Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Opel tuning (https://forum.4tuning.ro/136-opel-tuning.html)
-   -   Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :) (https://forum.4tuning.ro/136-opel-tuning/105875-motor-1-4-reconditionat-rugina-tuning.html)

cosmin_cosmin_1 24-01-09 11:23

Motor 1.4 la reconditionat + Megasquirt
 
Am un Corsa A vechi, pe care o sa incep sa-l reconditionez intr-un timp nu prea departat.
M-am gandit sa incep cu motorul. Acum are motor de 1.2L pe carburator pe care vreau sa-l inlocuiesc cu un 1.4 injectie.
Dupa lungi cautari, am gasit un motor de 1.4 monopunct. Planul este sa-l modific si sa-l omologhez.

http://www.postimage.org/aVc7B90.jpg http://www.postimage.org/gx625Ti.jpg http://www.postimage.org/aVc7IDr.jpg

http://www.postimage.org/gx62fRS.jpg http://www.postimage.org/gx62kR9.jpg http://www.postimage.org/Pq9CZ0J.jpg


Planuri:
- injectie multipunct in loc de monopunct
- clapete individuale de acceleratie. Am gasit unele de gsxr 750 (parca, nu le am cu motocicletele) la 100 de euro pe care vreau sa le cumpar la salariu
- megasquirt pentru injectie si aprindere
- ford edis pentru aprindere
- comprimare chiulasa daca nu un turbo mic mic, nu m-am decis inca

Pentru inceput, as avea niste intrebari la cine se pricepe. Cat pot lua din chiulasa maxim si sa pastrez tipul de benzina 95, care este cresterea de putere in acest caz? La ce presiune merge pompa de benzina la motoarele monopunct? Pompa nu o am si trebuie s-o fac rost pentru omologare (apropo, are cineva de vanzare?), apoi o sa o schimb cu una de multipunct.

cosmin_cosmin_1 29-01-09 20:51

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
http://www.postimage.org/aVLuKCA.jpg http://www.postimage.org/aVLvl1J.jpg http://www.postimage.org/gxlvjor.jpg

http://www.postimage.org/PqJ0KL9.jpg http://www.postimage.org/aVLvRsA.jpg http://www.postimage.org/PqJ1gb0.jpg

http://www.postimage.org/gxlvNk9.jpg http://www.postimage.org/gxlvSjr.jpg http://www.postimage.org/aVLx9Mi.jpg

http://www.postimage.org/PqJ2ayi.jpg http://www.postimage.org/gxlwbgA.jpg

eu_nasu 30-01-09 16:09

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
cred ca era mai bine daca bagai 1.6

cosmin_cosmin_1 30-01-09 21:43

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Nu il pot omologa.In plus, sunt interesat mai mult de ce pot invata lucrand pe motor decat ce performante obtin.

GTXR 31-01-09 23:24

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Frumoasa achizitie ,niste clapete ca ale tale doresc sa-mi achizitionez si eu ,cat te-a dus cu totul si tine ti lea adus ,in lagatura cu planarea chiloasei nu o sa-ti spuna nimeni exact daca nu spui niste date de exemplu ce raport de compresie ai acum ? Cred ca pana la10:1- 10.5 :1 poti merge safe cu 95 fara sa-ti apara detonati

cosmin_cosmin_1 01-02-09 08:57

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Clapetele m-au costat 100 de euro complete, le-am luat de la cineva care se ocupa cu dezmembrari moto. M-am interesat si am aflat ca chiulasa de 14cz e proiectata prost, cu porturile de admisie patrate. O chiulasa potrivita ar fi cea de 14 multipunct, adica c14se. Dar nu stiu daca o sa o gasesc prin dezmembrari. Iau in calcul si posibilitatea de a pune clapetele pe tigra si de a transforma motorul asta in turbo, cu o chiulasa de cielo (daca se potriveste) sau de opel 16se, care se gaseste mai usor in dezmembrari.

