Go Back   Forum 4Tuning > Car Styling > FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE

Reply
 
Thread Tools
Old 29-12-11, 22:47   #61
Bogdy_DK

Stage 3
 
Bogdy_DK's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 88
Member of:
[DACIA]
[SKODA]
Default Re: Pro Street tuning Baia Mare

am o mica nelamurire legata de tot acest tuning.Sa zicem ca am un urs,pisica,ceva...orice pe 4 roti..mio fac niste baieti buni ca de ex prostreetul si la semafor *************.Ce fac?adica alta bara de cumparat nu am de unde...ca doar e custom..sau a 2 situatie dau ca fraierul din greseala intro bordura mai inalta..ce se intampla?se sparg alea usor..ca banuiesc ca sunt mai mult kit..cat de rezistente sunt aceste piese(bara spate,fata,praguri)?

Scuze daca nu am postat unde trebuie dar aceasta intrebare ma framanta demult si aici vad foarte multa lume avizata in acest domeniu.

*atentie la limbaj!

Last edited by quick_5hifter; 20-04-12 at 20:07.
Bogdy_DK is offline   Reply With Quote
Old 31-12-11, 16:54   #62
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon

In functie de numarul de straturi de fibra care se bat, piesa iese mai mult sau mai putin rezistenta. Conteaza si calitatea materialelor folosite, dar in general fibra batuta in strat subtire e mai casanta decat plasticul moale, mai maleabil. La fel de casante sunt si anumite tipuri de plastic.
Ai spart o piesa... se repara.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 01-03-12, 18:16   #63
cretustf_21

Stage 4
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 208
Member of:
[VW]
Default Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon

Salut!Vreau si eu sa imi spuneti cat de cat in amanunt cum pot sa fac barile de la un golf 4 clean.Vreau sa elimin doar bandourile fata spate.Am inteles ideea cu datul gaurilor cat mai mari.As vrea sa imi mai spuneti si ce fel,cat si de unde dak se poate, sa cumpar ce imi trebuie.Eu anul trecut am cumparat cam 2 litri de rasina si intaritor pt o incinta audio.Rasina era albastra de la polidis.Este buna asta?Am atasat si o poza cum arata bara fara bandou.multumesc!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	bara.jpg
Views:	74
Size:	4.0 KB
ID:	2345691  
cretustf_21 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-12, 19:42   #64
Logan100cp

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 492
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[Competitor CNCA]
Default Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon

Pai in general ca sa poti face bara de golf 4 clean, trebuie sa acoperi mai intai gaura (in acest caz se foloseste spuma poliuretanica,cea de constructii), apoi dupa ce se intareste (cand se intareste la exterior,nu e complet intarita si la interior,depinde de spuma, de preferat sa o lasi circa 12ore sa fi sigur), aduci spuma la nivel, dai gauri pe langa spuma(in bara masinii), pui fibra peste si o lasi la intarit. Dupa asta urmeaza procesul de slefuire(de preferat sa ai o masina ceva, altfel iti ia mult timp), chituire, pregatire si vopsire!

Spor la treaba!

Last edited by Logan100cp; 01-03-12 at 19:44.
Logan100cp is offline   Reply With Quote
Old 01-03-12, 21:03   #65
cretustf_21

Stage 4
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 208
Member of:
[VW]
Default Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon

merci de informatie dar santul ce ramane dupa ce scot bandoul e relativ mic ca adancime sa zic undeva la 1-1,5 cm max si merge pusa spuma acolo.pt ca din cate am vazut spuna dupa ce se intareste nu prea ramane prea densa si la grosimea aia cred ca nu ramane mai nimic,zic eu.
si la amestecul rasinei cu intaritorul are importanta cat trebuie pus intaritor /rasina?ca eu am pus si un capac pet la 300gr.
Ca sa nu mai cumpar fibre de sticla pot folosi si fasii de plasa din fibra de sticla.cea care se pune peste placarile de polistiren?:d
multumesc
cretustf_21 is offline   Reply With Quote
Old 03-03-12, 16:02   #66
rizeamarius

Stock
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 6
Unhappy Intrebare fibra carbon

Salutare tuturor,

Intrebarea mea este una simpla si anume: imi poate da cineva un link, nr de tel, orice contact catre cineva care face sau imbraca piese in fibra de carbon?
Am tot cautat pe net...dar peste tot ba omul a inchis afacerea, ba altul a fugit cu piesele oamenilor si nu mai stie nimeni de el si tot asa.

