Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Totul despre anvelope

Totul despre anvelope Aici gasesti toate informatiile despre cauciucuri, dimensiuni, presiunea corecta, marci diverse, performante, norme de siguranta si feed-back de la utilizatori.

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 08-12-14, 08:28   #76
Bibendum

Stage 1
 
Bibendum's Avatar
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 23
Member of:
[Moderators]
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Castigatorul intrebarii de vineri, 5 Decembrie: Mituc

Castigatorii a cate un ceas de mana Michelin:

ToranagaSama

si

Demin2609

(va rog sa lasati un PM cu adresa, numele complet, pentru livrare)

INTREBAREA nr. 5 - LUNI 8 DECEMBRIE:

Ce defineste o anvelopa all-seasons?
Bibendum is offline  
Old 08-12-14, 09:15   #77
alytza

Stage 2
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 25
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Anvelopele all-season sunt un compromis intre a utiliza anvelope speciale destinate fiecarui sezon.

Prezentarea anvelopelor all-season

Anvelopele all-season reprezinta un mixt intre anvelopele de iarna, care au in componenta cauciuc mai moale, fiind aderente la temperaturi scazute, iar profilul benzii de rulare continand caneluri si striatii mai adanci, fapt care sporeste aderenta pe zapada si ajuta la evacuarea apei si anvelopele de vara care nu pot fi folosite in conditii optime la temperaturi mai mici de 7 grade Celsius deoarece cauciucul din componenta lor devine rigid.

In Europa, aceste anvelope all season castiga din ce in ce mai mult teren, fiind utilizate de persoanele care traiesc in zone cu ierni mai blande, fara evenimente meteo extreme, sau de catre persoanele care nu circula foarte mult cu automobilul.

Avantajele si dezavantajele anvelopelor all-season :

Avantaje:

Punctul forte al anvelopelor all-season este acela ca ele reprezinta un compromis bun intre achizitia anvelopelor destinate utilizarii vara sau iarna.

Putem spune ca anvelopele all-season sunt mai performante pe timp de vara in comparatie cu anvelopele de iarna folosite in acelasi sezon si totodata sunt mai performante iarna decat anvelopele de vara folosite in anotimpul rece. In plus, anvelopele all-season sunt marcate, conform prevederilor Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31.03.1992, referitor la anvelopele autovemobilelor si ale remorcilor acestora, cu inscriptia M+S, fapt ce le face sa poata fi folosite LEGAL pe drumurile acoperite cu gheata sau zapada.

Un alt avantaj il constituie faptul ca aceste anvelope all season reprezinta o solutie mai ieftina, fiind suficient un singur set care va folosit pe tot parcursul anului, in detrimentul a 2 seturi destinate fiecarui sezon.

Dezavantaje:

Un dezavantaj important al anvelopelor all-season este faptul ca acestea nu sunt la fel de performante in timpul sezonului rece, precum anvelopele de iarna, care sunt mult mai aderente in viraje si oferind tractiune si franare superioara in conditii de carosabil acoperit cu zapada sau cu gheata. De asemenea, anvelopele all-season nu ofera acelasi nivel de performanta vara precum anvelopele destinate strict acestui sezon, care sunt mai silentioase, mai adererente atat pe carosabil umed, cat si pe carosabil uscat.

Un alt dezavantaj este reprezentat de faptul ca oferta si gama de anvelope all-season este destul de redusa, iar producatorii de anvelope premium nu au in oferta lor anvelope pentru toate sezoanele.