GTXR 01-02-09 11:44

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
E alegerea ta daca mergi pe aspirat sau turbo ,mie unul mi se pare cam micut 1.4 turbo+ ca mult mai mult de munca,in lagatura cu raportul de compresie Escortul meu are 10,3 din fabrica si e facut pt benzina de 95 ...

salfkm 07-02-09 11:19

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Cosmin:motorul C14NZ are raportul de comprimare de 9,4:1,iar C14SE-ul are 10:1,diferenta de raport este data de capul pistoanelor,la SE difera capul pistonului,este mai plin si de aceea ai si raportul mai mare.Cum ti-am zis,poti sa modifici daca vrei chiuloasa de NZ,ii modifici porturile,le maresti si le faci rotunde,la fel recomand si pt evacuare.Daca o comprimi 1mm vei avea cam 10,4:1 raportul de comprmare,va fi ok si vei putea merge cu benzina de 95 cifra octanica.Eu am avut cmprimata 1mm chiuloasa de SE insa aveam pistoanele de NZ,un raport de cmprimare final dupa modificarea chiuloasei,undeva pe la 10,2:1 si am mers fara nici o problema,cu benzina de 95,niciodata nu mi-a detonat sau chestii de genul acesta

cosmin_cosmin_1 07-02-09 14:16

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Deocamdata studiez posibilitatea sa schimb chiulasa cu una de cielo 16v si sa merg pe turbo. Saptamana viitoare ar trebui sa-mi vina chip-ul de megasquirt si cablajul.
Am mai comandat un modul de aprindere EDIS 4 de ford pentru avans. Ca sa fie aprinderea completa, imi mai trebuie un senzor de volanta, bobina de inductie, ambele de pe ford si o roata cu 36-1 dinti.

salfkm, piesa la strung pentru motorasul de relanti inca nu e gata. o sa revin cu poze si cote cand o sa o faca.

salfkm 07-02-09 16:09

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Iti vei construi tu Megasquirtul?Sa inteleg ca ti-ai comandat doar placa aceea pe care trebuie sa legi tu firele si sa faci lipiturile de riguoare?Pana la urma vrei si clapete individuale si turbo?De ce ai ales acel modul de Ford si volanta cu senzorul de turatii tot de la Ford?Puteai sa folosesti delcoul electronic cum am eu la motor,volanta si senzorul de turatii pe care le am eu.Trebuia sa iti cumperi ceva rezistenta doar ca sa poti folosi delcoul acesta electronic,care se gaseste pe site-ul de unde ti-ai comandat MS-ul si costa 8$ daca bine imi amintesc.
Cred ca mai mult astept eu decat tine sa fie gata acea piesa :)

P.S:m-ai putea ajuta contra cost bineinteles si pe mine cu MS-ul daca mi-as comanda?

GTXR 07-02-09 16:25

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Baieti nu prea ma pricep ,asa informativ ,la Escort daca trec pe carbratoare de motocicleta cum as putea sa fac cu aprinderea ,ma dispera cata electronica are in el ,sau daca imi pun clapete de acceleratie ca cele de mai sus cum as putea face sa anulez debitmetrul ?
Am vazut pe youtube https://www.youtube.com/watch?v=TBDgV...eature=related

salfkm 07-02-09 16:37

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Nu stiu cum sunt motoarele de la Ford dar,daca anulezi cumva debitmetrul vei avea nevoie de senzor MAP,pt ca tot ai nevoie de un senzor care sa masoare cantitatea de aer pe care o aspira motorul.Poti sa iti pui clapete individuale si sa construiesti o carcasa pe care sa legi debitmetrul de aer,dupa mine asa e cel mai simplu si nu te mai complici.Acel baiat din filmulet avea Megasquirt,care este ECU programabil,cu un astfel de ECU poti anula debimetrul si sa il inlocuiesti cu senzor MAP dar fara electronica programabila nu ai nici o sansa.Mai bine faci cum ti-am zis cu carcasa si lasi debitmetrul ca e cel mai usor

GTXR 07-02-09 16:40

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
1 Attachment(s)
Nu ma incanta ideea sa pun debitmetrul la loc restrictioneaza mult aerul...uite o poza ,in fine ,iar varianta cu carburatoare banuiesc ca e mai usoara .
Scuze de off Cosmin

salfkm 07-02-09 17:05

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
si la carburatoare e cam aceeasi treaba,daca le adaptezi pe acelea atunci va trebui sa inlocuiesti debitmetrul cu senzorul MAP de care iti ziceam,dar nu stiu cum poti modifica electronica pe a-l recunoaste

cosmin_cosmin_1 07-02-09 21:41

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Daca iti pui carburatoare, nu te mai intereseaza debitmetrul. Aprinderea o ai cu EDIS 4? Daca da, poti sa-ti cumperi un meagajolt si sa o cuplezi la aprinderea ce o ai din fabrica. Si iti programezi tu avansul cum vrei.

