Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Sisteme turbo si NOS (https://forum.4tuning.ro/15-sisteme-turbo-nos.html)
-   -   Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum (https://forum.4tuning.ro/15-sisteme-turbo-nos/231816-discutii-informatii-galerii-evacuare-custom-turbo.html)

lascarica 08-01-11 21:38

Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Topic creeat in special pentru un schimb de informatii legate de procedee ,materiale si rezultate ,din partea celor initiati pentru cei ce se afla la inceput de drum .

Discutii ce pot aborda teme incepand cu tipurile de sudura si materialele adecvate,pana la dinamica fluidelor si fenomenele prezente,fortele ce interactioneaza in aceasta parte a unui motor cu ardere interna. Cum putem optimiza un proiect,de ce unele evacuari dau performanta asteptata iar altele dezamagesc :).

Multumesc tuturor celor ce vor dori sa-si imparaseasca multa sau putina experienta si stiinta,fara orgolii si copilarii,fara a-i desconsidera pe cei mai putin instruiti:). Nu uitati ca geniul vine la pachet impreuna cu generozitatea ..asa ca aratati-va nobilul caracter cu cei mai putin norocosi/fericiti decat voi :)

PS: Pentru userii mai putin familiarizati cu fenomenul:
- Am rugamintea ca intrebarile ce nu sunt foarte explicite si care nu ofera toate detaliile de ordin tehnic necesare unui raspuns complet sau unei dezbateri constructive a problemei, sa posteze intai pe sectiunea troubleshooting problema lor. Aceasta subsectiune se afla pe sectiunea "Tuning" si se presupune ca postam aici numai in masura in care stim exact ce dorim,fiind in tema cu domeniul.

bluey 08-01-11 22:21

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Exact la subiectul asta ma chinui si eu acum :)
Upgrade turbo cu flansa de otel sudata pe galeria de fonta.O alegere destul de proasta si care tine maxim 2 ani daca este facuta de un sudor bun care stapaneste tehnologia sudurii pe fonta.
Sudura se fisureaza dupa o perioada datorita diferentelor de dilatare in materiale diferite si risti sa iti cada turbina pe strada dupa un timp.
Am luat decizia sa imi fac o galerie simpla, aproape identica cu cea stock (din cauza lipsei de spatiu) dar din inox.
Imbucurator e ca in ultimii 2 ani au aparut si la noi oameni care pot face asta, desi mai greu cu indoitul tevilor la unghi mic , se pot realiza galeriile foarte bine din coturi, 2 flanse de inox si gata.
Preturi destul de piperate din punctul meu de vedere ,dar ai avantajul ca poti alege intre mai multi "artisti" ca acolo chiar e nevoie de putin simt artistic. Din cate am observat preturile se zbat intre 300E si 450E in functie de noroc, materiale, complexitatea galeriei, etc etc. Pentru un motor in 4 cilindri asta.
Pentru o masina la care nu se gaseste o galerie aftermarket e un pret decent in final mai ales ca am vazut cazuri de galerii chinezesti perforate dupa 1 an de functionare.
Ar fi interesante niste poze cu lucrarile efectuate la noi ca de reclama la softuri ne-am umplut. :)
O sa caut si revin.

lascarica 12-01-11 00:12

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Sudura aia inox pe fonta,n-ar fi tinut 2 ani ... poate daca foloseai masina extrem de bland. Si asta numai in situatia in care sudorul ar fi stiut sa aleaga foarte inspirat materialul de adaos si o metoda de lucru potrivita si foarte greoaie din cate-mi pare mie.
Da,la noi exista oameni..nu exista material adecvat:(. De indoit tevi fara echipament industrial,nu poate fi vb pt ca se cuteaza(mai mult sau mai putin) iar la aplicatia despre care vorbim,chiar conteaza asta.
Legat de ce vrei tu sa faci acum, eu zic sa tai flnsele exagerat de groase,sa tragi de biax pe colector pana-ti cade antebratul:lol: si sa iei inox (teava si coturi) cat mai groase in perete,daca tot vei pune d-ala de balustrade (din d-ala am si eu facut downpipe-ul,pe care l-am incins in aproape 6 ani de l-a luat dracu' si uite ca inca este perfect :)..insa sus ,in galerie ai temperaturi ceva mai mari ...:)
Si eu caut acum acelasi lucru sa fac,insa este periculos asa cum spunea un coleg de aici,datorita protuberantelor de pe interior,ce inevitabil apar dupa sudura pe fata exterioara a tevii. Javrele alea,pot ajunge la un moment dat in turbina:lol: ..iar de intrat cu biaxul,este cam greu...insa chiar si daca ai reusi sa faci asta montand un lung ax flexibil, nu ai avea control asupra a ceea ce executi acolo...adica orbeicai pe interior,cu mari sanse de a face mai mult rau decat bine,in sensul de a slabi priza unei bucati rebele aparute la interior,dar fara a o inlatura. Ce turbina ti-ai luat si pt ce masina ? Sa ma ai si pe mine in vedere daca gasesti ceva convenabil. Insa eu am nevoie si t304, nu mai vreau de balustrade acum... nu va mai tine la ce-mi trebuie de data asta:|.

