![]() |
marime anvelope, cum afecteaza performantele?
in talon si in prezent folosesc 195/65/15. daca o sa folosesc 195/50/15 in ce privinte imi afecteaza performantele/consumul,stabilitatea..s.s.m.d...?
top speed-ul scade si demarajul creste? dar eroarea de viteza o sa fie mai mare, in sensul ca arata mai mult decat am, sau cum? astept pareri de la cei care stiu la ce ma refer ;) multumesc anticipat! |
Re: marime anvelope, cum afecteaza performantele?
daca diametrul exterior al rotii scade, viteza finala scade si nu inteleg de ce ti-ar creste demarajul ! pt aceeasi viteza motorul trebuie sa ti se invirta mai mult nu ?
195 = latimea cauciucului , 15=diametrul jentii,65 respectiv 50=grosimea cauciucului mai precis distanta de la marginea jentii pina la pamint. din punctul meu de vedere si nu numai consumul o sa-ti creasca un pic , stabilitatea nu ,viteza reala scade riscul sa-ti distrugi jentile in gropi creste MUUULT |
Re: marime anvelope, cum afecteaza performantele?
Quote:
|
Re: marime anvelope, cum afecteaza performantele?
Va creste si consumul pentru ca, pentru a avea o viteza....sa zicem de 100 kmh, motorul va fi mai turat, roata fiind mai mica decat initial
|
Re: marime anvelope, cum afecteaza performantele?
ca o CONCLUZIE: da, consumul creste (nu foarte mult) deoarece suprafata de rulare se mareste.. orkm e cu dus-intors treaba...
- ai cauciuc ingust.. ai viteza un pic mai mare.. stabilitate.. mai mica putin, protectie mai mare la gropi...dar aspect inestetic....:idea: - ai cauciucuri late.. din start.. aspect "placut" :D stabilitatea creste (o spun din propria experienta) masina fiind mai rigida, demarajul la fel creste, insa nu foarte mult, viteza maxima.. scade...(suprafata mare de contact cu asfaltul.. deci motorul "trage" mai "greu" si de asemenea cum spunea "mad manta" creste riscul de a-ti farama jantele la gropi.... ca al ce drumuri avemmm :rolleyes2 so... fiecare alege ce vrea :) |
Re: marime anvelope, cum afecteaza performantele?
am trecut de la 175 65 r15 la 205 50 r16 si iti spun ca stabilitatea creste de nu iti mai recunosti masina devine mai rigida..dar suportabila nu sa-ti rupa fundul in 2 iar consumul creste la drum lung dar nu cu mult...parerea mea sa mergi pe cauciucuri mai late...nu pentru aspect ci pentru stabilitate o sa te indragostesti crede-ma
|
Re: marime anvelope, cum afecteaza performantele?
Quote:
|
Re: marime anvelope, cum afecteaza performantele?
195 reprezinta latimea in mm a caii de rulare, 50 sau 65 car ziceai reprezinta procentajul din latime care il are cauciucu in inaltime. adica 127 mm daca e de 65 si 98 daca e de 50. acum daca pui un cauciuc mai mic decat diametru standard al masinii iti va da eroare f mare vitezometru (indica mult mai mult decat are) si vei avea un demaraj mai usor la viteze mici si mai greu la viteze mari. consumu o sa creasca simtitor, cam un litru ceva de genu. daca pui roti mai mari se intampla totul invers (cum am eu)
|
Re: marime anvelope, cum afecteaza performantele?
si eu am trecut de la 195/60/15 la 225/40/18 :twisted:
- arata mult mai bine,este mai rigida dar asta nu ii da neaparat stabilitate , adica pe drum drept fara imperfectiuni sta bine-bine , dar dai de "valuri" facute de tiruri si te cam muta de pe banda . |
Re: marime anvelope, cum afecteaza performantele?
ce ziceti voi am avut eu pe masina ,e diferenta mare de la 195/65/15 la 195/50/15 ,faza cu consumul si top speed nu o stiu dar stiu ca ai demaraj mai bun iar stabilitate mai mare,cu 65 e barca nu prea o simti deloc sub tine pe 50 e alta treaba sta bine pe curbe e rigida ,bine eu am si suspensie sport...
|
Re: marime anvelope, cum afecteaza performantele?