In concluzie, anvelopele all-season pot fi considerate o alegere buna pentru cei care accepta compomisul intre performantele oferite de anvelopele specializate si pretul mai redus pentru echiparea masinii cu anvelope pentru toate sezoanele. Totusi, trebuie sa precizam faptul ca alternarea anvelopelor iarna/vara va ramane alegerea cea mai performanta, deoarece utilizatorul va beneficia in totalitate de siguranta si performantele oferite de o anvelopa specializata.
alytza is offline  
Old 08-12-14, 09:15   #78
SpeeDemon

Stock
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 2
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Anvelopa all-season reprezinta un compromis intre anvelopa de iarna si cea de vara.
Nu se uzeaza prematur, mentine stabilitatea si manevrabilitatea la temperaturi ridicate vara dar mentine aderenta si controlul la temperaturi sub 7 °C .
Fiind fabricate dintr-un cauciuc mai dur pentru a avea o durata de viata mare sunt recomandate totusi rularii la temperaturi peste 7 °C incondtii de temparturi scazute sau zapada oferind perfomante scazute.
Aceasta reprezinta o solutie aleasa de cei ce locuiesc in zone unde foarte rar coboara temperatura saub 0 grade, in mediul urban fiind scutiti de depozitarea anvelopelor sau de catre cei care de-a lungul calatoriilor lor intampina conditii meteo caracteristice ambelor anotimpuri.
De asemenea nefiind necesara inlocuirii anvelopelor decat la finalul vietii, se reduc costurile de manopera, depozitare, eventual un al doilea set de jante pentru a preveni eventuala rupere la marginilor anvelopei.
SpeeDemon is offline  
Old 08-12-14, 10:33   #79
cornelmen

Stage 4
 
cornelmen's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 253
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

In Ropmania ,anvelopele all-season nu sunt prevazute ca atare, in lege, drept alternativa acceptata la anvelopele de iarna.
Denumirea de anvelopa all-season este o denumire comerciala care nu defineste cu exactitate tipul de anvelopa omologata pe timp de iarna
Mentionez insa ca din punct de vedere tehnic anvelopa all season nu este recomandata pentru utilizarea pe tot parcursul anului in tari cu o clima ca a Romaniei, acestea fiind destinate mai degraba unor tari cu o clima mai temperata.
__________________
I love this car
cornelmen is offline  
Old 08-12-14, 11:03   #80
ToranagaSama

Stock
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 9
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Quote:
Originally Posted by Bibendum View Post
...
INTREBAREA nr. 5 - LUNI 8 DECEMBRIE:
Ce defineste o anvelopa all-seasons?
O anvelopa All-Season sau popular "struto-camila", este o anvelopa creata in special pentru tarile care nu trec prin toate cele 4 anotimpuri. Ele sunt create pentru a functiona optim atat pe bine pe timp rece / umed (sau cu zapada putina) dar si temperaturi moderate de vara.
In Romaina aceste sunt considerate legale daca au pe el inscrisul MS (mud snow). Insa trebuie tinut cont ca aceste anvelope nu sunt cele mai parformante pe timp rece cu zapada abundenta.
ToranagaSama is offline  
Old 08-12-14, 11:05   #81
ulyjoker91

Stage 2
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 26
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Anvelopele all season sunt oarecum bune doar in tarile cu o clima foarte blanda, unde iarna temperatura nu prea scade sub grade iar vara nu prea trece de 25-30. In tari precum Romania, unde iarna se poate ajunge lejer la -15 iar vara asfaltul sare si de 50, lucrurile nu mai stau deloc bine pentru acest tip de anvelope.
Practic un cauciuc all season in Romania nu va fi bun nici vara nici iarna, vara fiind prea moale iar pe timpul iernii prea rigid pentru a oferi aderenta optima. Am vazut masini cu all season care iarna nu erau in stare sa treaca nici peste un speed bump acoperit cu zapada!
Anvelopele all season permise in Romania pe timpul iernii trebuie sa aiba si inscriptia M+S (Mud + Snow).
Daca temperatura scade sub 5 grade, in general o anvelopa de iarna va fi mai performanta decat una all season, cele de iarna putand fi utilizate in conditii bune chiar si pana la -30 de grade. Mai mult, anvelopele all season nu ofera tractiune buna pe zapada si nu se recomanda circularea cu ele pe zapada groasa ci doar pe straturi foarte subtiri.
Din punctul meu de vedere aderenta este caracteristica primara de siguranta la un autovehicul si nu se poate pune problema de a se circula cu anvelope nepotrivite. De aceea consider ca anvelopele all season nu pot oferi niciun avantaj in fata celor de vara si de iarna, in afara cazurilor in care se care circula ocazional, cu viteza redusa si pe drumuri neacoperite cu zapada.
ulyjoker91 is offline  
Old 08-12-14, 12:34   #82
vlad87
Peugeot Driver

Stage 5
 
vlad87's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 342
Member of:
[PEUGEOT]
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Anvelopele all season sunt un compromis intre cele de iarna si cele de vara pentru a oferi aderenta satisfacatoare pe zapada si rezistenta la temperaturi inalte pe timp de vara.

Compozitia anvelopelor all season trebuie sa le permita acestora rularea in siguranta iarna si durabilitatea pe timp de vara.
Din acest motiv, compusii folositi sunt 'intermediari' iar performantele sunt net inferioare pe zapada, gheata si polei fata de anvelopele dedicate de iarna.

In acelasi timp, durabilitatea la temperaturi si viteze ridicate va fi inferioara anvelopelor de vara.

Totodata, nivelul de zgomot emis de anvelopele all-season este net superior celui produs de anvelopele de vara.

Canalele anvelopelor all-season au o latime mai redusa pentru a permite o zona centrala mai solida, importanta la rularea cu viteze ridicate.

Anvelopele all-season pot fi folosite si pe timp de vara dar trebuie tinut cont ca ele au totusi performante inferioare celor de vara, in special pe virajele rapide si la temperaturile inalte din lunile iulie si august.

Anvelopele all-season, fiind o solutie de compromis, sunt gandite pentru zone climatice blande, unde iarna adevarata dureaza doar cateva zile pe an.

In acelasi timp, datorita performantelor mai scazute decat ale celor de vara ele sunt recomandate mai degraba pentru autoturisme cu cilindree si putere redusa si sunt potrivite unui stil de condus mai lent.
Un alt neajuns al pneurilor all-season se refera la nivelul de zgomot generat la viteza inalte, crescut fata de cel al anvelopelor de vara.

Unele tipuri de anvelope all-season prezinta si simbolul alpin sau au marcate cuvintele ALL SEASONS dar acest lucru nu este obligatoriu.Au marcate 4 pictograme alaturate simbolizand anotimpurile dar nici acest lucru nu este obligatoriu.
__________________
vlad87 is offline  
Old 08-12-14, 17:22   #83
bosoiro

Stock
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 7
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

INTREBAREA nr. 5 - LUNI 8 DECEMBRIE:

Ce defineste o anvelopa all-seasons?[/QUOTE]

Anvelopele all season sunt un compromis intre cele de iarna si cele de vara pentru a oferi aderenta satisfacatoare pe zapada si rezistenta la temperaturi inalte pe timp de vara.
Anvelopele all-season, fiind o solutie de compromis, sunt gandite pentru zone climatice blande, unde iarna adevarata dureaza doar cateva zile pe an.
In acelasi timp, datorita performantelor mai scazute decat ale celor de vara ele sunt recomandate mai degraba pentru autoturisme cu cilindree si putere redusa si sunt potrivite unui stil de condus mai lent.
Un alt neajuns al pneurilor all-season se refera la nivelul de zgomot generat la viteza inalte, crescut fata de cel al anvelopelor de vara.

Compozitia
Compozitia anvelopelor all season trebuie sa le permita acestora rularea in siguranta iarna si durabilitatea pe timp de vara.
Din acest motiv, compusii folositi sunt 'intermediari' iar performantele sunt net inferioare pe zapada, gheata si polei fata de anvelopele dedicate de iarna.
In acelasi timp, durabilitatea la temperaturi si viteze ridicate va fi inferioara anvelopelor de vara.
Totodata, nivelul de zgomot emis de anvelopele all-season este net superior celui produs de anvelopele de vara.

Profilul benzii de rulare
Anvelopele all-season prezinta blocuri de profil in zona umerilor cu un numar redus de crestaturi fapt ce le apropie de configuratia anvelopelor de vara. Blocurile masive in zona umerilor sunt proiectate sa reziste mai bine temperaturilor inalte generate in aceste zone pe timp de vara.
Canalele anvelopelor all-season au o latime mai redusa pentru a permite o zona centrala mai solida, importanta la rularea cu viteze ridicate.

Pot fi folosite vara?
Da, anvelopele all-season pot fi folosite si pe timp de vara dar trebuie tinut cont ca ele au totusi performante inferioare celor de vara, in special pe virajele rapide si la temperaturile inalte din lunile iulie si august.
bosoiro is offline  
Old 08-12-14, 21:15   #84
g-cla

Stock
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 2
Talking Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Anvelopele all season sunt compromisul celor ce nu isi permit si nu fac kilometri multi cu masina.
Este ca si cum ti-ai cumpara o pereche de incaltaminte pentru 12 luni.
g-cla is offline  
Old 09-12-14, 09:40   #85
Bibendum

Stage 1
 
Bibendum's Avatar
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 23
Member of:
[Moderators]
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Castigatorul intrebarii de luni: VLAD87

PS: va rugam nu mai dati copy-paste din articole online!

Intrebarea de marti 9 decembrie 2014:

Ce inseamna o anvelopa resapata si care sunt dezavantajele sale?
Bibendum is offline  
Old 09-12-14, 10:07   #86
ToranagaSama

Stock
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 9
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Quote:
Originally Posted by Bibendum View Post
...
Ce inseamna o anvelopa resapata si care sunt dezavantajele sale?
O anvelopa resapata este o anvelopa veche care a fost curatata / indreptata (polizata) iar apoi incarcata cu o banda noua de cauciuc subtire care se pune in cateva straturi si care apoi este remodelat termic.

Dezavantajele sunt in primul rand date de stratul de baza care este caucuiuc invechit, si de posibilele rupturi din armatura anvelopei care pot duce la producerea de galme (in cazul fericit) sau explozie a anvelopei in rulare.
ToranagaSama is offline  
Old 09-12-14, 10:18   #87
bosoiro

Stock
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 7
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Quote:
Originally Posted by Bibendum View Post
Intrebarea de marti 9 decembrie 2014:

Ce inseamna o anvelopa resapata si care sunt dezavantajele sale?
Cum spuneati intr-un articol vechi "Cauciucurile resapatesunt ca o prajitura cu capsune, pe care o faci pe baza uneia cu ciocolata. Adica pastrezi blatul si baza, dar in loc de ciocolata, pui capsune. "

Anvelopele resapate au sunt anvelope reciclate la care se pastreaza baza veche a uneia folosite si peste care se adauga o noua banda de rulare.

Dezavantaje:
-se poate desprinde banda de rulare
-anvelopa veche poate sa isi piarda proprietatile si sa nu fie lipita cum trebuie, aceasta desprinzandu-se.
-chiar daca scrie ca au o data recenta, baza poate sa fie fabricata cu mult inainte, dezavantajul fiind ca in timp cauciucul isi pierde din proprietati.Si cu cat e mai vechi, cu atat este mai prost.
-durabilitatea in timp e mai mica decat a unuia nou (depinde si de noroc) - testat de mine, in 20 000 km a trebuit sa le schimb.Cum spuneam, depinde de noroc.
-Masa mai mare, solicitare mai mare asupra directiei
-sunt relativ greu de echilibrat datorită noii benzi de rulare compusa din cantitati de cauciuc distribuite neuniform pe lungimea ei
-din cauza calitatii slabe a cauciucului din care este construita banda de rulare, anvelopa resapata este foarte rigida, ceea ce înseamna aderenta foarte scazuta si zgomot mare in rulare
bosoiro is offline  
Old 09-12-14, 10:49   #88
gionnut

Stage 1
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 12
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Ce inseamna o anvelopa resapata si care sunt dezavantajele sale?

O anvelopa resapata consta in utilizarea unui cauciuc cu o fabricatie cat de cat mai recenta (poate fi si doi, trei ani, chiar si mai mult) ce nu prezinta uzura decat la banda de rulare. De la aceasta se curata banda de rulare pastrandu-se balonul, structura metalica sau sintetica peste care este lipita noua banda de rulare si un strat de cauciuc pe peretii laterali (o lucrare de completare). Mai exact se reia procesul de fabricatie a anvelopei de la etapa in care se monteaza banda de rulare.

In afara de singurul avantaj al pretului scazut cauciucurile resapate ar avea numai dezavantaje (in functie de calitatea resaparii):
- cauciucul folosit la banda de rulare este unul de calitate mai slaba (durata de viata scazuta -> uzura mai mare)
- sunt mai grele decat unele noi (are de suferit ansamblul de directie a masinii, cresterea consumului de combustibil, solicitare suplimentara la plecare si la rulare)
- posibilitatea ca montarea noii benzi de rulare sa nu fie etansa
- greu de echilibrat datorita noii benzi de rulare compusa din cantitati de cauciuc distribuite neuniform (depinde de calitatea resaparii)
- reduce siguranta si gradul de control asupra masinii
- diferenta dintre materiale si data de fabricatie dintre cele doua parti
- daca anvelopa este mai veche, se pot pierde proprietatile cauciucului original (rigiditate, structura metalica, cauciucul se intareste) si lipirea sa fie defectuoasa
- posibilitatea sa se separe cauciucul vechi de partea noua
gionnut is offline  
Old 09-12-14, 11:15   #89
alytza

Stage 2
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 25
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

De obicei anvelopele resapate sunt mai grele decat unele noi pentru ca banda de rulare noua, care urmeaza sa fie lipita pe corpul anvelopei vechi, este mai groasa si se adauga materialele adezive. In plus, cauciucul folosit este unul de calitate mai slaba.
La o anvelopa noua costa mult mai mult fabricarea balonului si a bazei, care are multe elemente si structura metalica sau sintetica, decat banda de rulare. La un cauciuc resapat aceasta baza exista deja, fiind a unui cauciuc vechi, la care se adauga doar banda de rulare noua. Deci o anvelopa resapata este mai ieftina pentru ca are doar banda de rulare noua, în rest, pe dedesubt, este acelasi cauciuc vechi.
Avantajele si dezavantajele anvelopelor resapate?
Anvelopele resapate au un singur avantaj: pretul de achizitie foarte mic. Dezavantajele lor sunt ceva mai multe, asa ca le vom enumera sub forma unei liste:
-diferentele de compozitie a materialelor dar si date diferite de fabricatie pentru cele 2 parti componente: (banda de rulare noua si vechea anvelopa peste care va fi lipita) fac invitabil ca anvelopa resapats sa nu se comporte ca un intreg unitar. Mai mult de atat, daca pneul peste care se suprapune noua banda de rulare este vechi, acesta va pierde proprietatile cauciucului original si lipirea noii benzi de rulare va fi defectuoasa.
- de cele mai multe ori si mai ales in cazul folosirii anveloplor resapate pe sectoare de drum off road (in conditii extreme), banda de rulare nou aplicata pe baza veche incepe sa se desprinda deoarece cauciucul nou din care se fabrica banda de rulare nu face suficienta “priza” cu cauciul vechi
-datorita benzii de rulare refacute si a surplusului de adezivi folositi la lipirea acesteia pe baza veche, anvelopele resapate sunt mult mai grele decat cele nou construite. O anvelopa resapata este mai grea decat o anvelopa noua cu cel putin 4 kg (ambele avand aceeasi dimensiune) deci imaginati-va cam cat are de suferit ansamblul de directie al masinii.
- sunt foarte greu de echilibrat datorita noii benzi de rulare compusa din cantitati de cauciuc distribuite neuniform pe lungimea ei. Ansamblul anvelopa/janta nu va descrie o miscare perfect circulara si fara abateri laterale in cazul echilibrarii. Asfel, pentru corectarea acestei miscari se va folosi o cantitate foarte mare de plumbi care vor ingreuna si mai mult rotile masinii. Bineinteles ca nu mai este cazul sa mentionam cresterea consumului de combustibil si solicitarea suplimentara a motorului atat la plecarea de pe loc, cat si in timpul mersului
- datorita calitatii slabe a cauciucului din care este construita banda de rulare, anvelopa resapata este foarte rigida; asta inseamna aderenta foarte scazuta precum si zgomot mare în timpul rularii.
alytza is offline  
Old 09-12-14, 12:19   #90
ulyjoker91