Sa asteptam opiniile celor ce sunt foarte in tema si cunosc in profunzime procedeele ,avand la activ probe/teste pe diverse proiecte/solutii ...cu rezultate imbucuratoare ..sau nu :lol:

bluey 12-01-11 00:26

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
13 Attachment(s)
Eu merg mai rece ca temperaturi :D.
Daca vrei un sudor bun stiu pe cineva care lucreaza cu TIG si e ok ca preturi, inclusiv pentru aluminiu si titan.
Am vazut la o astfel de lucrare pe afara colectorul facut dintr-o bucata de material masiv aranjat la freza cu 4 gauri pe o parte si 1 gaura pe cealalta .La fel de bine cum am vazut colectoare facute din tevi care aratau foarte bine.
Sudura a fost facuta la bau bau dar nu cred ca am trecut de 800grade cu ea.
Cred ca putem gasi si o solutie de verificat sudurile pe interior sau mergem sa dam o spaga la spital sa facem o analiza proctologica video la sarpe :D
Turbina tot cu geometrie variabila pentru aceeasi masina pe care o stii.Lucru pe care ti-l recomand si tie daca reusesti sa iti tii EGT-ul sub 900grade .
L.E. sa urc si 2 poze cu o galerie facuta pe afara.

lascarica 12-01-11 01:04

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Quote:

Originally Posted by bluey (Post 3977026)
Eu merg mai rece ca temperaturi :D.
Daca vrei un sudor bun stiu pe cineva care lucreaza cu TIG si e ok ca preturi, inclusiv pentru aluminiu si titan.
.....
Cred ca putem gasi si o solutie de verificat sudurile pe interior sau mergem sa dam o spaga la spital sa facem o analiza proctologica video la sarpe :D
Turbina tot cu geometrie variabila pentru aceeasi masina pe care o stii.Lucru pe care ti-l recomand si tie daca reusesti sa iti tii EGT-ul sub 900grade .
L.E. sa urc si 2 poze cu o galerie facuta pe afara.

Eh,cred ca sudorul ala la care te gandeai tu, e un om a carui prima lucrare auto de gen,a fost masina mea,cu vreo 4-5ani in urma :lol: ...radu, right?
Da,interesanta solutia de verificat(daca ai tu pe cineva acolo)...insa ce facem dupa verificare ,cand vom constata ca trebuie intervenit?:D
Nu cred sa stau sub 900 si nici nu ma gandesc la vtg ! oricum am luat un 35...iar vtg care sa duca cat duce un 35 sau un 40 garrett, inca nu prea exista..sau daca exista,costa cam cat toata troaca mea..:lol:...cand era noua=)) ... Probabil tu te refereai la una de tractoras...care ar fi o solutie total neinspirata pentru mas(MAI ales pentru drag/motorsport),crede-ma...studiaza geometria palelor versus volum de gaze pe evacuare si raportul intre eficienta pe turbina ,respectiv compresorul aceluiasi turbocharger la una de mac versus una de mas.
Daca as considera ca am nevoie de vtg si ma pot multumi cu 300+ cai, as cauta una de 997...insa e mult prea slaba pt aplicatii cu o singura turbina...in plus,lag mare nu aveam DELOC nici cu turbina clasica cu care am fost tot anul asta la drag si care de bine de rau..a facut ceva mai mult decat una vtg de 997 :)

