Honda Civic EG5 - Voinicul de 300 CP
Ai o masina si vrei sa o modifici. Ai si bani. Bun. Primul pas ar fi sa iti duci masina la un tuner profesionist, sa se ocupe el de tot. Sau faci treaba chiar tu, cu mana ta, ca doar stii vorba “
ce-i in mana nu-i minciuna”.
In acelasi mod a gandit si proprietarul acestui Civic EG5 1.6. In 2000 a inceput singur si cu proprile maini munca la masina lui. Rezultatul este mai mult decat pe masura.
Motorul a primit astfel multe interne noi (pistoane si biele forjate, turbina, un traseu de evacuare marit si modificat) si o unitate de control ECU de la K-Pro, ce permite
cresterea automata a presiunii turbo de la 0.6 la 1.0 bari, respectiv de la 230 CP la 300 CP.
Avand in vedere nevoia de control si stabilitate a masinii, s-a optat pentru un
set de suspensii D2 Racing si un kit de frane cu sase pistoane, tot D2.
In ceea ce priveste exteriorul, proprietarul nu a considerat necesare artificiile, pastrand stilul JDM cat mai original posibil. Putem regasi cateva elemente discrete, precum buza bara fata, praguri si eleron Spoon din carbon. Farurile si stopurile au fost inlocuite cu unele aftermarket.
In ceea ce priveste interiorul, modificarile discrete se gasesc in elemente precum scaunele Tenzo, volanul Momo, nuca schimbator din aluminiu Skunk2, precum si ceasurile AEM de pe stalp, necesare pentru evidentierea performantelor.
Nu spun ca este cel mai fantastic proiect vazut vreodata, insa este dovada vie ca atunci cand ai pasiune si vointa, pot iesi multe lucruri frumoase, fara a arunca banii pe fereastra.