Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning > PowerTech Performance

Reply
 
Thread Tools
Old 07-12-11, 23:03   #1
bitnet

Stage 5
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 631
Default EFECTELE TURATIEI IN REZULTATUL MASURARII PUTERII PE STANDUL DINAMOMETRIC

In urma unei discutii purtate aici: https://forum.4tuning.ro/120-masina-m...uningchip.html m-am hotarat sa fac un test sa vad cum poate influenta calibrarea turatiei rezultatul masuratorii puterii pe un stand dinamometric. Este vorba de un stand MAHA Fps2700 iar masina masurata un Renault Laguna 2 2,0 DCI 173 cp 380NM, stock, fara alte modificari.
Calibrarea turatiei pe acest tip de stand se face in felul urmator:
-se alege treapta de viteza in care se doreste a fi masurata masina
-se introduce in program o valoare de turatie (ex 1500rpm, 2000rpm,...)
-in treapta de viteze aleasa, se tureaza motorul pana la atingerea valorii de turatie de referinta moment in care se da confirmarea programului ca aceasta turatie este atinsa

Astazi am efectuat patru masuratori din care primele doua au fost facute cu o calibrare corecta-1500rpm, la a treia am setat programul la 2000rpm dar am turat masina doar la 1500 rpm iar la a patra am setat programul la 1500 rpm si am turat la 2000rpm.
Rezultatele: puterea afisata este foarte apropiata, diferentele de cativa cai fiind date de incalzirea motorului si a aerului de pe admisie, in schimb cuplul are variatii foarte mari.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	LAGUNA  STOCK TEST 1 TURATIE OK.JPG
Views:	298
Size:	168.4 KB
ID:	2254713   Click image for larger version

Name:	LAGUNA  STOCK TEST 2 TURATIE OK.JPG
Views:	215
Size:	169.0 KB
ID:	2254714   Click image for larger version

Name:	LAGUNA  STOCK TEST3 1500rpm car 2000RPM dyno.JPG
Views:	225
Size:	173.7 KB
ID:	2254715  

Click image for larger version

Name:	LAGUNA  STOCK TEST4 2000rpm car-1500RPM dyno.JPG
Views:	221
Size:	164.2 KB
ID:	2254716  
__________________
www.powertechperformance.ro
CHIPTUNING, ANULARE DPF TEL: 0722 340 445
0766 658 781
bitnet is offline   Reply With Quote
Old 08-12-11, 00:48   #2
WRT-SHARK

Stage 5
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 721
Default Re: EFECTELE TURATIEI IN REZULTATUL MASURARII PUTERII PE STANDUL DINAMOMETRIC

Baiatul de acolo zice ca se tureaza masina pe dyno, si la sfarsit, ti se cere turatia maxima la care s-a ajuns, valoare care se introduce manual.
Probabil se refera la dynourile poloneze V-tech care din ce am vazut nu au nici rpm pickup nici dupa viteza rolei .

Al meu in afara de metoda descrisa de tine (calibrarea turatiei in functie de viteza rolei)are si RPM pick-up inductiv, pe fisa sau pe firul de la injector sau bobina, sau optic in cazul dieselurilor unde pui senzorul optic pe o fulie.
In felul asta poti sa ai o referinta a turatiei precisa. Pentru un grafic generic este foarte ok sa loghezi turatia dupa viteza rolei, nu ai cum sa ai o eroare mai mare de +- 20-30rpm, doar nu esti chior sau nebun sa calibrezi cu asa o eroare cum ai procedat in experimentul descris mai sus, plus de asta mai intervine si deformarea cauciucului care mai adauga si ea o f mica eroare.

Daca te intereseaza turatia exacta cind faci reglaje, atunci ce cauti sa o iei de la dyno cind poti loga direct in ecu impreuna cu restul de lucruri care te intereseaza, plus ca daca au un ecu mai performant, dynoul are iesire analoaga de cuplu si il bagi si pe ala in loger si ai tot ce iti trebuie.
Testul de putere nu e ceva deosebit, ala e rezultatul final, ca sa ajungi la el folosesti dyno ala in alte moduri,gen viteza constanta, simulare dinamica, test scara, etc, fiecare cum stie.
Daca dupa toate astea ai facut treaba calumea iese si desenul cu testul de putere frumos,care defapt este exact curba de eficienta volumetrica a motorului in sine,nu e vreo magie din electronica sau asa zisul "soft" din care unii pot realiza miracole daca te iei dupa ei,nu trebuie sa bagi nustiu ce turatie falsa sau alte chestii ca sa arati altceva.

