Quote:
Originally Posted by turbo_tudor
Din primul post reiese ca clasele se for face in functie de putere dar nu am vazut sa se spuna undeva daca va exista vreo diferentiere intre motoare aspirate si cele turbo care dupa calcul se vor incadra in aceeasi clasa de putere
|
Este foarte clar specificat chiar din primul post : Puterea finala de incadrare se calculeaza astfel :
INCADRAREA IN GRUPE
La incadrarea in grupe se iau in calcul coeficientii de corectie afisati mai jos
- Coeficienti pentru supraalimentare (Cs)
Pentru turbo – 1.6 (benzina) si 1.4 (diesel)
Pentru compresor sau N2O – 1.3
*Coeficientul este luat in calcul doar pentru modificarile care nu sunt trecute in talonul masinii
- Coeficienti in functie de tractiune si arhitectura (Cta)
Tractiune fata - 0.95
Motor central - 1.15
Tractiune 4×4 - 1.12 (se aplica pentru puteri mai mari de 200cp)
Mod de calcul al incadrarii in clase:
P x Cta (daca e cazul) x Cs (daca e cazul) = Pf
P - puterea de fabrica a motorului care echipeaza masina la momentul cursei
Pf – puterea finala conform careia se face incadrarea in clase
Toate masinile cu turbo inmultesc puterea cu 1.6 pentru benzina si cu 1.4 pentru diesel indiferent daca au avut de fabrica turbo sau montat ulterior, si cu coeficientul de tractiune, puterea rezultată este cea finala dupa care se incadreaza masina. Si acum exemplul perfect, eu am o masina turbo benzina de 224 cai in talon, la prima strigare daca nu s-ar tine cont de coeficienti asi fi incadrat la Grupa E 200-250 cp, insa in realitate se calculeaza astfel :224 cp x 1.6(coeficientul de tubo benzina) x 0.95 (coeficientul pentru tractiune fata)= 340 cp iar grupa de incadrare finala este G intre 300 si 375 cp( chiar daca eu nu am acea putere)Din cauza/datorită coeficientilor s-au echilibrat grupele si in functie de tipul motorului aspirat/supraalimentat.