Baiatul de acolo zice ca
se tureaza masina pe dyno, si la sfarsit, ti se cere turatia maxima la care s-a ajuns, valoare care se introduce manual.
Probabil se refera la dynourile poloneze V-tech care din ce am vazut nu au nici rpm pickup nici dupa viteza rolei .
Al meu in afara de metoda descrisa de tine (calibrarea turatiei in functie de viteza rolei)are si RPM pick-up inductiv, pe fisa sau pe firul de la injector sau bobina, sau optic in cazul dieselurilor unde pui senzorul optic pe o fulie.
In felul asta poti sa ai o referinta a turatiei precisa. Pentru un grafic generic este foarte ok sa loghezi turatia dupa viteza rolei, nu ai cum sa ai o eroare mai mare de +- 20-30rpm, doar nu esti chior sau nebun sa calibrezi cu asa o eroare cum ai procedat in experimentul descris mai sus, plus de asta mai intervine si deformarea cauciucului care mai adauga si ea o f mica eroare.
Daca te intereseaza turatia exacta cind faci reglaje, atunci ce cauti sa o iei de la dyno cind poti loga direct in ecu impreuna cu restul de lucruri care te intereseaza, plus ca daca au un ecu mai performant, dynoul are iesire analoaga de cuplu si il bagi si pe ala in loger si ai tot ce iti trebuie.
Testul de putere nu e ceva deosebit, ala e rezultatul final, ca sa ajungi la el folosesti dyno ala in alte moduri,gen viteza constanta, simulare dinamica, test scara, etc, fiecare cum stie.
Daca dupa toate astea ai facut treaba calumea iese si desenul cu testul de putere frumos,care defapt este exact curba de eficienta volumetrica a motorului in sine,nu e vreo magie din electronica sau asa zisul "soft" din care unii pot realiza miracole daca te iei dupa ei,nu trebuie sa bagi nustiu ce turatie falsa sau alte chestii ca sa arati altceva.
Din ce am inteles asa citind sumar ce spune am inteles ca el are incredere mult mai mare in acel soft VDCS decit intr-un aparat de masura special conceput pt asa ceva.
El mai spune
Atat timp cat producatorii se bazeaza pe senzorul de cuplu motor pentru a limita cuplul,
Care mai precis este acel senzor?Unde pe schema apare ceva care scoate 0-5V functie de cuplu?
Daca motorul respectiv ar avea senzori de cuplu pe tampoane sau pe cardan
http://www.aemelectronics.com/dyno-s...man-series-74/, atunci softul respectiv ar putea da niste valori masurate de un senzor calibrat si repetabil, pe cind asa ceea ce spune el cuplu masurat este de fapt un cuplu estimat functie de rata de accelerare a volantei.
Mai spune
conditiile atmosferice pe strada, temperaturi/densitate/umiditate aer nu vor putea fi niciodata simulate intr-o hala si cu un ventilator
Conditiile atmosferice din hala la care se refera nu trebuiesc simulate, nici cele de pe strada nu sunt niciodata la fel, ele sunt masurate de statia meteo a dinamometrului si aplicate conform unor norme.
Mai zice ca
La momentul la care vor exista astfel de aparaturi de provenienta complet neutra, poate mai discutam de increderea in astfel de masuratori
Tin sa-l asigur ca aceste aparate sunt complet neutre,nu au putere de decizie, cind si pe cine sa minta, asta ramane la latitudinea utilizatorului, daca e hot poate sa minta si cu un dyno, si cu un soft, si cu mai stiu eu ce alte metode.
Cel mai important la un astfel de aparat nu sunt cifrele pe care le arata, ci capacitatea lui de a fi repetabil, adica masuratoare dupa masuratoare sa arate consistent, sa vezi clar diferentele rezultate in urma modificarilor in timpul reglajelor, sau in urma unor modificari mecanice a motorului sau a trenului de rulare.
Conditiile diferite din hala fata de cele de pe strada sunt rectificate de calculator, nu asta este grija principala, pe strada da, se fac reglaje fine functie de diferentele de temperatura aer sau etc care nu s-au putut replica intr-un mediu inchis (in industria OEM exista cabine meteorologice), dar asta dupa ce ai facut un base map solid in conditii de sigurata si simulind situatii care pot aparea pe strada dar care cu greu le poti surprinde in citeva zeci de minute de teste in care iti sare laptopu din mina, sau cind Nicu MTJ intoarce un Jeep cu 180 de grade din directia lui de mers pt ca i-ai zis dai blana si nu a vrut sa-ti intrerupa logu' ...