Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Coltul incepatorului (https://forum.4tuning.ro/382-coltul-incepatorului.html)
-   -   Instalare subwoofer+amplificator(incepator) (https://forum.4tuning.ro/382-coltul-incepatorului/127387-instalare-subwoofer-amplificator-incepator.html)

FireW@ll 05-06-09 22:54

Instalare subwoofer+amplificator(incepator)
 
Salut.Am urmatoarele chestii pe care vreau sa montez(pentru inceput) in masinutza..


http://www.area-integral.net/CAJON-S...EX~32383d.aspx subwoofer
http://www.tuningbarato.com/jbl-gto-6001-p-923.html statia.

vreau sa stiu totul ,de la a-z despre cum anume sa instalez: de unde iau curentul,unde pun sigurantele(fuse) si tot ce e necesar..10x

Stage1 05-06-09 23:30

Re: Instalare subwoofer+amplificator(incepator)
 
1 Attachment(s)
,,Mai intai un avertisment . . .
Cand vorbim de masina si instalatia electrica vorbim de un acumulator capabil de 12V ... pana la 14.5V cu motorul pornit, si un curent destul de mare .. nominal 40 ... 45 ... 55 ... 65 ... 70 Ah si pana la 90Ah sau chiar mai mult, in cazul masinilor 4x4 cu motoare disel, acumulatoare de in regim de scurtcircuit pot livra pana chiar la 500A pe sarcina.

Ce inseamna asta .... inseamna ca dintr-o neatentie, se poate da foc la masina, fara gluma.

Multi "mesteri" folosesc fel si fel de improvizatii pe masini, din simplul motiv ca ... oricum nu curenteaza. Si toti atati "mesteri" vedem la ora 17.00 la stiri cum ca au luat foc in trafic, si in decurs de cateva minute masina a devenit un morman de fiare si cenusa.

Asa ca inainte de toate atentie maxima in lucru.

Cand se fac modificari la instalatie, intotdeauna se folosesc sigurante care sa protejeze atat consumatorul cat si instalatia electrica. Sigurantele se pun in limita bunului simt, si in funtie de curentul cerut de consumator.

Astfel din start excludem situatiile penibile si periculoase de genul:
- player / amplificator alimentat de la plafoniera
- player / amplificator alimentat de la lumina din torpedou(portacte) si chiar si
- player / amplificator de putere alimentat de la bricheta.
- player / amplificator / boxe interconectate sau alimentate prin cabluri de telefon, cabluri mai subtiri decat ar trebui pentru consumul de curent aferent, sau cu izolatie slaba, deteriorata sau inexistenta.

Playerul de pe masina se va alimenta astfel: (valabil pentru majoritatea playerelor de pe piata)

- firul negru ( masa sau minus ) se leaga ferm de un punct de masa (surub) de pe caroserie, sau direct la borna de minus a bateriei printr-un cablu de 4 ... 6mm sectiune, din cupru litat, cu o izolatie cat mai buna si cat mai groasa, cu papuc la capatul ce se leaga de caroserie / borna minus baterie.

- firul rosu ( plus de dupa contact, sau ACC, fir ce se leaga la 12V ce aparea dupa ce se pune contactul ) se foloseste deasemenea un fir cu izolatie corespunzatoare si sectiune de 4 .. 6 mm.

- firul galben ( plus 12V permanent ) se leaga la borna de plus a bateriei, cu un cablu corespunzator, si are rolul de "a tine minte" setarile audio, si frecventele de radio si atunci cand playerul este oprit ( contactul scos).

Restul de fire disponibile la player sunt in general:
- mov, mov/negru, verde, verde/negru, alb, alb/negru, gri, gri/negru : iesirile de putere din player pentru spate(rear) si fata (front).
- albastru: remote out (fir pe care apare 12 V in momentul pornirii playerului, pentru a pornii aparatura suplimentare (amplificator, eq etc)
- mufe RCA(chinci) (alb, rosu) : iesiri de mica putere care se pot conecta la o statie de amplificare.
- portocaliu: reglaj intensitate luminoasa display in funtie de starea farurilor (doar la masini cu astfel de dotare)

Pot exista si alte fire cu aplicatii specifice fiecarei marci producatoare de playere (control volum in funtie de viteza, mute pentru carkit, iesire dedicata subb, etc etc)

Dupa ce am montat playerul si l-am conecta la 4 difuzoare prin cabluri cu 2 fire litate din cupru de 1.5 - 2 mm sectiune, si totul merge perfect ... putem trece la montarea unei incinte pentru subwoofer si a unui amplificator dedicat acesteia :supz: :supz:

Dupa ce avem incinta cu diful de frecvente joase facuta, si statia cumparata, ne mai trebuie sa le interconectam. Cel mai bine optam pentru un kit de cablu din comert, ce ofera o solutie completa pentru legarea pe masina a sistemului.

