Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Racing Code (https://forum.4tuning.ro/679-racing-code.html)
-   -   Peugeot 206 KRC (https://forum.4tuning.ro/679-racing-code/100847-peugeot-206-krc.html)

SEBASTIAN 12-12-08 14:31

Peugeot 206 KRC
 
1 Attachment(s)
Un proiect complex dezvoltat dintr-o masina de strada banala, un GTI veritabil de serie incepe sa puna probleme in cea mai grea grupa de la coasta H5.
Automobilul despre care vorbim este un Peugeot 206 RC.
Este cel care s-a vandut prima data in Romania fiind expus la salonul auto de la Bucuresti in anul aparitiei.
Personal am cumparat aceasta masina dupa dezamagirea traita alaturi de SEAT LEON 1.8T 20V TOP SPORT.
Istoria e lunga si am sa ma rezum doar la cateva aspecte.

SEBASTIAN 12-12-08 14:47

3 Attachment(s)
Dupa ce am cumparat masinuta, am intervenit asupra ei schimband filtrul de aer, ulterior softul, am eliminat catalizatorul astfel reusind sa o pozitionez undeva in jurul a 190-200cp, de serie avand cca 160 din 177 anuntati de producator.
Consumul era maricel insa satisfactile erau pe masura.
Admisia de aer era pozitionata f jos la cca 15cm de sol, fapt care intr-o zi cu precipitatii enorme, cand Bucurestiul a intrat la apa a condus la aspiratie de apa si am distrus motorul.
Nu era f grav o biela a cedat si a stricat si un piston zgariind cilindrul.

Poteti observa in imagine ca masina nu mai foloseste jantele originale ci unele OZ superleggera un model de tuning foarte sportiv, cel mai usor pe 15 cu latimea dorita avand doar 4,9kg o janta.

Modelul care a inlocuit oz_superleggera se cheama oz_ultraleggera, dar e mai greu cu 0,2kg.

SEBASTIAN 12-12-08 15:40

4 Attachment(s)
Ruggeri a fost reteta de tuning de la care am plecat initial.
Continea, axe cu came modificate, filtru de aer si soft.
La aceaste reteta am pus in plus suporti de motor de grupa N, evacuare de grupa N, ambreiaj de curse cu padele metalice.
Pentru ca aveam o biela compromisa si un piston de arucat am facut pe comanda pistoane si biele JE-pistons, in USA.
Tot acum in aceasta faza am prelucrat in mod profi chiulasa, largit, camale, asezare supape, lustruire, comprimare...
Am montat totul si am estimat un 230cp promisi de Ruggeri si inca 20 din restul deci cam 250cp.
Habar nu am exact cat avea pt ca din cauza mecanicilor de marca(schimbatori de piese) am ajuns sa redesfatc motorul.La montaj nu au vazut ca supapele ating in piston si dupa pornire desi batea spuneau sa ii fac rodajul sa merg ca trebuie sa se incarce tachetii...:lol:
Normal ca o supapa mai incapatanata a perforat chiulasa si un piston.
L-am desfacut am comandat un nou set de piustoane de la CP Pistons si a preluat masina de la mine Marian Valcu.

Marian valcu patronul Serviceului MARSILAUTO cu manutele lui a refacut masina si a iesit pe strada in rodaj.
Dupa rodaj a inceput sa-i dea f rau la masina care fugea dupa 5000rpm de te speria pentru un aspirat de 2000cc.

Masina avea electronica de serie reglata de Ruggeri insa si asta facut aprin posta si pentru o alta configuratie mult mai joasa.
Mergand cu ea in forja maxima, la un moment dat apar niste semne de intrebare, fapt pt care am redeschis motorul.
Ce bine s-a facut au fost acolo detonatii care mai aveau putin si dadeau in doua pistoanele.
Asa am hotarat ca pentru a utiliza masina la maxim e bine sa ai cu ce sa o controlezi si sa faci softul asa cum noi faceam de mult pe masinile de performanta RacingCode.

8) RACINGCODE

Marian a ales RacingCode pentru a configura si seta masina 206RC intr-o noua configuratie.
Este vorba de a adapta la ea in acest moment un Kompresor mecanic antrenat prin curea.
S-a ales aceasta solutie in urma consultari regulamentelor pentru curse ale FRAS.
Regulamentar s-au facut toatre modificarile , de la primul la ultimul surub, pentru ca nu ne place sa umblam cu cioara vopsita, spre deosebire de altii.

SEBASTIAN 12-12-08 16:14

6 Attachment(s)
Eu gandisem intr-un viitor nu prea indepartat posibilitatea de a ridica masina de la staiul de aspirat la cel de supralaimentat.
Marian a vrut sa o ridice mai mult asa ca s-au facut pistoane mai decomprimate si s-a folosit o chiulasa de serie ca si raport de compresie.

