Go Back   Forum 4Tuning > Car Styling > FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE

Reply
 
Thread Tools
Old 28-10-12, 12:11   #16
nesscar

Stage 5
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 725
Member of:
[VW]
Default Re: Reparatie Lovitura

Quote:
Originally Posted by Geo_ZGA View Post
Adica tu indrepti o tabla gaurind-o? Pistol si compresor de 300 lei impreuna... imi imaginez ce iese, coaja de copac, nu de portocala
Iti place sa exagerezi? Cred ca pana acuma eu i-am dat cea mai realista fiabila si ieftina idee pana aici au fost doar povesti si preturi unflate... zici ca suntem nemti si alceva nu stim face decat un lucru... pana mea
__________________



Repar spoilere auto,camioane,carene scutere,motociclete,atv-uri preturi fara concurenta
Dezmembrez Golf 1 Diesel - 1983
Citroen Saxo Benzina - 2000
Opel astra F Benzina - 1994
Ford Mondeo 2.5 V6 - 1997
Vw golf - 2004 1900 SDI
nesscar is offline   Reply With Quote
Old 28-10-12, 12:33   #17
ariel

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 969
Default Re: Reparatie Lovitura

TATAL meu, DUMNEZEU sa-l odihneasca,a fost tinichigiu auto.
avea o vorba:
ai bani?
si inainte de revolutie existau masini straine lovite,
cum credeti ca se reparau?
piese aduse de afara?
NU.
cu ciocanul,steclu si autogenul.
din foaie de tabla se face orice.
aripa,tablie,prag si cam orice,
la masina rasturnata era mai greu cu plafonul.
pt a indrepta loviturile "usoare"(dar greu de accesat) din spate se demonteaza luminile si se lucreaza cu foaie de arc sau lemn taiat la marime.
exista si posibilitatea cu ciocan"invers".
pt a indrepta ceva SIFONAT se da o gaura un locul respectiv,
se introduce prin interior ceva pe mai mare ca si gaura data si se poate trage la nivel atit mecanic(cu miina) cit si hidraulic.
apoi se sudeaza un petic,se slefuieste,se da grund,antifon pe interior si masina merge la vopsitorie.
__________________
ariel
ariel is offline   Reply With Quote
Old 30-10-12, 18:05   #18
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Reparatie Lovitura

Si totul e bine si frumos, in ochii clientului, pana peste vre-un an... cand iese rugina. Sudura (sau flacara) este ultimul lucru care trebuie facut pe o masina.
Si tinand cont ca suntem in 2012, nu in 1900 toamna, cred ca putem sa ne reglam si noi "ceasurile" la zi, nu cu 50 ani in urma.
Pana la gaura sau autofiletante mai exista solutii... normal, costa si nu se fac acasa... suntem prea saraci sa cumparam (facem, in cazul de fata) lucruri ieftine.
nesscar, tu ai facut asa ceva? Banuiesc ca nu, dintr-un singur motiv: nu o sa gasesti niciodata pistol + compresor la 300 lei. Cel mai ieftin compresor e in jur de 500 lei, la care mai adaugi cam 100-150 lei pistolul, eventual si niste reductii, furtune... dai banii pe vopsea, pe lac, pe diverse materiale... si la final te apuci de vopsit o masina fara sa ai habar ce faci Si nu, nu exagerez cu nimic, rezultatul va fi de cacao.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 31-10-12, 14:27   #19
vwvento

Stage 4
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 240
Member of:
[PEUGEOT]
Default Re: Reparatie Lovitura

Quote:
Originally Posted by nesscar View Post
Masina de tras? off doamne nu poti fi inventiv de naiba suntem romani ... Te invat eu . Se ia una bucata teava de caldura calorifer apa ce vrei tu ... o duci la nea ionica sudoru si ii zici asa sa tio taie si sa iti puna o parte sa tio sudeze in forma de T la capatul de jos al T-ului sudezi o platbanda de fier cracanata usor si facut un sanfren exact in mijlocul ei. dupa aia pe masina iti trebuie cam 5 suruburi autofiletante dupa cat vad eu pe care le filetezi cu masina sau manual unde is cele mai adanci zone pui T-ul pe suruburi si tragi usurel repetat pana o aduci la nivel dupa care scoti suruburile dau fibra de kit, slefuit ... kit normal fin slefuit , spritz kit neaparat la pistol sa nu te prostesti cu cacat de ala galben romanesc la spray matuiestu cu apa cu hartie abraziva 400,800, 1000 2000 3000 dupa care dai cu vopsea preferat toata aripa si neaparat cu pistol... nu iti fa griji cu 250 lei iei din talcioc un compresor si cu 50 lei un pistol nou si iti raman si poti sa iti vopsesti u singur masina... cu atat mai mult ca nu e noua sa iti para rau . Daca mai ai nev de sfaturi pm. Salut
Tu esti de pe alta planeta?
Un pistol+un compresor+tot ce iti trebuie dai 1000 lei si nu ai cine stie ce scule! Tu cu 300 de lei ce vrei sa faci) mi-ai inveselit ziua!
Ce ai spus cu gauritul tablei este o cretinitate, exista aparate speciale de tras tabla tocmai pentru a nu recurge la metode rudimentare ineficiente si daunatoare!


