Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   WRC - FORMULA 1 - Alte sporturi cu motor (https://forum.4tuning.ro/586-wrc-formula-1-sporturi-motor.html)
-   -   Calendar WRC 2010 stiri si discutii (https://forum.4tuning.ro/586-wrc-formula-1-sporturi-motor/169773-calendar-wrc-2010-stiri-discutii.html)

adrian78bmw 12-02-10 19:38

Calendar WRC 2010 stiri si discutii
 
13 Attachment(s)
Calendar WRC 2010
12 - 14/2/10
Raliul Suediei (Suedia)

5 - 7/3/10
Raliul Mexicului (Mexic)

1 - 3/4/10
Raliul Iordaniei (Iordania)

16 - 18/4/10
Raliul Turciei (Turcia)

7 - 9/5/10
Raliul Noii Zeelande (Noua Zeelanda)

28 - 30/5/10
Raliul Portugaliei (Portugalia)

9 - 11/7/10
Raliul Bulgariei (Bulgaria)

29 - 31/7/10
Raliul Finlandei (Finlanda)

20 - 22/8/10
Raliul Germaniei (Germania)

10 - 12/9/10
Raliul Japoniei (Japonia)

30/9 - 3/10/10
Raliul Frantei (Franta)

22 - 24/10/10
Raliul Spaniei (Spania)

11 - 14/11/10
Raliul Marii Britanii (Marea Britanie)




FIA a modificat radical sistemul de punctare din Campionatul Mondial de Raliuri, castigatorul unei etape urmand sa primeasca 25 de puncte.
zoom
Cu numai cateva zile inainte de inceperea noului sezon competitional, Federatia Internationala de Automobilism (FIA) a decis sa modifice radical sistemul de punctare din WRC.

Schimbarile se vor aplica chiar incepand din acest an si vizeaza cresterea numarului de piloti care castiga puncte de la 8 la 10.

Astfel, castigatorul unui raliu va primi 25 de puncte fata de cele numai 10 alocate pana in prezent, in timp ce ocupantul locului 2 va intra in posesia a 18 puncte, spre deosebire de cele 8 primite pana in 2009. Si urmatoarele pozitii au suferit modificari substantiale, astfel ca structura completa de punctare este de forma 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.

Prin aceste modificari, valoarea unei victorii intr-o etapa va avea o importanta mai mare comparativ cu sezonul 2009, iar clasamentul general va putea include mai multi piloti care pana acum nu reuseau sa intre in top 8. Noul sistem de punctare a fost aprobat de Consiliul Mondial al FIA din 9 februarie in urma votului prin fax dat de competitiori.

Noua grila de punctare este identica cu cea care va intra in vigoare in acest sezon si in Campionatul Mondial de Formula 1.



Principalele noutati de regulament in WRC in 2010

Cea mai importanta competitie din lumea raliurilor va beneficia in acest an de o serie de modificari majore ale regulamentului sportiv, inainte de trecerea la motoare turbo de 1.6 litri prevazuta pentru 2011. Pe langa crearea unor noi competitii separate, noul regulamwnt vizeaza si unele imbunatatiri in structura etapelor si conditiilor de participare.

Iata care sunt schimbarile esentiale de regulament prevazute pentru acest an:

- S-WRC si WRC Cup

FIA a creat doua competitii separate de WRC pentru pilotii si echipele care concureaza pe masini din clasa Super 2000. Campionatul pilotilor se numeste S-WRC, in timp ce echipele se vor infrunta in competitia WRC Cup. Atat S-WRC, cat si WRC Cup cuprind 10 etape, iar concurentii trebuie sa nominalizeze 7 raliuri in care vor puncta, dintre care doua trebuie sa fie localizate in afara Europei.

- P-WRC

In aceasta competitie se vor putea inscrie toti participantii care concureaza cu masini din clasa N, cum ar fi Subaru Impreza sau Mitsubishi Lancer.

- Probe speciale

Organizatorii etapelor de WRC vor avea mai multa libertate in alegerea traseelor pentru probele speciale. Raliurile se pot desfasura pe doua, trei sau patru zile si se pot incheia chiar si in zilele de sambata. De asemenea, probele speciale se pot desfasura si pe timpul noptii, insa numai cu conditia ca acestea sa nu acopere intreaga durata a unei zile. In plus, probele speciale nu mai au lungimi limita ca pana in prezent, iar distanta maxima parcursa pe parcursul unei etape trebuie sa fie intre 300-500 km, comparativ cu 340-400 in sezoanele precedente.

Parcul de service

Pe parcursul unui raliu va exista un singur parc de service principal, care va putea fi relocat in timpul weekendului. In cazul in care un motor va ceda inainte de primul control, pilotul va avea permisiunea de a schimba unitatea cu conditia ca aceasta sa fie resigilata. In timpul unui raliu, pilotii au permisiunea de a schimba o singura data motorul. De asemenea, intarzierea maxima permisa intre doua controale tehnice a fost marita de la 15 la 30 de minute cu scopul de a permite mai multor piloti sa ramana in competitie.

Shakedown

Pilotii sunt obligati ca in cadrul shakedown-ului sa parcurga de cel putin patru ori traseul, care poate fi alcatuit pe baza unei parti din cadrul unei probe speciale. Alte modificari prevad obligativitatea tuturor pilotilor de a utiliza castile FIA 8860-2004, in timp ce termenul de "constructor" in WRC va fi inlocuit cu cel de "echipa


Mikko Hirvonen a preluat conducerea in Raliul Suediei si s-a distantat la peste 8 secunde in fata rivalului sau Sebastien Loeb.