Daca ma poate ajuta cineva as fi recunoscator.

Multumesc si spor la "tunarit"
rizeamarius is offline   Reply With Quote
Old 09-03-12, 23:39   #67
Eu_Darius

Stage 3
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 90
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon

as vrea sa imi fac scuteru cu folie de carbon 3d alb ce ziceti?se pune usor?sa ma duc cu ea la un service?
Eu_Darius is offline   Reply With Quote
Old 13-03-12, 13:27   #68
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Pro Street tuning Baia Mare

Quote:
Originally Posted by Bogdy_DK View Post
am o mica nelamurire legata de tot acest tuning.Sa zicem ca am un urs,pisica,ceva...orice pe 4 roti..mio fac niste baieti buni ca de ex prostreetul si la semafor ma fute unu in cur.Ce fac?adica alta bara de cumparat nu am de unde...ca doar e custom..sau a 2 situatie dau ca fraierul din greseala intro bordura mai inalta..ce se intampla?se sparg alea usor..ca banuiesc ca sunt mai mult kit..cat de rezistente sunt aceste piese(bara spate,fata,praguri)?

Scuze daca nu am postat unde trebuie dar aceasta intrebare ma framanta demult si aici vad foarte multa lume avizata in acest domeniu.
Ce faci daca ti-o trage unu' la poponeata (ca sa raspund in ton cu intrebarea) ? Intai te duci si te speli pe dinti, ca sa nu mai poluezi forumul cu un limbaj neadecvat. Pe urma studiezi putina gramatica. E gratis. Pe urma repeti intrebarea in limbaj civilizat. Si eu stiu sa vorbesc destul de colorat, dar nu o fac in scris si fara motiv.
Si acum, ca sa scurt-circuitam un pic etapele:
1. toate elementele de tuning facute din compozite se sparg daca sunt lovite, mai usor sau mai greu, functie de natura componentelor; cele mai performante, dar si cele mai scumpe sunt combinatiile din carbon/aramid cu miezuri din fagure din aluminiu si fagure din aramid, cu rasina epoxidica sau fenolica, in nici un caz poliester.
2. la depasirea limitei de rezistenta poliesterul armat cu sticla se rupe sau crapa, epoxy-ul armat cu carbon sau sticla se imprastie pur si simplu, fibrele si tesaturile de aramid se rup mai greu si pastreaza elementele bine mototolite laolalta ; spumele si miezurile amortizeaza si leaga oarecum intre ele elementele structurale, marind rezistenta, dar nu e locul aici sa detaliem;
3.teoretic poti face un element de caroserie din compozite care sa iasa doar zgariat dintr-un accident la peste o suta pe ora, dar nu e asta functionalitatea lui; va distruge cu siguranta punctele de prindere sau o jumatate de masina ca sa scape el intreg si va costa pe masura;
4. cand faci o piesa custom negociaza cu executantul si eventuale reparatii ulterioare daca sunt posibile si o viitoare piesa noua la un pret redus; nu-ti vor da matrita, dar cu siguranta o vor pastra; daca ai un pic de stofa de minitehnicus, cere o bucata de tesatura si un pic de rasina ca bonus; te vor ajuta sa iti rezolvi singur sau cu ajutorul unui prieten mici defectiuni. (asa langa o bere, vineri dupamiaza).
5. daca nu e vorba de performanta si nu conteaza greutatea, solutia recomandata e poliester+fibra de sticla, este de departe varianta cea mai ieftina si simpla; pentru fanii carbonului se poate face doar laminare exterioara , pentru aspect; daca depasim tuningul de aspect si calitatea primeaza, vezi punctul 1; carbonul in combinatie cu poliester nu se recomanda;
6. pentru DIY guys: in carbon se lucreaza greu si daca esti profesor de fibra de sticla; e o fibra mai incapatanata si cere si ceva tehnologie, repetarea procedurilor standard de la fibra de sticla nu va duce la niciun rezultat.
(*aramid-ul este mai cunoscut sub denumirea de kevlar, marca a grupului Dupont)
__________________
Mecanicul nu poate sfida logica si legile fizicii decat daca asa vrea el.

