Camionul de zapada/Plugul GMC a aparut in anul 1946. Are la baza un camion GMC, pe care a fost montat un plug. Ca si macheta, camioanele erau in 2 variante de culori, dar cei de la Highway Department aveau doar varinata pe portocaliu.
Macheta
Macheta a fost reprodusa de cei de la HighWay61 la scara 1:16. Este o reproducere frumoasa, pana in cel mai amanuntit detaliu. Este o macheta mare, ce impune "respect" prin gabaritul ei.
Exteriorul
Macheta este realizata bine, reproduce frumos toate elementele de caroserie. Punctul forte al machetei il reprezinta plugul. Acesta este realizat din metal si este destul de greu. Plugul are mai multe pozitii in care poate fi asezat:
-direct pe pamant: este pozitia de lucru a masinii, toate telescoapele de sustinere fiind stranse
-pozitia de mijloc: plugul este sustinut de cele 3 telescoape mici de la baza
-pozitia “ridicat”: este propabil pozitia de mers pe drum, in regim de deplasare. In aceasta pozitie plugul este sustinut de un telescop mare, celelalte 3 fiind stranse.
Elementele cabinei redau destul de bine detaliile masinii. Usile de deschid larg, ele fiind sustinute de cate 2 balamale pe fiecare parte. Capotele motorului se deschid in sus, ele fiind alcatuite din 2 parti mobile.
Pe capota, macheta are 3 proiectoare, 2 orientate in fata si unu in spate, catre bena.
Bena este realizata destul de bine, doar ca este din plastic, aici macheta primeste un minus. Dar probail ca s-a optat pentru bena de plastic pentru a usura macheta, si asa fiind foarte grea. Si cred ca au ales bine sa faca bena de plastic si plugul de metal, pentru mai mult realism. Daca era invers poate nu era asa atragatoare.
Cele 2 “scanduri” de sus ale benei, se pot scoate. Usa spate se poate deschide si balansa in diferite pozitii. Deschiderea din partea de jos a usii se face printr-o maneta plasata chiar in spatele cabinei, pe bena, iar partea de sus, prin scoaterea sigurantelor.
Macheta dispune de o maneta in cabina care actioneaza deschiderea benei, fiind si singurul mod in care se poate deschide bena. Telecopul ce sustine bena este complet functional, el ridicand usor bena in momentul in care a fost actionat.
Interiorul
La interior este reprezentat, cred, tot ce se putea reprezenta la vremea respectiva (1946), masinile nu aveau detalii ca cele din ziua de azi.
Motorul
Motorul este realizat bine, nefiind de tipul celor “placa” ca la modelele noi. Este un motor bloc, frumos realizat cu furtunuri si cabluri redate destul de bine.
Sasiul
Sasiul este realizat din plastic, din pacate, dar reda foarte bine detaliile. Axul cardanic se invarte, se poate vedea partea de jos a motorului si toata evacuarea. Atat puntea fata, cat si cea spate, prezinta suspensie rigida, de tipul arc cu foi, nefunctionale din pacate.
Rotile
Rotile sunt realizate bine, jantele fiind de plastic si anvelopele de cauciuc. Pe spate prezinta roti duble.
Lanturile de la bena si de la plug sunt realizate integral din metal, cele de la bena fiind si functionale.
Macheta mai dispune de o lopata realizata din aluminiu, cu coada de lemn, redata extrem de frumos.
Vopseaua nu este de cea mai buna calitate, din pacate…tipic celor de la HW61. Se putea mai bine la capitolul asta, dar se stie ca vopseaua nu e punctul lor forte.
Concluzii
BAKER “V” SNOW PLOW, cum scrie pe cutie, este o macheta pe care o recomand oricarui iubitor de genul asta de machete. Este o macheta asa cum imi place mie, la care poti vedea multe piese functionale…care chiar functioneaza, nu sunt puse doar de forma acolo.
Daca ar avea vopseaua aplicata mai bine, mai ales pe la imbinari si partile mobile, si bena de metal ar fi de nota 20, dar asa ramane de 10+.