Aprindere cu EDIS vreau si eu sa fac pentru ca merge cu megasquirt si vreau sa scap de delco-ul original si sa pot programa cum vreau avansul. Am gasit modulul la numai 5 lire, transportul este 8 lire :(. Aici, pe EDIS + bobina mi s-au cerut minim 50 de euro. Despre acea rezistenta nu stiu nimic.
Chip-ul de megasquirt l-am luat de la magazin de electronice si este neprogramat. Trebuie sa mai construiesc un programator pentru el, sper sa imi reuseasca. Oricum, chiar daca l-as fi luat direct de pe diyautotune, deja programat, ar fi trebuit sa-l rescriu pentru ca vreau sa-i pun MS-Extra care are cateva functii in plus, printre care si aprinderea cu EDIS. Cablajul l-am comandat de EPSICOM din craiova. Restul pieselor se gasesc usor, in afara de senzorul de presiune (un fel de MAP, pe care ori nu-l gasesc in Ro, ori costa foarte mult la comanda). La inceput as incerca sa folosesc senzorul map original al masinii. Apropo, la turbo se preteaza senzorul original? Citeste si presiuni in boost?
Am considerat ca e mai ieftin sa-l construiesc eu. Apoi, asa cum am zis, scopul principal este unul didactic. Cand o sa incep sa am piesele si ceva rezultate palpabile, o sa scriu tot ce e de facut, pas cu pas, pentru construirea megasquirt-ului.
A inceput sa ma enerveze atitudinea secretoasa a unora, chiar si pe-aici, pe forum. N-ar "da din casa" pentru nimic in lume. Asa ca in limita timpului, banilor si a cat ma duce capul, o sa scriu tot ce pot despre megasquirt. La noi inca e un domeniu necunoscut pentru foarte multa lume si cred ca s-ar face un progres semnificativ in modificarea motoarelor daca ar incepe sa se miste lucrurile. Nu am pretentia sa invat pe nimeni, dar poate putin cate putin, cu contributii din partea fiecaruia, o sa reusim sa facem ceva.

Clapetele, pentru inceput o sa le montez pe motorul de tigra. Pentru el fac si piesa pt motorasul de relanti, azi am cumparat o galerie de admisie originala pe care o s-o tai si o sa-i adaptez clapetele. Sunt curios daca se simt cu ceva.

GTXR 07-02-09 23:50

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Iti urez succes,eu unul o sa te urmares cu mare interes,in legatura cu clapele pe tigra bineinteles ca o sa se simta daca nu chiar binisor...Multa bafta.
PS:nu mai schimba astia odata taxa sa-mi pot imatricula si eu Escortul ,as vrea sa mio pun la punct distributie uleiuri tot , apriderea cred ca EDIS 4 o am din cate am vazut pe net...

salfkm 08-02-09 08:43

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Acuma am inteles cevrei sa faci Cosmine,in cazul acesta poti folosi un senzor MAP stock,acesta e bun pana la 1 bar,ma gandesc ca nu vrei sa mergi cu presiune mai mare de 1 bar in turbina,nu?Il poti folosi pe cel de la Opel,de la motorul de 1.4 daca il ai,daca nu,sa imi spui ca te ajut eu cu unul.Mie imi merge perfect,e drept ca am doar 0,5 bar dar e ok,nu imi face figuri.
Acuma nu ca vreau sa fiu rau,dar nu toata lumea este dispusa sa spuna ce a facut si cum a facut,asta referitor la ce ai zis tu cu "datul din casa" dar hai ca poate reusesti sa ii dai de cap si atunci se va schimba putin situatia asa cum ai zis si tu :) Sti cum e,fiecare face si zice ce vrea si cum considera el de cuviinta,daca cineva nu vrea sa zica ce a facut sau cum,parerea mea e ca nu il poti condamna,este alegerea lui.
Sti cumva daca gasesc pe la noi pe undeva un senzor care sa lucreze pe baza de presiune,incepand de la 0,1 bar de exemplu si sa imi actioneze ceva,injector,pompa etc ce o fi?Poate sti cumva sau ai vazut pe la vreun magazin de unde ti-ai luat si chipul.
Daca nu sunt indiscret,cam pe cand vrei sa te apuci de montat turbina si construit MS-ul?Un pret pt chip si cablaje imi poti spune?Mersi :)

