Pentru VW Passat CC 2.0 TDI din imaginea postului anterior am sa va atasez graficul.
https://forum.4tuning.ro/679-racing-c...ml#post5316032
Inainte de orice discutie este cazul sa va spun ca firma Racing Code spre deosebire de alte firme ce utilizeza dyno 4x4 ofera valori reale. Dyno nu este si nu poate fi manevrat in vederea eronarii rezultatului cu intentii de marketing.
Avantajul dinamometrului Mustang este faptul ca nu permite afisarea unor valori artificial modificate. Afiseaza corect valorile masurate.
Din acest motiv valorile este posibil sa nu para spectaculoase, avantajul fiind faptul ca sunt reale si asa se pot face interpretari si discutii corecte.
Dupa cum se poate observa din acest grafic masina stock nu ofera puterea maxima anuntata, ridicand doar cca. 130 de cai putere. Acest fapt este normal si des intalnit mai ales la modele cu filtru de particule. In functie de colmatarea acestui filtru si de cat de recent s-a facut ultima auoregenerare, motorul scoate valori diferite de putere.
Cu cat filtrul este mai incarcat evacuarea este mai restrictiva, gazele arse se elimina mai greu astfel ca si admisia este influentata si puterea scoasa este mai mica.
130 de cai la un astfel de model nu este o cifra alarmant de mica deoarece dupa regenerare puterea urca singura spre nominal. Acest fapt este valabil si pentru modificare, and filtrul de particule este curat sau inlaturat puterea devine constanta si mai mare.
In cazul nostru operatia de chiptuning la acest model a decurs foarte bine, chiar normal.
Softul este o combinatie intre eco si power ceea ce confera un consum mic de carburant si un plus de putere considerabil pentru un astfel de model.
Softurile fiind custom pot fi adaptate cerintelor clientului, sunt multi oameni intelepti care nu-si doresc totul din motorul lor, ci o optimizare si o dinamica mai buna cu un consum rezonabil de carburat, cu noxe in limita legala si fara fum la spate.
Testul afisat pleca de la 1250 rpm si se opreste la 4250rpm.
Dupa cum se vede in zona de turatii joase a graficului diferentele nu pot fi mari diferenta incepand sa fie palpabila in jurul 2000rpm cand turbina este trezita la viata.
La turatii mici nu se poate face o mare diferenta de antrenare, apare o diferenta din optimizari insa motorul orice i-ai face din setari are nevoie de turbo pe care il poti antrena deabea ceva mai sus de 1500rpm, iar de la 2000rpm turbina incepe sa poata fi controlata adica ai de unde modela. Pana atunci masina se comporta aproape ca una aspirata.
Oricine spune ca aici face o diferenta mare nu face altceva decat sa minta, pot fi diferente dar nu extrem de mari, desi este clar ca se veiculeaza multe aberatii tehnice.
Aceste motoare sunt cababil constructiv de cupluri mari pana in 3000rpm insa o modificare corecta nu trebuie sa expuna ambreiajul si alte parti ale trasmisie la cupluri enorme.
In mod cert la cca. 450Nm un ambreiaj de la o astfel de masina este deja compromis.
In zona medie de turatie 2500-3500rpm diferenta este clara si destul de mare, aceasta fiind zona optima de utilizat.
La peste 4000rpm datorita faptului ca avem un turbo mic puterea incepe sa scada natural, dar si softul este optimizat astfel incat sa nu fortam motorul-transmisia unei masini de strada.