONIC)...masina a avut ceva probleme tehnice, a suferit multe reparatii inca din primele zile...

Schimbat toata suspensia fata mortizoare, pivot bucsi, uleiuri consumabile, mari probleme pe instalatia electrica, refacuta in proportie de peste 80%, franele revizuite...momentan inca discuri pline pe fata si saboti pe spate, insa in stare perfecta...toti rulmentii, refacut apodeaua in dreptul pintenului stang...

cam asa arata masina la preluare :)

PS: de fapt e cadou :P

Dupa care au urmat schimbarea pragurilor, pasaj roata spate stanga exterior, din nou la pinteni reparatie, kituire si vopsit in gri metalizat... * imi place mie culoarea asta*

Aruncat din masina cam tot ce tinea de vechi gen huse presuri parasolare casetofon bla bla bla...

Acum am achizitionat un motor 18E ce va deveni proiect de aspirat super usurat si cu un cuplu/putere dezvoltat f mult in ture... voi reveni cu poze si detalii despre modificarea motorului, pe parcurs acum neavand prea mult timp din cauza altor masini de care trebuie sa ma ocup... Detin un atelier auto axat pe modificari de performanta din Craiova iar kadettu a devenit masina de lucru din placere :P ... Motorul 18E este primul si cel mai slab motoor GSI *1,8 L 115,6 cai*, in final dupa usurare si comprimare sperand realistic sa ajung la un 140 la arbore ...

Modificarile posibile pe care le iau in calcul sunt ocmprim si usurare...comprimarea o voi face 60/40, 40% din bloc si 60% din chiulasa, pistoanelor le voi taia fusta, ususrate pe cat posibil pe interior si facut inca un canal pt al 4lea segment pt comprimare superioara si compresie buna, in ciuda incalzirii excesive. Portarea chiulasei va fi anevoioasa deoarece am observat o finisare excelenta ...:rolleyes2 uimitor de bine facuta chiulasa...bielele si volanta deasemenea usurate pe cat posibil, iar daca finantele vor permite voi mai instalal o injectie de apa si un stant alone de la megasquirt... voi reveni cu progresul.

Poze relativ recente:

bobby_gsi2 05-03-10 09:21

Re: Opel Kadett 18S
 
Multa bafta cu proiectul....insa din punctul meu de vedere o sa ai de ales intre cuplu si putere. Daca usurezi excesiv vei pierde din cuplu, ca sfat....nu te apuca sa iei din bloc....chiulasa iti permite destul sa iei din ea. Faza cu cuplul eu stiu caz concret...motorul urca foarte repede in ture, face 10 000 turatii....insa nu se simte "zvac-ul" ala de tdi ;). Mai bine pastreaza internele stock.....daca ai 1,8 pune-i pistoane de 2,0......poti sa alegi pe cele de SEH au raport de comprimare mai mare.Oricum...reteta pt aspirat e clasica, axa, admisie, evacuare, regulator, chiulasa portata si lustruita (sper sa ai rabdarea necesara), volanta usurata, injectoare, fulie axa reglabila , chip etc etc. Avand in vedere ca masina e usurica din nascarea ei.....cu toate astea eu zic ca iese destul de bombita. Aaaa....sa nu uitam transmisia.....depinde ce cutie de viteze ai pe ea....pot sa te ajut cu un f16 cu rapoarte scurte.

dj05fmx 05-03-10 10:44

Re: Opel Kadett 18S
 
5 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by bobby_gsi2 (Post 3148957)
Multa bafta cu proiectul....insa din punctul meu de vedere o sa ai de ales intre cuplu si putere. Daca usurezi excesiv vei pierde din cuplu, ca sfat....nu te apuca sa iei din bloc....chiulasa iti permite destul sa iei din ea. Faza cu cuplul eu stiu caz concret...motorul urca foarte repede in ture, face 10 000 turatii....insa nu se simte "zvac-ul" ala de tdi ;). Mai bine pastreaza internele stock.....daca ai 1,8 pune-i pistoane de 2,0......poti sa alegi pe cele de SEH au raport de comprimare mai mare.Oricum...reteta pt aspirat e clasica, axa, admisie, evacuare, regulator, chiulasa portata si lustruita (sper sa ai rabdarea necesara), volanta usurata, injectoare, fulie axa reglabila , chip etc etc. Avand in vedere ca masina e usurica din nascarea ei.....cu toate astea eu zic ca iese destul de bombita. Aaaa....sa nu uitam transmisia.....depinde ce cutie de viteze ai pe ea....pot sa te ajut cu un f16 cu rapoarte scurte.

am o F16CR insa cred ca o sa las F18le care este montat acum pe ea... stiu ca usurarea este in defavoarea cuplului, ziceam ca o voi susura si va urca cuplul mai sus in ture nu neaparat ca il va creste... din contra o sa scada. Nu imi povesti de zvāc de TDI la R5GTT am 1,7 bar constant cuplu curge din ea peste tot...revenind la motorul asta l-am ales tocmai pt ca este un motor ce se tureaza f bine stok, axa este pe 297 grade tot stok deci probleme cu umplere si evacuare nu vor fi...admisia momentan ramane aceeasi, costa prea mult si nu face mare branza...ca sa montez pistoane de SEH trebuiesc schimbate si bielele si arborele...voi merge pe comprimare maxima posibila din pct de vedere mecanic, in combinatie cu metanol pt cifra octanica si antidetonant...momentant singurul inconvenient fiint ca nu gasesc parametrii arcurilor de supapa sau posibil inlocuitori

ca si logica matematica 18E are 115 cai la 5800rpm cu un cup[lu la turatia aia de 85Nm (cuplu maxim de 151Nm la 4800 ture) iar 20SEH are 129 cai la 5600 , turatie la care are 95Nm cu un maxim de cuplu de 180Nm la 4600rpm

spre deosebire de SEH care are 86 cu 86 (bore&stroke) la 18E am diametrul pistonului de 84,8mm iar stroke-ul de 79,5 mm lucru care duce la un motor mult mai "Rev- happy", deoarece cam acesta va fi si viitorul lui mult timp la turatii ridicate...acolo unde ma intereseaza pe mine adica peste 5000rpm diferenta intre 18E si SEH este de 10Kw in favoarea SEHului, aproiape insesizabila avand in vedere dezavantajele de greutate si inertie, sau sa mai luam in calcul si costurile (frezare, honuire undeva la 500 lei)plus pistoane de SEH biele arbore cuzineti segmenti, plus usurarile der rigoare si prelucrarile aferente...:rolleyes2:oops:


si ceva poze din decembrie cand a facut un drum pana la francezi :P...am ales-o pt fiabilitate renaultu era destul de nefiabilt pt atatia km sa nu ami vb de benzina ca bestia consuma mai mult de 40 cisterne pana la francezi ...:lol:

alex_by_nike 05-03-10 14:20

Re: Opel Kadett 18S
 
ooo..domnul Geo ai inceput sa dopezi cotetul..e bine asa..bravo cash cat mai mult si tot ce iti trebuie ca sa reusesti ce iti propui cu ea!!!

dj05fmx 27-03-10 08:00

Re: Opel Kadett 18S
 
10 Attachment(s)
jante 18 si ceva lucru la motor...chiulasa portata, mai trebuie rodate supape si dusa la prelucrat...

YEED 27-03-10 08:17

Re: Opel Kadett 18S
 
ce-i schimba aspectu jantele :X

bobby_gsi2 28-03-10 17:00

Re: Opel Kadett 18S
 
Il schimba.....dar in rau :). Sunt prea mari pe 18....parerea mea. Sunt alea de la sultanu nu?

GJ 64 GAB 28-03-10 20:13

Re: Opel Kadett 18S
 
Quote:

Originally Posted by bobby_gsi2 (Post 3226799)
Il schimba.....dar in rau :). Sunt prea mari pe 18....parerea mea. Sunt alea de la sultanu nu?

Aici īţi dau dreptate, chiar sunt mult prea mari şi transformă maşina īntr-un mic SUV, ca să zic aşa... Jantele sunt de la Sultanu, de pe Calibra!

dj05fmx 29-03-10 07:56

Re: Opel Kadett 18S
 
6 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by bobby_gsi2 (Post 3226799)
Il schimba.....dar in rau :). Sunt prea mari pe 18....parerea mea. Sunt alea de la sultanu nu?

