Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto (https://forum.4tuning.ro/22-troubleshooting-howto-mecanica-electrica-probleme-auto.html)
-   -   CUM SE FACE UN \"BURNOUT\" ADEVARAT ?!?!? (https://forum.4tuning.ro/22-troubleshooting-howto-mecanica-electrica-probleme-auto/145-burnout-adevarat.html)

mihutz_b 07-11-03 14:34

CUM SE FACE UN \"BURNOUT\" ADEVARAT ?!?!?
 
Salutare, am si eu o nelamurire: cum se face un burnout cu trctiune pe spate? Ca pe fata e usor, trago frana de mana si si dai rugandu-te sa te tina cablul.
Astia cu tractiune spate calca frana (care oare tine numai pe rotile din fata) sau cum?
Si inca o nelamurire de a mea: vedeam prin tot felul de filmulete sau la TV cum in cursele de rally (cele mai adevarate si cei mai buni soferi-parerea mea) calcau si frana si acceleratia in acelasi timp. Care-i scopul?
Multumesc anticipat de raspuns. Bafta!

DZ1 07-11-03 18:17

Eu stiu ca la masinile pe spate se poate cumpara un ventil pe care poti sa il schimbi din interiorul masini si atunci pui frana si franeaza numai rotile pe fata.Poate exista si alta varianta....eu nu o stiu decat pe aceasta.
La raliuri este mai simplu.....acolo conteaza fiecare secunda si ca sa iasa din curbe mai repede tin motorul la turatie mare si in acelasi timp pun frana.In special motoarele turbo au nevoie de asta,deoarece puterea maxima o au la turati de peste 4000 U/min.Daca vrei sa folosesti sistemul acesta de franare la o masina normala trebuie sa schimbi franele saptamanal.......

mihutz_b 10-11-03 16:24

Ok man, thanks!

Anakin 14-01-04 13:16

\"heel and toe downshift\" se schema procedeul prin care, in curba, franezi dar si accelerezi. are dreptate dz1 e mai mult pt motoarele torbo. la aceste motoare, daca franezi, turbina se opreste si atunci cand iesi din curba, nu prea mai ai acceleratia necesara. la aceasta manevra \"heel and toe\" (care este periculoasa si nu este recomandata decat profesionistilor)piciorul sting sta pe ambreiaj in timp ce dreptul sta cu calcaiul pe frina si da anumite impulsuri pe acceleratie cu varful piciorului. intr-o curba (mai ales la rallyuri) se intra cu viteze mari, dar trebuie sa iesi din viraj tot cu o viteza mare pt a nu pierde timp. pilotii o folosesc pt a tine turat motorul si deci in functiune si turbina, iar pe la jumatatea curbei accelereaza. este foarte folositoare pt masinile cu turbo si cu RWD. cu un FWD nu prea merge.

mihutz_b 14-01-04 13:46

Multzam!

Sima Valentin 25-10-09 09:08

Re: CUM SE FACE UN \"BURNOUT\" ADEVARAT ?!?!?
 
unu adevarat va invat eu cum se face sau mai bn zis va zic cum fac eu
am o pisicuta luata acum cateva luni si merge fff bine.eu fac in felul urmator:
bag treapta a 2a dau drumu la ambreiaj,calc frana de tot,si incep sa accelerez pana incep rotile sa patineze.bn ca masina se misca urat tare de tot de spate k dak ii dai si mai tare se duce mult tare stanga dreapta deci trebuie o parcare sau un drum liber.

Opportunity 25-10-09 09:21

Re: CUM SE FACE UN \"BURNOUT\" ADEVARAT ?!?!?
 
Quote:

Originally Posted by Anakin (Post 9505)
\"heel and toe downshift\" se schema procedeul prin care, in curba, franezi dar si accelerezi. are dreptate dz1 e mai mult pt motoarele torbo. la aceste motoare, daca franezi, turbina se opreste si atunci cand iesi din curba, nu prea mai ai acceleratia necesara. la aceasta manevra \"heel and toe\" (care este periculoasa si nu este recomandata decat profesionistilor)piciorul sting sta pe ambreiaj in timp ce dreptul sta cu calcaiul pe frina si da anumite impulsuri pe acceleratie cu varful piciorului. intr-o curba (mai ales la rallyuri) se intra cu viteze mari, dar trebuie sa iesi din viraj tot cu o viteza mare pt a nu pierde timp. pilotii o folosesc pt a tine turat motorul si deci in functiune si turbina, iar pe la jumatatea curbei accelereaza. este foarte folositoare pt masinile cu turbo si cu RWD. cu un FWD nu prea merge.




Defapt, heel and toe se foloseste mai ales la masinile cu tractiune spate ca sa nu blocheze rotile spate. Pentru motoarele turbo se poate folosi Threshold braking. Ce inseamna asta? Inseamna ca atunci cand franezi tii si acceleratia pentru a avea presiune in turbo.