Mikko Hirvonen a preluat conducerea in Raliul Suediei si s-a distantat la peste 8 secunde in fata rivalului sau Sebastien Loeb.

Dupa primele trei probe speciale din aceasta dimineata, pilotii au avut de parcurs acelasi traseu in sens invers in cadrul Raliului Suediei, etapa inaugurala din sezonul 2010 al WRC.

Cu toate acestea, conditiile drumului au fost mult mai dificile ca urmare a faptului ca dupa prima trecere a pilotilor prin aceste zone gheata si zapada s-au dislocat.

Efectele s-au vazut imediat in clasamentul general, acolo unde Mikko Hirvonen s-a impus fara emotii in probleme speciale 5 si 7, reusind astfel sa-l detroneze pe Sebastien Loeb si sa preia conducerea. A sasea proba speciala a fost adjudecata de finlandezul Jari Matti Latvala, acesta completand astfel dominatia autoritara a celor de la BP Ford.

"Nu este nimic in neregula cu masina mea, este vorba despre conditiile de drum. Sunt o multime de santuri acoperite de zapada. Ma asteptam la asta si stiam ca nu am nicio sansa. Am incercat cat de mult am putut si mi-am asumat mai multe riscuri decat dimineata, dar timpii nu sunt atat de buni. Nu-mi plac aceste conditii", si-a justificat Loeb prestatia din aceasta dupa-amiaza.

A cincea proba speciala a adus si un incident mai putin obisnuit intre Petter Solberg si Matthew Wilson, cei doi avand parte de o coliziune dupa ce au pierdut in mod repetat controlul volanului.

GRONHOLM SI RAIKKONEN, PROBLEME IN PS 6

Conditiile dificile ale drumului au provocat probleme si in cea de-a sasea proba speciala, victimele fiind Marcus Gronholm si Kimi Raikkonen.

Pilotul echipei Stobart Ford a intarziat peste 12 minute dupa ce s-a oprit pe traseu in urma unor defectiuni la sistemul electric. El a revenit pe traseu si a finalizat proba speciala la 12 minute distanta de liderul Latvala. Intre timp, cu numai cativa kilometri inainte de linia de sosire, Raikkonen a ramas blocat intr-o gramada de zapada si a avut nevoie de peste 26 de minute pentru a reveni pe traseu, coborand pe locul 50 in clasamentul general dupa a saptea proba speciala a raliului.

In schimb, a saptea proba speciala a fost lipsita de incidente majore, insa i-a permis lui Hirvonen sa-si mareasca avansul in clasament in fata lui Loeb.

Iata clasamentul primilor 10 piloti din clasamentul general al Raliului Suediei dupa desfasuarea primelor 7 probe speciale:

Loc Pilot Masina Timp / Dif
1 Mikko Hirvonen Ford 1:06:27.8
2 Sebastien Loeb Citroen 8.4
3 Dani Sordo Citroen 12.2
4 Jari Matti Latvala Ford 31.6
5 Sebastien Ogier Citroen 1:10.2
6 Henning Solberg Ford 1:46.0
7 Matthew Wilson Ford 3:17.6
8 Mads Ostberg Subaru 3:17.9
9 P-G Andresson Skoda 4:02.3
10 Janne Tuohino Ford 5:09.0


Ziua de vineri se va incheia cu o proba speciala de numai 1.9 km ce va incepe la ora 21:00 si care se va desfasura pe acelasi traseu pe care a avut loc si prima proba speciala


Petter Solberg si Matthew Wilson s-au acrosat in timpul celei de-a cincea probe speciale din Raliul Suediei.
zoom
Traseul celei de-a cincea probe speciale din Raliul Suediei a fost similar cu cel din a doua proba speciala, insa conditiile de drum au fost mult mai dificile ca urmare a dizlocarii zapezii si ghetii de pe drum.

Din acest motiv, mai multi piloti au avut probleme in a mentine masinile drum, insa cei mai ghinionisti au fost Petter Solberg si Matthew Wilson.

Solberg a plecat inaintea lui Wilson in a cincea proba speciala si a intarziat peste 4 minute dupa ce a pierdut controlul volanului, avariind spatele masinii Citroen C4 WRC. La scurt timp dupa ce a revenit pe traseu, norvegianul a fost ajuns din urma de Wilsion, iar acesta l-a depasit cu usurinta. Totusi, dupa alte cateva sute de metri Wilson a calat motorul intr-un viraj, iar Solberg l-a lovit din spate cand l-a ajuns din urma pe pilotul Stobart Ford.

Ambii piloti au reusit sa treaca linia de sosire a probei speciale, insa masina lui Wilson a suferit defectiuni la suspensia spate, in timp ce Solberg a avut probleme in partea frontala.

Incidentele de tipul celui petrecut intre Solberg si Wilson sunt rar intalnite in Campionatul Mondial de Raliuri, datorita regulamentului de desfasurare a competitiei.

adrian78bmw 12-02-10 20:27

Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii
 
Clasament ziua intai

Clasament PS8

1.S. LOEB 1:34.8
2 D. SORDO 1:35.4
3.M. GRÖNHOLM 1:36.9
4. P. SOLBERG 1:36.9
5.M. HIRVONEN 1:37.0
6.J. LATVALA 1:37.1
7.H. SOLBERG 1:37.2
8 S. OGIER 1:37.7
9.M. ÖSTBERG 1:39.3
10. M. WILSON 1:40.5
11.K. RÄIKKÖNEN 1:42.0
12. K. AL QASSIMI 1:43.4
13.P. SANDELL 1:43.5
14.P. VAN MERKSTEIJN 1:44.5
15.M. PROKOP 1:44.9
16 P. VAN MERKSTEIJN 1:47.2
17.G. LINARI 6:43.5


Clasament

1.Mikko HIRVONEN
1:08:04.8
0.0
2.Sébastien LOEB
1:08:11.0
+6.2
3.Dani SORDO
1:08:15.4
+10.6
4. Jari-Matti LATVALA
1:08:36.5
+31.7
5.Sébastien OGIER
1:09:15.7
+1:10.9
6.Henning SOLBERG
1:10:21.0
+2:16.2
7.Mads ÖSTBERG
1:11:25.0
+3:20.2
8.Matthew WILSON
1:11:25.9
+3:21.1
9.Martin PROKOP
1:13:46.0
+5:41.2
10.Petter SOLBERG
1:14:50.1
+6:45.3
11.Khalid AL QASSIMI
1:15:22.6
+7:17.8
12. Peter jr. VAN MERKSTEIJN
1:15:27.8
+7:23.0
13.Marcus GRÖNHOLM
1:21:43.1
+13:38.3
14.Peter VAN MERKSTEIJN
1:22:10.0
+14:05.2
15 Gianluca LINARI
1:37:26.7
+29:21.9
16.Joakim NYMAN
1:47:20.7
+39:15.9


Daniel_DRV 13-02-10 13:15

Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii
 
primi 3 piloti au ramas ptr castigarea raliului Suedez...asta daca nu vor fi evenimente neprevazute si nedorite.

adrian78bmw 13-02-10 20:22

Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii
 
Mikko Hirvonen a luat o optiune importanta pentru victorie in Raliul Suediei dupa ce s-a distantat la peste 16 secunde in fata lui Sebastien Loeb.
zoom
Desi nu a castigat niciuna dintre ultimele patru probe speciale ale zilei de sambata, Mikko Hirvonen este favorit la castigarea primei etape din sezonul 2010 al WRC cu 5 probe speciale inainte de final.

Pilotul echipei BP Ford s-a distantat decisiv dupa ce a optat pentru pneuri noi in PS 14, in timp ce Loeb a continuat sa utilizeze cauciucurile folosite si in PS 13.

Rezultatul a fost net in favoarea pilotului de la BP Ford, care a fost mai rapid cu 5.2 secunde fata de sextuplul campion mondial, sporindu-si semnificativ avansul. Loeb a optat pentru pneuri fata noi in PS 15, insa incercarea francezului de a obtine un timp bun a fost tardiva. Hirvonen a stabilit un timp cu 7.7 secunde mai bun decat pilotul Citroen si s-a despins in clasamentul general la 23 de secunde.

Loeb a admis ca strategia adoptata pentru pneuri in aceasta seara a fost falimentara. "Strategia nu a functionat. Am avut pneuri fata bune, dar cele spate erau distruse si masina nu putea fi controlata. Nu am putut sa fortez, a trebuit doar sa stau pe drum si nu am putut ataca. Spatele masinii nu putea urma traiectoria. A fost mai rau sa am pneuri fata noi si pneuri spate distruse decat sa am toate cele patru pneuri distruse", a precizat Loeb la finalul PS 15.

Sextuplul campion mondial a redus din diferenta in PS 16, cand a profitat de faptul ca Hirvonen a concurat cu pneuri uzate si s-a apropiat la 16.6 secunde de lider. Chiar si in aceste conditii, finlandezul este principalul favorit la victorie in Raliul Suediei cu 5 probe speciale inainte de final, care vor avea loc pe parcursul zilei de duminica.

Intre timp, Jari Matti Latvala a castigat PS 13 si PS 15 si a urcat pe locul 3 in clasamentul general, profitand si de faptul ca rivalul sau de la Citroen, Dani Sordo, a pierdut peste 1 minut in PS 15 dupa ce a fost obligat sa opreasca masina pentru a indeparta zapada care ajunsese la motor si care a provocat supra-incalzirea acestuia. "A trebuit sa ma opresc pentru ca motorul s-a supra-incalzit. Este dificil de explicat, dar am facut o greseala cu o mica componente din masina", a precizat spaniolul dezamagit.

Dupa ce in PS 13 a pierdut peste 7 minute in urma unei intepaturi suferite de unul dintre pneuri, dublul campion mondial Marcus Gronholm si-a revenit miraculos in PS 14 si a stabilit cel mai bun timp intr-una dintre probele sale preferate. Pilotul celor de la Stobart Ford are insa sanse minime sa patrunda in puncte in aceasta etapa, dupa numeroasele probleme inregistrate in acest weekend.

Aflat la debutul propriu-zis in WRC, Kimi Raikkonen ocupa numai locul 34 in clasamentul general.