Mana de lucru pentru ce are el de facut este 50 de lei+vopsit(200 de lei piesa de obicei)! Si tu ii spui sa ce, sa isi cumpere pistol compresor, kit, benzi de smirghel, vopsea etc?

Decat sa spui tampenii mai bine te abtii, eu am service si stiu ce vorbesc, mai ales pe partea de tinichigerie!
vwvento is offline   Reply With Quote
Old 31-10-12, 14:31   #20
vwvento

Stage 4
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 240
Member of:
[PEUGEOT]
Default Re: Reparatie Lovitura

Quote:
Originally Posted by nesscar View Post
Iti place sa exagerezi? Cred ca pana acuma eu i-am dat cea mai realista fiabila si ieftina idee pana aici au fost doar povesti si preturi unflate... zici ca suntem nemti si alceva nu stim face decat un lucru... pana mea
De mecanici, tinichigii si vopsitori profesionisti ca tine am tot dat!
Cineva a venit cu o masina lovita rasturnata si pretul meu i sa parut mare pentru schimbat plafon, s-a dus la altul si a venit plangand la mine ca i s-au indoit pragurile, nu se deschide usa, pentru 500 de lei care i ceream in plus a preferat ieftin si prost, iar bineinteles l-am trimis la meseriasii la care a fost !

Vineri imi vine o alta masina ce a avut plafonul schimbat sa il tai iara si sa ii pun adaos, ca a avut parte tot de meseriasi d'astia ca tine, ,,lasa ma, suntem rhomani ma , ce nu stim noi sa facem dupa capul nostru''?
vwvento is offline   Reply With Quote
Old 31-10-12, 21:29   #21
Darius M

Stock
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 1
Default Re: Reparatie Lovitura

Parerea mea e ca ar fi cea mai mare porcarie sa gauresti tabla.
Cauta mai bine pe cineva pe la tine prin oras care se ocupa cu asa ceva si iti convine si pretul. La reparatiile ce le ai de facut, unul care stie cat de cat, ti-o da a doua zi inapoi.
Darius M is offline   Reply With Quote
Old 01-11-12, 19:58   #22
nesscar

Stage 5
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 725
Member of:
[VW]
Default Re: Reparatie Lovitura

Baaaa voi sunteti nebuni ??? omu vrea sa isi repare masina cu bani putini NU CU SUTE DE LEI ... ce aveti ? Compresor este cu 250 lei la mana a doua in targuri de 25-30 litri, pistol e prin in metro si practiker la 50 55 lei ... ce naiba, eu pun pariu ca astia care ati raspuns aiurea in tranvai habar nu aveti cum arata un compresor... ce naiba? era usor sa ii zic sa taie frate bucata din alta masina, sa o sudeze, kituiasca, matuiasca etc... si ajungea la 400- 500 lei pai eu iam dat varianta ieftina... poate cu 80 lei sa sio faca el daca gaseste un prieten cu pistol si compresor... ce naiba are tabla gaurita trasa si kituita? metoda e adoptata de mine si pana acum 2 saptamani cand am vopsit masina nu a crapat, nu a puscat kitu, nu s-a ingalbenit, nu nimica... ce naiba va tot dati mari don huani? eu iam dat doar o varianta ieftina... plus ca masina nu e vreun a7 din 2011 ... e o masina de 10 15 ani ce dracu ...
nesscar is offline   Reply With Quote
Old 02-11-12, 10:40   #23
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Reparatie Lovitura

Cand iti spun mai multi ca esti beat, te duci si te culci...
Fa-ti tu masina cu pistol de 50 lei (oara de ce o fi un pistol bun de la 1000 lei in sus, cand poti sa iei unul extraordinar cu un pret de 20 ori mai ieftin?!) si cu compresor "din talcioc". Macar nu te mai contrazice cand iti spune lumea ca nu asa se face treaba... daca tu vrei sa muncesti degeaba, prost dar ieftin, e problema ta, dar macar nu mai da sfaturi altora si nu mai insista.
SUTE DE LEI ti se par multi bani? Omule, nu sunt profesionist, dar am mai facut si cateva lucrari de tinichigerie si reparatii pe la masina mea si alte cateva ale prietenilor... am studiat inainte (internetul e plin de tutoriale, forumuri etc) si am adoptat o tehnica cat de cat profesionista, chiar daca nu am pus-o eu in practica chiar asa cum trebuia, sau nu am avut materiale de cea mai buna calitate... macar am fost pe aproape. Adica nu dai bani sa-ti traga tabla un tinichigiu bun... dar dai bani sa-ti sudeze petic peste gaura facuta de tine, nu? Stiu, o sa te duci la un "Dorel" cu juma' de tuica sa ti-o faca (praf) Interesant cum ne legam la cap fara sa ne doara...