Stage 2
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 26
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Anvelopele noi se fabrica printr-un process complex si complet, care include formarea corpului de baza, a balonului (peretii anvelopei) si a benzii de rulare. Toate aceste component se fabrica simultan si se unesc intr-un timp de fabricare foarte scurt. Marii producatori au realizat timpi de productie si mai mic de 60 minute / anvelopa.
In schimb, anvelopele resapate se fabrica unind o anvelopa veche si o banda de rualre noua.Este ca si cand unei perechi de pantofi uzate ii schimbati numai talpa.
Anvelopele resapate sunt mai grele decat unele noi pentru ca banda de rulare noua, care urmeaza sa fie lipita pe corpul anvelopei vechi, este mai groasa si se adauga materialele adezive. In plus, cauciucul folosit este unul de calitate mai slaba.
In mod normal anvelopele folosite se recicleaza. Cand aruncam un set de anvelope uzate, sunt sanse ca ele sa fie reutilizate ca anvelope resapate.
Dezavantaje:
1. In primul rand pentru ca avem diferente de compozitie a materialelor dar si date diferite de fabricatie pentru cele 2 parti componente: banda de rulare noua si vechea anvelopa peste care va fi lipita. Mai mult de atat, daca pneul peste care se suprapune noua banda de rulare este vechi, acesta va pierde proprietatile cauciucului original si lipirea noii benzi de rulare va fi defectuoasa
2. In cazul anvelopelor resapate sunt sanse foarte mari ca banda de rulare sa aiba diferite defecte, cum ar fi scapari de aer sau o dsitribuire neuniforma a cauciucului pe suprafata acesteia, ceea ce are ca effect o echilibrare dificila sau gresita a anvelopei.
3. De cele mai multe ori si mai ales in cazul folosirii anveloplor resapate pe sectoare de drum off road (in conditii extreme), banda de rulare nou aplicata pe baza veche incepe sa se desprinda. Motivul? Cauciucul nou din care se fabrica banda de rulare nu face “priza” cu cauciul vechi care si-a priedut in timp proprietatile.
4. Datorita benzii de rulare refacute si a surplusului de adezivi folositi la lipirea acesteia pe baza veche, anvelopele resapate sunt mult mai grele decat cele nou construite. O anvelopa resapata este mai grea decat o anvelopa noua cu cel putin 4 kg (ambele avand aceeasi dimensiune). In cazul folosirii acestora, cel mai mult are de suferit ansamblul de directie al masinii.
5. Sunt foarte greu de echilibrat datorita noii benzi de rulare compusa din cantitati de cauciuc distribuite neuniform pe lungimeai ei. Ansamblul anvelopa/janta nu va descrie o miscare perfect circular si fara abateri laterale in cazul echilibrarii. Asfel, pentru corectarea acestei miscari se va folosi o cantitate foarte mare de plumbi care vor ingreuna si mai mult rotile masinii.
6. Bineinteles ca nu mai este cazul sa mentionez cresterea consumului de combustibil si solicitarea suplimentara a motorului atat la plecarea de pe loc, cat si in timpul mersului.
7. In cazul masinilor 4x4 folosite pe traseu off road, problemele apar mult mai repede (dupa utilizarea anvelopelor cateva mii de km - aprox. 4000-5000 km.
ulyjoker91 is offline  
Closed Thread



- Copyright 2024 4Tuning -