cosmin_cosmin_1 08-02-09 22:47

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Senzori map am chiar 2, cel de 1.4 si cel de la tigra pe care l-am cumparat nou.
Cablajul costa 30 de lei si e luat de la EPSICOM Craiova si are codul EP0142.

Chip-ul MC68HC908GP32CP este luat de la Metrafo, de la voi din Oradea, si costa vreo 60 de lei. Ambele preturi sunt fara taxele de transport. Chip-ul trebuia sa vina de saptamana trecuta, dar au fost niste incurcaturi la furnizori si intarzie o saptamana. Sper ca marti sa vina.
Nu pot sa lucrez decat prin weekend-uri, abia atunci am timp. Deci probabil o sa fie un proiect de durata.

Referitor la intrebarea cu injectorul suplimentar..
Ar fi cam 3 posibilitati:
Poti sa folosesti chiar senzorul map original, impreuna cu un circuit electronic suplimentar. Pe unul din cele 3 fire ai o tensiune proportionala cu presiunea citita de senzor. De acolo trebuie culeasa tensiunea.
1. Un circuit cu microcontroller ce-ti citeste valoarea data de senzorul MAP si in functie de el iti comanda injectorul. Circuitul il conectezi la calculator si iti setezi tu cand vrei sa intre injectorul suplimentar si cata benzina sa-ti dea. Avantajul ar fi ca poti sa-ti setezi mai multe trepte de injectie.
2. Folosesti un comparator de tensiune cu LM339 ca sa determini pragul cand sa intre injectorul suplimentar. Pragul ti-l selectezi manual cu ajutorul unui potentiometru. Si injectorul il comanzi cu un oscilator NE555. Avantajul este ca iesi foarte ieftin cu piesele (cred ca sub 10 lei), dar nu ai mai multe praguri de setat. Adica dupa ce iti intra in functiune, o sa ai acceasi cantitate de benzina si la 0.1 si la 0.5 boost.
3. Un contact mecanic care se activeaza la ce boost vrei. Dar si asa, nu poti conecta direct injectorul la baterie si sa-l tii continuu deschis, risti sa ti se incalzeasca si sa se arda. Tot o sa-ti trebuiasca un circuit cu NE555 sa ti-l comande in pulsuri (pwm). Contactul nu stiu cum sa-ti zic ca s-ar putea face, ai putea sa incerci sa desfaci un senzor de presiune de ulei si sa-i mai tai din arc (banuiesc ca in el are un arc si o bila care inchide un contact). Si tu vrei sa-ti deschida mai devreme, deci sa aiba un arc mai moale.

Dintre toate posibilitatile, cea mai eleganta e prima, cea mai ieftina e a doua. Prima solutie te-ar costa cred sub 50 ron.
Eu aveam de mult timp in cap sa proiectez un astfel de circuit, dar in principal ma orientam spre un montaj care intervine inaintea injectoarelor originale si le tine deschise mai mult timp (cu o durata pe care ti-o alegi tu)

salfkm 09-02-09 16:49

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Am inteles,mersi frumos pt explicatiile date :) Nu au fost scumpe firele pt instalatie,nici chipul.Nu am stiut ca este in Oradea firma de asa ceva :)
Spor la treaba iti doresc

