Un MIC tutorial text. O sa scriu mult, pregatiti-va.
In primul rand cel mai important e PenToolul, fara el e cam imposibil sa faci treaba asta. Daca prinzi miscarea e foarte usor de folosit. Mai ales ca eu nu folosesc decat mouseul. In al doilea rand, trebuie sa simti curbele caroseriei si cum se pliaza luminile pe ea, ca sa iasa reflexiile reale. Ca incepator cel mai bine e sa incepi cu un donor pozat in studio, ca sa vezi exact reflexiile si sa nu trebuiasca sa te chinui cu reflexiile mediului inconjurator, copaci, cer, cladiri, etc. Asa iti intri mai usor in mana, iar cand ai prins cat de cat modul de lucru iti e mai usor la alte lucrari sa renunti la ele sau sa le adaugi in functie de ce background ai ales.
Modul de lucru:
-Alegi o poza cu masina pe care vrei sa lucrezi, dint-un unghi interesant, ca sa impresioneze mai tare lucrarea finala. Un unghi simplu, pozat de sus, unde se vede mult din capota si plafon nu reflecta asa bine tuningul aplicat. Mie cel mai mult imi place sa lucrez pe masini pozate de la nivelul farului sau chiar mai jos, unde in prim plan este bara (fata sau spate).
-Eu lucrez pe rezolutie 5000x5000. Faci un contur al masinii stock, cu pentool si brush de 5px. Dupa asta ai doua posibilitati:
a) In urma cu ceva timp lucram asa: faceam desenul kitului freehand, pe hartie sau tableta, iar apoi scanezi si il asezi peste conturul facut in prealabil si dupa asta, ii faci contur si kitului tot cu pentool.
b) Acum lucrez asa: daca stapanesti bine pentool si ai vedere in spatiu buna, poti desena kitul direct pe masina, din mouse. Apropo, eu nu folosesc copy-paste cu alte kituri, tot ce aplic eu pe masini este desenat de mine, din pentool.
-Dupa ce ai facut conturul si la kitul custom, ai forma finala a masinii gata. Acum urmeaza partea grea.
-Intai, daca ai parti pe care nu le faci din brush (faruri, sigle, jante), le aplici pe masina si te joci un pic din Image->Adjustments cu ele. La jante, trebuie sa fi atent ca ele sa nu fie plate (2D). Poti lucra la ele cu Warp, iar daca o janta este foarte adanca, poti face asa: copiezi interiorul ei (fara buza) si il muti spre interior, iar spatiul dintre buza si interiorul jantei il faci brush. (stiu ca e greu fara poze)
-Acum incepe brushul. Poti lucra in 2 moduri: alb-negru sau pe culoarea pe care ti-ai ales-o. Mie imi place sa lucrez pe alb-negru si din cand in cand aplic culoare sa vad daca iese bine. Daca vrei sa iasa bine culoarea finala, fa donorul alb negru si copiaza de acolo griul de mijloc si incepi cu el. Apoi aplici cu dodge si burn umbra si lumina initiala. E important sa lucrezi pe multe layere. Pentru cea mai mica umbra, faci un layer nou. Asa poti sterge ce nu iti place fara sa afectezi munca din urma. O lucrare complexa, cu multe lumini, umbre, reflexii poate avea si peste 400 de layere.
-Daca donorul e bun si masina e pozata in studio, te poti inspira pentru lumini si umbre din el. La lumini cu alb, umbre cu negru. Pentru a face de exemplu o lumina, selectezi cu pentool spatiul unde se aplica lumina, incarci spatiul cu atat alb cat ai nevoie, il blurezi un pic si daca e nevoie stergi marginile care sunt in degrade. Daca nu iti place intensitatea luminii, maresti sau micsorezi opacitatea layerului. Daca lumina are mijlocul mai intens decat marginile (cum ar fi pe o aripa), faci ca mai sus lumina cea mai putin intensa, faci un duplicat pe ea si stergi marginile. Poti face atatea duplicate cat ai nevoie, cu fiecare layer adaugat, se mai adauga intensitate. Asta e ideea de baza la renderurile pe care le fac eu.
-Daca vrei sa faci masina mata, sau sa ii schimbi refexiile, cel mai indicat e sa iti gasesti un donor cu o masina asa cum vrei si sa te inspiri de pe el. E important sa te gandesti inainte de a incepe renderul de unde vine lumina, ca sa stii cum trebuie puse reflexiile pe masina.
-Mic sfat: la imbinari, colturi, unghiuri drepte, pentru mai mult realism, fa un punct alb si da-i putin blur. Daca reflexia e mai mare, tot face cu smudge un fel de steluta. Arata foarte bine la sfarsit.
-Detaliile sunt foarte importante. Cele mai mici umbre, la imbinari, usi, sub faruri, dau o nota de realism mult mai mare lucrarii finale.
-Dupa ce e terminata caroseria, poti face un lucru pe care l-am descoperit de curand si e foarte bun. Copiezi caroseria masinii stock, o faci alb negru, o pui peste renderul tau si ii dai soft light. Ii modifici cat vrei opacitatea dupa. Normal, acolo unde ai kit nou, stergi cu un brush mare si soft.
-Ca sa arate a metal, te duci la primul layer (cel cu griul mediu, care trebuie sa fie sub reflexii) si dai Filter-Noise-AddNoise. Dai cat noise vrei, fara sa fie prea mult.
-Culoarea se adauga usor. Selectezi forma caroseriei, bagi culoarea pe care o vrei si dai soft light sau overlay peste layerul initial cu griul mediu. Daca e prea inchisa mai faci un layer alb peste, la fel cu soft light sau daca e prea deschisa invers, cu negru. Atentie, layerele astea sunt sub cele cu reflexiile.
-Geamurile sunt foarte usor de facut. Intai selectezi interiorul, bagi un gri inchis, faci niste lumini si umbre unde trebuie. apoi selectezi tot geamul, cu un brush mare si soft aplici negru si alb de unde vine lumina iar apoi mai faci un layer si aplici un bleu in degrade cu soft light.
O sa incerc sa fac un tutorial complet si cu poze, sunt foarte multe lucruri de spus si de aratat si stiu ca la cum vorbesc eu, par lucrurile sa para complicate. Sa vad cand am timp de tutorial. Daca mai sunt intrebari si am uitat ceva puteti sa ma intrebatii aici sau pe pagina de facebook: facebook.com/marisdesignofficial