Din ce am inteles asa citind sumar ce spune am inteles ca el are incredere mult mai mare in acel soft VDCS decit intr-un aparat de masura special conceput pt asa ceva.
El mai spune Atat timp cat producatorii se bazeaza pe senzorul de cuplu motor pentru a limita cuplul,
Care mai precis este acel senzor?Unde pe schema apare ceva care scoate 0-5V functie de cuplu?

Daca motorul respectiv ar avea senzori de cuplu pe tampoane sau pe cardan http://www.aemelectronics.com/dyno-s...man-series-74/, atunci softul respectiv ar putea da niste valori masurate de un senzor calibrat si repetabil, pe cind asa ceea ce spune el cuplu masurat este de fapt un cuplu estimat functie de rata de accelerare a volantei.
Mai spune conditiile atmosferice pe strada, temperaturi/densitate/umiditate aer nu vor putea fi niciodata simulate intr-o hala si cu un ventilator
Conditiile atmosferice din hala la care se refera nu trebuiesc simulate, nici cele de pe strada nu sunt niciodata la fel, ele sunt masurate de statia meteo a dinamometrului si aplicate conform unor norme.
Mai zice ca La momentul la care vor exista astfel de aparaturi de provenienta complet neutra, poate mai discutam de increderea in astfel de masuratori
Tin sa-l asigur ca aceste aparate sunt complet neutre,nu au putere de decizie, cind si pe cine sa minta, asta ramane la latitudinea utilizatorului, daca e hot poate sa minta si cu un dyno, si cu un soft, si cu mai stiu eu ce alte metode.

Cel mai important la un astfel de aparat nu sunt cifrele pe care le arata, ci capacitatea lui de a fi repetabil, adica masuratoare dupa masuratoare sa arate consistent, sa vezi clar diferentele rezultate in urma modificarilor in timpul reglajelor, sau in urma unor modificari mecanice a motorului sau a trenului de rulare.

Conditiile diferite din hala fata de cele de pe strada sunt rectificate de calculator, nu asta este grija principala, pe strada da, se fac reglaje fine functie de diferentele de temperatura aer sau etc care nu s-au putut replica intr-un mediu inchis (in industria OEM exista cabine meteorologice), dar asta dupa ce ai facut un base map solid in conditii de sigurata si simulind situatii care pot aparea pe strada dar care cu greu le poti surprinde in citeva zeci de minute de teste in care iti sare laptopu din mina, sau cind Nicu MTJ intoarce un Jeep cu 180 de grade din directia lui de mers pt ca i-ai zis dai blana si nu a vrut sa-ti intrerupa logu' ...
WRT-SHARK is offline   Reply With Quote
Old 08-12-11, 21:29   #3
16vt

Stage 2
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 32
Default Re: EFECTELE TURATIEI IN REZULTATUL MASURARII PUTERII PE STANDUL DINAMOMETRIC

Userul respectiv se referea 100% la "standurile dinamometrice" de provenienta papala (VTech) care sunt atat de credule incat daca tu masori masina intr-un interval de 2000rpm si ii zici ca ai facut un ciclu complet pana la limita superioara el te crede si iti imparte acea curba pe tot intervalul , astfel rezulta un grafic foarte fancy-trendy si cu multi CAI FRATE

In perioada cand i-ar fi fost la indemana sa incerce si un dyno "pur sange" ( Mustang ) Banu avea ale preocupari, cu decibeli

Personal apreciez munca si studiul depuse in sensul noii orientari , dar cel mai bine in "sportul" asta e sa cercetezi, sa aplici si apoi sa tragi concluziile personal, atitudinile gen "Crede si nu cerceta" le lasam polonezilor ca tot sunt mai apropiati de Dumnezeu, Biblie si bineinteles dynouri

La partea cu senzorul de cuplu "instalat de producator" , sunt tare curios sa vad cum arata si pe ce principiu minune functioneaza ... VCDS-u ala face o ESTIMARE a cuplului in functie de anumiti senzori utili in functionarea motorului (debitmetru, presiune benzina, presiune aer, etc). Deci nici nu mai are rost sa ne gandim daca o ESTIMARE este mai buna decat o MASURATOARE pentru ca raspunsul este evident!


Last edited by 16vt; 08-12-11 at 21:47.
16vt is offline   Reply With Quote
Old 25-12-11, 18:06   #4
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: EFECTELE TURATIEI IN REZULTATUL MASURARII PUTERII PE STANDUL DINAMOMETRIC

In mod cert nu putem discuta despre o masuratoare dyno corecta, sau mai bine spus valida daca turatia nu este citita corect si este introdusa eronat sau arbitrar.
Puterea se obtine cu ajutorul unei formule, cuplul se masoara si turatia trebuie citita perfect.
Puterea motorului este produsul dintre cuplu motor si turatia impatita la 9549 si 7023 pentru KW si respectiv PS.
Puterea motorului(Kw)= Cuplul motorului(Nm) * TURATIA MOTORULUI(RPM)/ 9549
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731


Last edited by bluey; 25-12-11 at 18:15. Reason: Flame, insulte, reclama!
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 25-12-11, 20:39   #5
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,173
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: EFECTELE TURATIEI IN REZULTATUL MASURARII PUTERII PE STANDUL DINAMOMETRIC

Eu mi-am masurat masina si la standul din autovit, si la Mastertuner, si la Exelixis si niciodata nu mi-a fost conectata la masina vreo sonda sau senzor care sa imi citeasca turatia.
Si totusi rezultatele au fost incredibil de asemanatoare daca tinem cont de ceilalti factori enumerati mai sus care pot influenta masuratorile.

Nu ar trebui sa fie muuuult mai mari diferentele daca e asa importanta introducerea turatiei in softul standului?
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 25-12-11, 21:03   #6
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: EFECTELE TURATIEI IN REZULTATUL MASURARII PUTERII PE STANDUL DINAMOMETRIC

Cred ca nu ai stiut tu cum au procedat.
Probabil ca la Autovit ti-au legat un cablu la baterie...
Sigur daca calibrarea este corecta indiferent cum este facuta ea rezultatul are sanse sa fie onest, daca si alte conditii sunt indeplinite.
Insa daca ambreiajul patineaza... introducerea manuala eroneaza masuratoarea.
Daca tot ai fost pe la toate dynourile pe la noi cum de nu ai trecut?

Last edited by SEBASTIAN; 25-12-11 at 21:06.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 25-12-11, 21:53   #7
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,173
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: EFECTELE TURATIEI IN REZULTATUL MASURARII PUTERII PE STANDUL DINAMOMETRIC

Pai ai zis ca dai o testare gratuita cand am castigat grupa acum 2 ani la Tulcea dupa care nu s-a mai intamplat nimic.
Poate trec anul asta sa vedem cat de mare e diferenta intre Mustang si Maha la masuratori.
De curiozitate asa ca doar esti cunoscator.
Eu am un circuit care imi deconecteaza releul de incarcare la buton ( o idee mai veche de-a mea) si masina e diesel.
Cum afli turatia de pe bornele bateriei???
As putea pune si un osciloscop acolo si nu cred ca as vedea mare lucru in materie de impulsuri variabile cu turatia.
Diferenta a fost la vremea respectiva de 3cp (trei) intre standul Autovit si standul MT.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 25-12-11, 22:13   #8
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: EFECTELE TURATIEI IN REZULTATUL MASURARII PUTERII PE STANDUL DINAMOMETRIC

Daca ai castigat etapa la care noi am oferit premii, e simplu premiul este valabil.
In ce priveste comparatia cu maha... chiar nu are sens pentru ca noi masuram corect, iar restul nu mai conteaza.
Asta cu excitatia o aveam facut a la Dacia in anii 90.
Daca intrerupi excitatia nu se poate citi turatia la borne cu standul de la Autovit.
La noi metodele de citire ale turatiei sunt multiple dar cea mai buna metoda este cea prin OBD. Important este sa fie o calibrare corecta.

Last edited by SEBASTIAN; 25-12-11 at 22:22.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 25-12-11, 22:24   #9
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,173
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: EFECTELE TURATIEI IN REZULTATUL MASURARII PUTERII PE STANDUL DINAMOMETRIC

Eu aveam Oltcit in anii 90 si nu aveam nevoie de astfel de artificii.
Oricum aparuse un articol conform caruia bmw M6 avea un circuit care deconecta alternatorul in anumite regimuri de functionare a motorul (wot) pentru ceva castig de putere. Probabil era sf

Deci si standurile fara logare directa a turatiei pot face masuratori corecte fiind necesara doar o calibrare cu turatia la inceputul masurarii si la sfarsitul acesteia pentru ca softul sa poata "aranja" curba de putere si cea de cuplu intre aceste 2 limite?
bluey is offline   Reply With Quote
Old 25-12-11, 22:38   #10
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: EFECTELE TURATIEI IN REZULTATUL MASURARII PUTERII PE STANDUL DINAMOMETRIC

Problema este ca sunt standuri care prin manevrarea lor pot permite influentari ale rezultatului,
Dicutand despre turatie pt ca asta e tema vreau sa spun ca in mod cert nu avem o citire valida daca turatia nu este corecta.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 25-12-11, 22:47   #11
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,173
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: EFECTELE TURATIEI IN REZULTATUL MASURARII PUTERII PE STANDUL DINAMOMETRIC

Si mai mult ca sigur la standul Mustang de la sediul RC nu se poate modifica rezultatul masurarii sub nici o forma?

Stim amandoi ca orice se poate face si orice se poate modifica.
Incepand de la pierderi mecanice la piesele in miscare si terminand cu valorile masurate inainte de conversia in digital sau dupa conversie ca e mai simplu sa o faci din soft.
De ce ai fi tu sincer si toti ceilalti mincinosi?
Sau poate e invers : toti spun adevarul si tu il alterezi ca sa convina intereselor tale

Astept sa spui cat poti tu de sincer ca NU se poate modifica rezultatul unei masuratori dyno pe standul tau daca tu ca proprietar si cunoscator chiar vrei sa modifici intr-un fel sau altul rezultatul .

Asta e o discutie ipotetica.Nu vreau sa crezi ca am ceva personal cu tine sau cu altcineva. Pe standul de la Buzau nu am avut ocazia sa imi testez masina inca deci nu am nici acolo vreun interes.
Si nu imi da linkul cu biblia dyno te implor!
bluey is offline   Reply With Quote
Old 25-12-11, 22:52   #12
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: EFECTELE TURATIEI IN REZULTATUL MASURARII PUTERII PE STANDUL DINAMOMETRIC

Nu am afirmat niciodata ca toti ceilalti mint, dar unii si-au facut o obisnuinta din asta.
Raspunsul la toate intrebarile tale le vei gasi aici:
https://forum.4tuning.ro/175-dyno-tun...yno-bible.html
Graficele noastre in totalitate pot fi verificate cu formule fizice corecte luate din manualul de fizica. Cand aceste reguli sunt ... insemna ca Mustang minte.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 25-12-11, 23:06   #13
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,173
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: EFECTELE TURATIEI IN REZULTATUL MASURARII PUTERII PE STANDUL DINAMOMETRIC

In linkul pus de tine apare o procedura de testare sau calibrare gravitationala cu o greutate montata langa electromagnetii franei.
Ce se intampla daca acea greutate ramane acolo in timpul unei masuratori?
Sau se introduc alte valori ale greutatii in timpul calibrarii.
Sau daca frana aceea care este subliniata atat de mult in articolul acela de reclama RC nu este calibrata corespunzator? Pot aceste intamplari nefericite sa afecteze rezultatul final al masuratorii?

Tot nu mi-ai spus daca standul Mustang e mai sincer decat cel care il manipuleaza
Poate sa spuna adevarul chiar daca posesorul isi doreste sa nu faca asta???
bluey is offline   Reply With Quote
Old 25-12-11, 23:11   #14
bitnet

Stage 5
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 631
Default Re: EFECTELE TURATIEI IN REZULTATUL MASURARII PUTERII PE STANDUL DINAMOMETRIC

Am incercat sa stau departe de orice interventie pe forum in aceasta perioada de sarbatori. Dar e greeeeeu... Greu cand vad cum se arunca cu rahat aiurea, cum se abereaza doar de dragul de a demonstra ca unii o au mai lunga, mai groasa si mai tare decat ceilalti. Din respect pentru aceste zile de sarbatoare nu o sa mai fac comentariile ce cu siguranta simt nevoia sa le fac, o sa ma rezum doar la a-i spune domnului dynoguru ca "hotul striga hotii" este perfect aplicabil si pentru el. Toate demersurile tale sunt menite sa discrediteze si sa creeze o imagine eronata asupra TUTUROR standurilor dyno, INCLUSIV AL TAU. Dar ca sa intelegi asta, trebuie sa fii rational.
bitnet is offline   Reply With Quote
Old 25-12-11, 23:20   #15
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: EFECTELE TURATIEI IN REZULTATUL MASURARII PUTERII PE STANDUL DINAMOMETRIC

Da sigur ca pot sa-ti spun, desi izul mesajelor tale este tendentios.
As fi incantat sa intelegi ca am alergie la prostie si si mai mare la hotie.
Te referi la cea mai sigura si singura metoda corecta de calibrare a unui stand, la metoda gravitationala.
Daca greutatea ramane acolo sau macar un gram in plus acolo, pe ecran este afisat aratand ca masoara un anumit cuplu cand rolele nu se invart.
Nu nu poti sa faci manevre de acolo si e mai bine ca este asa la dyno Mustang.
Din fericire dyno Mustang nu poate fi facut sa minta.

Last edited by SEBASTIAN; 25-12-11 at 23:30.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
- Copyright 2019 4Tuning -