Iata configuratia clasamentului general dupa desfasurarea primelor 16 probe speciale din cele 21 programate pentru Raliul Suediei:

1Mikko Hirvonen Ford 2:14:48.3
2 Sebastien Loeb Citroen 16.6
3 Jari Matti Latvala Ford 51.4
4 Dani Sordo Citroen 1:46.2
5 Sebastien Ogier Citroen 2:42.1
6 Henning Solberg Ford 3:47.9
7 Matthew Wilson Ford 5:44.1
8 Mads Ostberg Subaru 5:57.3
9 Petter Solberg Citroen 8:35.2
10 P-G Andresson Skoda 8:48.1

Daniel_DRV 14-02-10 09:07

Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii
 
ai ideea pe ce pozitie este Ken Block ? nu il vad pe "spectaculosul" pilot in top 10...

adrian78bmw 14-02-10 11:09

Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii
 
Quote:

Originally Posted by Daniel_DRV (Post 3083907)
ai ideea pe ce pozitie este Ken Block ? nu il vad pe "spectaculosul" pilot in top 10...

numa din Raliul Mexicului va participa

GAHU 14-02-10 11:40

Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii
 
Echipa monster team din care face parte si ken block se va alinia la start din etapa mexicana

adrian78bmw 14-02-10 15:20

Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii
 
2 Attachment(s)
Mikko Hirvonen a castigat fara emotii Raliul Suediei, dupa ce a dominat autoritar prima etapa a sezonului 2010 din WRC.


Punctul de referinta al etapei s-a consemnat insa in proba speciala 14, inaintea careia diferenta dintre cei doi era de numai cateva secunde. Hirvonen a optat pentru pneuri noi, in timp ce Loeb a preferat sa continue cu cauciucuri uzate, iar diferenta de manevrabilitate a masinilor l-a propulsat pe pilotul BP Ford la 23 de secunde avans dupa numai doua probe speciale.

Desi a incercat sa revina, Loeb a renuntat la lupta pentru victorie dupa PS 18. In acest context, ultimele probe speciale nu au adus nimic nou in clasament, iar Hirvonen a castigat etapa de debut a sezonului 2010 cu un avans de 42.3 secunde.

Un alt duel interesant in Raliul Suediei s-a purtat intre Dani Sordo si Jari Matti Latvala pentru locul 3, cei doi avand aceeasi soarta ca si coechipierii lor de la Citroen Total si, respectiv, BP Ford. Sordo a ocupat locul 3 in prima jumatate a raliului, insa Latvala a profitat de cateva probleme tehnice ale rivalului sau si l-a detronat in PS 15, dupa care si-a mentinut pozitia pana la final, cand a terminat la 31 secunde in spatele lui Loeb. Sebastien Ogier, pilotul echipei Citroen Junior, a terminat pe locul 5 la aproximativ un minut in spatele lui Sordo si si-a anuntat indirect candidatura la locul ocupat in prezent de pilotul spaniol in echipa principala a constructorului francez.

Stobart Motorsport a ocupat locurile 6 si 7 prin Henning Solberg si Matthew Wilson, in timp ce Mads Ostberg a terminat pe locul 8 la volanul unei masini Subaru Impreza WRC.

Petter Solberg a inceput cu stangul campania pentru un nou titlu mondial dupa cel cucerit in 2003, norvegianul terminand Raliul Suediei doar pe locul 9 la volanul unei masini Citreon C4 WRC dupa o etapa plina de evenimente neprevazute si probleme tehnice. Ultima pozitie in top 10 i-a revenit lui P-G Andersson, care confirma statutul de favorit la titlu in competitia rezervata masinilor din clasa S2000.

Revenit in WRC dupa o absenta de doua sezoane, dublul campion mondial Marcus Gronholm a incheiat Raliul Suediei doar pe locul 21. Aflat la volanul unui Ford Focus RS WRC al echipei Stobart Motorsport, finlandezul nu s-a putut consolat decat cu o victorie in PS 14.

Raliul Suediei a consemnat si prima experienta propriu-zisa a lui Kimi Raikkonen in WRC, insa campionul mondial al Formulei 1 din sezonul 2007 a avut inevitabil probleme de adaptare la masina Citroen C4. In plus, mai multe probleme tehnice si lovirea unei gramezi de zapada l-au intarziat semnificativ pe finlandez, care a terminat etapa pe locul 30 in clasamentul general. Cel mai bun rezultat intr-o proba speciala a fost un loc 6, iar pilotul Citroen Junior a terminat frecvent in jurul pozitiilor 8-12.



1 Mikko Hirvonen Ford 3:09:30.4
2 Sebastien Loeb Citroen 42.3
3 Jari Matti Latvala Ford 1:15.4
4 Dani SordoCitroen 2:41.6
5 Sebastien Ogier Citroen 4:15.3
6 Henning Solberg Ford 5:23.4
7 Matthew Wilson Ford 7:53.9
8 Mads Ostberg Subaru 9:22.2
9 Petter Solberg Citroen 10:17.5
10 P-G Andresson Skoda 12:08.9

adrian78bmw 19-02-10 17:50

Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii
 
Cascadorul american Ken Block este principala noutate de pe lista finala a pilotilor care vor lua startul in Raliul Mexicului din luna martie.
zoom Federatia Internationala de Automobilism a publicat vineri lista completa a pilotilor inscrisi in Raliul Mexicului, a doua etapa din cadrul Campionatului Mondial de Raliuri. Lista cuprinde numele obisnuite ale campionatului, dar si prezenta in premiera a lui Ken Block.