Majoritatea de aici vorbiti de latimea cauciucului. Cel ce a facut topicul vorbea despre marimea talonului cauciucului... sa nu creem confuzie.
Ori cum ce trebuie sa luati in considerare la schimbari de genul e si efectul placebo... |
Re: marime anvelope, cum afecteaza performantele?
O sa trec la subiect scurt. am golf 1 si in talon e trecut r 13 155 inaltimea balonului se lasa la aprecierea mea nefiind trecuta in talon. Vreau sa trec pe cele mai late cauciucuri posibile si o inaltime de 55 sau 50, exista 205 la r 13? acuma insa e alta problema masina nu e pe numele meu si proprietarul e plecat dincolo am cartea si talonul masinii(cel vechi) dar daca politia ma opreste pe strada si mi l ia ce fac? ar fi normal sa imi ia talonu tinand cont ca deja nu se mai tine cont de masrimea jantelor in taloanele noi.
|
Re: marime anvelope, cum afecteaza performantele?
Quote:
|
Re: marime anvelope, cum afecteaza performantele?
Quote:
ideea e urmatoarea: tu ai acum 195/65/15 deci raza rotii in ansablu este 15 inches + 195*65%(in mm)= 317.25 mm adica o circumferinta de 2*pi*Raza = 1993.34 daca pui 195/50/15 o sa ai o raza de 15 inches + 195*50%(mm) = 288 mm adica o circumferinta de 1809.56 mm Considerand ca ai acelasi tip de jenti(si e mult de discutat aici) si acelasi tip de cauciuc(materialul din care e facut, tip, etc) ai o diferenta de -183.78 adica un raport de -9.22%. Adica daca indicatorul tau acum ti-ar indica exact(ceea ce nu e cazul) la o viteza de 100km/h cu noile jenti si roti te vei deplasa de fapt cu 90,78 km/h. deci 1) da top speed scade. 2) demaraj creste depinde considerand ca lasi rotile umflate la fel si e acelasi tip de cauciuc si cum cuplul motorului nu ti s-a schimbat vei avea fix acelasi demaraj numai ca rotile ti se vor uza mai repede cateva explicatii f f sumare presiunea = forta/suprafata presiunea e aceiasi, forta e aceiasi(greutatea masinii nu s-a modificat) rezulta suprafata tre sa fie aceiasi normal acolo e o elipsa unde atinge cauciucul pamantul dar pt simplitate consideram ca e dreptunghi, deci acu ca ti-a scazut latimea rotii rezulta ca tre sa fie o bucata mai mare din cauciuc care va fi in contact cu pamantul la noile roti de 195/50/15 deci nemaifiind in aer se raceste mai greu cauciucul(deformare -> conduce la incalzire -> uzura). Este extrem de pe scurt ce ti am prezentat si mai sunt si alti factori ce trebuie luati consideratie, dar ideea e ca nu are rost sa faci aceasta modificare Daca vrei demaraj mai mare treci de la 195/65/15 la 225 45 R17 si lasa-le mai dezumflate putin si tinand cont ca astea oricum sunt facute dintr-un material mai moale(din cauza explicatiilor de mai sus) au o aderenta mai buna(unu se mareste suprata dezumflandu-le si 2 au indice de frecare ami mare decat astea pe care le ai acum) +> demaraj mai mare Hai ca tre sa ma car, poate iti voi mai da niste explicatii in caz ca mai esti interesat si voi mai gasi niste timp |
Re: marime anvelope, cum afecteaza performantele?
DAca eu am jante pe 15 , cat de late pot sa pun cauciucurile ? am acum 195 , pot sa pun 205 ? sau care e treaba? :|
|
All times are GMT +2. The time now is 02:00. |
- Copyright 2025 4Tuning