Intr-un kit de cablu din comert se gaseste in general:

- cablu rosu (pentru + amplificator) aprox 5 metri (sectiunea in funtie de consumul amplificatorului)
- cablu negru (pentru - amplificator) 1 metru (sectiunea in funtie de consumul amplificatorului)
- siguranta 40 ... 100 A + soclu cu montare pe cablu (amperaj in funtie de consumul amplificatorului)
- cablu 2 fire pentru conectare amplif la incinta (sectiunea in funtie de puterea difuzorului si a amplificatorului)
- cablu stereo cu mufe RCA (chinci) vro 5 metri, pentru conectare iesirea de mica putere din playerul de pe masina, la amplificatorul pentru subwoofer
- cablu remote vro 5 metri un singur fir, ce se leaga la firul de remote al cd-playerului si la borna remote a amplificator (face ca ampliful sa porneasca la pornirea playerului)
- papuci, izolatii, cleme soricei ...

Cablul rosu gros va alimenta cu 12V amplificatorul situat in portbagaj ... se leaga direct la borna de + a bateriei de pe masina. Cat mai aproape de capatul de pe baterie se interconecteaza siguranta cu soclu inclusa in kitul de cablu. atentie la suruburi, totul trebuie sa fie bine legat si izolat. Nu se leaga cablul la baterie, in timp ce celalat capat atarna prin masina !!!! Este pericol de a lua foc .. nu e de gluma.

Celalalt capat al cablului de la + baterie, se leaga la borna + a amplificatorului, cu papuc setirizat cat mai ferm si fara lite ce sa atarne din el.

Cablul de minus ( ala de 1 metru si ceva ) se leaga in portbagaj la borna de minus a amplificatorului si la un surub conectat la sasiul masinii, cat mai ferm, tot cu papuc setirizat.

Firul de remote este un fir relativ subtire, de obicei de culoare albastra ... aceasi culoare este folosita si la playere ( in mare parte ). La player, pe firul asta apare 12V in momentul in care playerul este pornit. El are rolul de a porni amplificatorul, si de al decupla de la alimentare in momentul in care playerul este oprit. ( pentru a nu consuma bateria evident ).

RCA-urile au rolul de a lega semnalul de mica putere de la iesirea din player cu intrarea de semnal mic a statiei. cablul tre sa fie cat de cat de calitate, pentru a nu fi afectat de interferentele de la masina.

Toate cablurile trebuie trecute cu grija prin masina, de la baterie spre portbagaj, pentru a nu fi taiate sau partial taiate de elemente metalice.

Dupa ce toate legaturile sunt facute, si verificate si verificate din nou, se da drumu la player, la un volum mic. Statia daca are un led de power, ar trebui sa lumineze, si in difuzor sa se auda muzica.

Se trece la reglaje. de pe statia de amplificare se comuta comutatorul de la filtrul activ ( daca are asa ceva ) pe pozitia Lpf (low pass filter) ... majoritatea statiilor au comutatoare cu 3 pozitii LPF - OFF - HPF, sau ceva asemanator. Pe noi ne intereseaza partea de LPF pentru taierea frecventei ce depaseste setarea din statie, adica potentiometrul de taiere a frecventei. Acesta se seteaza in funtie de dorinta, de pe la cativa 10 Hz pana pe la vro 150 -- 200 Hz. Pe la 60Hz, 80Hz ar trebui sa se auda bine. Tot pe statie e posibil sa fie inca un reglaj de gain, de pe la 0dB pana pe la +12dB, depinde de statie. Acesta se da pe 0 pentru inceput.