p.s: tu ai idee macar cine a fost Don Huan si ce facea el? O idee: nu era tinichigiu
p.p.s: tramvai, nu traNvai + altele...
p.p.p.s: acum am vazut semnatura... ramai la Raba si Saviem, lasa autoturismele pt altii care stiu ce fac (nu ma refer la mine)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 02-11-12, 21:18   #24
dexter_20

Stage 5
 
dexter_20's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,117
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[4Rally]
Default Re: Reparatie Lovitura

Inteleg pasiunea pentru masini, dar totusi e o mare diferenta intre pasiune si meserie. E bine sa STII sa iti repari de unul singur masina pentru ca astfel economisesti ceva bani. DAR ce te faci cand te apuci de unul singur dupa ce ai citit in stanga si dreapta, faci o reparatie de genul "frectie la picior de lemn" dupa care, dezamagit si suparat de banii pierduti te hotarasti sa apelezi la cineva care a mai facut si are un minim de cunostinte practice, nu teoretice? Tocmai de aceea exista meseriile de mecanic, tinichigiu, vopsitor auto. E foarte usor sa dai cu putin chit, putin smirghel, si putina vopsea. E si mai usor sa dai cu ciocanul in tabla, e usor sa strangi un surub si sa spui ca ti-ai reparat masina. Insa calitatea si garantia unei lucrari efectuate in mod corespunzator unde sunt? De aici si diferentele de preturi atat la manopera si piese (am luat un caz fericit, pentru ca exista si varianta scump si prost). In alta ordine de idei, ca sa revin la ideea topicului: e foarte bine ca ai intrebat cum se face. Bun, eu sunt in masura sa iti spun pas cu pas, dar tu esti in stare pui in practica sfaturile mele?
__________________
I rise and u FALL!!!
dexter_20 is offline   Reply With Quote
Old 04-12-12, 03:31   #25
nesscar

Stage 5
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 725
Member of:
[VW]
Default Re: Reparatie Lovitura

Geo_zga ce destept esti tu mai petrica... dami un singur motiv doar 1 pentru care unde dau eu gaura si trag iese rugine si unde sudeaza ala pe tabla electrod nu iasa... 1 te rog. Te intreb cate masini ai facut tu ? eu deocamdata am cateva masini vopsite pe parti printe care si un tuareg care a iesit conform cu originalul... daca nu sti de ce te bagi? eu cred ca nu sti nici pasii pentru vopsirea unei bari auto... este?
nesscar is offline   Reply With Quote
Old 04-12-12, 13:15   #26
wheelman2009

Stage 3
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 142
Default Re: Reparatie Lovitura

@nesscar metoda cu dat gauri in tabla e veche, e de pe timpul lu bunicu, acum sa sti ca exista alte scule cu care tragi tabla fara sa dai gauri in ea si sa macelaresti aiurea masina, ( iar ca sa nu apara rugina pe interior dai cu ceara de cavitati ) treaba cu pistol de 2 lei luat din talcioc iar e aiurea ca nu prea ai cum sa-l folosesti la auto, poate la garduri sau alte acareturi prin curte, sau ma rog poate astfel de scule folosesti tu, oricum daca ai vopsit niste bari si cateva piese pe la unele masini nu inseamna ca esti vopsitor, sau ma rog poate ca cele cateva piese de la un Touareg ( nu Tuareg ) conteaza mult mai mult decat orice alta masina sau mai bine incearca sa faci cateva zeci de vopsiri totale fara nici o greseala si atunci poti sa spui ca esti vopsitor. Acum de curiozitate spune-mi si mie etapele vopsirii unei bari, ca eu unul habar nu am si chiar zilele trecute am vopsit niste bari si nu stiu daca am respectat tehnologia !
wheelman2009 is offline   Reply With Quote
Old 19-01-13, 04:45   #27
nesscar

Stage 5
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 725
Member of:
[VW]
Default Re: Reparatie Lovitura

pff... incredibil faci exact ce faci si in cazul unei masini... adica dai cu smirglu de 400 800 1500 cu apa matuiesti, dai cu spritz kit matuiesti iar cu 2000 degresezi si vopsesti mare branza.. asta la barile vopsite la cele nevopsite mai dai cu un primer pentru plastic inainte! Eu nu am zis ca sunt vopsitor si stiu si eu de scule de tras tabla... poti chiar u sa iti faci dintr-o teava de 50 cm inca o teaba mai mare de 10 cm, o supapa distrusa si silicon de ala la pistol ce se incalzeste . dar aicia in cazul de fata nu merge pt ca e in colt. De aia iam spus sa dea gaura nu pica kitu din gaurile alea veci! PUNCT oricum discutia nu cred k mai are sens k baiatu probabil sia facut masina...
nesscar is offline   Reply With Quote
Old 19-01-13, 04:49   #28
nesscar

Stage 5
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 725
Member of:
[VW]
Default Re: Reparatie Lovitura

Quote:
Originally Posted by Geo_ZGA View Post
Omule, nu sunt profesionist, dar am mai facut si cateva lucrari de tinichigerie si reparatii pe la masina mea si alte cateva ale prietenilor... am studiat inainte (internetul e plin de tutoriale, forumuri etc) si am adoptat o tehnica cat de cat profesionista
Prietene nu ma intelege gresit eu chiar mai lucru cu masini ... acuma tu ca ai un cielo si te ai uitat pe internet la tutoriale cum zici u si ai vopsit o masina dupa tutorialele de pe net a ta sau a prietenilor tai aia nu inseamna ca ai facut o lucrare profesionista... ma faci sa rad sincer.
nesscar is offline   Reply With Quote
Old 19-01-13, 09:56   #29
dexter_20

Stage 5
 
dexter_20's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,117
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[4Rally]
Default Re: Reparatie Lovitura

Quote:
Originally Posted by nesscar View Post
pff... incredibil faci exact ce faci si in cazul unei masini... adica dai cu smirglu de 400 800 1500 cu apa matuiesti, dai cu spritz kit matuiesti iar cu 2000 degresezi si vopsesti mare branza.. asta la barile vopsite la cele nevopsite mai dai cu un primer pentru plastic inainte! Eu nu am zis ca sunt vopsitor si stiu si eu de scule de tras tabla... poti chiar u sa iti faci dintr-o teava de 50 cm inca o teaba mai mare de 10 cm, o supapa distrusa si silicon de ala la pistol ce se incalzeste . dar aicia in cazul de fata nu merge pt ca e in colt. De aia iam spus sa dea gaura nu pica kitu din gaurile alea veci! PUNCT oricum discutia nu cred k mai are sens k baiatu probabil sia facut masina...
Daca as avea un vopsitor ca tine, crede-ma ca doar tevi si panouri ar vopsi. Stii tu ceva, dar nu ai minimul de TEORIE pentru a lucra profesionist. Dar pentru un garaj sau in spatele blocului e foarte bine.
dexter_20 is offline   Reply With Quote
Old 19-01-13, 13:40   #30
silviu.o

Stage 5
 
silviu.o's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 559
Member of:
[VW]
[Fiat]
[Competitor CNCA]
Default Re: Reparatie Lovitura

Probabil se poate indrepta o caroserie si cu un teu sudar si prin gaurire cu holsuruburi, dar nu cred ca o sa fie mare diferenta intre reparare si starea initiala. Eu si la prima mea masina Dacia 1310 cand am indoit o portiera nu am vrut sa o las la un service care imi indepta tabla sudand niste carlige pe tabla si tragand cu un fel de tija si am dus-o la un service care o repara lipind niste ventuze pe tabla si tragand alea. Ca sa nu mai spun ca am vopsit-o atunci total la acelasi service, iar acum dupa 12 ani vopseaua si reparatia respectiva inca rezista cu brio, spun asta deoarece vad inca zilnic masina. Iar de carpitul acasa fara experienta cu pistol din metro si compresor personal va spun eu ce a iesit ca am facut eu pe un suzuki vitara, o masina care era pentru plimbari pe munte, care pe langa ca arata ca naiba, intr-un an sa cojit o mare parte din vopsea din cauza ca am lucrat intr-o incinta neventilata corespunzator, si pe langa ca a trebuit vopsit iar, am dat bani degeaba si pe materiale, si am muncit si aproape o saptamana de aiurea. Nu incercati singur si cu scule neprofesioniste, ca patiti ca mine, nu va iese nimic, eventual luati o vopsea mai ieftina, apelati la un atelier mai ieftin dar care sa faca totusi o lucrare acceptabila, ca incercand singuri, afara sau intr-o incinta necorespunzatoare aruncati bani de materiale pe fereastra. Iar incercari cu teuri indoite si holsuruburi de a indrepta caroseria o sa duca la probleme mai grave. Masina de la care a inceput topicul pare un mercedes, si nu se merita sa strici o caroserie de mercedes lucrand singur cu scule improvizate.

Last edited by silviu.o; 19-01-13 at 13:45.
silviu.o is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -