![]() |
OMOLOGARE JANTE !
Din Decembrie 2008 au fost introduse noile modele de taloane auto care NU MAI AU PREVAZUTA SECTIUNEA CU DIMENSIUNEA CAUCIUCURILOR !
Prin urmare , toti cei care au probleme sau au avut in trafic cu organele de ordine priviind dimensiunea cauciucurilor pot opta pentru aceasta varianta : DECLARATIE LA POLITIE PRECUM CA S-A PIERDUT TALONUL MASINII RESPECTIVE SI OBTINEREA ALTUIA NOU CE NU MAI ARE INSCRISA DIMENSIUNEA CAUCIUCURILOR ! Costuri : maxim 500.000 lei si 30 minute pierdute intr-o zi . Beneficii : evitarea suspendarii talonului , alergatura la rar , montarea altor roti echivalente cu dimensiunile trecute in talon , nervi , etc. MERITA ? Eu zic ca da ! |
Re: OMOLOGARE JANTE !
interesanta si utila informatia. ms
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Andrei ai idee cum se procedeaza in cazul in care nu esti proprietarul masinii (in cazul meu ... leasing) ?
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
se poate sa vedem si noi cum arata un talon nou?
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
E veche ... sau ma rog.
Costa 30 lei Se schimba in 10-14 zile. Se declara deteriorat, adica il bagi la spalat :D Pt. preschimbare trebuie sa mearga la politie detinatorul de drept al masinii sau imputernicit cu procura. Pt cei care au leasing, trebuie sa mearga cu o imputernicire de la leasing si prima pagina a contractului, iar in cazul in care beneficiarul leasing-ului este persoana juridica, trebuie imputernicire si de la beneficiar. Referitor la faza cu jantele, daca cel care face constatarea este cu o masina dotata cu aparat de supraveghere video omologat, acesta poate face foto si intocmi PV. Si tot la RAR ajungi. Dar macar scapi de aia care iti cauta nod in papura si nu au camera pe masina. Eu consider ca se merita sa schimbi talonul. Spor la treaba . |
Re: OMOLOGARE JANTE !
Quote:
NU SE POATE RETINE TALONUL PENTRU ROTI MAI MARI DACA PE TALON NU ESTE SPECIFICATA DIMENSIUNEA ACESTORA . ASTA REPREZINTA UN ABUZ IN FUNCTIE SI SE SANCTIONEAZA IN INSTANTA. Quote:
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Dupa ce te interesezi exact de ce acte e nevoie te-as ruga sa postezi aici sa vedem si noi ... multumiri.
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Quote:
Daca este ceva care sare in ochi ca dimensiune, iti cere omologarea, pe care conform legii tu trebuie sa dovedesti ca o ai, daca nu, el te trimite la RAR si pina se lamuresc lucrurile ... tot fara talon stai. Daca vor ei .... te plimba, si au legea de partea lor. |
Re: OMOLOGARE JANTE !
Quote:
unde-ai vazut tu sa umbli cu OMOLOGAREA jantelor la tine ? ce act e asta? eu n-am auzit de asa ceva.. in fine, sa le luam familiile,ca intr-un final,da te plimba de-ti vin spumele.. |
Re: OMOLOGARE JANTE !
io deja am dat la skimbat ...numai raru poate opri talunu.. politia nu are dreptul daca nu specifica dimesiunile rotilor in talon..
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
si cum au inceput cersetorii (asa imi place sa le spun) sa umble cu brigada RAR dupa ei ... daca vor ... tot te trimit la dat ture de oras ... si de mancat nervi ...ficati ...sau mai stiu eu ce ... oricum ... paza buna trece primejdia rea ... asa ca hai sa punem mana la schimbat taloane ...
P.S. pt stopuri innegrite cine gaseste solutia ? in afara de "N-am dom'le talonu` la mine!" |
Re: OMOLOGARE JANTE !
Pt leasing e simplu, am sunat, mi-au trimis pe mail o cerere, am completato, am trimiso la ei inapoi fax, si ei s-au ocupat de tot...dupa 1 saptamana am primit talonul nou....sunt mai multe rubrici ce numai sunt prinse in talonul nou...:).....spor la treaba pt restul.
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Quote:
Daca faci modificari la RAR nu ti le trece pe cartea de identitate sau talon ? Deci loc ar fi :D La faza cu mamele VOTEZ :D |
Re: OMOLOGARE JANTE !
omologare de janta nu exista,exista doar omologare de anvelopa care se poat omologa si se trece in talon nu pe o alta foaie cu care sa umbli dupa tine(dar acum cu noile talone europene au pierdut gabori)
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
@ERY depinde si de firma de leasing ... eu am avut talonul suspendat pt stopuri+jante+ITP expirat ... si a trebuit sa ma duc personal la bucuresti la sediul firmei de leasing sa imi iau imputernicire pt a-l ridica tot personal de la politia rutiera bucuresti ... pt ca ei initial mi-au trimis imputernicirea pe mail ... si mi-au spus ca pot sa o printez si sa ma duc cu ea la politie asa ... bineinteles ca cei de la politie mai aveau putin si radeau de mine cu imputernicirea mea "in original" ... asa ca ... pt cei care doresc sa incheie un contract de leasing ... feriti-va de RAIFFEISEN ...
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Nu stiu daca intreb unde trebuie, dar poate am noroc:
De ce ii intereseaza pe ei ce jante ai pe masina ? Daca alea care sunt pe masina nu iti plac, vrei altele mai mari, ce treaba au ei cu asta? De ce trebuiesc omologate ? Stie cineva ? |
Re: OMOLOGARE JANTE !
Quote:
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Quote:
Imi pare rau, dar vb serios. Inainte sa tragi vreo concluzie adu`ti aminte ca prost e ala care tace, nu care intreaba |
Re: OMOLOGARE JANTE !
masina aia a fost gandita de ingineri cu anumite dimensiuni la cauciucuri si jenti .pentru alte informatii www.google.com
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
daca tu iti iei jante mai mari, iti iei si cauciucuri mai mici, nu ? asa ma gandesc eu. atata timp cat tu nu iesi din dimenisiuni, care e problema ? atata doar ca ai janta mai mare si caucuicul mai mic.
in fine, va multumesc frumos ca mi`ati raspuns pertinent si intr`o mainera bine-voitoare la intrebare. :| |
Re: OMOLOGARE JANTE !
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
@Hame ... o masina este gandita pentru anumite utilizari .... si anume ... nu o sa vezi niciodata un lambo gandit pt consum/piese ieftine/portbagaj mare .... etc ... intelegi ideea ... si atunci pt plaja de utilizari pt care este destinata o anumita masina + calcule si studii realizate de inginerii proiectanti se stabilesc anumite dimensiuni pt anvelope (implicit jante) cu care masina respectiva este PREZENTATA institutiei care se ocupa de omologarea acesteia pt utilizarea pe drumurile publice ... o masina sport va avea intotdeauna un talon mai mic la anvelope decat o limuzina ... utilitara sau mai stiu eu ce ...
EDIT : iar ceea ce spui tu ... si anume janta mai mare cu talon mai mic ... implica si altele ... in primul rand uzura mai rapida a anvelopelor, necesitatea unei suspensii rigidizate (sport) ... si multa rabdare pt a ocoli gropile din romania :shock: |
Re: OMOLOGARE JANTE !
Quote:
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Acu ma bag si eu in seama, plimb o Supernova cu 195/45/15, daca am talon model nou, si ma intreaba de dim la roti, ce le raspund? Ca nenea cu casketa nu stie ce dim are BMW, Mercedes.... da la Dacie toti stiu... :D Si inca ceva, se poate preschimba vechiul talon cu unul nou, nu trebuie neaparat declarat pierdut...
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Quote:
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Asta cu noile taloane am observat-o si eu prin noiembrie, cand mi-am luat talonul, dar am crezut ca e o greseala de-a lor in favoarea mea :lol:
Din punct de vedere legal nu mai avem obligatia sa ne pastram dimensiunile anvelopelor cu care s-a fabricat masina. De ce? Simplu, pentru ca art. 100 alin. (1) pct. 6 din OUG 195/2002 sanctioneaza "conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decat cele prevazute in certificatul de inmatriculare sau inregistrare". Daca nu sunt prevazute dimensiunile in certificat, respectivul articol NU MAI SANCTIONEAZA NIMIC, deci articolul ramane partial inaplicabil. Nu va lasati intimidati de politisti cu apucaturi si zvacniri de militieni, NU MAI AU CE SA VA FACA nici cu camere, nici la RAR si sub nici un fel de interpretare a legii! Contraventia, in sensul OG 2/2001, presupune existenta a 2 conditii fara de care nu se poate: 1)vinovatia 2)fapta sa fie stabilita si sanctionata prin lege, ordonanta etc. Pai legea stabileste si sanctioneaza nerespectarea dimensiunilor din talon. Daca nu exista dimensiuni in talon, CE respecti? In concluzie fapta, chiar savarsita cu vinovatie, chiar dezaprobata de RAR, nu constituie contraventie si nu poate atrage raspunderea contraventionala. Pe de alta parte (si ca raspuns pentru Hame), cand alegeti o janta mai mare trebuie neaparat ca diferenta de diametru al cauciucului sa nu varieze cu mai mult de 3% fata de diametrul original, ca sa nu vi se intample "brake failure", diferente la kilometraj, manevrabilitate + performante scazute si, la unele masini noi, erori in bord. Iata aici un calculator de dimensiuni care va ajuta mult in alegerea noilor jante si gume: http://www.1010tires.com/tiresizecalculator.asp Cu privire la eventualele probleme ce pot aparea la schimbarea jantelor, principalul criteriu este DIAMETRUL TOTAL al cauciucului de care depind franarea, acceleratia, vitezometrul si alte cateva. Latimea afecteaza aderenta indeosebi pe zapada si gheata (unde, contrar opiniei gresite a multor persoane, este mult mai aderenta o anvelopa ingusta, fie ea si de vara). |
Re: OMOLOGARE JANTE !
nu pune nimeni o poza cu noul talon sa vedem si noi cum arata... eu am trecute jante de 13 in talon pe care il am din august, iar acum vreau sa imi iau jante de 15 si chiar ma gandeam cum sa fac cu omologarea, dar daca merge cu schimbatul talonului... dar sa vedem si noi o poza ceva, care are...mersi...iar daca nu merge faza cu talonul cum ar trebui sa procedez? merg la rar si le spun ca am vrut niste jante mai mari si le vreau omologate sau cum?????? multumesc
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
5 Attachment(s)
Nu are cum sa nu mearga cu schimbarea talonului. Daca nu stii cum, te invatam noi sa-l pierzi :lol:
Diferentele dintre talonul vechi si cel nou sunt: -cel nou e mai inalt si inca nu se gaseste coperta pentru el; -cel nou are un element nou de securitate (poza 5) -cel nou nu mai are deloc rubrica "dimensiuni anvelope". Alte diferente notabile n-am stat sa caut. In concluzie, X-Ray are dreptate, ca de obicei. :D |
Re: OMOLOGARE JANTE !
deci teoretic tb sa il "pierd" apoi tb sa merg la rar sa imi dea o dovada, apoi sa merg la monitorul oficial, si apoi la inmatriculari sa imi elibereze altul??? sau cum se face??? si cam cat costa chestia asta???? mersi
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
In legatura cu schimbarea rotilor: multi se plang ca dupa ce au pus roti mai mari creste consumul si masina scutura mai tare. Nu-i tocmai adevarat. Daca se respecta echivalenta dintre 13"-14"-15"-16"-17"etc nu apar diferente sesizabile ! Daca iesi din echivalente atunci apar erori la vitezometru, contor km (ex:la roti mai mari- la bord indica mai putini km si multi se sperie ca a crescut consumu',dar de fapt ,in relitate masina a mers ceva mai mult decat arata contorul si consumul e cam acelasi). De asemenea, daca se respecta presiunea in roti indicata pe masina respectiva,nu sunt probleme cu "scuturatu". Am patit-o si eu; am un Capri (vezi in semnatura "capricosti"-clik -album foto) care avea 175 70 13 si am pus 195 50 15.La Service le-am zis celor care mi-au schimbat cauciucurile sa bage 1,8 fata si 2,0 spate dar ei au zis ca e putin atat pt rotile pe 15" si ca trebuie 2,5. Am insistat sa bage cum vreau eu, si cand am plecat de la ei masina scutura ca dracu si incepeam sa cred ca e de vina intreadevar dimensiunea rotilor;abia dupa vreo 2-3 saptamani m-am gandit sa verific presiunea in roti si am constatat ca idiotii aia bagasera 2,5-2,8 cum stiau ei ca trebuie la roti mai mari ! Am redus aeru' la 1,8 si 2,0 si masina n-a mai scuturat. Asa ca aveti grija cum faceti ca sa va feriti de necazurile provocate -uneori- de schimbarea rotilor.
Repet: nu este adevarat ca apar diferente mari in cazul schimbarii rotilor, trebuie insa respectate niste reguli. |
Re: OMOLOGARE JANTE !
nimeni nu stie cum se face pt omologarea jantelor??? merg la RAR sa imi treaca pe cartea? imi trebuie vreo hartie ceva de la vreo firma cu care sa merg??