Si la heel and toe nu tii calcaiul pe frana si varful pe acceleratie. E invers, varful sta pe acceleratie iar cu calcaiul dai impulsuri. Acele impulsuri se dau cand schimbi intr-o viteza inferioara.

https://www.youtube.com/watch?v=IuoZeuSgEj4

Opportunity 25-10-09 09:35

Re: CUM SE FACE UN \"BURNOUT\" ADEVARAT ?!?!?
 
Sa faci un burnout nu inseamna sa conduci mai bine ca altii. Eu fac in felul urmator : O bag in I -a, tin ambreiajul apasat, cu varful tin frana si cu calcaiul tin acceleratia, dupa care dau drumu la ambreiaj.

mishuBMW 27-10-09 12:16

Re: CUM SE FACE UN \"BURNOUT\" ADEVARAT ?!?!?
 
burn-out se face in felul urmator:
treapta 1,accelerezi blana,lasi ambreajul brusc si pui piciorul stang pe frana iar cu dreptul ti acceleratia

turbojack 27-10-09 14:42

Re: CUM SE FACE UN \"BURNOUT\" ADEVARAT ?!?!?
 
Quote:

Originally Posted by Anakin (Post 9505)
...la aceste motoare, daca franezi, turbina se opreste...piciorul sting sta pe ambreiaj ...

Turbina se opreste odata cu oprirea motorului (de fapt dupa ceva timp de la oprirea lui datorita inertiei).In curbe se foloseste din plin puterea motorului indiferent ca este in franare sau accelerare,deci NU se debraiaza niciodata.

lascarica 28-10-09 14:17

Re: CUM SE FACE UN \"BURNOUT\" ADEVARAT ?!?!?
 
Quote:

Originally Posted by turbojack (Post 2755461)
Turbina se opreste odata cu oprirea motorului (de fapt dupa ceva timp de la oprirea lui datorita inertiei).In curbe se foloseste din plin puterea motorului indiferent ca este in franare sau accelerare,deci NU se debraiaza niciodata.

..probabil a vrut sa spuna ca boost-ul "se opreste"...probabil nu e nativ roman sau ,precum multi care piloteaza la noi, stie bine ce sa faca "intre bare" insa nu stie ce se intampla sub sigurantele capotei;)...este scuzabil,zic eu:)....
Daca includem in definitia expresiei "in curba",asa cum ar fi normal si procedeele de intrare-iesire cu variabilele fiecareia legate de tipul de "tractiune" si de conditiile de aderenta(macadam/asfalt/zapada..etc), TOTUSI se debraiaza(nu ne referim aici la secventiale,wrc si alte nebunii) ...de min 2x...:lol: ...
Cu respect,

turbojack 28-10-09 16:29

Re: CUM SE FACE UN \"BURNOUT\" ADEVARAT ?!?!?
 
@lascarica este citat pe "gugal" si nu copiaza de acolo. ;)
La debraiere ma refeream la a tine ambreioajul decuplat si nu pentru schimbarea vitezelor.

lascarica 28-10-09 23:34

Re: CUM SE FACE UN \"BURNOUT\" ADEVARAT ?!?!?
 
Merci pt sustinere Dottore Turbojack;)..tare treaba cu google :lol: ...oricum,pustiul avea nevoie de o pauza pt a-si invata la examenul de permis...sau poate pt a medita ,la limbaj ,la respect si la "smecheria" nu doar de a conduce fara a avea permis,dar si de a face "spectacol"...adica stii vorba aia cu vrabia care ciripeste tare cand ciuguleste dintr-un k...:lol: :)
PS: daca vezi postul asta copile, tine minte ca exista pomi pe marginea soselei pentru fiecare dintre noi...ei stau rabdatori si astepta... La fel cum si pt orice nevinovat din trafic,exista conducatori auto fara experienta sau scoala adecvata,insa cu multa "cutezanta"...ce impreuna cu arma numita vehicul,poate aduce MOARTE nu numai siesi. Nu in ultimul rand,mai du-te pe la scoala,ca ai carente grave de educatie ,iar locurile de ciordeala p-afara s-au cam epuizat;)

valentino90 31-10-09 10:00

Re: CUM SE FACE UN \"BURNOUT\" ADEVARAT ?!?!?
 
salut.va zic si eu cum fac eu si daca nu e bine va rog sa ma corectati.ma refer la cel pe loc nu la cel in mers.la ala pe loc.bag a 2a cu varful piciorului drept frana si cu calcaiul acceleratia si in acest timp dau si drumu la ambreiaj si dau asa pana ajunge cauciucul la sirma.

Racer_e30 10-11-09 13:59

Re: CUM SE FACE UN \"BURNOUT\" ADEVARAT ?!?!?
 
1 Attachment(s)
:lol::lol::lol::lol:


All times are GMT +2. The time now is 06:31.

- Copyright 2024 4Tuning