Da jantele sunt de pe calibra lu sultanu...sunt pamant de grele deci oricum ieseau sin grafic in situatia in care trebuia sa alerg masina...iar suspensia nu o cobor nici mort...imi place tare aspectu de aro 10 :rolleyes2:rolleyes2 nu stiu cum sunt drumurile pe la voi dar aici e tragedie...
Le-am pus decat sa vad cum vin pe masina, trebuie sa le bag la indreptat si vopsit ca sunt strambe si jdrelite prin toate bordurile...

pt eventualele competitii de orice fel pot pune ATSurile de pe renault pe ea...nu e asta problema, astea mi-au placut ca aspect.

Sanatate!!

OT: masina o sa o vopsesc din nou, ma gandeam sa o fac toata in aerograf dar mi-e frica sa nu o dau in tzaraneala,...eventual raman sa fac decat capota... o prima incercare :)

GJ 64 GAB 29-03-10 19:09

Re: Opel Kadett 18S
 
Quote:

Originally Posted by dj05fmx (Post 3228703)
Da jantele sunt de pe calibra lu sultanu...sunt pamant de grele deci oricum ieseau sin grafic in situatia in care trebuia sa alerg masina...iar suspensia nu o cobor nici mort...imi place tare aspectu de aro 10 :rolleyes2:rolleyes2 nu stiu cum sunt drumurile pe la voi dar aici e tragedie...
Le-am pus decat sa vad cum vin pe masina, trebuie sa le bag la indreptat si vopsit ca sunt strambe si jdrelite prin toate bordurile...

pt eventualele competitii de orice fel pot pune ATSurile de pe renault pe ea...nu e asta problema, astea mi-au placut ca aspect.

Sanatate!!

OT: masina o sa o vopsesc din nou, ma gandeam sa o fac toata in aerograf dar mi-e frica sa nu o dau in tzaraneala,...eventual raman sa fac decat capota... o prima incercare :)

Mie unul īmi place capota! Dar toată maşina?... Nu ştiu ce să zic.
Mai bine dă-i o vopsea "să sară īn ochi" un verde flourescent, de exemplu!
Păcat că nu vrei să mai cobori maşina, i-ar schimba radical aspectul... Pune măcar o suspensie reglabilă...
Baftă

gbry_el_05-RSG 29-03-10 20:10

Re: Opel Kadett 18S
 
să sară īn ochi" un verde fosforeşcent, de exemplu!"


sa-i sara ochii de verde ... fosforescent auzi.... verde flourescent poate....fosforescent nu cred. hai sa lasam cultura ca se poarta incultura.... geo nu o colantezi mai bine? sa inteleg ca vrei sa o faci pt drumurile noastre din craiova? pune-i 4x4. ca daca solomon nu mai e...nu mai vedem noi strazi asfaltate.

GJ 64 GAB 29-03-10 20:13

Re: Opel Kadett 18S
 
Quote:

Originally Posted by gbry_el_05-RSG (Post 3230692)
să sară īn ochi" un verde fosforeşcent, de exemplu!"


sa-i sara ochii de verde ... fosforescent auzi.... verde flourescent poate....fosforescent nu cred. hai sa lasam cultura ca se poarta incultura.... geo nu o colantezi mai bine? sa inteleg ca vrei sa o faci pt drumurile noastre din craiova? pune-i 4x4. ca daca solomon nu mai e...nu mai vedem noi starzi asfaltate.

Am rectificat, mulţumesc! Data viitoare nu mai fi aşa ironic ;) că la o adică toţi suntem oameni şi toţi mai greşim din cānd īn cānd! ;)

MihaiS 31-03-10 14:21

Re: Opel Kadett 18S
 
bafta cu Kadett-ul. astept cu nerabdare sa-l termini sa ne punem amandoi la start... tragem liniuta aia sa vedem cum se prezinta masinutele... era bine daca-mi gaseam si eu o axa de 18LE...:rolleyes2

bobby_gsi2 01-04-10 09:08

Re: Opel Kadett 18S
 
Le sau ne? ;). MihaiS daca vrei upgrade la motor si ai ceva strans la pusculita cauta-ma :P

giny 04-04-10 19:54

Re: Opel Kadett 18S
 
oo da...acum am vazut si eu ca e masina asta pe aici...bravo, ai adus-o pe drumul cel bun...cum era inainte si cum a ajuns:shock:da bine cu jantele de la sultanu dar parca putin mai joasa nu i-ar strica...fara cuvinte...bafta in continuare


All times are GMT +2. The time now is 23:19.

- Copyright 2024 4Tuning