Last edited by workaholic_ro; 13-03-12 at 13:29.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 13-03-12, 13:34   #69
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon

Quote:
Originally Posted by cretustf_21 View Post
Salut!Vreau si eu sa imi spuneti cat de cat in amanunt cum pot sa fac barile de la un golf 4 clean.Vreau sa elimin doar bandourile fata spate.Am inteles ideea cu datul gaurilor cat mai mari.As vrea sa imi mai spuneti si ce fel,cat si de unde dak se poate, sa cumpar ce imi trebuie.Eu anul trecut am cumparat cam 2 litri de rasina si intaritor pt o incinta audio.Rasina era albastra de la polidis.Este buna asta?Am atasat si o poza cum arata bara fara bandou.multumesc!
E buna rasina de Polydis. Pui intre 0.5 si 2% MEK, functie de cat de repede te misti. Blindajele trebuie sa fie prinse din spatele mastii (fustei, scutului), poliesterul nu adera la polipropilena si e diferit si ca elasticitate. Gaurile nu trebuie sa fie neaparat mari, dar cat mai aproape de contururi si gandite astfel incat sa nu afecteze structura.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 16-03-12, 00:24   #70
Rotty

Stage 5
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 332
Default Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon

Salut, am materialele necesare si vreau sa-mi fac badboy la masina insa nu am lucrat niciodata cu fibra si vreau sa imi spuneti si mie cum sa procedez ...

practic cum incep cum fac sa faca priza fibra cu capota etc... daca mi-ati putea da un tutorial ar fi perfect ... un filmulet sau ceva cum decurg toate etapele
__________________
Cu cat inveti mai mult cu atat iti dai seama ca sti mai putin...
Rotty is offline   Reply With Quote
Old 16-03-12, 09:44   #71
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon

Quote:
Originally Posted by Rotty View Post
Salut, am materialele necesare si vreau sa-mi fac badboy la masina insa nu am lucrat niciodata cu fibra si vreau sa imi spuneti si mie cum sa procedez ...

practic cum incep cum fac sa faca priza fibra cu capota etc... daca mi-ati putea da un tutorial ar fi perfect ... un filmulet sau ceva cum decurg toate etapele
Combinatiile de poliester armat cu fibra, cu tabla sau polipropilena nu sunt recomandate. Piesa din compozite trebuie sa fie de sine statatoare si nu o peticeala. Joaca cu spume imbracate in straturi de fibra si nesfarsitele chituieli si slefuieli sunt "munca de artist", nu tuning auto si de multe ori dureaza si costa mai mult. Recomandarea mea, daca vrei sa modifici o piesa existenta, este sa "construiesti" pe ea badboiurile din orice materiale, pe urma sa copiezi piesa, obtinand o matrita, in care sa-ti "torni" pe urma jucaria cea noua. Mai faci si la prieteni vreo doua si ti-ai scos si banii.
Iutubele e profesorul tau, gasesti acolo tot ce vrei, da' sa nu crezi cand o sa-ti spuna ca-i usor, ca te minte.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 16-03-12, 10:39   #72
Rotty

Stage 5
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 332
Default Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon

Hmm pai daca as face capota toata din fibra cum ai spus, inseamna ca trebuie sa o intaresc intr`un fel pe interior sa ii fac un schelete ceva ca altfel nu cred ca o sa fie ok deloc... cum o fac sa fie tare sa o pot inchide si etc...
Rotty is offline   Reply With Quote
Old 16-03-12, 12:27   #73
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon

Quote:
Originally Posted by Rotty View Post
Hmm pai daca as face capota toata din fibra cum ai spus, inseamna ca trebuie sa o intaresc intr`un fel pe interior sa ii fac un schelete ceva ca altfel nu cred ca o sa fie ok deloc... cum o fac sa fie tare sa o pot inchide si etc...
Folosesti 3-4 straturi de stratimat si tesatura si pui un rand de spuma pvc sau poliuretanica (nu polistiren ca se topeste). Chiar si fagurele de hartie e bun daca bugetul e mic. In zonele unde trebuie sa pui balamale sau inchizatori inglobezi intre straturi tabla de aluminiu sau inox (merge si otel ordinar, dar daca ajunge apa la el o sa planga rugina la nesfarsit). Daca nu ai experienta, lucreaza cu minim de intaritor. Nimic mai frustrant decat recipientele cu rasina intarita cand lucrarea e la jumatate. Prepara material in cantitati mici si de multe ori. Sa ai stoc de manusi de unica folosinta si sa le schimbi de cate ori e nevoie. Succes !
Lasa ranforsarile cu nervuri pentru cand o sa fii mai avansat si cand va conta o greutate mai redusa cu 2 kile. Fac capote de carbon de trei kile, dar nu cred ca asta e planul tau. E o tehnologie care cu cat usureaza piesa adauga greutati la buzunar.

Edit: atentie daca e vorba de capote; asigura-te ca nu se incalzesc mai tare decat suporta materialul, in conditiile tale de exploatare. Exemplu: o capota din poliester cu fibra de sticla, la un motor cu benzina si aproape de motor, vopsita in negru, intr-o frumoasa zi de vara cand motorul merge si masina sta risca sa se transforme in covata.

Last edited by workaholic_ro; 16-03-12 at 12:37.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
Old 16-03-12, 12:46   #74
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon

Quote:
Originally Posted by workaholic_ro View Post
Edit: atentie daca e vorba de capote; asigura-te ca nu se incalzesc mai tare decat suporta materialul, in conditiile tale de exploatare. Exemplu: o capota din poliester cu fibra de sticla, la un motor cu benzina si aproape de motor, vopsita in negru, intr-o frumoasa zi de vara cand motorul merge si masina sta risca sa se transforme in covata.
Asta as vrea eu sa fac cand se incalzeste vremea: capota integrala din fibra de sticla. Ma gandeam sa cumpar tesatura, rasina, intaritor si ce imi mai trebuie de la Polydis.
Dupa ce ai spus mai sus, incep sa-mi pun intrebari... daca bat 3-4 straturi de fibra, nu ar rezista si la caldura motorului vara? Teoretic ar trebui sa reziste... am mai vazut si pe alte masini, pe barci, jet ski... toate au caroseria din fibra de sticla. Doar ca nu stiu micile "secrete".
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 16-03-12, 15:22   #75
workaholic_ro

Stage 5
 
workaholic_ro's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 612
Default Re: Intrebari/raspunsuri fibra de sticla/carbon

Quote:
Originally Posted by Geo_ZGA View Post
Asta as vrea eu sa fac cand se incalzeste vremea: capota integrala din fibra de sticla. Ma gandeam sa cumpar tesatura, rasina, intaritor si ce imi mai trebuie de la Polydis.
Dupa ce ai spus mai sus, incep sa-mi pun intrebari... daca bat 3-4 straturi de fibra, nu ar rezista si la caldura motorului vara? Teoretic ar trebui sa reziste... am mai vazut si pe alte masini, pe barci, jet ski... toate au caroseria din fibra de sticla. Doar ca nu stiu micile "secrete".
Nu e nici un secret. Daca rasina rezista la 90 de grade si capota se incalzeste la 70, ai capota. Daca rasina rezista la 70 de grade si capota se inccalzeste la 90 ai covata. E bine sa intrebi furnizorul ce recomanda.
Eu folosesc epoxy cu Tg la peste 100 de grade si carbon. Dar nici fibra de sticla nu inseamna neparat si poliester, poate fi o alta rasina.
workaholic_ro is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -