Maşina
Seriile G de camionete Chevrolet şi GMC au fost fabricate de către General Motors pentru America de Nord. Făceau parte din aceaşi clasă de maşini ca Ford Econoline(modelul van) şi Dodge Ram Van.
Termenul “Chevorlet van” se referă la întreaga serie de van-uri vândute de Chevrolet. Primul van Chevy a fost lansat în 1961 pe platforma Convair, iar ultimul Chevy van a fost Chevrolet Express.
Au existat mai multe generaţii de Chevrolet Van
• Prima generaţie (1964-1966)
• A doua generaţie (1967-1970)
• A treia generaţie (1971-1995)
Primul model avea motor de 2.5L, iar la ultimul s-a ajuns la un motor de 7.4L V8. Au existat bineînţeles şi motoare între aceste valori (3.2L, 3.8L, 4.1L, 4.6L V8, 5.0L V8, 5.7L V8, 4.3L, 7.4L V8 şi 2 motoare diesel 6.2L V8 şi 6.5L V
.
Cam atat despre maşină, ca date poate găsi oricine doreşte. Sursa bibliografică este wikipedia (
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Van)
Macheta
1974 Chevrolet G10 Van este o machetă pe care mi-am dorit-o de cand am vazut că există. Şi după aproape 3 ani am reuşit să pun şi eu mana pe una.
Macheta există în mai multe decaluri, daca le pot spune aşa. Din câte ştiu eu sunt 6 variante. Eu am gasit-o pe cea pentru camping, albastră cu flăcări.
Macheta a fost reprodusă de cei de la Highway61 la scara 1:16. Este o reproducere frumoasă, până în cel mai amănunţit detaliu. Îmi place că e 1:16 pentru că e puţin mai mare şi arată mai bine.
Exteriorul
Deşi este veche, exteriorul machetei se prezintă bine. S-a mai umflat autocolantul cu flăcări pe ici-pe-colo, dar se poate trece cu vederea.
Deschide tot în afară de capota motor(nu ştiu de ce nu deschide capota, dar merita din plin să se deschidă şi ea).
Uşile faţă se deschid larg, având balamale reale. Uşa laterală iese în lateral şi glisează spre spate pe şine, iar uşile spate se deschid normal.
Trapa spate de deschide, cea din faţă este fixă.
Se observă prezenţa roţii de rezervă şi a scăriţei pe uşile spate, acestea fiind fixe, dar şi a eleronului spate şi a parasolarului faţă.
Roţile sunt realizate bine, cu discuri de frână mari.
Cromul...nu ştiu cât de bine a fost aplicat pentru că al meu este tocit în unele locuri şi fiind vechi nu mă pot pronunţa în privinţa asta. Dar bănuiesc că e în stilul Highway61...nu tocmai extraordinar.
Blocurile optice, faţă, spate, laterale sunt realizate impecabil, din piese separate, unde este cazul.
Macheta mai prezintă şi o antenă pe aripa dreapta-faţă, dar a mea este ruptă şi lipseşte.
Interiorul
Interiorul este punctul forte al machetei. Are tot ce-ti trebuie pentru un weekend la camping: dulapuri, canapea, scaune, mese, oglinzi...toate prostiile. Scaunele faţă se învârt 360ş, iar cotierele se ridică individual. Bordul se prezintă bine...este simplu şi frumos. Mai prezintă o măsuţă cu suporturi de pahare pe consola centrală şi un casetofon cu casetă în el
Şasiul
Este prezentă partea de jos a motorului, basculele faţă, puntea spate legată de motor de către arborele cardanic care se învârte, evacuările şi rezervorul de benzină. Puntea spate are suspensii pe foi, dar nefuncţionale.
Concluzii
Chevrolet G10 Van este o machetă frumoasă pe care o recomand oricărui colecţionar. Din păcate acum este rară şi se găseşte la preturi destul de mari. În plus de asta, mai rare sunt şi modele impecabile.
Dacă ar fi după capul meu, mi le-as lua pe toate...pe toate decalurile că imi plac extraordinar de mult.