Asa cum era de anticipat, capul de afis al este tinut de Mikko Hirvonen, liderul clasamentul general, in timp ce Jari-Matti Latvala va fi al doilea pilot care va puncta pentru echipa BP Ford. Citroen Racing va miza pe serviciile lui Sebastien Loeb si Dani Sordo, in timp ce Kimi Raikkonen si Sebastien Ogier vor concura pentru Citroen Junior.

Stobart Ford i-a nominalizat drept piloti pe Henning Solberg si Matthew Wilson, urmand sa concureze cu numai doua echipaje, spre deosebire de cele 5 utilizate in Suedia.

Ken Block va debuta oficial in WRC la volanul unei masini Ford Focus RS WRC, in timp ce fostul campion mondial Petter Solberg va concura cu propria echipa la volanul unui Citroen C4 WRC. O alta prezenta notabila este cea a argentianului Federico Villagra, care va pilota sub culorile echipei Munchi's.

Raliul Mexicului revine in calendarul competitional al WRC dupa o absenta de un an si va marca aniversarea a 100 de ani de la Revolutia Mexicana si 200 de ani de la cucerirea independentei. Competitia se va desfasura in perioada 4-7 martie.

Clasament echipe

Clasament piloti
1 Mikko Hirvonen 25 Pts
2 Sebastien Loeb 18 Pts
3 Jari-Matti Latvala 15 Pts
4 Dani Sordo 12 Pts
5 Sebastien Ogier 10 Pts
6 Henning Solberg 8 Pts
7 Matthew Wilson 6 Pts
8 Mads Ostberg 4 Pts
9 Petter Solberg 2 Pts

Clasament echipe
1 BP-Ford Abu Dhabi World Rally Team 40 Pts
2 Citroen Total World Rally Team 30 Pts
3 Stobart M-Sport Ford Rally Team 14 Pts
4 Citroen Junior Team 14 Pts


adrian78bmw 05-03-10 11:53

Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii
 
1 Attachment(s)
Citroen a ocupat primele cinci pozitii in shakedown-ul pentru Raliul Suediei, in urma problemelor tehnice inregistrate de pilotii de la BP Ford.


Petter Solberg a inceput in forta Raliul Mexicului si si-a luat revansa dupa dezamagirile traite in Suedia, stabilind cel mai bun timp in shakedown la volanul masinii sale Citroen C4 WRC.

Campionul mondial din sezonul 2003 a fost cronometrat cu 2 minute si 51.7 secunde pe traseul cu o lungime totala de 5.13 km si a ocupat prima pozitie in clasament. Rezultatul ii confera acestuia primele sperante ca ar putea lupta pentru victorii in acest sezon de WRC. Norvegianul a fost urmat la numai 0.1 secunde de Dani Sordo, al doilea pilot al echipei Citroen Total, in timp ce sextuplul campion mondial Sebastien Loeb a terminat pe locul 4.

Cea de-a doua echipa a constructorului francez, Citroen Junior, a obtinut de asemenea rezultate peste asteptari, Sebastien Ogier pozitionandu-se pe locul 3, in timp ce Kimi Raikkonen a stabilit al cincilea timp, cea mai buna performanta personala in Campionatul Mondial de Raliuri.

Dominatia autoritara a celor de la Citroen este justificata insa si de problemele de natura tehnica inregistrate de pilotii care au urcat la volanul unor masini Ford Focus RS WRC. Chiar daca vremea a fost insorita si temperatura aerului a urcat la 26 de grade, mai multe balti de apa prezente spre finalul traseului au provocat dureri de cap pentru BP Ford. Intrucat apa a avut o adancime foarte mare, aceasta a patruns in sistemul de racire a masinilor Ford Focus RS WRC si a afectat performanta acestora, motiv pentru care Mikko Hirvonen a stabilit doar al saselea timp al zilei dupa ce a terminat shakedown-ul la aproape trei minute in spatele lui Solberg.

Problemele au fost explicate de Jari Mati Latvala, al doilea pilot al echipei BP Ford, care a terminat shakedown pe locul 10. "Apa a fost mult mai adanca decat in anii precedenti. Am trecut peste ea in mod normal, asa cum am procedat si in trecut, dar forta apei a distrus sistemul de racire. In mod normal, apa mentine partea frontala a masinii la suprafata atunci cand treci cu viteza peste ea, dar de data aceasta nu a fost asa. Nu am avut niciodata astfel de probleme cu Focus RS, asa ca trebuie sa fiu mai atent", a explicat Latvala.

De altfel, si cei de la Citroen au avut probleme de natura tehnica, mai multi pilotii trecand linia de sosire cu avarii in partea frontala. Cel mai grav afectat a fost Sordo, care a inregistrat probleme la radiator tot din cauza apei adanci din finalul traseului.

Aflat la debutul in WRC, Ken Block a ocupat locul 11 in shakedown la volanul unei masini Ford Focus RS WRC.

Iata clasamentul timpilor obtinuti in shakedown:

Loc Pilot Masina Timp
1 Petter Solberg Citroen C4 2:51.7
2 Dani Sordo Citroen C4 2:51.8
3 Sebastien Ogier Citroen C4 2:51.9
4 Sebastien Loeb Citroen C4 2:52.2
5 Kimi Raikkonen Citroen C4 2:54.2
6 Mikko Hirvonen Ford Focus RS 2:55.3
7 Henning Solberg Ford Focus RS 2:56.2
8 Federico Villarga Ford Focus RS 2:56.4
9 Matthew Wilson Ford Focus RS 2:59.9
10 Jari Mati Latvala Ford Focus RS 3:00.1
11 Ken Block Ford Focus RS 3:04.6

adrian78bmw 05-03-10 17:23

Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii
 
RALIUL MEXICULUI

Norvergianul Peter Solberg conduce dupa primele 2 speciale ale raliului Mexicului continuand evolutia din shakedown si profitand si de pozitia de start avand un avantaj de 14 secunde fata de campionul mondial de juniori al echipei Citroen Junior Sebastien Ogier.Masurand 23,83 kilometri proba a doua de vineri "Ortega" este cea mai lunga si mai inalta a raliului aflandu-se la o inaltime de 2737 de metri.Campionul mondial Sebastien Loeb se afla doar pe locul 4.
Fostul pilot de formula 1 Kimi Raikkonen a terminat prima proba cu al zecelea timp insa finlandezul a lovit o piatra la 7.5 km de la startul probei .Finlandezul s-a oprit la 4 km pe a doua proba speciala dupa 2 sarituri lungi echipa precizand ca ar fi vorba de o problema tehnica..

CLASAMENT PROBA 1
1.Petter SOLBERG 14:05.4
2.Sébastien OGIER +9.8
3.Dani SORDO +10.8
4.Sébastien LOEB +14.0
5.Jari-Matti LATVALA +21.8
6. Mikko HIRVONEN +22.0
7. Henning SOLBERG +26.4
8. Matthew WILSON +29.3
9. Ken BLOCK +37.6
10.Kimi RÄIKKÖNEN +39.1
11.Federico VILLAGRA +51.0
12.Michal KOSCIUSZKO +1:19.5
13.Xavier PONS +1:25.9
14.Eyvind BRYNILDSEN +1:26.2
15.Armindo ARAÚJO +1:31.9
16.Martin PROKOP +1:32.8
17.Nasser AL-ATTIYAH +1:35.2
18.Toshi ARAI +1:41.3
19.Benito GUERRA +1:55.4
20.Rodrigo SALGADO +1:56.8

CLASAMENT DUPA PS2
1.Petter SOLBERG 27:56.8
2.Sébastien OGIER +14.4
3.Dani SORDO +21.2
4.Sébastien LOEB +22.9
5.Jari-Matti LATVALA +32.3
6.Mikko HIRVONEN +43.2
7.Henning SOLBERG +47.0
8. Matthew WILSON +1:05.5
9.Ken BLOCK +1:13.6


Dupa 3 probe speciale Peter Solberg si-a marit avantajul la 17.4 secunde fata de S Ogier iar campionul mondial S Loeb a urcat pe locul 3 trecand de coechipierul sau D Sordo.Vicecampionul Mikko Hirvonen se afla la o intarziere de 54 de secunde fata de liderul Peter Solberg

1.Petter SOLBERG 39:46.7
2.Sébastien OGIER +17.4
3.Sébastien LOEB +26.2
4.Dani SORDO +28.5
5.Jari-Matti LATVALA +38.8
6.Mikko HIRVONEN +54.1
7. Henning SOLBERG +1:00.7
8.Matthew WILSON +1:26.7
9.Ken BLOCK +1:42.1
10.Federico VILLAGRA +2:24.8


jozsi555 06-03-10 07:20

Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii
 
accidentul lui kimi r.
https://www.youtube.com/watch?v=yyZ6rJXiSx8

adrian78bmw 06-03-10 09:58

Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii
 
6 Attachment(s)
Petter Solberg a uimit pe toată lumea în prima zi de concurs din Raliul Mexicului. Norvegianul a câştigat cinci din cele nouă probe speciale ale zilei!

Campionatul mondial de raliuri îşi desfăşoară a doua etapă din calendar în acest weekend. Mexicul este scena unde Loeb şi Hirvonen se vor duela din nou. Sau nu! Pentru că Petter Solberg a reuşit să facă o cursă incredibilă în prima zi de concurs. De la statutul de outsider, Petter a devenit brusc favorit. Pilotul privat ce aleargă pe un Citroen C4 WRC a reuşit cinci scratch-uri astăzi şi este lider la finalul primei zile cu un avans de 15 secunde în faţa francezului Sebastian Ogier de la Citroen Junior.

Liderii din clasamentul general au fost dezvantajaţi de poziţia de deschizători de drum, ei practicând curăţând probele pentru cei ce au luat startul mai în spate. Mikko Hirvonen a avut de suferit din această cauză plus o sperietură pe a doua probă specială a zilei l-au încetinit semnificativ. Finlandezul a fost foarte aproape de abandon şi încheie ziua cu un o întârziere enormă de peste un minut şi jumătate. Rămâne de văzut dacă Hirvonen îşi va regăsi forma din Suedia până la finalul raliului.