SEBASTIAN 12-12-08 16:17

2 Attachment(s)
si acum piesele de rezistenta:

Mecanica este 100% facuta de MARSILAUTO iar prelucrarile de precizie facute in locuri unde avem garantia calitatii impuse de RacingCode.

Partea de electronica scheme de montaj si setari apartin RacingCode.
http://www.legalracing.ro/forum/down...3775cc81f571f9
Si sa nu credeti ca ai venoie de o schema de la Motec sa montezi si sa dai la cheie ca sa porneasca apoi o setare fina si gata.
Nu este joaca si ai nevoie de echipamente speciale pentru asa ceva.
Motec e bun dar nu lucreaza singur si fara cunostinte.http://www.legalracing.ro/forum/down...3775cc81f571f9

SEBASTIAN 12-12-08 16:23

Re: Peugeot 206 KRC
 
2 Attachment(s)
Dupa ce masina a fost gata si a funcionat s-a trecut la demontarea ei pt rigidizare si optimizare a traseelor electrice.

SEBASTIAN 12-12-08 16:23

7 Attachment(s)
Urmeaza setarea de curse faza unu dupa rodaj cand motorul nu este lasat.

Pilotul este marian valcu care merita felicitat pentru un an de curse in care a debutat si a urcat la H5 de la H3 reusind sa faca presiuni mari pe mai titratii curselor.
La prima etapa a fost o mare problema marian nu a fost acceptat de catre organizatori la start desi initial a fost inscris, pe motiv ca masina e prea bine lucrata si ca un debutant nu are voie cu asa ceva, e prea performant...
Aberatii si uite asa a pierdut prima etapa dupa care a participat dand compresorul jos mai bine de 6 etape.
Ulterior a trecut de debutanti si a montat fiara la loc.
Chiar in etapele fara compresor era acuzat ca are compresor ca-l tine ascuns... desi ...
Mai tarziu il pune sus si le arata cam care era diferenta peste 100cp.

SEBASTIAN 12-12-08 16:33

Re: Peugeot 206 KRC
 
Poate cel mai important fapt este ca a fost o masinuta fiabila si ca intr-un sezon cu multe puncte obtinute a trebuit sa inlocuiasca doar un set de bujii.

Kent8 12-12-08 16:33

Re: Peugeot 206 KRC
 
100 de cai din compresor?
adica din 250 de cai facea 350 montand treaba aia?
oricum cred ca povestea continua, astept sa vad ce detalii mai dai

SEBASTIAN 12-12-08 16:35

Re: Peugeot 206 KRC
 
Initial avea aspirat 250cp apoi avea mai putini fiind o chiulasa si cu pistoane mai decoprimare cu admisie pentru compresor.
Putere are oricata e nevoie, problema a fost aderenta si sa stim ca nu rupem cutria astfel cuplul a fost dus prin zona a 400Nm.

SEBASTIAN 12-12-08 16:35

Re: Peugeot 206 KRC
 
Se pot vedea filme de la aproape orice cursa de coasta a FRAS>

SEBASTIAN 12-12-08 16:42

Re: Peugeot 206 KRC
 
3 Attachment(s)
Am vorbit despre cutie, motor, caroserie, dar are tot ce ii trebuie si frane si suspensie...

bobby_gsi2 12-12-08 16:49

Re: Peugeot 206 KRC
 
Poate ca am fost primul care te-a felicitat pe pm pt aceasta masinutza......de fapt bombitza. adevar graiesti.....marian si cu tine ati depasit orice asteptari.....iar faza ca nu a fost acceptat la prima etapa ai exagerat putin.....el nu a fost acceptat datorita puterii....nu ca era masina pregatita performant....ei nu se asteptau ca marian sa o struneasca asa bine. Oare e vreun proiect rc 4x4 prin lumea asta mare? :)

SEBASTIAN 12-12-08 17:03

Re: Peugeot 206 KRC
 
Nu are sens sa discutam, am stabilit ca federatia a gandit abuziv ca un escroc de organzator nu a returnat 1/2 din taxa aca cum era dupa regulament, iar marian a lasat de la el. Marian conform regulametului avea voie la acea ora acum nu stiu si nu ne mai intereseaza nu e debutant are voie orice.
Marian e pilotul, marsilauto e serviceul si RacingCode tunerul.
Eu sunt o parte din RacingCode.

Kent8 12-12-08 17:08

Re: Peugeot 206 KRC
 
ok, continua cu poze cu frane, suspensie etc etc etc
ca mi se pare ca povestea este neterminata
intrerupta brusc


All times are GMT +2. The time now is 03:54.

- Copyright 2019 4Tuning