Din player se regleaza Faderul dupa dorinta ( raportul fata spate pentru difuzoarele de pe masina ), basul, mediile, inaltele, si se da volumul la maximul care se doreste sa se foloseasca in masina. Dupa aceea se actioneaza gain-ul de pe amplif, pana ce se obtine volumul dorit la subb. Atentie la distorsiuni, si la zgomote ciudate bagate de subb ...
Pentru puteri foarte mari se poate opta pentru un condensator de 1 F sau mai mult, in funtie de putere. Acesta se conecteaza intre borna de + si cea de - a amplificatorului, cat mai aproape de acesta.

Pentru cei ce nu au mai montat niciodata un astfel de sistem, atentie mare la legaturi, polaritati, izolatii, masuri de protectie impotriva scurtcircuitelor.

Nu lucrati cand sunteti obositi ... greselile se fac foarte usor si se indreapta foarte greu .... valabil pt orice domeniu. "

Ionutz

Aici ai tot ce trebuie sa stii, informatia este oferita de un bun prieten, sunt sigur ca te duce un pas sau mai multi inainte.

Stima, Eduard

FireW@ll 05-06-09 23:43

Re: Instalare subwoofer+amplificator(incepator)
 
In primul rand tin sa iti multumesc pentru reply.Mi-ai oferit tot toata informatia de care aveam nevoie xD .Am si kit de instalare cumparat.E acesta http://app.infopia.com/img/image/fp/...26796/size/175 . Nu stiu prea multe despre curentul pe care il produce masina..e o toyota avensis 2000,baterie recent schimbata.sper ca nu o sa am probleme.Astea fiind spuse,maine dimineata ma apuc de treaba.Multumesc inca o data.dau un reply maine.

FireW@ll 06-06-09 10:11

Re: Instalare subwoofer+amplificator(incepator)
 
NeatzaŽ:-) Mai am o nelamurire,sper sa nu ma fac de cacao.
Nu stiu exact care unde se pune firul - la amplificator.Am 3 "papuci" sau iesiri acolo la amplificator : +12 ,REM si GND. Care vrea sa fie minusul?


ps:modelul amplificatorului e jbl Gto 75.4

Stage1 06-06-09 11:59

Re: Instalare subwoofer+amplificator(incepator)
 
GND = minus
REM = remote control

FireW@ll 06-06-09 14:42

Re: Instalare subwoofer+amplificator(incepator)
 
@Stage1 mersi.
Am terminat acum de instalat totul.Problema e cu setarile alea...defapt ,suna urat subb-ul ,distorsionat si infundat(ceva de genul) Cu siguranta am gresit ceva ,intrarea in amplificator sau nu stiu.. statia are 2 intrari: front&rear si 4 iesiri parca.Imi puteti spune pe ce intrare/iesire sa pun ? Sper ca am fost destul de explicit(sunt newb:sad:)

Stage1 06-06-09 17:04

Re: Instalare subwoofer+amplificator(incepator)
 
Quote:

Am terminat acum de instalat totul.Problema e cu setarile alea...defapt ,suna urat subb-ul ,distorsionat si infundat(ceva de genul) Cu siguranta am gresit ceva
Daca ai citit bine ce am scris, nu prea aveai ce sa gresesti, din moment ce porneste si se aude, intrarea e bine pusa. Iesirile nu prea conteaza cum le pui trebuie sa sune bine, umbla din setari, daca nu merge, doamne fereste poate fi ceva defect (se mai intampla).

FireW@ll 06-06-09 19:38

Re: Instalare subwoofer+amplificator(incepator)
 
La faza cu intrarile-iesirile o ok acum.Insa Nu-i dau de cap cu setarile astea.Sa explic putin: Am un kenwood (radio-cassete) la care conectez un mp4 pt a asculta muzica dorita.Cum sa las volumul?
1.Mp4 maxim-radio maxim-statie minim sau invers? Si ,oare,am nevoie de condensator? sub-ul e destul de mare si statia la fel,daca pun un condensator se mareste claritatea sunetului? sau cantitatea?

Stage1 07-06-09 01:42

Re: Instalare subwoofer+amplificator(incepator)
 
Quote:

Cum sa las volumul?
Statia 70% si dai din mp4 cat de tare doresti.
Quote:

Si ,oare,am nevoie de condensator?
Da.
Quote:

daca pun un condensator se mareste claritatea sunetului? sau cantitatea?
Claritatea/cantitatea sunetului nu-i influentata de condensator, el mentine doar tensiunea sa nu ramai fara curent in baterie, nu-l confunda cu filtru condensator de micro.