Sebastian Ogier este şi el o surpriză alături de Solberg. Tânărul francez a câştigat astăzi tot ce nu i-a revenit lui Solberg. Loeb este în spatele lui şi chiar dacă Ogier va contiua să meargă bine este foarte posibil ca această să primească câteva ordine de echipă. Loeb se află într-o poziţie foarte bună pentru ziua de sâmbătă. Ia startul al treilea pe traseu şi are de recuperat doar 27 de secunde pentru a îl depăşi pe Solberg.

Un debut excelent şi pentru americanul Ken Block şi Focusul său. Pilotul echipei Monster termină prima zi în WRC pe locul 10 în clasamentul raliului. O zi cu ghinion însă pentru Kimi Raikkonen. Fostul pilot de Formula 1 a avut parte de un accident urât. Maşina a făcut câteva tonouri şi finlandezul a fost obligat să abandoneze. Atât el cât şi copilotul Kaj Lindstrom sunt ok

Ziua a doua si cea mai lunga a raliului va fi insirata de-a lungul celor 152.82km pe noua probe speciale

SS8/SS9 Super Special (2.2km)
SS10/SS14 Ibarrilla (29.90km)
SS11/SS15 Duarte (23.27km)
SS13 Coca-Cola Street Stage (1.50km)
SS12/SS16 Derramadero (23.28km)


CLASAMENT DUPA PS9
1.Petter SOLBERG 1:23:39.9
2.Sébastien OGIER +15.0
3.Sébastien LOEB +27.4
4.Dani SORDO +40.8
5.Jari-Matti LATVALA +1:01.3
6.Mikko HIRVONEN +1:31.5
7.Henning SOLBERG +1:37.6
8.Matthew WILSON +2:47.0
9.Federico VILLAGRA +4:19.9
10. Ken BLOCK +4:33.2

27.Kimi RÄIKKÖNEN +47:08.1


Sebastien Loeb anticipeaza ca tactica va juca un rol important in Raliul Mexicului si admite ca altitudinea ridicata va influenta performanta masinilor.
zoom Sebastien Loeb a castigat ultimele trei editii ale Raliului Mexicului si este considerat principalul favorit la victorie si in acest an, alaturi de rivalul sau din lupta pentru titlu, Mikko Hirvonen.

Pilotul echipei Citroen Total se teme ca strategia va juca un rol major in stabilirea castigatorului, in contextul in care a pierdut duelul tactic cu Hirvonen in prima etapa a sezonului din Suedia.

"Cred ca tactica va avea un rol in acest raliu, desi sper sa nu fie cazul. Este dificil de spus ce se va intampla, dar trebuie sa incepem sa fortam si sa vedem ce se intampla in prima zi. Niciodata nu m-am gandit la tactica inainte de start, pur si simplu ma urc in masina si vad ce se intampla. Pe parcursul primei zile pot spune ca sunt intr-o pozitie care nu-mi place si ne putem gandi la ce putem face, dar nu inainte. Si sper sa nu fie cazul", a declarat francezul inainte de debutul Raliului Mexicului.

O alta problema pentru piloti va fi altitudinea ridicata la care se desfasoara probele speciale din Mexic. Aerul rarefiat va provoca o scadere o puterii motorului, iar pietrele intalnite pe drum pto duce la defectiuni severe, fapt remarcat si de Loeb.

"Altitudinea ridicata poate fi dificila pentru masina. Poti pierde 60 de cai putere din cauza altitudinii, ceea ce face vioata grea pentru motor. Este un raliu inselator. Poate fi dificil pentru masini, cu multe pietre pe marginea drumului, pe langa altitudinea ridicata. Cu toate acestea, imi place acest raliu pentru ca are drumuri rapide si largi", a mai precizat el.

adrian78bmw 07-03-10 09:35

Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii
 
6 Attachment(s)
Sebastian Loeb a avut o zi excelentă în Raliul Mexicului. A preluat conducera de la Petter Solberg şi a reuşit îşi construiască un avans de aproape un minut

Sebastian Loeb şi-a dovedit încă o dată talentul şi clasa. În a doua zi de concurs din Raliul Mexicului, Loeb a reuşit să preia conducerea de la norvegianul Petter Solberg. Pilotul francez de la Citroen a luat startul de pe poziţia a treia în clasament şi profitat de traseul curăţat de cele două maşini din faţa sa. Loeb a reuşit timpi excelenţi pe aproape toate probele speciale ale zilei. A recuperat rapid cele 27 secunde ce îl despărţeau de Solberg şi până la finalul zile a clădit un avans de aproape un minut. Sebastian Loeb a câştigat toate probele speciale de astăzi mai puţin una din cele două superspeciale de la finalul zilei. Aceasta i-a revenit lui Sebastian Ogier. Pilotul Citroen Junior a făcut o cursă excelentă şi s-a duelat cu Petter Solberg pentru poziţia a doua în clasament. Sper finalul zilei, francezul a încetinit ritmul încercând o apropiere tactică a ultime zile de concurs. Trei maşini Citroen pe primele trei poziţii urmate de cele două Forduri de uzină. Dacă Latvala a reuşit timpi ceva mai buni după schimbarea setupului, Mikko Hirvonen a dezamăgit fiind în continuare extrem de lent faţă de Sebastian Loeb.

Liderul clasamentului general încheie ziua a doua din Mexic cu întârziere de aproape două minute faţă de Sebastian Loeb şi doar o minune îl mai poate aduce pe podium. Latvala îi va ceda cel mai probabil poziţia sa, dar este greu de crezut că va putea recupera în cele patru probe speciale rămase de disputat duminică.