PS: pun si eu poze maine:D

bluey 12-01-11 06:28

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
La Radu ma refeream :)
O sa studiez problema cu vizualizatul tevilor si poate gasim o solutie la indemana mereu, macar la astea sa ma pricep si eu.
Ai dreptate cu geometria variabila pe aplicatii de putere mare, astia ziceau ca le monteaza pe Miate si chiar pe wankel.
Exista echivalent Garett GT40 cu vnt :D ca si tirul trebuie sa mearga cu ceva nu???
Ai idee daca la sudura cu TIG e mai curat interiorul decat la cea cu MIG?

julaikos 12-01-11 08:37

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
[ vizualizatul se face cu un miniweb cam care sa stie sa filmeze pe intuneric(adica night vision) ]

bluey 12-01-11 09:03

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Julaikos stii ca exista si led-uri nu? :D
Si solutia cu miniweb-ul era atat de simpla incat m-am gandit si eu la ea. dar trebuie sa fie de maxim 20-25mm diametru si nu foarte lung ca sa poata urma curburile.
De fapt am ceva chiar mai mic de atat daca ma gandesc :D

julaikos 12-01-11 09:30

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
stiu ca exista si leduri,dar lumina puternica s-ar putea sa afecteze imaginea,dar daca ma gandesc mai bine se poate regla lumina oricarui led in functie de necesitati
http://www.geeky-gadgets.com/usb-mini-webcam/
gata...o problema rezolvata :D

Hexer 15-01-11 01:03

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
se paote rezolva si chiar trebue sa nu patrunda sudura in interior...nu e mare idee, trebue un gas inert si gata...
eu numai asa fac galeriile, si inauntru se vede o sudura curata ca de dinafara...

Grosime de flansa minim 12mm eu pun de 15 si totul di inox cu minim 18% Ni si cam 6-8% Cr, grosime la tevi de 2.0mm, daca is scurte merge si 1.6mm.

vlad_rally 16-01-11 13:39

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
8 Attachment(s)
Eu galeriile le fac din fier sau inox, depinde de cerere si de bugetul cumparatorului :)

La masinile mele, toate le am facute din fier, sudate cu aparat cu CO2, si nu am avut nicioadata probleme....sa crape sau sa cedeze, incluziv cu ALS pornit pe proble speciale de 25+ km (o medie de 20 min de mers) si rezista pe renaultu de curse de 3 ani, si aproape in fiecare weekend concurs sau teste;)

lascarica 18-01-11 00:12

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Am descoperit cu ce se face "curatenie" pe interiorul traseelor dupa finalizare...:D...cu..Nisip ..;)(era un atelier de sticlarie pe langa gradina icoanei ce putea face asa ceva,cred eu...probabil mai sunt si altele)

PS: ti'ar scrisoarea de ras Mariene...:lol:

PS2: nu stiu de ce dracu' cand vrei sa afli ceva detalii legate de vreo ..pana la urma BANALA operatiune, trebuia sa cauti in AFARA romaniei cu romani mandri de ce *** de secrete tehnologice detin ei...dornici a-si pastra imaginea de "pastratori ai tainelor" si vesnic savanti :lol:...asta denota IMPOTENTA intelectuala si lipsa increderii in capacitatea proprie de a evolua.Mediocritate mucegaita...asta ne defineste.La capitolul asta. Pentru restul aspectelor definitorii,am spus cu alte ocazii si in diferite locuri:lol:

bluey 18-01-11 06:59

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Te referi la sablare sau la alta operatiune mai complexa?
O sablare simpla am tras si eu w-e asta la carcasa turbinei interior/exterior dar pentru mucii aia lasati de aparatul de sudura nu e o solutie.
Am facut rost si de videoendoscop ieftinache pentru inspectii si cred ca mi-l iau.
Camera are 11 mm diametru si e prevazuta cu led-uri pentru iluminare si un cablu flexibil de 60cm care se poate lungi pana la vreo 2m.
Cred ca se poate baga inclusiv pe gaura unei bujii sa poti inspecta interiorul cilindrului, dar asta trebuie testat.Singura problema ar fi ca are nevoie de ceva spatiu pentru focus 4-5 cm :(

lascarica 18-01-11 11:18

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Ia-l daca-i ieftin si ai ocazia,sunt sigur ca te va ajuta si-ti va usura treaba enorm in multe situatii (chiar si nefocalizat,tot se poate intui ceva mai mult decat incercand sa vezi ..prin peretii metalici:lol:)....si nu numai tie:D...sper:lol:
Da, evident - despre sablare era vorba. Au folosit unii p-afara la galerii... acuma'... nu-mi vin in minte alte solutii utilizabile dupa finalizarea galeriei:(.

julaikos 18-01-11 11:24

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
dar inainte de finalizarea sudurilor,dupa ce s-au "ancorat" bucatile de teava nu se poate umple galeria cu nisip?ca daca e plina cu ceva n-ar trebui sa aiba loc sa mai intre si aliaj de sudura topit :rolleyes2

lascarica 18-01-11 12:11

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
E o idee buna,insa ar trebui ca sgmentele sa fie taiate absolut perfect,altfel sigur va "rasari" nisip printre segmente inainte sa incepi sudura...mai ales ca nisipul respectiv va trebui sa fie foarte fin ca sa aiba efectul dorit.

bluey 18-01-11 12:13

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Exista posibilitatea unei minifreze tip Dremel.
Am vazut Proxxon in Hornbach la pretul de 250Ron.Si Proxxon e ok la calitate.Are un cordon flexibil intre motor si mandrina propriuzisa de aproximativ 1m la care se pot atasa diferite capete (freze,pietre de polizor) si nu este mai gros de 20mm la capatul de care avem nevoie.

Hexer 18-01-11 12:23

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Ei oameni buni nu asa se fac...e mult mia usor si nu trebue chinuit dupa cu nimic...dar mai astept pana la D-day....(feb 1) si fac poze cum fac eu galeria incat nu patrunde nimic in interior la sudura, chiar iese la fel de unifom ca dinafara, parca ar fi fost sudat si din dinauntru...

lascarica 18-01-11 14:07

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
...aha,deci trebuie sa aman lucrarea pana la 1 feb...:lol:..las'ca oricum n-aveam bani indeajuns...:D..fac altele intre timp

beck 18-01-11 17:43

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
cum v-a spus si hexer mai devreme , interiorul TREBUIE protejat cu o perna de argon si nu mai aveti probleme cu carbonizarea.

Lascarica si Bluey daca vreti va pot ajuta cu informatii pe privat, am mai ajutat alte persoane pe forumuri dar in final beneficiaza toti hotii si "meseriasii" de cunostintele mele care m-au costat multi bani, timp si nervi.

bodel 19-01-11 00:24

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
1 Attachment(s)
Cea mai buna solutie este cu perna de argon sau biaxarea pe interior dupa sudarea fiecarei portiuni dar este mult mai dificil si costisitor ca timp. Cam asa arata pe interior daca se foloseste perna de argon, materialul este inox 304L

beck 19-01-11 07:08

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
e foarte ok radacina din poza pusa de bodel

lascarica 18-02-11 00:48

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
3 Attachment(s)
Am luat un motor pentru organe(aspirat),ce vine echipat de fabrica cu galeria din imagine. Credeti ca merita sa incerc o solutie de compromis (buget) ,in sensul modificarii ei dupa necesitatile mele, mai exact taiat complet acel colector (chiar cu 5mm mai sus de limita lui superioara), construit un colector adecvat si adaugata trecerea spre WG, adaugarea flansei T3.
Galeria are flansa de 12mm otel. Traseele par a fi inox, 38mm ext. cu 36.5 interior.
Multumesc pentru sfaturile ce vor veni.

PS: Am nevoie de viteza cat mai mare a gazelor,pentru a antrena cat mai de jos o turbina de 68mm pe carcasa cu a/r 0.63.

salfkm 19-02-11 13:49

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Eu as ramane la galeria de turbo de fabrica la care as face o flansa intermediara ca sa poti lega wastegate-ul extern si sa fixezi turbina apoi pe galerie,asta daca iti permite locul in compartimentul motor sa cobori turbina cu vreo 60mm.As opta pt galeria asta in ideea in care acea galerie a fost conceputa totusi de fabrica pt a fi folosita la motor turbo,pe cand cealalta a fost proiectata pt motor aspirat....asta este parerea mea cel putin

Uite,la asa ceva ma refer
http://cgi.ebay.co.uk/Turbo-Adapter-...99117499749993

lascarica 19-02-11 16:22

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Am cautat o scurta perioada si adaptor d-ala ,insa aveam nevoie de t25-t3 si nu se fabrica (nu exista pe ebay). Apoi am realizat ca este si total inutil.Ar trebui sa tai din bloc numai vreoo...100mm...:lol:
Astept si alte pareri...am vazut ca multi (atp, active,etc) merg pe fonta ce nu are nici un fel de design sofisticat (total inegale,aparent sigurele obiective urmarite de proiectant,fiind dimensiunile reduse, pozitionarea convenabila a turbinei si functionarea ideala a wastegate-ului), insa eu as vrea sa verific o teorie a mea cu aceasta galerie de inox...si nu in ultimul rand... cateodata singura galerie ce ti-o permiti,este aia ...gratis:lol:...
Cunosc si punctul de vedere al unor ..specialisti care au nestramutabila parere ca daca o galerie tubulara nu o iei gata facuta de nush'ce brand renumit(sau custom) si nu costa 1000euro ,e numa' buna de gunoi...iar daca bielele(H) nu sunt pauter, "e riscant" sa mergi cu peste 1.5bar ...:lol: ...Adevarul e ca snobismul este in mare trend :D... norocul meu ca n-am bani nici sa traversez strada ,ca poate as fi fost tentat si eu de alinierea la trend :lol:

salfkm 19-02-11 16:37

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Am inteles cum sta treaba la tine,de aceea am si zis ca daca iti permite sa cobori 60mm....tu trebuie sa tai 100mm din bloc....nasol moment.Daca nu e secret,poti sa fi putin mai explicit referitor la teoria cu galeria de inox?Sunt curios la ce anume te referi sau te gandesti... :)

julaikos 19-02-11 17:17

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Bre din cate stiu s-a constatat ca o galerie perfect neteda la interior n-ar fi la fel de buna ca una cu "asperitati" ...
Eu unul as alege galeria de inox,dar ca sa accelerezi gazele sa intre turbina mai de jos nu stiu ce sa zic,poti reduce diametrul tevii dupa ce se unesc toti serpalaii,dar doar cat iti permite suprafata gaurii la flansa t3 ca mai mult nu are rost....sau iti faci o hibrida cu geometrie variabila da' nu stiu cum o faci sa reziste la temperatura :-P

lascarica 19-02-11 19:27

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Da, am aflat si asta cu asperitatile de ceva timp...ultima smecherie cica ar fi sablarea, asa cum spuneam mai devreme:). Insa pe galeria de fonta nu pot suda nimic,in plus gura de iesire a t25-ului este ..sensibil mai mica decat cea a flansei T3...Asadar,sugrumand doar diametru colectorului, eu cred ca as creea turbulente nedorite in gura turbinei...micsorand (mai exact mergand pe astea deja mici) diametrele fiecarui traseu, nu se va mai itampla fenomenul de care spuneam,sau nu in atat de mare masura. O sa pun aici poza dupa ce termin lucrarea:). In fapt nici n-am sa o fac personal,decat ca si proiect.
Treaba cu geometria variabila...un vtg care sa fie capabil de ~65lbs/min ,costa exorbitant de mult..cel mai mare vtg disponibil la pret accesibil oarecum s-h, este cel de pe 997 biturbo,care insa nu pompeaza nici in cele mai erotice vise ale sale ,aer pentru 6-700cai :).
PS: nu rezista la temperatura doar cele de diesel...nu despre masina mea diesel e vorba aici;).

julaikos 19-02-11 19:57

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Stiu ca nu despre dizelar e vorba aici,dar daca faci partea de geometrie variabila din material care sa reziste te-ai scos :P
nu stiu daca sugrumarea tevilor te ajuta,creste viteza prin ele dar cand ajung gazele in colector o sa se destinda putin si nu stiu daca e de dorit...

Hexer 27-02-11 13:14

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Galeria de aspirat nu merge, multi au incercat dar sa crapat, sunt prea subtire peretii la ea si nu merita sa chinuesti cu ea.
Foloseste flansa ca ala e ok, si sa faci restul din coturi si tevi de 42.4 x 2 si daca o faci cum trebue nu mai ai problema...


Iar petnru turbina de 68mm trebue minim un A/R de .8x altfle o sa inneaca in ture....

bodel 27-02-11 16:22

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Quote:

Originally Posted by Hexer (Post 3997314)
Ei oameni buni nu asa se fac...e mult mia usor si nu trebue chinuit dupa cu nimic...dar mai astept pana la D-day....(feb 1) si fac poze cum fac eu galeria incat nu patrunde nimic in interior la sudura, chiar iese la fel de unifom ca dinafara, parca ar fi fost sudat si din dinauntru...

D-day a trecut de mult, daca nu e prea mare deranjul poate ne bagi si noua niste poze.

OT: Poti suda de flansa de de la galeria de aspirat,doar sa o decontaminezi bine de rugina eventual sablata, dimensiunea tevilor este dictata de dimensiunea porturilor din chiulasa si chiar daca nu sudezi pe perna de argon sau biaxezi la interior carbonizarea nu cred ca este restictiva.

bluey 27-02-11 16:43

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Cat de important este volumul egal al traseelor la o galerie de turbo?
Intreb pentru ca galeriile OEM par sa nu tina cont decat de economia de material si de un traseu cat mai scurt intre chiulasa si turbo.

lascarica 27-02-11 17:46

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Quote:

Originally Posted by Hexer (Post 4125682)
Galeria de aspirat nu merge, multi au incercat dar sa crapat, sunt prea subtire peretii la ea si nu merita sa chinuesti cu ea.
Foloseste flansa ca ala e ok, si sa faci restul din coturi si tevi de 42.4 x 2 si daca o faci cum trebue nu mai ai problema...


Iar petnru turbina de 68mm trebue minim un A/R de .8x altfle o sa inneaca in ture....

Eh, de data asta NU sunt de aceeasi parere cu tine in aproape nici o privinta:)

1- galeria de aspirat este mult mai atent studiata decat cea standard de turbo ce care vine motorul meu (galerie cu care merg bine-merci vreo 20 de coupe-uri de peste 450cai).Cea in cauza din pozele de mai sus, este galeria chiulasei ce o voi monta pe blocul meu, si are peretii de 1.5mm asa cum spuneam. Daca termin anul cu galeria ASTA Intreaga si cu rezultate mai bune decat o fwd pe care ai s-o pregatesti tu (daca te apuci de vreuna) , faci tu cinste cu o naveta de bere buna, de la budapesta?:D

2- 40mm la interior?..este complet ineficient pe motorul Meu ! gurile in chiulasa sunt echivalentul suprafetei unui cerc cu diametrul de 37.6mm..care ar fi motivul pt care as merge pe 40mm interior?..apoi ...chiar consideri ca este o asa de uriasa diferenta intre niste tevi de 1.5mm perete fara suduri si altele de 2mm cu cate 4-6 suduri pe fiecare , in favoarea ultimei solutii ?..eu nu:). In alta ordine de idei, performantele Maxime pe motorul asta ,s-au obtinut cu 38mm interior,dar in masura in care s-a mers pe ridicarea turatiei la 7800-8000rpm,treaba ce implica costuri de inca ~1200euro de care NU dispun:). Fiecare isi calculeaza bugetul cum stie. Sunt sigur ca esti obisnuit cu proiecte ale unor oameni cu venituri de 50.000euro/lunar...insa eu sunt un somer cu 200euro venit ..asta intr-o luna buna=)).

3- Nu, nu-mi trebuie 0.86... IDEAL este pentru ceea ce vreau eu de la masina, acest 0.63. NU am nevoie de top end extrem in 8000rpm,cum spuneam mai sus. Ci am nevoie de spool utilizabil . Am nevoie de viteza a gazelor cat mai mare in turbine housing,inca de la 4500rpm. D-aia am sa si raman pe trasee de 36mm interior la galerie.