FireW@ll 07-06-09 11:30

Re: Instalare subwoofer+amplificator(incepator)
 
Bun,deci am nevoie de condensator.. Inca ceva,nu m-am lamurit cu volumul....statia 70% si radioul la ce volum? Pot sa las mp4 la maxim si dupa preferinte sa urc/cobor de la radio?

Stage1 07-06-09 11:34

Re: Instalare subwoofer+amplificator(incepator)
 
Quote:

radioul la ce volum?
Care vrei, doar statia conteaza sa aibe volum indicat, in rest este alegerea ta.

FireW@ll 07-06-09 14:20

Re: Instalare subwoofer+amplificator(incepator)
 
Ok,am inteles.Ce condensator imi recomanzi la statia si subb pe care le-am instalat?

FireW@ll 08-06-09 22:24

Re: Instalare subwoofer+amplificator(incepator)
 
Revin la vechea poveste cu reglajele....Nu sunt multumit de sunetul pe care il scoate subbul..M-as bucura daca mi-ati spune aproximativ ce frecventa si pe ce filtru sa las..Avand in vedere detalii astea:
GTO 1204BR:
* subwoofer in incinta Bass-Reflex
* difuzor GTO 1204, diametru 300 mm
* putere: 300W RMS (1200W max)
* SPL (2.83V/1m): 93dB
* raspuns in frecventa 35 - 300 Hz
* impedanta 4 ohmi
* dimensiuni (H x W x D) 520 x 414 x 370 mm

GTO 75.4:
* amplificator auto 4 canale
* putere:
4 ohmi, stereo: 4 x 104W RMS
4 ohmi, in punte: 2 x 284W RMS
2 ohmi, stereo: 4 x 142W RMS
* raspuns in frecventa 10Hz - 83kHz
* Raport semnal audio / zgomot: 80 dBA
* crossovere high pass si low pass 12dB
* intrari low level (5.8V max) / high level
* Dimensiuni (L x W x H): 384mm x 313mm x 60mm



Iar la capitolul ohmi sunt pe spate...:shock: Cum vine 4 ohmi in punte ? Sunt atatea chestii care nu le inteleg..pff... explicati-mi si mie ,va rog:D

Stage1 08-06-09 22:48

Re: Instalare subwoofer+amplificator(incepator)
 
Aoleu, tu ce statie ai ? mai sus ai precizat alt model, sunt confuz.
Acum da, inteleg, tu ai legat un singur canal din cele 4 (avand in vedere ,,habarnismul" cu puntea) a rezultat insuficienta putere pentru difuzor, ca atare, amplificatorul distorsioneaza si difuzorul suna prost.
In legatura cu puntea, ai schema la amplificator, ai google la dispozitie, putina vointa nu ar strica.
Obliogatoriu trebuie sa legi in punte(chiar si atunci va fi insuficienta puterea, dar este un inceput).
Ca sa intelegi mai bine ce faci tu difuzorului tau cu 100w, gandeste ca-ti pun un sac de 300 kg pe spate, te pun sa alergi cu el, si mai am tupeul sa ma mir de ce nu poti, asta faci tu in momentul de fata.

FireW@ll 08-06-09 22:56

Re: Instalare subwoofer+amplificator(incepator)
 
Omg ,ce prost sunt:rolleyes2

Acum am vazut ca am pus alt model in primul post.Deci ,statia e GTO 75.4.Imi cer scuze ...

edit:Foarte buna comparatia,m-ai lamurit :D si nu e nevoie sa fii ironic(sa zic asa) pt ca am precizat ca sunt paralel la acest subiect.Daca stiam ,nu mai postam ...In fine,o sa ma interesez cum leg in punte..multumesc.

pun si niste poze,cam neclare..https://img354.imageshack.us/img354/3...0607143113.jpg
https://img194.imageshack.us/img194/2...607143410e.jpg
https://img194.imageshack.us/img194/3...0607234156.jpg


All times are GMT +2. The time now is 13:14.

- Copyright 2024 4Tuning