Carnagiu in prima proba speciala a diminetii
Prima proba speciala a zilei a fost plina de evenimente neplacute pentru trei dintre primii 10 piloti la general. Dani Sordo si-a avariat grav masina Citroen C4 WRC dupa ce a intrat intr-un obstacol de pe traseu, in timp ce Matthew Wilson, pilotul Stobart Ford, a iesit de pe traseu cu numai doi kilometri inainte de final, deteriorandu-si grav trei roti. Nu in ultimul rand, cascadorul american Ken Block a fost nevoit sa se opreasca pe traseu in urma unor probleme tehnice la suspensie.

Kimi Raikkonen a abandonat inca din prima zi a raliului si nu a mai revenit pe traseu sambata.

1. Sebastien Loeb Citroen 3h08m49.6s

2. Petter Solberg Citroen la 55.5s

3. Sebastien Ogier Citroen la 58.2s

4. Jari-Matti Latvala Ford la 1m43.9s

5. Mikko Hirvonen Ford la 1m59.9s

6. Henning Solberg Ford la 2m25.2s

7. Federico Villagra Ford la 9m11.8s

8. Martin Prokop Ford la 16m28.0s

9. Xevi Pons Ford la 16m32.8s

10. Armindo Araujo Mitsubishi la 18m04.7s



Ziua a treia si cea mai scurta a raliului cuprinde doar trei probe speciale pe parcursul celor 51.48 km dupa ce la inceputul raliului a fost anulata proba de 7.05km Sauz Seco din motive de securitate..

SS19 Guanajuatito (29.13km)
SS20 Sauz Seco (7.05km) ANULATA DIN MOTIVE DE SECURITATE
SS21 Comanjilla (17.94km)
SS22 Super Special (4.42km

adrian78bmw 07-03-10 20:11

Re: Calendar WRC 2010 stiri si discutii
 
1 Attachment(s)
Sebastien Loeb a castigat pentru a patra oara consecutiv Raliul Mexicului, desi a incetinit ritmul in ultimele probe speciale

Plecat in ultimele trei probe speciale cu un avans de peste 55 de secunde, Sebastien Loeb si-a permis luxul de a pilota precaut pe tot parcursul zilei de duminica. Sextuplul campion mondial nu a obtinut nicio victorie de etapa si a terminat cel mai sus doar pe locul 4, in ultima proba speciala a zilei. Chiar si in aceste conditii, francezul a castigat fara emotii Raliul Mexicului, cu peste 24 de secunde in fata rivalilor sai.

In conditiile in care victoria lui Loeb era inevitabila inca de sambata, punctul de atractie al ultimei zile a fost lupta pentru locul 2 dintre alti doi piloti ce concureaza cu Citroen C4 WRC. Sebastien Ogier a lasat senzatia ca va obtine a doua pozitie dupa ce a castigat PS 19, insa Solberg s-a impus la limita in fata rivalului sau in PS 21 si PS 22. Norvegianul si-a adjudecat locul 2 chiar in ultima proba speciala, devansandu-l pe Ogier cu numai 1.1 secunde.

Asa cum era de asteptat, Mikko Hirvonen a urcat pe locul 4 in defavoarea lui Jari Matti Latvala in urma ordinelor primite de la sefii BP Ford. Strategia a fost recunoscuta de Latvala chiar la finalul PS 21, in timpul careia a incetinit si a terminat la peste 50 de secunde in spatele coechipierului sau.

Stobart Ford nu a reusit sa-si indeplineasca obiectivul de a termina pe locul 5, intrucat Henning Solberg a incheiat Raliul Mexicului doar pe 6, urmat de Federico Villagra, pilotul celor de la Munchi's Ford. Ceilalti patru piloti de WRC implicati in Raliul Mexicului (Kimi Raikkonen, Dani Sordo, Matthew Wilson si Ken Block) au abandonat pe parcursul primelor doua zile de concurs din cauza unor accidente.

In urma rezultatelor inregistrate in Mexic, Loeb a urcat pe prima pozitie in clasamentul general cu 43 de puncte, urmat de Mikko Hirvonen cu 37 puncte. Locul 2 obtinut in America de Sud i-a permis lui Petter Solberg sa acumuleze 20 de puncte si sa urce pe locul 5, in spatele lui Sebastien Ogier si Jari Matti Latvala, ambii cu cate 25 de puncte.

BP Ford si-a pastrat prima pozitie in clasamentul constructorilor gratie celor 22 de puncte cucerite de Hirvonen si Latvala, intrucat Dani Sordo nu si-a putut ajuta echipa in urma abandonului din ziua de sambata.

Iata clasamentul complet al pilotilor din WRC in Raliul Mexicului:

1 Sebastien Loeb Citroen Total 3:42:41.7
2 Petter Solberg pilot privat 24.2
3 Sebastien Ogier Citroen Junior 25.3
4 Mikko Hirvonen BP Ford 1:47.5
5 Jari Matti Latvala BP Ford 2:15.1
6 Henning Solberg Stobart Ford 2:48.0
7 Federico Villagra Munchi's Ford 10:13.4
15.Dani SORDO +39:52.4
18.Ken BLOCK +46:50.3



All times are GMT +2. The time now is 01:14.

- Copyright 2024 4Tuning