Daca am avut dreptate...vom afla prin iulie(sf lunii...sper),cand va fi gata motorul asta forjat. Pana atunci , voi veni ca si carne de tun/ciuca batailor/"o sa-mi dea d'o sa ma juleasca" toti la cateva curse, doar ca sa generez frustrare masinii mele,in ideea ca va refula razbunandu-se de la sf lui iulie incolo...=))

Cu mult respect , iti multumesc pentru ca incerci sa ma ajuti,insa e firesc sa avem cateodata si opinii diferite...oameni suntem:)

beck 27-02-11 19:35

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Quote:

Originally Posted by bluey (Post 4126346)
Cat de important este volumul egal al traseelor la o galerie de turbo?
Intreb pentru ca galeriile OEM par sa nu tina cont decat de economia de material si de un traseu cat mai scurt intre chiulasa si turbo.

"economia" are legatura mai mare cu back pressure-usi micsorarea lagului (cred )


Lascarica, tot n-ai taiat fieru ala? hai ca nu-i mare greutate, eu as taia un pic din colectorul ala cat sa montez flansa de turbo pe el, in juma de ora ai galerie turbo ....asta daca spatiul pe masina iti permite pozitionarea turbinei chiar acolo...

Stiff 27-02-11 22:10

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
6 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by bluey (Post 3966832)
Exact la subiectul asta ma chinui si eu acum :)
Upgrade turbo cu flansa de otel sudata pe galeria de fonta.O alegere destul de proasta si care tine maxim 2 ani daca este facuta de un sudor bun care stapaneste tehnologia sudurii pe fonta.
Sudura se fisureaza dupa o perioada datorita diferentelor de dilatare in materiale diferite si risti sa iti cada turbina pe strada dupa un timp.
Am luat decizia sa imi fac o galerie simpla, aproape identica cu cea stock (din cauza lipsei de spatiu) dar din inox.
Imbucurator e ca in ultimii 2 ani au aparut si la noi oameni care pot face asta, desi mai greu cu indoitul tevilor la unghi mic , se pot realiza galeriile foarte bine din coturi, 2 flanse de inox si gata.
Preturi destul de piperate din punctul meu de vedere ,dar ai avantajul ca poti alege intre mai multi "artisti" ca acolo chiar e nevoie de putin simt artistic. Din cate am observat preturile se zbat intre 300E si 450E in functie de noroc, materiale, complexitatea galeriei, etc etc. Pentru un motor in 4 cilindri asta.
Pentru o masina la care nu se gaseste o galerie aftermarket e un pret decent in final mai ales ca am vazut cazuri de galerii chinezesti perforate dupa 1 an de functionare.
Ar fi interesante niste poze cu lucrarile efectuate la noi ca de reclama la softuri ne-am umplut. :)
O sa caut si revin.

Salut !!! SUDURA ARGON : ALUMINIU ; INOX ; OTEL . Jante MOTO sau AUTO sau orice alt element .Modificare RADIATOARE ; EVACUARI-SERPI ; ADMISII Aspirat sau TURBO - CUSTOM sau modificarea celei originale . Tel : 07******** sau 07********

bluey 27-02-11 22:24

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Pune si niste preturi informative daca tot vrei sa iti faci reclama :)

beck 27-02-11 22:26

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Quote:

Originally Posted by Stiff (Post 4127504)
Salut !!! SUDURA ARGON : ALUMINIU ; INOX ; OTEL . Jante MOTO sau AUTO sau orice alt element .Modificare RADIATOARE ; EVACUARI-SERPI ; ADMISII Aspirat sau TURBO - CUSTOM sau modificarea celei originale . Tel : 0768.341.311 sau 0728.669.226


tu chiar esti mandru de ce faci?

Hexer 27-02-11 22:35

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Quote:

Originally Posted by lascarica (Post 4126514)
Eh, de data asta NU sunt de aceeasi parere cu tine in aproape nici o privinta:)

1- galeria de aspirat este mult mai atent studiata decat cea standard de turbo ce care vine motorul meu (galerie cu care merg bine-merci vreo 20 de coupe-uri de peste 450cai).Cea in cauza din pozele de mai sus, este galeria chiulasei ce o voi monta pe blocul meu, si are peretii de 1.5mm asa cum spuneam. Daca termin anul cu galeria ASTA Intreaga si cu rezultate mai bune decat o fwd pe care ai s-o pregatesti tu (daca te apuci de vreuna) , faci tu cinste cu o naveta de bere buna, de la budapesta?:D