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Quote:
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Eu am obtinut omologare de la 175 60 13 pentru 195 50 15 in 2005. Atunci trebuia ca rotile noi sa potriveasca pe masina fara flanse-distantier, si sa fi existat varianta respectiva de roti pe modelul tau -in cazul meu Ford Capri. Acum vreau sa pun 225 50 15 sau 225 40 17 dar am aflat ca e mult mai greu de omologat-aproape imposibil. Trebuie facut test dinamic in laboratoarele R.A.R. la Bucuresti, si e de platit o taxa de 3000 ron (pe Ford Capri a fost 225 60 13 dar nu pe 15 sau 17). Vezi www.rarom.ro si cauta "schimare roti" (sau jante)...
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Nu am citit toate posturile ca sunt putin prins de febra cu schimbarea certificatului si nu prea am rabdare...am o intrebare: ca sa schimb certificatul trebuie sa ma duc cu el deteriorat la politia rutiera, la RAR sau la inmatriculari ? nu stiu cum e in alte orase dar aici in Valcea toate astea 3 sunt fiecare intr`un colt al orasului. Cat costa mai exact taxa asta de schimbare ? eu am schimbat motorul de curand si as vrea sa ma duc sa il trec ca motor fara serie, trebuie facuta treceerea in certificat inainte sa il schimb sau merge si dupa aceea ? astept un raspuns sigur de la cineva care are habar. Multumesc:D
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Ma bag si eu un pic aici, nu am citit chiar toate post urile dar am facut o selectie si le am citit pe cele care mi s au parut mai importante si care cuprindeau o gama mai larga de explicatii.
- Chiar daca se produce schimbarea talonului vechi, cu unul nou in care nu sunt specificate dimensiunile anvelopei, asta nu inseamna ca nu sunteti pasibili de amenda in cazul in care nu aveti anvelopele omologate. Cei drept va poate amenda DOAR un echipaj mixt (politie + R.A.R.) si asta numai in cazul in care, cei de la R.A.R. vor sa verifice expre' daca aveti anvelopele omologate. Anume in cartea masinii sunt trecute dimensiunile omologate pt masina voastra. Cartea masini fiind in baza de date a echipajului R.A.R. - In baza noului talon, un echipaj de politie nu va poate amenda pentru dimensiunile anvelopei pentru simplul fapt ca ei nu au la dispozitie acea baza de date despre care vorbeam mai sus. Si in cel mai rau caz, vor incearca sa va traga de limba pentru a va amenda... ceea ce constituie un mare mare mare ABUZ. |
Re: OMOLOGARE JANTE !
acum cu taloanele noi nu isi mai bat capu cu jantele..se ia de altele :D numai bine
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Quote:
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Cu politia nu prea mai ai treaba, cu noul talon. Dar am patit-o astazi ca sa ma opreasca RAR-ul , si am pe masina 16'' (195 45 si 195 50) , au sunat si am realizat ca nu sunt jantele originale (acelea fiind pe 14 sau 15). Mi-au retinut talonul, si in curs de 15 zile trebuie sa ma prezint la RAR sa-mi recuperez talonul.
As avea si eu o intrebare, se poate omologa jantele ? (de la 15 la 16) , din cate am inteles se poate, doar sa nu depaseasca dimensiunile cauciucurilor. De exemplu : am avut pe 15 (195 55 15) , sa nu am (205 55 16) , ceva de genul. Stie cineva mai multe detalii , si la pret ? |
Re: OMOLOGARE JANTE !
eu cand mi-am adus calibra si am fost la rar pentru inmatriculare am avut grija sa le spun sa-mi treaca si rotile( 215 r16 40..pe jante 9j toate 4 ) erau trecute si in brief asa ca mi le-au trecut si ei in cartea masinii fara nici o suma in plus...
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
stati linistiti ca nu sunt asa prosti astia.Dimensiunile anvelopelor sunt trecute in CIV (cartea de identitate).Ele numai sunt trecute in talonul nou dar figureaza in civ.Cunosc persoane care au fost oprite si a cerut politistul prin statie sa se verifice ce dimensiuni are in cartea de identitate.ca sa scapati de probleme cel mai bn mergeti la reprezentanta si cere-ti o foaie cu noile dimensiuni si dupa aia va duceti la rar sa le treaca in civ si gata.dar in general trebuie sa fie dimensiuni recomandate de producator.mult succes
|
All times are GMT +2. The time now is 22:34. |
- Copyright 2025 4Tuning