Honda Civic(s): Doua bestii cameleon
Honda Civic sta la baza multor proiecte, care mai de care mai traznite si iesite din tipar. Unul din cele mai modificate modele este reprezentat de
Civic EG6, in special datorita fiabilitatii sale.
Probabil la fel au gandit si proprietarii acestor doua exemplare de mai jos, motiv pentru care ambele masini se pot numi…
bestii pe roti.
Bun, intai trebuie luat in calcul faptul ca masinile sunt pregatite special pentru competitia
NSCRA (National Sport Compact Racing Association), creierul din spatele tuturor modificarilor fiind firma SIK Creation.
Prima dezvolta nu mai putin de
263 CP dintr-un motor
K24A2 de 2.4 L , “surplusul” de
66CP fiind obtinut prin adaugarea unor
axe cu came Brain Crower Stage 2 si arcuri pentru supape de la Eibach.
In ceea ce priveste racirea, sistemul este mai putin conventional, tunerul
Stage 6 montand un traseu destul de inedit, cu tubulatura
DTR.
La partea trenului de rulare s-a optat pentru
amortizoare KYB AGX completate de
arcuri Skunk2 Drag si jante
Welds pe 13”.
Se schimba foaia cand prezentam cel de-al doilea EG, o mica bestie de trei ori mai puternica decat prima, la propriu, aceasta
dezvoltand nu mai putin de 820 CP si un cuplu de 520 Nm.
Inima acestui monstru este pompata de
o turbina Precision PT-74, axe cu came IPS KT1, valve Ferrera, Golden Eagle O-Ring Sleeved Block, pistoane forjate CP 9.0-1 si tije BME Aluminum, racirea fiind asigurata printr-un traseu custom construit de
Stage 6 Motorsport.
Trenul de rulare este compus din
coilovers Omni Drag si
axe spate Ken’s Customs Chasis Solid Axel, toate acestea fiind completate de
slick-uri M&H.
Interiorul bestiei este mai complex decat al primei, configuratia cuprinzand un roll-cage in 10 puncte, scaune Ultra Shield, centuri Simpson si volan Momo.
Ar mai fi foarte multe de zis, despre amandoua, insa in unele cazuri pozele spun mai mult decat orice cuvant. Enjoy!