Cu injectorul suplimentar am rezolvat azi,cu un senzor de presiune de ulei care deschide la 0,3 bar ,ceva releu nu stiu de care si ceva fire + legaturile aferente,nu stiu cum sunt facute ca un electrician mi-a facut toate legaturile,stiu ca injectorul nu este sub tensiune cand motorul e oprit(ceea ce m-ai sfatuit si tu,deci nu e legat direct pe baterie si ca deschide doar cand senzorul citeste mnim 0,3 bar

cosmin_cosmin_1 09-02-09 18:11

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Injectorul e comandat in pulsuri, daca tu il tii mult timp sub tensiune, o sa se incalzeasca bobinajul si o sa se arda. Teoretic. Practic, vezi pe parcurs. Din cate stiam, nu e recomandat sa tii mai mult de 1 minut un injector deschis continuu. Ce presiune ai bagat in el?

salfkm 10-02-09 13:20

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Da stiu ca pe baza de impulsuri lucreaza,el primeste impuls de la senzorul de ulei si sta deschis cateva secunde,cat timp masina se tureaza de la 3000rpm pana la 6000rpm de exemplu,atat,apoi se inchide pana cand turbina face din nou presiune,dar iti dai seama ca nu sunt vreun obsedat din acela care sa mearga tot in 6000rpm cu treapta 1 si 2 doar pt a fi turat motorul :) Presiunea pe care o are injectorul cred ca e de 4 bari,parca atata stiu ca baga pompa maxim,l-am legat direct de la furtunul de tur al benzinei,i-am facut o ramificatie,dar inainte de regulatorul de presiune,tocmai pt a avea presiune cat mai mare

cosmin_cosmin_1 12-02-09 13:22

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
In sfarsit a venit cablajul de megasquirt. O sa revin si cu poze. Chip-ul mai intarzie inca o saptamana. Deja o sa fie a treia.........

salfkm 12-02-09 15:29

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Chiar vroiam sa te rog sa pui niste poze cu cablajul acela,sunt foarte curios sa il vad cum arata.Pe langa acest cablaj,chipul care trebuie sa iti vina,ce anume mai ai nevoie pt a putea construi Megasquirtul?

P.S:cu piesa aceea pt motorasul de relanti inca nu sti nimica?

cosmin_cosmin_1 12-02-09 17:19

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Imi mai trebuie mai multe piese electronice uzuale pentru megasquirt si un programator pentru chip-ul de ms, care si el e facut din piese comune. Asta daca folosesc senzorul meu map si nu trebuie sa-l cumpar pe cel recomandat de ei.

Dupa examenul de sambata ma intorc cu detalii

salfkm 13-02-09 13:18

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Inteleg,sti sa imi spui cu aproximatie cam cat ar costa toate piesele pt a construi si programa Megasquirtul?Te intreb pt ca as avea ocazia sa cumpar unul putin folosit cu adaptare pt instalatia mea electrica,deci bolt on, la un pret bun si as vrea sa fac o comparatie.Mersi si bafta la examen :)

cosmin_cosmin_1 13-02-09 15:32

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
depinde de ce varianta de megasquirt vorbim. Eu o sa-mi construiesc pentru inceput MS1 cu pcb-ul v2.2. Fara senzorul map, incerc sa ma incadrez intre 150 si 200 de lei. Programarea nu e inclusa in pret,pentru ca n-o sa platesc pe nimeni sa o faca.

salfkm 13-02-09 15:39

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Inteleg,cel de care iti ziceam eu este MS1 v3.0.De programat ti-l sti tu programa sau vei incerca sa ti-l programezi?
Nu stiu daca ma crezi dar sunt intr-o dilema foarte mare,sa dau banii pe cel de care iti spuneam(este o suma oricum mult mai mare fata de cat mi-ai spus tu) sau sa fac si eu ca tine,impreuna cu ajutorul tau bineinteles,asta daca esti dispus sa ma ajuti :)

De aceea te-am rugat daca o sa poti sa pui niste poze cu instalatia electrica care ti-ai cumparat-o si ce mai ai ca sa imi fac o idee sa vad ce si cum e ca sti ca la partea de fire sunt zero :)

Poti sa imi dai un sfat legat de ce sa fac cu MS-ul?
Mersi frumos :)

cosmin_cosmin_1 13-02-09 18:31

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
de programat o sa incerc eu sa-l programez, vad eu cum. Probabil o sa-mi fac un aparat, ceva, cu care "extrag" harta de pe un motor multipunct similar.
Cred ca ai inteles gresit la ce m-am referit prin "cablaj" :p Eu ma refer la placa pe care vor veni lipite piesele. In termeni populari se numeste "cablaj", in termeni tehnici "pcb".Adica o placa dreptunghiulara de aproximativ 10x15cm. Nu am cumparat firele pentru ca o sa folosesc instalatia electrica pe care o are deja motorul. Eventual o sa-i prelungesc/scurtez firele daca e nevoie.

