Cu fisele dyno expuse de voi s-a demonstrat contrariul.
In general este valabila zicala : “omul sfinteste locul” , dar care la voi nu se aplica in forma asta.
Daca moderatorul nu poate depista, veridicitatea datelor afisate de voi si poate ca nici nu este acesta rolul lui, nici mie nu-mi place sa-mi asum ingrata pozitie de jandarm, dar aveti bunul simt sa nu mai procedati asa.
Grafice BMW 530D E60.
Am sa fac referire la doua din grafice desi este acelasi lucru pentru
indiferent care din ele le aleg. Totusi acestea sunt cronologic apropiate.
In mod normal si elegant pe grafic trebuie sa se faca referire la nominalizarea automobilului masurat. Aici poti sa pui grafice de Warsava si sa spui ca e Audi.
Chiar din start treburile pe aici sunt confuze: privind cele doua grafice o sa vedem ca si cronologia este anapoda, priviti orele mai intai este graficul modificat apoi cel standard. De ce?
21.12.2011 15:12 (modificat) 21.12.2011 15:21 (stock)
Trecand peste asta, stiind ca la toate precum la Leana lui Costel "Ezista o explicatie" si analizand graficele, nu pot sa-mi ascund stupoarea.
Un Maha nu poate masura atat de eronat, decat daca operatorul are aceasta intentie.
Maha este un stand care permite operatorului sa deschida Cutia Pondorei.
In mod normal, uzual si de bun simt pe grafic trebuie sa fie trecuta, trebuie nominalizata masina testata.
Trecand peste faptul ca puterea la motor in mod 100% corect nu se poate masura decat pe dyno de motor putem analiza tehnic cele doua grafice stock si modificat.
Maha functioneaza asa:
- se accelereaza pana la limita superioara stabilita (in aceasta etapa de fapt citeste puterea la roti)
- se face revenirea standului la zero( in aceasta etapa cunoscandu-si inertia rolelor in functie de cat de greu se opreste "masoara" pierderile) Cu cat revine mai greu puterea pierduta, pierderea afisata si adaugata este mai mare.
- se afiseza rezultatul care de fapt este suma celor doua etape:
Putere motor=putere roti+pierdere putere.
Acestea fiind spuse in cele doua grafice noi trebuie sa avem aceeasi pierdere, daca nu s-au facut manevre
Si uite ca nu avem!
Nu trebuie sa va suparati pe mine pentru ca voi afisati fise dyno pentru unineuronali.
La stock avem pierderi de 60cp si la varianta modificata pierderi de 70cp.
Diferenta asta nu trebuie sa existe si este enorma. Dar se pare ca e greu sa nimeresti aceeasi frana la revenire astfel incat sa fie pierderile lafel.(INTENTIE)
Oricum ar fi la viteza de cca 160km/h 60/70cp sunt o pierdere enorma pentru o masina cu propulsie(impinsa de rotile din spate).
La Maha pentru a afisa valori ale motorului foarte mari, neputand “incarca” puterea la roti s-au ”incarcat” pierderile. Pierderile expuse sunt ametitor de umflate, in mod real o astfel de masina pierde 30-35cp la aceste viteze.
Va spun asta din pozitia unui om care are aproape zilnic contact cu dyno si modul de functionare al acestuia.
Puterea
Graficul este manevrat din doua locuri: din pierderi si din calibrarea turatiei.
Daca e vorba de o mica eroare datorata unei greseli de calibrare a turatiei inteleg, asa e dyno, poate s-a gresit putin, lipsa de cunoastere dar cand cand e vorba de pierderi umflate nu pot decat sa constat ca este intentie.
Turatia
In cele doua grafice vorbim de rapoarte de transmisie diferite, cumva din soft s-a schimbar si raportul de transmisie?
Calibrarea
Daca calculat conform graficelor la 4000rpm in varianta stoc obtineti o viteza de 162.8km/h de ce in graficul cu softul modificat ajungem la 166.9km/h?
Asa ceva nu se poate! Raportul de transmise nu se modifica din soft.
Asta denota proasta calibrare si deci rezultat eronat la masuratoare. Graficele sunt frumoase dar din pacate nu sunt si credibile.
Gogutilor cam asta am avut sa va spun!