2- 40mm la interior?..este complet ineficient pe motorul Meu ! gurile in chiulasa sunt echivalentul suprafetei unui cerc cu diametrul de 37.6mm..care ar fi motivul pt care as merge pe 40mm interior?..apoi ...chiar consideri ca este o asa de uriasa diferenta intre niste tevi de 1.5mm perete fara suduri si altele de 2mm cu cate 4-6 suduri pe fiecare , in favoarea ultimei solutii ?..eu nu:). In alta ordine de idei, performantele Maxime pe motorul asta ,s-au obtinut cu 38mm interior,dar in masura in care s-a mers pe ridicarea turatiei la 7800-8000rpm,treaba ce implica costuri de inca ~1200euro de care NU dispun:). Fiecare isi calculeaza bugetul cum stie. Sunt sigur ca esti obisnuit cu proiecte ale unor oameni cu venituri de 50.000euro/lunar...insa eu sunt un somer cu 200euro venit ..asta intr-o luna buna=)).

3- Nu, nu-mi trebuie 0.86... IDEAL este pentru ceea ce vreau eu de la masina, acest 0.63. NU am nevoie de top end extrem in 8000rpm,cum spuneam mai sus. Ci am nevoie de spool utilizabil . Am nevoie de viteza a gazelor cat mai mare in turbine housing,inca de la 4500rpm. D-aia am sa si raman pe trasee de 36mm interior la galerie.

Daca am avut dreptate...vom afla prin iulie(sf lunii...sper),cand va fi gata motorul asta forjat. Pana atunci , voi veni ca si carne de tun/ciuca batailor/"o sa-mi dea d'o sa ma juleasca" toti la cateva curse, doar ca sa generez frustrare masinii mele,in ideea ca va refula razbunandu-se de la sf lui iulie incolo...=))

Cu mult respect , iti multumesc pentru ca incerci sa ma ajuti,insa e firesc sa avem cateodata si opinii diferite...oameni suntem:)

E firesc sa avem idei diferite, oricum pe termen lung vedem care avea dreptate si in ce masura.

42.4 e diam exterior,cu 2 x 2mm pereti iese la 38.4 interior...ce e perfect petrnu ceti trebue.
Referitor la galeria de aspirat am vazut cateva care erau trsnformate in turbo si au crapat, pur si simplu sa ars materialul. De asta facem din coturi si tevi, niciodata nu mia crapat la sudura vreo galerie.

A/R-ul de 82 e bun din cauza ca nu o sa limiteze performanta pe o plaja de max 2000rpm si lase pana la 3000. Si diferetna de spool max 3-400rpm. Tot o sa faca max boost la 4500 dar o tine performanta pana la lomitator si nu incepe sa faca dop in evacuare peste 6000 ca la cel mic. Sunt turbine la care se da A/R-uri mai mici dar mai mult dezavantajeaza decat ajuta, asta daca nu e vorba de o masina de strada cu pilot mai putin experimentat...cu ar mic e mai timid masina, nu incearca sa te omoare.

Partea de bere...oricum o sa fie, vedem cand si unde :D

Hexer 27-02-11 22:36

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Quote:

Originally Posted by bodel (Post 4126273)
D-day a trecut de mult, daca nu e prea mare deranjul poate ne bagi si noua niste poze.

De o luna sa dat rapsunsul cu o poza atasata...

lascarica 27-02-11 22:37

Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum
 
Bre nea beck, din pacate am fost usor aglomerat cu alte cateva trebusoare in ultima vreme:)...ca ideal ar fi sa mai apara si niste banuti..:D.
Oricum, n-as vrea sa ma apuc de colector pana nu am si wg-ul ,sa il "proiectez" si tinand cont de diametrul "canalizarii" ,dar mai ales de spatiul unde voi "duce" actuatorul wastegate-ului,care nu-i chiar mic,iar spatiul sub capota mea ,nu-i dintre cele mai generoase...ba chiar dimpotriva :lol:..in ciuda faptului ca am extirpat clima si alte chestii inutile si am mutat radiatorul (l-am facut reglabil in 3 pozitii :lol:). E posibil sa ma ajute si cineva dintre membrii comunitatii care este pasionat (asa cum stii,sunt multi pt care este exclusiv business) ,avand si tot ce e necesar dpdv scule...dar si destula stiinta + experienta,bineteles:)


All times are GMT +2. The time now is 20:07.

- Copyright 2024 4Tuning