Kit-ul pe care l-ai gasit tu ce contine si cat costa? Ce harti are?
Sigur ca varianta construita deja si testata e de preferat, dar eu m-am apucat de MS ca sa invat.

salfkm 13-02-09 18:38

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
MS-ul costa 350 de lire cu convertor facut ca sa se potriveasca direct pe instalatia mea electrica,deci numai conectez mufele de la instalatie si cu asta basta,nu trebuie sa tai fire,sa le adaptez si alte minuni de acest gen.El este programat pt un C20NE cu turbo,deci oricum ar trebui sa il reprogramez.Chiar nu stiu ce sa fac...........................De aceea iti cer parerea :)

P.S:am inteles acuma chestia cu "cablajul".Sorry,dar nu am stiut :) Mersi de lamurire.Asa invata omul

cosmin_cosmin_1 13-02-09 19:40

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
350 de lire mi se pare un cost foarte mare.

salfkm 14-02-09 06:28

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
deci sa inteleg ca nu merita?

cosmin_cosmin_1 14-02-09 15:04

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Daca merita sau nu, nu stiu sa zic. Pentru mine inseamna multi bani si daca i-as avea, cred ca m-as orienta spre vems mai degraba.

Cablajul:
http://www.postimage.org/gxZ3PvS.jpg http://www.postimage.org/Pq280h_A.jpg

salfkm 14-02-09 17:15

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Ti-am inteles punctul de vedere,iti dai seama ca si pt mine reprezinta o suma mare de bani.Daca ar fi costurile pt ceea ce faci tu atunci m-as risca si eu la construirea unui ECU cum iti faci tu,200 RON tot nu e asa de mult.Banuiesc ca restul pieselor de care mai ai nevoie urmeaza sa ti le comanzi,nu?Multumesc pt sfaturile date si pt poza,am inteles acuma cum e cu "cablajul" :)

cosmin_cosmin_1 14-02-09 17:22

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Da, saptamana viitoare ma ocup de restul pieselor. Ce voiam sa-ti zic, din cate stiu, MS1 nu poate comanda motoras pas cu pas d-ala de care ai tu pentru relanti, ci doar din tipul celalalt de valva de relanti cum are C20NE.

salfkm 14-02-09 17:30

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Treaba asta nu am stiut-o sincer sa fiu,mersi ca mi-ai spus.Acuma te intreb si altceva,ceea ce construiesti tu va putea comanda motorasul de relanti ca si la tine e la fel?

cosmin_cosmin_1 15-02-09 08:36

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Eu o sa fac prima data MS1 apoi MS2. Cu MS1 nu pot controla motorasul pas cu pas. Dar oricum o sa-l inlocuiesc pe cel al motorului de 1.4 pe care experimentez cu o valva de relanti de pe C20NE.
Piesa care e in lucru la strung este pentru motorul de tigra pe care incerc sa pun clapetele. O sa pastrez deocamdata softul original, si nu pot inlocui motorasul de relanti.

Dar p-asta de 1.4 il fac cum doresc,sa fie compatibil cu MS.
Daca o sa treci pe MS si clapete individuale, si vrei si valva de relanti, probabil o sa trebuiasca sa inlocuiesti motorasul cu unul de c20ne. Asta daca vrei, ca poti lasa clapetele putin deschise si sa scoti valva de relanti de tot, MS nu se supara

salfkm 15-02-09 08:47

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Inteleg acuma care sunt miscarile :) Acuma poate ca pun o intrebare idioata:cum poti sa transformi MS1 in MS2?Schimbi cablajul acela sau chipul din el?Daca as opta pt MS atunci iti dai seama ca as anula motorasul de relanti sa pot folosi clapetele si le las putin deschise asa cum ai zis si tu,asa e cel mai usor si mai sigur dupa parerea mea.Asa am vrut sa fac de la inceput,dar uite ca nu m-a lasat electronica stock sa fac miscarea aceasta?

P.S:ti-am trimis un pm

cosmin_cosmin_1 15-02-09 10:05

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
se schimba chip-ul, dar ca sa poti folosi ms2 la maximul de potential, iti trebuie cablajul v3

salfkm 15-02-09 11:50

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Ok,am inteles cum e,cand poti astept un raspuns la pm-ul pe care ti l-am trimis.Mersi

cosmin_cosmin_1 17-02-09 20:54

Re: Motor 1.4 la reconditionat Rugina Tuning :)
 
Au ajuns aprinderea EDIS4 si chip-ul pentru Megasquirt

Costuri pana acum:
aproximativ 110 lei pentru PCB+Chip 68HC908 + 2 integrate
Azi am dat comanda de alta parte din piese astfel (nr criteriu, cod produs, denumire, cantitate, pret/buc, pret total)




1. 12490 LED 5 mm ROSU 7 0.20 1.4
2. 525 10 K/0.25 W 1% 10 0.05 0.5
3. 534 4.7 K/0.25 W 1% 5 0.05 0.25
4. 543 2.2 K/0.25 W 1% 5 0.05 0.25
5. 548 1.3 K/0.25 W 1% 5 0.05 0.25
6. 550 1 K/0.25 W 1% 16 0.05 0.8
7. 560 390/0.25 W 1% 5 0.05 0.25
8. 562 330/0.25 W 1% 10 0.05 0.5
9. 589 22/0.25 W 1% 5 0.05 0.25
10. 255 330 K/0.25 W 1% 5 0.05 0.25
11. 175 100/0.5 W 5 0.1 0.5
12. 1833 390/1 W 5% METAL-OXID 3 0.2 0.6
13. 2159 270/1 W 5% METAL-OXID 1 0.2 0.2
14. 324 100 K/0.25 W 1% 5 0.05 0.25
15. 3689 CONECTOR 9 P/90' MAMA 2 2.05 4.1
16. 417 51 K/0.25 W 1% 5 0.05 0.25
17. 497 33 K/0.25 W 1% 6 0.05 0.3
18. 10675 IRFZ 44 NPBF 2 2.65 5.3
19. 11809 MINIDROSSEL 1 uH 700 mA 3 0.50 1.5
20. 12565 33 NF/100V POLIESTER 2 0.25 0.5
21. 143 1 M/0.25 W 1% 5 0.05 0.25
22. 145 10 NF/100 V POLIESTER 5 0.2 1
23. 14766 Z 36 V /1.3 W 1 0.2 0.2
24. 169 100 NF/63V POLIESTER 15 0.2 3
25. 1779 22 MF/16 V TANT 2 3.9 7.8
26. 1805 220 NF/63 V POLIESTER 3 0.35 1.05
27. 1949 330 NF/63V POLIESTER 1 0.4 0.4
28. 2179 74 HC 125 1 1 1
29. 2486 1 NF/100V POLIESTER 5 0.2 1
30. 3326 1 MF/100 V 105'C 2 0.15 0.3
31. 4875 LM 555 CN 1 0.50 0.5
32. 5256 Z 24 V/1.3 W 1 0.2 0.2
33. 6115 15 PF/100 V 4 0.1 0.4
34. 640 47 PF/100 V 3 0.1 0.3
35. 7785 Z 12 V/1.3 W 1 0.2 0.2
36. 7798 Z 5 V 1/1.3 W 6 0.2 1.2
37. 9377 2 N 2222 A 6 0.20 1.2
38. 9435 4 N 25 3 1.00 3
39. 1248 4.7 MF/16 V TANT 2 1.85 3.7

Total: 45 lei

Piesele sunt pentru 3 module: MS + Programator chip + stimulator MS
Am facut design-ul pentru cablajul programatorului, trebuie sa-l transfer pe placa de cupru, sa-l corodez si cand vin piesele, le montez.


All times are GMT +2. The time now is 06:44.

- Copyright 2024 4Tuning